اطلاعات جدیدی از Cronos: The New Dawn، بازی جدید سازندگان Silent Hill 2 Remake، منتشر شد
Bloober Team همواره نامی آشنا برای طرفداران بازیهای ترسناک بوده است، اما با انتشار Silent Hill 2 Remake، این استودیو سرانجام توانست به اولین موفقیت بزرگ خود دست یابد. حال به دنبال استقبال گسترده از Silent Hill Remake 2 که موفق شد بیش از یک میلیون نسخه در کمتر از یک هفته به فروش برساند، بسیاری از طرفداران از خود میپرسند که قدم بعدی این تیم چیست؟ به نظر میرسد که پاسخ استودیو، عنوانی جدید با نام Cronos: The New Dawn است.
مسیر موفقیت Bloober Team بدون شک آسان نبوده و از همان ابتدا با مشکلات زیادی مواجه شده بود. از زمانی که اعلام شد Bloober Team وظیفه بازسازی Silent Hill 2 را بر عهده دارد، بسیاری از طرفداران این سری اعتراض زیادی نسبت به چرایی این انتخاب، خصوصاً با توجه به گذشته آن، به اشکال مختلف از خود نشان دادند. بهجرات میتوان گفت Bloober توانسته است خلاف تمام پیشبینیها عمل کرده و عنوانی قابل تحسین را برای طرفداران جدید و قدیم سری Silent Hill عرضه کند.
طبق گفتههای سازندگان و تریلر معرفی منتشر شده، به نظر میرسد که Cronos: The New Dawn قرار است عنوانی در سبک وحشت بقاء در محیطی علمی تخیلی و با الهام از فضای دهه ۱۹۸۰ لهستان باشد.
کارگردانهای این عنوان، یعنی ووسیچ پیجکو (Wojciech Piejko) و جاچک ژیبا (Jacek Zięba)، در مصاحبهای با Eurogamer، از احساسات خود پیرامون موفقیت Silent Hill میگویند:
ما بسیار بابت موفقیت تیم توسعه Silent Hill خوشحالیم و باور دارم که آنها با موفقیتشان، راه را برای ما هموار کردند. آنها نظر گیمرها راجع به استودیو را تغییر داده و باعث شدهاند برخی نظرات منفی مانند «Bloober نباید به Silent Hill دست بزند» به نظراتی مانند «یک بازی شگفتانگیز از استودیوی Bloober» تبدیل شود. من از آنها بسیار ممنونم و میدانم تحمل این حجم از انتقاد سنگین در حین توسعه کار آسانی نبود؛ بنابراین به آنها برای تبدیل ناممکن به ممکن، خسته نباشید میگویم.
جاچک ژیبا نیز در ادامه سخنان پیجکو ضمن تأکید به اینکه Silent Hill 2 موفقیتی برای تمام استودیو بوده و نه یک تیم توسعه خاص، گفت:
همه ما عضو خانواده بزرگ Bloober هستیم، بنابراین موفقیت آنها موفقیت ماست و موفقیت ما موفقیت آنها نیز خواهد بود.
Cronos: The New Dawn پس از عنوان قبلی این استودیو یعنی The Medium، طی سالهای گذشته به طور همزمان در کنار Silent Hill 2 در حال توسعه بوده است. طی فرایند توسعه، این دو پروژه تیمهای جداگانه خود را داشته و در مواقعی مانند آزمایش نسخههای قابل بازی و برخی مشکلات فنی، همکاریهایی نیز انجام گرفته شده بود.
هنگامی که از ژیبا پرسیده شد که شرایط توسعه این عنوان پس از عرضه Silent Hill 2 Remake چگونه پیش میرود، وی پاسخ داد:
هر چیزی نکات مثبت و منفی خود را دارد. البته که توسعه عنوانی به بزرگی Silent Hill چالش و رؤیای محقق شده غیرقابل وصفی برای ما در Bloober بود. اما این گونه هم نیست که بگوییم «هی، حالا میخواهیم یک چیزی که مال خودمان است را نشان دهیم». در واقع، ما فقط میخواهیم بازیهای خوب به همه ارائه دهیم. این هدف ماست، نه اینکه بخواهیم پس از Silent Hill، خودمان را به صورت مستقل اثبات کنیم.
سال گذشته، یکی از بنیانگذاران Bloober Team، پیوتر بابینو (Piotr Babieno)، اظهار داشت که این شرکت «از ساخت بازیهای ترسناک روانشناختی منصرف شده است» و به جای آن، به ساخت عناوین «ترسناک پرفروش» روی خواهد آورد. پیجکو در این باره میگوید:
من معتقدم که نظر پیوتر به این معناست که ما عناصر گیمپلی بیشتری را وارد بازیهای خود خواهیم کرد.
با توجه به این گفتهها، به نظر میرسد استودیوی Bloober قصد دارد برخلاف عناوین گذشته خود مانند The Medium و یا Observer، سعی در ارائه گیم پلی مشابه با بازیهایی مانند Resident Evill و Silent Hill با ترکیب حل معما و تیراندازی بیشتر را داشته باشد. البته پیچکو در ادامه افزود که مکانیک مخصوصی همانند مکانیک قطع عضو Dead Space یا چراغقوه Alan Wake برای جذابتر کردن گیم پلی، در Cronos: The New Dawn وجود خواهد داشت.
در میان همه این اطلاعات، شاید جالبترین ویژگی Cronos: The New Dawn فضا و اتمسفر آن باشد که ترکیبی میان معماری کشور لهستان در دهه ۸۰ میلادی و عناصر علمی تخیلی به نظر میرسد. ژیبا در این رابطه توضیح میدهد:
ما همیشه علاقه به استفاده از کشور لهستان و شهرمان کراکوف به عنوان محل وقوع و یا منبع الهام بازیهایمان داشتهایم. به نظر من، فضای کشور لهستان برای افراد خارج از این کشور، بیگانه و خاص به نظر میرسد و در ایجاد محیطی جالب و خاص به ما کمک زیادی کرده است.
همچنین به گفته پیجکو، فیلم Alien و حتی «لوازم خانگی قدیمی خانه مادربزرگمان» نیز به عنوان منبع الهامی برای فضای این بازی به شمار میرود. حتی شاید بتوان ارتباطی میان این گفته کارگردان و تریلر معرفی بازی نیز پیدا کرد که در آن یک مادربزرگ در حال شطرنج بازی کردن نشان داده میشود. همچنین، سریال Travelers ساخته نتفلیکس، در کنار فیلمهای ۱۲ میمون و The Thing به عنوان دیگر منابع الهام این عنوان نام برده شدهاند.
اما شاید بزرگترین سؤال برای طرفداران بازیهای ترسناک این است که Cronos: The New Dawn تا چه حد ترسناک خواهد بود؟ پیجکو این گونه پاسخ میدهد:
ما هیچوقت زیاد به جامپ اسکرها اتکا نمیکنیم. اتمسفری که در ذهن شما تاثیر بگذارد از نظر من بهترین نوع ترس است. جامپ اسکرهای متعدد برای بازیکنان خستهکننده خواهد بود؛ بنابراین اتمسفر و اضطراب اینکه چه چیزی در انتظار شماست، هدف اصلی Cronos: The New Dawn به شمار میرود.
Cronos: The New Dawn که در هفته گذشته و طی مراسم Xbox Partner Preview معرفی شده بود، در سال ۲۰۲۵ برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
این بازی خیلی وایب Dead Space رو میده کار سختی در پیش دارن امیدوارم استودیو Bloober Team خلاقیت به خرج داده باشه و نوآوری هایی داخل بازی ایجاد کرده باشه که از هم سبک های خودش یعنی Dead Space، Alan Wake، Resident Evil و… متمایزش کنه چون در نهایت با اون ها مقایسه میشه و اگر چیزی جدید برای ارائه نداشته باشه تاثیرات منفی براش به همراه داره مخصوصا از لحاظ تجاری به هرحال Bloober Team با ریمیک سایلنت هیل ۲ خودش رو ثابت کرد و اعتماد خیلیارو جلب کرد انتظارات ازشون بالا رفته امیدوارم با این آیپی جدیدشون عقب گرد نکنن و از پس این انتظارات بر بیان و دوباره موفقیتی به اندازه سایلنت هیل و حتی بیشتر کسب کنند
اره منم خیلی یاد دد اسپیس و کالیستو افتادم
فکر نکنم بازی خفنی بشه
ولی حد اقل از فضا سازیش مطمئنم
فکر هم میکنی یعنی ؟
اره
متاسفانه بر عکس تو به جای فندق تو سرم مغز گذاشتن که باهاش فکر میکنم
😁😅😐
اون حرف دوران بازیای بد تموم شده عجیب امیدوارم کرد
شخصیت اصلیش شبیه غولص های باستانیه
👏👏👏👏✨✨
چقدر حرفش خوب بود(ما به جامپ اسکیر ها اتکا نمیکنیم)
اما امیدوارم نیان کلان جامپ اسکیر رو حذف کنن چون دیگه مسخره میشه
چه بخوایم و چه نخوایم جامپ اسکیر ها بخشی جدا نشدنی از بازی های ترسناک هست و باید باشن اما به جا
سایلنت هیل ریمیک جامپ اسکیر های خیلی به جا و قشنگی داشت دمش گرم
همچنین به گفته پیجکو، فیلم Alien و حتی «لوازم خانگی قدیمی خانه مادربزرگمان» نیز به عنوان منبع الهامی برای فضای این بازی به شمار میرود.
😂😂😂
وسایل و مکان های قدیمی چرا ترسناک میشن؟!
یه تلویزیون ۱۴ اینچ CRT سونی دارم که قبلا باهاش گیم بازی میکردم زمان خودش یه وسیله ی مدرن و تکنولوژیکی بود ولی الان که نگاهش میکنم ظاهر ترسناکی داره. از کنار که نگاهش میکنم شبیه xenomorp های فیلم alen هست!
حرف شون راجع Jump Scare ها عالی بود. جامپ اسکیر یه روش cheap ه برای ترسوندن حقیقتا. ترس واقعی توی استفاده از اتمسفره
یه Jump Scare خوب Build up داره. توی Dead Space مثال بزنم. یه جا قشنگ یک دقیقه فقط با صداگذاری و نورپردازی به شدت استرس میده بهت و بعد آخرش توی یه لحظه اسکریپت نشده میترسونت. بنظرم یکی از ایرادی معدود َAlan Wake 2 همون Jump scare های بیخودش بود.
از جامپ اسکر خیلی کم باید استفاده بشه
جامب اسکیر باعث ترسیدن یه ادم ۱۸+ سال نمیشه
مگه داری بچه میترسونی ؟
بنازم بلوبر تیم خودشو کشید وسط رینگ.
بشدت برای این بازی هایپم منتظرم با یه اتمسفری مثل p.t مواجه بشم
به نظرم استودیو موفقی میتونه باشه اگه درگیر حاشیه شمول و ووک این چرت و پرتا نشن/قشنگ مشخصه میدونن چی بسازن/البته باید خلاقیت و ایده های جدید خودشون هم بکار ببرن/اینکه معما هایی مشابه رزیدنت ۲ یا سایلنت هیل رو بیاری در یه نحیط جدید پیاده کنی در بلند مدت تکراری و خسته کننده میشه/بهتره ایده های هر چند کوچیک اما جدید خودشون رو هم پیاده کنن.
من که به bloober ایمان اوردم و بهتره باز زود قضاوتشون نکنیم