گوریلا گیمز فرنچایز Killzone را به طور کامل کنار گذاشته است
در جریان مصاحبهای با کارگردان هنری استودیوی Guerrilla Games پیرامون بازی LEGO Horizon Adventures، بحث محیطهای آخرالزمانی و در نتیجه عنوان Killzone به میان آمد.
روی پوستما (Roy Postma)، کارگردان هنری استودیوی Guerrilla، در گفتوگویی با The Washington Post پیرامون انتخاب یک محیط آخرالزمانی متفاوت و نه چندان تیره و تاریک نسبت به Killzone گفت:
به عنوان یک تیم، همان زمانی که پروسه ساخت Horizon را آغاز کردیم، میدانستیم کار ما با Killzone تمام شده است. به عنوان یک استودیو، ما به یک پَلِت رنگی و قالب تازه نیاز داشتیم. این انتخاب آگاهانۀ ما بود که به سمت نقطۀ مقابل Killzone برویم. من فکر میکنم حالا تمها، کاراکترها و داستان برای سنین مختلف قابل درک است.
استودیوی Guerrilla از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ پنج نسخه از سری Killzone برای ۴ کنسول مختلف عرضه کرد. با ورود سونی به عرصۀ عناوین سرویس محور و نیاز شدیدی که به آثار شوتر اول شخص دارد، بسیاری امید داشتند تا یک روز ریبوت Killzone را ببینیم، اما صحبتهای اخیر کارگردان هنری استودیوی Guerrilla چندان امیدوارکننده نیست.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
- فهرست نامزدهای بهترین بازی های سال ۲۰۲۴ گیمفا
نظرات
نه داش طبق گانون اساسی شما حق ندارید گیمی که تا مرز نابودی بردتون و تصمیم گرفتید شانستون رو توی ژانرای دیگه امتحان کنید رو کنار بزارید چون افرادی که ادعای گیمر کهنه بودن میکنن میگن خیلی از شوترای برتر تاریخ بهتره
خب این ناراحت کنندست
در چنین دورهای ، جای خالی یک عنوان شوتر اول شخص و لایو سرویس خیلی حس میشه
البته با وجود بانجی تا حدی این جای خالی پر میشه اما نمیتونه جای کیلزون رو برای طرفداران پلیاستیشن بگیره
امیدوارم این بلا سر اینسامنیاک و رچت اند کلنک نیاد…
خدا ازتون نگذره با این بازی های چرت و پرتتون! چرا کیلزون جدید نمیسازین، هنوز گرافیک نسخه آخر رو روی ps4 ببینید دهنتون باز میمونه
گوریلا گیمز☕
الوی☕
داری اشتباه میکنی.نظر شخصیم رو گفتم 👎
همون بهتر که دیگه نمیسازن
الان بسازن شخصیت اصلیش میشه زن
دشمن ها هم همه میشن یکسری مرد تو سری خور
شک، نکن سونی دربلند مدت ۲۰ درصد کل دارایشو از دست میده با این سبک بازی ساختن
داستانش تموم شده چیو ادامه بدن
خدا لعنتت کنه سونی .البته سلیقه ها هم تغییر پیدا می کنه و درکل لعنت به همه تون که سلطان شوتر ها کنار گذاشتید و زباله دایناسور کشی ادامه دادید..هیچوقت یادم نمی ره نمایش کیلزون ۲ در نمایشگاه e3 که پشمها ریخت هنوز ارزش تکرار داره این گیم
انشالله که اینطور نیس حس میکنم شما در اشتباهی بازی که قبلاً موفق بوده مخصوصا نسخه دو هیچوقت یادم نمیره مخصوصادرزمینه هوش مصنوعی دشمنانش تو بازی کولاک کرد احتمالا آینده نسخه ای ازش بسازن چون خود سونی واقعا درزمینه شوتر نیاز داره به گوریلا واین بازی….
از شکست کیلزون درس درستی نگرفتن. همون کیلزون هم اولش خوب کار کرد ولی بعضی وقتها لازمه به یه آیپی استراحت داده بشه و بعدا مجدد بهش برگردی. این استراتژی درستی نیست که فقط کیلزون بسازی تا مردم ازش سیر بشن. یا الان گیر بدی هورایزن تا مردم ازش زده بشن.
تنها امید سونی برای شوتر اول شخص پشتیبانی از پروژه کارمندان بانجی و اکتیوییژن به رهبری جیسون بلاندل هس که پروژه مرموز که شایعه شده بود توسط یه استودیو رونمایی نشده ساخته میشه
برای حسن ختام بهتر نبود یه ریمستر سه گانه از نسخه های ۱تا ۳ ببینیم ؟!
نه دیگه فعلا درگیر ریمستر یا ریمیک کردن فوربیدن وستن
کار اصلی ریمستر رو که نیکسز کرده. اینا بیشتر کمکشون تو ده ساعت موشن کپچر جدید بوده. بقیه پروژه های هورایزنم همینطوره. لگو هواریزن هم کار اصلی با استودیو gobo بوده. هورایزن وی آر هم بیشتر مال فایراسپرایت بود.
میدونم ولی این قضیه که این بازی اصلا نیاز به ریمستر نداشت رو عوض نمیکنه
کاملا قبول دارم که اصلا نیاز به ریمستر نداشت.
البته از دید منطقی نگاه کنیم شرکتا دنبال سودن و این پروژه از لحاظ مالی موجه بوده چون بازی اول در دوره کرونا برای همه رایگان داده شد و خیلیا بازی کردن. اگه درصد کمی هم بخوان بازی رو ارتقا بدن، درآمد کافی برای این پروژه کم هزینه حاصل میشه. درحالی که بازیی مثل کیلزون چون قدیمیه عملا باید از اول ساخته بشه و هزینه خیلی زیادی میخواد درحالی که معلوم نیست بفروشه یا نه. مخصوصا که نسخه های آخر نفروخته (البته بازار الان فرق کرده و خودم دوست دارم ریمیک یا ریمستر بازیهای قدیمی رو ببینیم ولی واقعیت های اقتصادی رو نمیشه نادیده گرفت و اینکه شرکتا نمیدونن ریسک کنن جواب میده یا نه)
البته در ادامه حرفی که زدم، پروژه هایی مثل کانکورد رو میبینیم که منطق کارو ضعیف میکنه ولی دلایل اون متفاوته
واقعا ناراحت کنندس که یک سری از استودیوها و کمپانی ها آیپی های قدیمیشون رو بخاطر شکست یک نسخه پروندشون رو میبیندن و فرصت دوباره بهشون نمیدن و آیپی های جدید رو جایگزین میکنن به قول معروف نو که میاد به بازار کهنه میشه دل آزار مثل اینکه سود فروش هورایزن بدجوری به مزاق مدیران استودیو و همینطور سونی خوش اومده که آیپی های بزرگ و پتانسیل دارشون رو کنار میزارن با این اوصاف ما قراره نسخه های متعدد با سبک و تم های مختلف از هورایزن رو شاهد باشیم
تا الان دوتا نسخه بزرگ برای کنسول و PC و یک نسخه وی آر عرضه کردن، یک نسخه لگو یک نسخه چند نفره و ریمستر نسخه اول هم که توراهه به نظر میاد سوگلیشون رو پیدا کردن و حالا حالاها قرار نیست ازش دست بکشن من مشکلی با هورایزن ندارم اما امیدوار بودم حداقل در کنارش به احیای کیلزون و آیپی جدید هم فکر بکنن، امیدوارم حداقل در آینده یک بازسازی از این فرنچایز رو ببینیم ریمستر و ریمیکش فرقی نمیکنه همین که بیاد کافیه چون از نسل هفتم آرزوی تجربه این فرنچایز رو دارم اینفیموس و رزیستنس هم همینطور
استودیوهای با استعدادی مثل گوریلا گیمز نباید محدود به یک بازی و یک سبک بشن استودیویی که از شوتر اول شخص رسیده به یک بازی اکشن ادونچر و تقریبا نقش آفرینی اونم جهان باز و همینطور یکی از پرفروش ترین فرنچایزهای پلی استیشن رو رقم زده و یکی از بهترین انجین های بازی سازی (Decima) رو ساخته این یعنی پتانسیل این استودیو بیشتر از این حرفاس و نباید محدود بشه نمونش سانتا مونیکا ۲۰ ساله فقط داشتن گاد او وار میساختن اما الان دارن درکنارش آیپی جدید هم میسازن با اینکه خیلی دیر شروع به این کار کردن اما ماهی رو هروقت از آب بگیری تازس حالا نمیدونم چقدر سونی رو استودیوهاش اشراف داره این تصمیمات رو خودش میگیره که مثلا گوریلا گیمز فقط رو هورایزن کار کنه یا نه خود استودیو میخواد در هرصورت هرکی این تصمیمات رو میگیره داره اشتباه میکنه
سونی تو نسل ۸ کمتر تنوع پذیر بود حالا هم که تو این نسل کاملا تو کما رفته
حداقل میتونستن resistance و Kill zone رو سروپا نگه دارن
امیدوارم بازی هایی مثل ico و c12 و siren و Dino Crisis و cold fear احیا بشن
امیدوارم سونی کاملاً بیخیال این عنوان نشده باشه حداقل بده دسته یه استودیوی با استعداد تا با ریبوت جونه تازهای بدن به این فرنچایز
اگر بانجی وضیعت بهتری داشت
میشد IP بهش انتقال داد
واقعا کارگردان بدرد نخوریه
اونو ول کرده رفته اینو ساخته
خدایی از هرکی می پرسی میگه فقط گرافیک بازی خوبه وگرنه میگن جذاب نیست
من رو پلی استیشن ۳ رفیقم بازی کردم
یه عنوان فن سرسخت gears of war سونی چطور قدر این جواهر رو نمی دونه واسم سواله با رفیقم دو نفره می رفتیم همه چیز بازی خوب بود.
بازی حتما باید ماجراجویی باسه !؟ حتما باید یه عالم صحنه های سینمایی داشته باشه!؟ حتما یه داستان فوق العاده احساسی داشته باشه؟ بی توجهی به این بازی حیرت انگیزه. از اون عحیب تر طرفدارهای پلی استیشن هست که وقتی دارن از انحصاری های کنسولشون تعریف می کنن اسمی از این بازی نمیارن.
خب وقتی مردم نمیخرن برای چی بسازن 😐
از خودت رفیقات باید بپرسی که چرا بجای کیلزون رفتن شبیه ساز گوریل خریدن.
حتما از نظر اون ۳۴ میلیونی که برای این ۲ تا نسخه پول دادن هورایزن از کیلزون بهتره
به نظرم کیلزون آی پی بسیار بهتر و جذابتریه نسبت به هورایزن 🤔 از کاراکتر هورایزن واقعا بدم میاد
بزرگترین اشتباه تاریخ گوریلا گیمز 😐
حیففففففف
خیلی شوتر خفنی بود
به جای کنکورد میتونستن اینو ریبوت کنن و با یه داستان محشر و یه بخش آنلاین عالی، یه لایو سرویس خیلی خوب داشته باشن
استودیویی که کونکورد رو ساخته به گوریلا گیمز هیچ ارتباطی نداره
اینا دوتا بازی جدان
تنها استودیویی که میتونه یه دستی به سرو روش بکشه گوریلا گیمزه
بحث من اون نیست داداش
بحث من اینه که به جای اینکه پول ساخت کنکورد رو بدن میتونستن نصف همون پول رو برای ریبوت کیلزون بزن
خب وقتی استودیو سازندش داره رو هورایزن ۳ و هورایزن انلاین کار میکنه کی کیلزون بسازه
خب باید یه مدت هورایزن رو بزارن کنار
یا اگه میخوان روی هورایزن کار کنن فقط روی یه نسخه باشه و به قول معروف، شیردوشی از هورایزن رو تمومش کن
حیف شد💔
خداحافظ
ای دوست آدمکشی که همیشه با من بودی
خداحافظ، و به امید دیدار