برتری فروش دیجیتالی بازیها روی ایکس باکس نسبت به پلی استیشن و سوییچ
مت پیسکاتلا (Mat Piscatella)، مدیر اجرایی Circana و تحلیلگر بازیهای ویدیویی، اخیراً آمار فروش عناوین دیجیتالی ایالات متحده طی سال ۲۰۲۴ را به اشتراک گذاشته است.
سه سال پیش، دانیل احمد (Daniel Ahmad)، تحلیلگر ارشد Niko Partners، بر فروش قابل توجه بازیهای دیجیتالی روی ایکس باکس در مقایسه با سایر پلتفرمها تاکید کرد. در آن زمان، GamesIndustry گزارش داد که فروش فیزیکی بازیها همچنان روی پلی استیشن نسبت به نسخه دیجیتالی برتری دارد. با این حال، فروش دیجیتالی عناوین حتی روی پلی استیشن نیز افزایش یافته است.
بهنظر میرسد آنچه که دانیل احمد گفته بود همچنان صحیح باشد. بیش از ۹۱ درصد بازیها در سال جاری به صورت دیجیتالی روی ایکس باکس سری ایکس/اس فروخته شدهاند. همچنین، ۷۸ درصد از فروش عناوین روی پلی استیشن ۵ به صورت دیجیتالی بوده و این آمار روی نینتندو سوییچ به ۵۳ درصد میرسد.
مایکروسافت از نسل هفتم و با عرضه هارد درایوهای جداگانه ایکس باکس و عناوین کاملاً دیجیتالی Xbox Live Arcade چنین رویکردی را اتخاذ کرده بود و برای همین چنین آماری منطقی بهنظر میرسند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- منبع داخلی: دوران عناوین انحصاری ایکس باکس به پایان رسیده است
نظرات
برتری در فروش دیجیتالی بازی ها
=
ضعف در فروش فیزیکی بازی ها
با تغییر نسل همه چی عوض میشه
شک نکن دهه ۶۰ و ۵۰ هم با سی دی مشکل دارن و نوارو ترجیح میدن
درسته اما با توجه به قیمت یکسان و هزینه های بیشتری که تولید و عرضه فیزیکی بازی داره، فروش دیجیتالی بازی ها برای سازنده ها به صرفه تره
فیزیکی ارزش خرید داره به نظرت؟ برو اخرین امارو نگاه کن ببین چند درصد گیم فیزیکیش فروش میره الان ۹۰ درصد گیمای کپکام دیجیتالیه
حدود ۵۰ درصد بازی های نینتندو و حدود ۴۵ درصد بازی های پلی استیشن فیزیکی هستن
خوب نیتندو که کنسول حساب نمیشه چون هنوز تو گیم نسل ۷ مونده gta v رو میگم مورتالم که نگم برات رو گوشی پلی بدی سنگین تره
میمونه سونی که امار فروش فیزیکیش باز بالاتره ۶۵ درصد
در واقع بیشتر از ۵۰ درصده برای نینتندو
اطلاعی از این موضوع ندارم ولی با فرض درست بودن حرفتون فکر نمیکنم ایرادی هم داشته باشه چون به هر حال فروش دیجیتالی محصولات جدا از تمام حواشی مربوط به مالکیت و موارد دیگه در حال فراگیر شدنه و چه بسا که با ویژگی هایی مثل سهولت در دسترسی به بازی ها،کاهش هزینه سازنده ها به علت حذف فرایند تولید و توزیع نسخه های فیزیکی و…. در آینده شیوه قالب فروش بشه.
خب میدونی شاید بخاطر اینه اکثر کاربرای ایکسباکس ، سری اس دارن و نسخه فیزیکی بازی به کارشون نمیاد
تمامی ناشرین از خداشونه که اکثر فروششون دیجیتالی باشه و هدف همه شون افزایش میزان فروش دیجیتالی بوده و تا اینجای کار ایکس باکس موفق تر بوده. نینتندو که بازی هاش کارتریجی اند و حتی از دیسک ها هم هزینه بیشتری دارن.
طحلیل منتغی 🤭
خیلی خبر عجیبیه
معمولا با وجود گیمپس میزان فروش بازی ها بصورت مجزا کمتره ، البته اینم باید درنظر گرفت امسال بازی های جذابی مثل یاکوزا و وارهمر منتشر شدن که ارزش خرید بالایی داشتن
مخصوصا که وارهمر شبیه سری گیرز آف وار هستش و یاکوزا هم نسخه های دیگش داخل گیمپسه
این میتونه دلیلی بشه برای خرید نسخه های جدید
نه داش اونا رو گدا پس که گیم نمیخرن🤓
اینکه بیشتر فروش دیجیتالیه دلیل نمیشه فنای ایکس باکس گیم بخرن ممکنه ۹۱ درصد ده هزار بازی فروش رفته باشه حدس میزدم این حرف سطحی از دهن یه فنبوی ایکس باکس دربیاد
هب بازم بیشتر شد
بازیا رو اکانتم از کنسولت بیشتر ارزش داره
نگفته که روی ایکس باکس بازی بیشتر فروش میره.
گفته درصد فروش دیجیتالی بازی ها روی ایکس باکس نسبت به فیزیکی بیشتره.
نه ببین ایکسباکس گیماش فروش نمیرن چون گیم پس هست
اصلا نفهمیدی مفهوم پست چیه
فقط خواستی فن بوی بودنتو اعلام کنی
توهم فقط کامنت گذاشتی که بگی اره منم ادمم توجه کنید😂
سطح قدرت تحلیل:
تحلیل خودتو یادت نمیاد هی ماکروسافت ماکروسافت میکردی به پیر به پیغمبر داری اشتباه میگی 😂
دلیل این که چرا نباید نسل بعدی پلی استیشن و نینتندو (و حتی خود ایکس باکس) کاملا دیجیتال شوند ☝️☝️
من که هیچ وقت نمیتونم به پلی استیشن و ایکس باکس و استیم و… اعتماد کنم بازی دیجیتالی بخرم هیچ تضمینی وجود نداره که همیشه به بازی های دیجیتالی دسترسی داشته باشیم مخصوصا ما که تو ایران زندگی میکنیم .. دیسک رو میدونی همیشه داری من هنوز دیسک های پلی۲ رو دارم هر وقت میبینمشون کلی خاطره برام زنده میشه
دقیقا . دیجیتالی وقتی خریدش خوبه که تخفیف مناسبی بخوره غیر از اون اگر بخوایم با قیمت کامل ۶۰ دلاری پرداخت کنیم همون فیزیکی بهتره .با خرید فیزیکی پول اینترنت هم نمی دیم و دردسر های دانلود رو با این سرعت افتضاح نت ایران رو نداره و همیشه هم به بازی دسترسی داریم
دقیقا کمپانی میلیارد دلاری بدون هیچ دلیل خاصی یکی از مهم ترین منبع های درآمدشو نابود میکنه تا بازی دیجیتالیت از بین بره
💚💚
انفاقا برتری با پلی استیشنه. چرا؟ چون کاربران پلی استیشن به دیسک اهمیت میدن. این خبر خوبی بود میشه امیدوار بود نسل بعد هم سونی از دیسک استفاده کنه.
چه عجب یه بار ایکس باکس تونست توی فروش دیجیتالی از پلی استیشن جلو بزنه
داش شما اول متن رو میخونین بعد کامنت میزارین یا متن رو نمیخونین بعد کامنت میزارین؟
عزیزم متنو خوندم بعدشم کامنت گذاشتم
پس شما متن رو کامل متوجه نشدین
میخوام dlc الدن رینگ بخرم ، بنظرتون احتمالش هست ماه بعد تو بلک فرای دی تخفیف بخوره؟
شایدیه
ولی برای پچ میتونی صبر کنی
حتما تخفیف میخوره یکم صبر کن قیمت کامل نخر
با وجود گیمپس و آرشیو بزرگی که داره خیلی عجیبه… ولی به نظر من یکی از دلایلش میتونه این باشه که سهم زیادی از فروش ایکس باکس مربوط به سری اس هست که خوب کلا دیجیتاله و خریدارش ناچار به خرید بازی دیجیتالیه
تحلیل عمیق از کاهش فروش فیزیکی بازیها و پیامدهای آن
کاهش فروش فیزیکی بازیها، یکی از تغییرات قابلتوجه در صنعت بازیهای ویدیویی در سالهای اخیر است. این تغییر، دلایل متعددی دارد و پیامدهای گستردهای را برای صنعت، توسعهدهندگان و گیمرها به همراه داشته است.
دلایل کاهش فروش فیزیکی
* رشد فروشگاههای دیجیتال: پلتفرمهای دیجیتالی مانند استیم، پلیاستیشن استور و ایکس باکس گیم پس، دسترسی آسان و سریعتری به بازیها را برای گیمرها فراهم کردهاند. این پلتفرمها با ارائه تخفیفهای منظم، نسخههای آزمایشی و امکان پیشخرید، تجربه خرید بازی را بهبود بخشیدهاند.
* افزایش محبوبیت بازیهای آنلاین و سرویسهای اشتراکی: بازیهای آنلاین و سرویسهای اشتراکی مانند گیم پس، به گیمرها اجازه میدهند تا به تعداد زیادی بازی دسترسی داشته باشند بدون اینکه مجبور به خرید فیزیکی آنها باشند.
* کوچکتر شدن اندازه کنسولها: با کوچکتر شدن کنسولها، فضای کمتری برای نگهداری دیسکهای بازی در دسترس است.
* تاثیر همهگیری کووید-۱۹: همهگیری کووید-۱۹ و افزایش کار و تحصیل از راه دور، باعث شد تا افراد زمان بیشتری را به بازیهای ویدیویی اختصاص دهند. این امر به رشد فروش دیجیتال کمک شایانی کرد.
پیامدهای کاهش فروش فیزیکی
* تغییرات در مدل کسبوکار توسعهدهندگان: توسعهدهندگان مجبور شدهاند تا مدلهای کسبوکار خود را تغییر دهند و به سمت مدلهای مبتنی بر سرویس و فروش محتواهای اضافی حرکت کنند.
* کاهش تولید نسخههای فیزیکی: با کاهش تقاضا برای نسخههای فیزیکی، بسیاری از ناشران تولید این نسخهها را کاهش دادهاند یا به طور کامل متوقف کردهاند.
* تغییرات در تجربهی جمعآوری بازی: برای بسیاری از گیمرها، جمعآوری نسخههای فیزیکی بازیها یک سرگرمی بوده است. کاهش فروش فیزیکی این تجربه را برای آنها دشوارتر کرده است.
* نگرانیها در مورد حفظ مالکیت بازیها: با خرید دیجیتالی بازیها، گیمرها مالکیت فیزیکی بازی را ندارند و ممکن است در آینده به دلیل تغییرات در سیاستهای پلتفرمها، دسترسی خود را به بازی از دست بدهند.
مزایای فروش دیجیتال
* دسترسی آسان و سریع: دانلود بازیها بسیار سریعتر از خرید و نصب نسخههای فیزیکی است.
* تخفیفها و پیشنهادهای ویژه: فروشگاههای دیجیتال به طور مرتب تخفیفها و پیشنهادهای ویژهای را ارائه میدهند.
* امکان بازی قبل از انتشار رسمی: برخی از پلتفرمها امکان پیشخرید و بازی قبل از انتشار رسمی بازیها را فراهم میکنند.
* حفظ محیط زیست: کاهش تولید نسخههای فیزیکی به کاهش زبالههای الکترونیکی کمک میکند.
آینده فروش فیزیکی بازیها
با وجود تمام تغییراتی که در صنعت بازیهای ویدیویی رخ داده است، همچنان عدهای از گیمرها به خرید نسخههای فیزیکی علاقهمند هستند. برخی از دلایل این علاقه عبارتند از:
* ارزش جمعآوری: بسیاری از گیمرها به جمعآوری نسخههای فیزیکی بازیها علاقهمند هستند و این نسخهها را به عنوان یک کالای کلکسیونی میبینند.
* نگرانی در مورد دسترسی بلندمدت: برخی از گیمرها نگران هستند که در آینده دسترسی خود به بازیهای دیجیتالی را از دست بدهند.
* ترجیح تجربه فیزیکی: برخی از افراد ترجیح میدهند که یک نسخه فیزیکی از بازی را در اختیار داشته باشند و تجربه بازی کردن با دیسک را بیشتر دوست دارند.
با توجه به این عوامل، به نظر میرسد که نسخههای فیزیکی بازیها به طور کامل از بین نخواهند رفت، اما سهم آنها در بازار به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.
در نهایت، کاهش فروش فیزیکی بازیها یک روند اجتنابناپذیر است که تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. این تغییر، هم فرصتهایی جدیدی را برای صنعت بازیهای ویدیویی ایجاد کرده است و هم چالشهایی را به همراه داشته است.
یه مشکل دیگه نسخه های فیزیکی اینه که هی باید برای هربازی دیسک عوض کنی، الان خوده من با کوییک رزیوم سری ایکس هی بین بازی ها میپرم. مثلا یه ساعت دووم بازی میکنم خسته میشم سریع میرم مثلا توو فلایت سیمولیتر و یه ربع ریلکس میکنم و دوباره برمیگردم به دووم. حتی اگر کوییک رزیوم نبود و قرار بود هربازی هی از اول اجرا بشه هم کلی تجربه م رو خراب میکرد چه برسه که هی بخوام دیسک اوض کنم. کوییک رزیوم واقعا تجربه گیمینگ رو ارتقا میده
من خودم واقعا با خرید دیجیتالی موافق نیستم اما مجبورم بازی رو دبجیتالی بخرم
تو این حالت علاوه بر این که هیچ وقت مالک واقعی بازی نمیشید اگه یه موقع پول نیاز داشته باشید نمیتونید بازی رو بفروشید
مخصوصا خریدن دیجیتالی بازیها تو روز عرضه و با قیمت کامل اشتباه محضه
با این خبر
ثابت شد که ایکس باکس هم رویه ی استیمو تو بحث نسخه های دیجیتالی بازیا در پیش خواهد گرفت
گیمر ها باید از حذف بازی های فیزیکی جلوگیری کنند
حذف بازی های فیزیکی یعنی:
حذف تمام نقشه ها و دفترچه هایی که همراه با بازی تو کاور بازی بود .
دیگه نمی تونیم بازی رو بعد از استفاده بفروشیم.
باج دادن به شرکت هایی که معتقد هستند بازی که می خریم و براش پول پرداخت می کنیم برای خودمون نیست !!
تقریباً تمام دیسک هایی که برای پلی استیشن دو خریدم هنوز دارم و هنوز هم می توانم بدون مشکل ازش استفاده کنم
خب در حالت کلی فروش کل بازی های نینتندو و پلی استیشن خیلی بیشتر از ایکس باکس هستن. وقتی راجب فروش حرف میزنیم خیلی برتری وجود نداره که کی توی چه بخش دیجیتالی یا فیزیکی خوبه، مهم فروش کل هست که جمع فروش دیجیتالی و فیزیکیه.
آخرین بازی که دیسک خریدم justcuse۲ بود اگر درست نوشته باشمش و بعد اون کلا دیسک درایو نداشتم که چیزی رو بخام فیزیکی بخرم
خیلی هم خوب هست هم به کلادش دسترسی دارید با لینک کردن اکانت هاتون هم کراس سیو هست )که منو شخصا نجات داده)
همین چند دقیقه پیش داشتم با سوییچ هیلو ۵ بازی میکردم رو کلاد اکس باکس یکم وضوح تصویر امد پایین یه اسپید تست گرفتم دیدم دانلودم رسیده به ۲۰mbps :)) مثنکه منطقه ما امروز اختلال داشته با این حال راضی بودم از گیمپلی
تا حالا هیلو ۵ بازی نکرده بودم خیلی خفن بود