گزارشی از اولین جشنواره تبلت،نوت بوک و تجهیزات مرتبط IranTablex 2013 - گیمفا
گزارشی از اولین جشنواره تبلت،نوت بوک و تجهیزات مرتبط IranTablex 2013 - گیمفا
گزارشی از اولین جشنواره تبلت،نوت بوک و تجهیزات مرتبط IranTablex 2013 - گیمفا
گزارشی از اولین جشنواره تبلت،نوت بوک و تجهیزات مرتبط IranTablex 2013 - گیمفا

گزارشی از اولین جشنواره تبلت،نوت بوک و تجهیزات مرتبط IranTablex 2013

دانیال نوروزی
۱۰:۵۶ ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
گزارشی از اولین جشنواره تبلت،نوت بوک و تجهیزات مرتبط IranTablex 2013 - گیمفا

اولین جشنواره تبلت، نوت بوک و تجهیزات مرتبط، از تاریخ ۱۲لغایت ۱۵ شهریور ۹۲، در سالن ۴۴ ( خلیج فارس) محل  دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شد.این نمایشگاه که برای اولین بار در سطح ایران در زمینه ی تبلت،نوت بوک و تجهیزات مرتبط بود به عنوان حرکتی لازم و بسیار مهم باید تلقی شود.در ادامه گزارشی از برگزاری این نمایشگاه در کنار همایش های این رویداد را مطالعه خواهید کرد و از جزئیات این نمایشگاه مطلع خواهید شد.

افتتاح این جشنواره توسط آقای محمد جواد قنبری، معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج. ا. ایران و آقای سید مهدی میرمهدی کمجانی، رییس اتحادیه صنف فن‌آوران رایانه تهران انجام شد. در مراسم افتتاحیه، آقای حمید رضا آملی، مدیر امور نمایشگاههای داخلی شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی، آقای غلامرضا پاک ضمیر، نایب رییس اتحادیه صنف فن‌آوران رایانه تهران، خانم فریبا خاکزاد و آقای صهیب علیئی، مدیران اجرایی این جشنواره و همچنین سایر مدیران ارشد شرکت های حاضر در جشنواره تبلت نیز حضور داشتند و طی بازدیدی از غرفه های نمایشگاه، معرفی و گفتگوی اجمالی از برندهای مختلف حاضر در نمایشگاه، صورت گرفت. این نمایشگاه با حضور و حمایت بیش از ۶۰ شرکت و برند فعال و مرتبط در زمینه تبلت، نوت بوک، لپ تاپ، تجهیزات جانبی تبلت و نوت بوک، نرم افزار و اپلیکیشن، سیستم های هوشمند و همچنین خدمات مرتبط با این محصولات از قبیل گارانتی، خدمات پس از فروش، طراحی نرم افزار، آموزش و اطلاع رسانی، درفضایی حدود ۳۰۰۰ متر مربع برگزار شد.

شرکتها، مراکز ونهادهای معتبر از قبیل اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران، کندو، مادیران، اتصالات اینترنشنال، پارس آتنا دژ ( پاد )، توسعه وب بلوط، دیپاکو، رسانه ی خبری/تحلیلی بازیهای ویدئویی گیمفا، آزمایشگاه یادگیری فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف (لایتک)، بیمه سامان، روزنامه آسیا، جهان اقتصاد، مرکز آموزش الکترونیک مجتمع فنی تهران، LG-گلدیران، عصر ارتباط، مجله وب، کتاب باماک، داده پردازان همراه ایرانیان، شبکه خبری دولت الکترونیک، مدیران ایران، شبکه خبری وسنا، ایران تبلت، سیبچه، فروشگاه اینترنتی تبلت، پژوهشکده سلامت الکترونیک دانشگاه امیرکبیر، فناوران ارتباطات پالیز و روزنامه کسب و کار، از جمله حامیان این جشنواره بودند.

agahi 1 4

خانم فریبا خاک زاد، مدیر اجرایی اولین جشنواره تخصصی تبلت و نوت بوک، هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه را، معرفی متخصصان و فعالان صنعت تبلت و نوت بوک در ایران، ارائه و اطلاع رسانی درباره آخرین محصولات، تولیدات و دستاوردهای برندهای فعال و مطرح در زمینه تبلت، نوت بوک و سایر گروههای کالایی نمایشگاه، ایجاد فرصت برای ارتباط موثر بین بازدیدکنندگان و مشارکت کنندگان و همچنین تشویق تولیدکنندگان ایرانی برای انتقال فناوری های مرتبط به کشور و ایجاد رقابت پویا عنوان نمود.

خاک زاد اعلام کرد که با توجه به اطلاع رسانی های انجام شده، بازدیدکنندگان، استقبال خوبی از این جشنواره داشتند و ازآنجاکه ثبت نام بازدید کنندگان جشنواره، با همکاری شرکت دیپاکو انجام شده، در طول ۴ روز جشنواره تبلت، اطلاعات ۳۴۴۸۲ نفر بازدیدکننده ( ۷۳درصد مرد و ۲۳ درصد زن)، ثبت قطعی شده و میزان بازدید در روز آخر نیز حدود هفده هزار نفر بوده است. این در حالی است که با توجه به جمعیت زیاد در برخی ساعات پر بازدید و عدم امکان ثبت اطلاعات همه بازدیدکنندگان در آن زمان و همچنین عدم ارائه اطلاعات از جانب برخی از بازدیدکنندگان، آمار کلی بازدیدکنندگان این جشنواره، قطعا از میزان ثبت شده بیشتر می باشد. گروه شغلی بازدیدکنندگان نیز، بیشتر شامل فروشندگان تبلت، نوتبوک و تجهیزات جانبی، واردکنندگان، مهندسان نرم افزار و کامپیوتر، برنامه نویسان، مدیران سازمان های خصوصی و دولتی و دانشجویان  می باشد.

از نوآوری های این جشنواره، ارائه همزمان و آنلاین جشنواره و گزارشهای مرتبط آن، برای اولین بار، بر بستر اینترت می باشد که پخش آنلاین و همچنین مجازی سازی جشنواره توسط شرکت توسعه وب بلوط انجام گرفته است.

همچنین با توجه به استقبال غرفه داران و بازدیدکنندگان، مسابقات بازی و قرعه کشی های متعددی در طول روزهای برگزاری انجام و تعداد زیادی جوایز از قبیل تبلت، فلش و سایر تجهیزات جانبی، از طرف غرفه داران به بازدیدکنندگان تحویل داده شد.

مدیر اجرایی این جشنواره اعلام کرد که با توجه به فرصت کوتاه سه ماهه از زمان اخذ مجوز تا برگزاری جشنواره و مسائل تاثیرگذاری از قبیل انتخابات در آن بازه زمانی و عدم تصمیم گیری قطعی شرکت ها تا نهایی شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، مصادف شدن ماه رمضان و رکود نسبی بازار در این ماه، عدم ورود اجناس وارداتی برخی شرکت ها به گمرگ، عدم وجود نمایندگی رسمی برخی برندها در ایران و همچنین اعلام حمایت اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران از جشنواره تبلت در اوایل شهریور ماه و نزدیک به زمان برگزاری، گرچه اطلاع رسانی و مذاکره با شرکت های فعال  در زمینه نمایشگاه انجام شده بود، اما برخی از برنامه ریزی ها و نتایج مورد نظر، در این بازه زمانی محقق نشد. علاوه بر آن، شرکت ها و برندهای بزرگ، معمولا برنامه ریزی تبلیغاتی یک ساله دارند و تصمیم گیری آنها برای دو یا سه ماه آینده جهت حضور در یک نمایشگاه، معمولا امری خارج از برنامه بازاریابی و سیاست های اجرایی آنها میباشد و علیرغم تمایل برخی از برندهای معتبر به حضور، این موضوع، دلیل اصلی عدم حضور آنها در این جشنواره بود. برگزاری این جشنواره برای اولین بار و با توجه به کلیه شرایط و محدودیت ها، گامی به جلو و ایجاد فضایی جدید برای تعامل و ارائه توانمندی های شرکت های فعال در حوزه تبلت، نوت بوک و اپلیکیشن، بدون در نظر گرفتن هزینه های ارزی و امکان ثبت نام غرفه با هزینه های ریالی، به خصوص برای برندهای خارجی بود. معمولا برندهای جدید، در سال اول برگزاری یک نمایشگاه، ریسک بالاتری برای حضور و ارائه محصولات خود متقبل می شوند و از فرصت های تبلیغاتی موجود، برای برندسازی استفاده می کنند. امسال همچنین شاهد حضور چندین برند موفق از قبیل LG، مادیران (asus, xvision, ascer, hp)، Toshiba، مارشال و بسیاری برندهای جدید با قابلیتها و ویژگی های متفاوت و منحصر به فرد بودیم. امیدواریم که سال آینده، با توجه به استقبال و حضور قابل تقدیر شرکتها و همچنین بازدیدکنندگان، شاهد حضور تمام برندهای مطرح در این جشنواره باشیم.

اولین همایش بین المللی توسعه دهندگان نرم افزار همراه ، تبلت و سیستمهای هوشمند(ICMOD2013)، در تاریخ ۱۴ شهریور ۹۲، همزمان با سومین روز جشنواره تبلت، نوت بوک و تجهیزات مرتبط در محل سالن خلیج فارس (۴۴) نمایشگاه بین المللی تهران و توسط شرکت نمایشگاهی آرانو، برگزار شد. در این همایش، متخصصان، صاحبنظران، طراحان و فعالان حوزه نرم افزار موبایل، تبلت و سیستمهای هوشمند، مباحث مرتبط این حوزه را با رویکرد اصلی ارائه و تحلیل مطالب کاربردی، انتقال تجربیات فعالان حوزه اپلیکیشن و افزایش آگاهی و دانش عمومی و کاربردی مخاطبان، مورد بحث و بررسی قراردادند. از جمله شرکت ها و سازمان های حامی و حاضر در این همایش می توان به گلدیران، کندو، توسعه وب بلوط، دیپاکو، آزمایشگاه ارزش افزوده دانشگاه صنعتی شریف، وسنا نیوز، مجتمع فنی تهران، مدیران ایران، سیبچه، فن آوران ارتباطات پالیز، موسسه رسانه گستر ساده، پاد، گیم فا و آزمایشگاه یادگیری فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف اشاره نمود.

منبع تصویر : نارنجی

شرکت کنندگان این همایش ۴ ساعته، متخصصان، فعالان و علاقمندان صنعت نرم افزار موبایل و سیستم های هوشمند بودند که با توجه به استقبال مخاطبان از موضوعات مطرح شده در همایش، جلسه پرسش، پاسخ و تعامل بین سخنرانان و شرکت کنندگان نیز پس از پایان همایش، برگزار شد و همزمان، پکیج همایش و جشنواره تبلت، در اختیار مشارکت کنندگان قرار گرفت. از نکات قابل ذکر در این همایش، پخش آنلاین و همزمان آن در وبسایت irantablex.ir  و همچنین در تلویزیون های هوشمند مستقر در سالن خلیج فارس میباشد که از طریق همکاری شرکت توسعه وب بلوط و ال جی-گلدیران با شرکت نمایشگاهی آرانو انجام شد . لیست مباحث اصلی ارائه شده در اولین همایش ICMOD2013، شامل: فروشگاه های نرم افزاری؛ اجزاء، ویژگی ها و الزامات ( سخنران: دکتر جعفر محمدی)، آینده اندروید (سخنران: مهندس نادر حاتمی)؛ تجربیات کاربردی در حوزه طراحی نرم افزار سیستم های هوشمند (سخنران: مهندس نادر حاتمی)؛ اخلاق و امنیت در استفاده از دنیای مجازی و تجهیزات کامپیوتری (سخنران: مهندس مصطفی علی پور جدی)؛ تکنولوژی اندروید و برنامه ریزی های موبایل (سخنران: مهندس سردار بنابی)؛ رونمایی از اپلیکیشن ios  گیمفاپلاس (سخنران: مهندس دانیال نوروزی)؛ رونمایی از خدمات جدید سایت اس ام اس من دات کام (سخنران: مهندس علیرضا دهقان)، می باشد. به شرکت کنندگان همایش، گواهینامه حضور در همایش ICMOD2013، ارائه خواهد شد و CD سخنرانی های همایش نیز در دسترس علاقمندان این حوزه قرار خواهد گرفت.

گزارش کامل از رونمایی اپلیکیشن iOs مجله الکترونیکی گیمفاپلاس: دیجیتال

1291994 504380812983525 1845071469 n

سخنرانی مدیر کل رسانه ی گیمفا و رونمایی از اپلیکیشن iOS گیمفاپلاس:دیجیتال

1174348 504380776316862 559869271 n

 

در طول ۴ روز برگزاری اولین جشنواره تبلت، نوت بوک و تجهیزات جانبی (Iran Tablex 2013)و همچنین اولین همایش بین المللی توسعه دهندگان نرم افزار همراه، تبلت و سیستمهای هوشمند (ICMOD 2013)، در مجموع  ۱۶ کارگاه آموزشی پیوسته و متناوب در دو حوزه “برنامه نویسی موبایل و تبلت” و همچنین “سیستم عامل و امنیت”، به صورت همزمان و در دو زمان بندی صبح ( ۱۲- ۱۰) و عصر ( ۱۵- ۱۳)، با عناوین و سرفصلهای برنامه ریزی شده از سطح مبتدی تا پیشرفته، برگزار شد. این کارگاه ها توسط ۶ نفر از اساتید فرهیخته آزمایشگاه یادگیری فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف (خانم سپیده کلیشادی و آقایان فرشاد زینالی، سیدآرش سید سماک، حمید عسگری، بامداد وفایی وامیرحسین کیاه) در محل کارگاه های سالن ۴۴ نمایشگاه بین المللی برگزار شد. شرکت کنندگان هریک از این کارگاه ها، به طور میانگین بین ۳۵ تا ۶۰ نفر بودند و در آخرین کارگاه روز ۱۵ شهریور، برای افرادی که در تمام کارگاههای ۴روزه مرتبط با هریک از موضوعات “برنامه نویسی موبایل و تبلت” و همچنین “سیستم عامل و امنیت” شرکت کرده بودند، آزمون پایان دوره برگزار شد. به کلیه شرکت کنندگانی که نمره قبولی آزمون را کسب کرده باشند، از جانب آزمایشگاه یادگیری فناوری اطلاعات دانشگاه شریف(لایتک) و همچنین دبیرخانه اولین همایش بین المللی توسعه دهندگان نرم افزار همراه، تبلت و سیستمهای هوشمند (ICMOD 2013)، دو گواهینامه پایان دوره ارائه خواهد شد. ثبت نام این کارگاه ها از طریق وب سایت لایتک، مدیران ایران، مجله وب مجتمع فنی تهران، کندو، گیمفا و سایت رسمی همایش ICMOD ، انجام شده بود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارشی از اولین جشنواره تبلت،نوت بوک و تجهیزات مرتبط IranTablex 2013 - گیمفا
گزارشی از اولین جشنواره تبلت،نوت بوک و تجهیزات مرتبط IranTablex 2013 - گیمفا
گزارشی از اولین جشنواره تبلت،نوت بوک و تجهیزات مرتبط IranTablex 2013 - گیمفا
گزارشی از اولین جشنواره تبلت،نوت بوک و تجهیزات مرتبط IranTablex 2013 - گیمفا
گزارشی از اولین جشنواره تبلت،نوت بوک و تجهیزات مرتبط IranTablex 2013 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

گزارشی از اولین جشنواره تبلت،نوت بوک و تجهیزات مرتبط IranTablex 2013 - گیمفا
گزارشی از اولین جشنواره تبلت،نوت بوک و تجهیزات مرتبط IranTablex 2013 - گیمفا