Certain Affinity توسط Keywords Studios خریداری شد
شرکت Keywords Studios، رسماً اعلام کرد که استودیوی Certain Affinity را خریداری کرده است.
مبلغ خرید فاش نشده است اما شامل پرداخت نقدی اولیه و پاداشی بر اساس عملکرد Certain Affinity ارائه خواهد شد. بعد از استودیوی Wushu Studios در ماه آگوست، این دومین خرید Keywords در سال جاری است.
Certain Affinity در سال ۲۰۰۶ توسط کارکنان سابق Bungie تاسیس شد و از آن زمان روی بازیهایی مانند Call of Duty، Halo، Hogwarts Legacy و عناوین دیگر کار کرده است. هفته گذشته، یکی از توسعهدهندگان سابق Certain Affinity ادعا کرد که بخش بتل رویال لغو شده Halo میتوانست بسیار موفق باشد.
این استودیو همچنین در حال توسعهی یک بازی Transformers بود که بعد از پروسه ساخت پیچیده و پر تلاطم، به استودیوی Splash Damage انتقال یافت.
مکس هوبرمن، مدیرعامل Certain Affinity، در بیانیهای گفت:
در این شرایط سخت بازار، ما از اینکه میتوانیم ثبات و محیطی امن را برای تیم خود فراهم کنیم، هیجانزده هستیم. احترامی که Keywords برای استعداد و فرهنگ ما قائل است، به همراه تمایل آنها برای سرمایهگذاری روی رشد ما، بینظیر بوده.
وی افزود:
من و پاول مشتاقانه منتظر همکاری با آنها برای ترسیم مسیری برای گسترش فعالیتهای اصلی استودیو، بهبود قابلیتهای توسعه پیشگامانه و همچنین حمایت از رشد بخش ایجاد محتوا هستیم.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
خاک توو سرت مایکروسافت، این استودیو دی ان ای بازیات رو میشناخت و یکی از بهترین ها بود، امیدوارم همچنان به همکاری ادامه بدن
چرا جفتشو خوب نمیشناسم؟
حیف بتل رویال هیلو لغو کردن می تونست به اوج برش گردونه 😑😑
ایکس باکس تو آشفتگی سیاست به سر می بره اصلا خوب نیست
با توجه به خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت (ایکس باکس)، پتانسیلهای بسیار زیادی برای خلق بازیهای جدید و نوآورانه وجود دارد.
این خرید به مایکروسافت اجازه میدهد تا از فرنچایزهای محبوب و دنیایهای گستردهای که اکتیویژن بلیزارد ساخته، به روشهای مختلفی استفاده کند. در زیر به برخی از امکانات و ایدههایی که این خرید میتواند به همراه داشته باشد، اشاره میکنیم:
* ادامه و گسترش فرنچایزهای موجود:
* کال آف دیوتی: میتوانیم انتظار داشته باشیم که کال آف دیوتی همچنان به عنوان یکی از بزرگترین فرنچایزهای شوتر اول شخص ادامه یابد و با اضافه شدن حالتهای بازی جدید، داستانهای جذابتر و گرافیک پیشرفتهتر، تجربه بازی را بهبود بخشد.
* وارکرفت: دنیای گسترده و پیچیدهی وارکرفت میتواند برای خلق بازیهای نقشآفرینی جدید، استراتژی و حتی بازیهای موبایل مورد استفاده قرار گیرد.
* دیابلو: با توجه به محبوبیت سری دیابلو، میتوان انتظار داشت که نسخههای جدیدی از این بازی با گرافیک بهتر، سیستمهای پیشرفتهتر و کلاسهای شخصیت جدید منتشر شود.
* ایجاد ارتباط بین فرنچایزها:
* کراساورها: میتوانیم شاهد کراساورهای هیجانانگیزی بین شخصیتها و دنیایهای مختلف این فرنچایزها باشیم. برای مثال، تصور کنید که یک شخصیت از وارکرفت در دنیای کال آف دیوتی ظاهر شود.
* جهانهای مشترک: با ایجاد یک جهان مشترک، میتوان داستانهای پیچیدهتری را روایت کرد و به بازیکنان اجازه داد تا شخصیتهای مورد علاقه خود را از فرنچایزهای مختلف در یک بازی تجربه کنند.
* ایجاد فرنچایزهای جدید:
* IPهای جدید: با استفاده از داراییهای فکری موجود، میتوان فرنچایزهای جدیدی را خلق کرد که به طور کامل با دنیای اکتیویژن بلیزارد مرتبط باشند.
* سبکهای بازی جدید: میتوان از این فرصت برای تجربه سبکهای بازی جدید مانند بازیهای بقا، جهان باز و یا حتی بازیهای ورزشی استفاده کرد.
* توسعه بازیهای موبایل:
* موبایل: با توجه به محبوبیت بالای بازیهای موبایل، میتوان انتظار داشت که نسخههای موبایلی از فرنچایزهای محبوب اکتیویژن بلیزارد منتشر شود.
به طور کلی، این خرید میتواند منجر به خلق بازیهای متنوعتر و باکیفیتتری شود که تجربه بازی را برای کاربران بهبود بخشد اما حیف که ایکس باکس از این پتانسیل استفاده نمی کند.
روژههای استودیو Certain Affinity: نگاهی به آثار این استودیو
Certain Affinity استودیویی است که بیشتر به خاطر همکاریهایش با استودیوهای بزرگ و روی پروژههای بزرگ شناخته میشود. این استودیو به دلیل تخصص در بهبود بخشیدن به گیمپلی و بخش چندنفره بازیها، همکاریهای موفقی با شرکتهایی مانند Bungie و ۳۴۳ Industries داشته است.
برخی از پروژههای مهمی که Certain Affinity روی آنها کار کرده است عبارتند از:
* سری Halo: این استودیو در توسعه بخش چندنفره بازیهای مختلف سری Halo، از جمله Halo Infinite، نقش مهمی داشته است. آنها همچنین در توسعه بخشهای کوچکی از کمپین اصلی این بازیها مشارکت داشتهاند.
* سری Call of Duty: Certain Affinity در توسعه بخشهای مختلفی از بازیهای سری Call of Duty، از جمله بخش چندنفره و زامبیها، مشارکت داشته است.
* Hogwarts Legacy: این استودیو در توسعه بخش چندنفره بازی Hogwarts Legacy، بازی نقشآفرینی جهان باز که در دنیای هری پاتر جریان دارد، مشارکت داشته است.
* Gotham Knights: Certain Affinity در توسعه بخش چندنفره بازی Gotham Knights، بازی اکشن ماجراجویی که در دنیای بتمن جریان دارد، مشارکت داشته است.
تخصصهای Certain Affinity:
* توسعه بخش چندنفره: این استودیو به دلیل تخصص در توسعه بخشهای چندنفره بازیها، یکی از بهترینها در این زمینه محسوب میشود.
* بهبود گیمپلی: Certain Affinity با بهبود گیمپلی بازیها، آنها را جذابتر و سرگرمکنندهتر میکند.
* همکاری با استودیوهای بزرگ: این استودیو به دلیل همکاریهای موفق با استودیوهای بزرگ، به یک شریک قابل اعتماد در صنعت بازیسازی تبدیل شده است.
چرا Certain Affinity مهم است؟
* توسعه بخش چندنفره: بخش چندنفره بسیاری از بازیها، به دلیل جذابیت و قابلیت بازی با دوستان، از اهمیت بالایی برخوردار است. Certain Affinity با تخصص خود در این زمینه، به بهبود تجربه بازیهای چندنفره کمک شایانی کرده است.
* نوآوری در گیمپلی: این استودیو با معرفی ایدههای جدید و نوآورانه در گیمپلی بازیها، به پیشرفت صنعت بازیسازی کمک کرده است.
* همکاری با استودیوهای بزرگ: همکاری Certain Affinity با استودیوهای بزرگ، به این استودیو اجازه داده است تا در پروژههای بزرگ و مهمی مشارکت داشته باشد و تجربه خود را افزایش دهد.
نتیجهگیری:
Certain Affinity یک استودیو با تجربه و تخصص بالا در زمینه توسعه بازیهای ویدیویی است. این استودیو با همکاری با استودیوهای بزرگ و توسعه بخشهای مختلفی از بازیهای محبوب، نقش مهمی در صنعت بازیسازی ایفا کرده است