طراح اصلی Skyrim به باگهای عناوین بتسدا اعتراف کرد
بروس نسمیث (Bruce Nesmith)، طراح اصلی The Elder Scrolls 5: Skyrim، در مصاحبه جدیدی اذعان داشته است که بازیهای بتسدا (Bethesda) به طور معمول از نظر کیفیت نهایی و پولیش کامل نیستند. اما به اعتقاد او، طرفداران این استودیو به دلیل آزادی بینظیری که عناوین نقشآفرینی آنها ارائه میدهند، این موضوع را نادیده میگیرند.
این مسئله که بازیهای بتسدا باگ دارند، دیگر موضوع تازهای نیست؛ با وجود اینکه بسیاری از بازیها با باگهای مختلف درگیر هستند، باگهای عناوین بتسدا به یکی از معروفترین میمهای رایج میان گیمرها تبدیل شدهاند. این اولین باری نیست که یکی از توسعهدهندگان بتسدا به این موضوع اعتراف میکند، اما توضیحات نسمیث یک اظهار نظر واضح در این زمینه است.
نسمیث در سال ۲۰۲۱ در بتسدا بازنشسته شده است، بنابراین لزومی ندارد که در برابر مدیران استودیو یا شرکت مادر آن یعنی ایکس باکس پاسخگو باشد. او توضیح میدهد که چرا مشکلات بازیهای بتسدا میتوانند تا حدودی نادیده گرفته شوند و در گفتوگو با VideoGamer گفت:
من اولین کسی خواهم بود که میگویم بازیهای بتسدا میتوانستند درجهی بالاتری از پولیش [و عیبیابی] داشته باشند. آنها (بتسدا) از این موضوع که تجربههای متنوع و گستردهای از گیمپلی ارائه میدهند، بهره میبرند و زمانی که من هم آن جا بودم، از همین مسئله سود میبردیم. برخی اشکالات، مانند گیر کردن یک NPC در حرکت رو به دیوار در مقابل ارائه آزادی عمل در تعامل با NPCها، قابل بخشش میشد چون شما میتوانستید ۱۷ کار مختلف با آن NPC انجام دهید، در حالی که در بیشتر بازیها به شاید تنها دو کار محدود میشد.
نسمیث همچنین به چالش بین زمانبندی و برطرف کردن باگها اشاره میکند. او میگوید که سازندگان باید بین هزینه زمانی رفع تمام باگها و نزدیک شدن به تاریخ انتشار بازی تعادلی برقرار کنند. او اینگونه توضیح داد:
آیا آمادهاید بازی را شش ماه دیگر نگه دارید و به تاخیر بیندازید تا آن را بیشتر پولیش کنید؟ که البته به صورت کامل باگها از بین نمیروند و فقط میتوانید آنها را بهبود بخشید. بنابراین در نهایت باید تصمیم بگیرید که بازی را منتشر کنید، حتی با علم به اینکه باگهایی در آن وجود دارد. شما لیستی از باگها دارید، مثلاً تمام ۷۰۰تای آنها یا هر تعداد دیگری، و این باگها همچنان وجود خواهند داشت چون نمیتوان همه آنها را برطرف کرد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
افرین بهش تازه اعتراف کرده
مثل این می مونه تو روز روشن جلوی ۲۰ نفر ادم بک.شی و بعدش بیای اعتراف بکنی
خیلی جالبه
اینا جزئی از گیماشونه
مثالت جالب نبود دوست عزیز
اعتراف نمیکردی سنگینتر بود
خب همین میشه که اخرش اینجوری گند بزنین
با خودتون میگید اشکالی نداره بابا بازی به این بزرگی داریم تحویلشون میدیدم حالا باگم داشته باشه چه اشکالی داره
و از اون طرف راکستار:
راک استار ۱۳ ساله گیم نداده بایدم باگ مداشته باشه
چه همه افتادن رو دور اعتراف کردن 🤔🤔
ولی خب ، درسته از نظر عناصر نقش آفرینی و گیمپلی بازی های بتسدا غنی هستن و طرفداران به همین دلیل باگ ها رو نادیده میگیرن ، ولی تا وقتی که همین آشه و همین کاسه ، بتسدا همین رویه رو ادامه میده
یوبیسافت دوم
خدا کنه که نسخه ۶ زیاد باگ نداشته باشه
بتسدا:باشه حتما گند میزنم به تمام دستاوردایی که با اسکایریم بدست اوردم🤯🤐
اینا خدایی تستر ندارن؟ هر چی بازی دادن از سالای ۲۰۰۸ به این ور همیشه یه باگ اعصاب خورد کن داشته همین اسکایریم موقع ریلیز جزو سلاطین باگ روی نسخه پی سی بود که خیلیاش بعد ها مادساز ها رفعش کردن یا بازی fallout 4 که کلی مشکلات لگ و tearing اعصاب خورد کن داشته.
اسکایریم یه باگ داشت هر باسی رو میکشتی باید بازی رو میبستیم تا کامل کشته وگرنه همین شکلی باید میزدیش
بشر و استودیو به این پررویی ندیدم
نتیجه میشه شاهکاری مثل استارفیلد که نه کاربرا نه منتقدا کوبیدن تو سرشون بازیشونو
” it’s not a bug , it’s a feature “
جالبه که شرکت های بزرگ بعد از فاجعه های عظیم و نقد کاربران و متاکرتیک اعتراف میکنن به اشتباهاتشون. من که با باگ های الدر بزرگ شدم اما آن چنان دنیای بازی غنی و پر جزئیات بود که واقعا جایی برای انتقاد نمیذاشت. بازم مرسی از اعتراف گلم 😂