بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال The Penguin - گیمفا
بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال The Penguin - گیمفا
بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال The Penguin - گیمفا
بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال The Penguin - گیمفا
بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال The Penguin - گیمفا
بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال The Penguin - گیمفا

بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال The Penguin

علی محمدپناه
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال the penguin

کمیک‌های بسیار جذاب و جالب‌توجهی وجود دارند که علاقه‌مندان سریال The Penguin می‌توانند از خواندن آن‌ها لذت ببرند.

سریال «پنگوئن» از شبکه اچ‌بی‌او در حال اضافه کردن یک بخش کاملاً جدید به دنیای شکل گرفته توسط فیلم The Batman ساخته مت ریوز است و در حال حاضر نیز این سریال توانسته مورد توجه طرفداران قدیم و جدید این شخصیت قرار بگیرد. در حالی که این سریال برخی از جنبه‌های اورجینالی را نیز در پیش گرفته اما ستاره آن یکی از قدیمی‌ترین شروران بتمن است و با توجه به هشتاد سال کمیک، این سریال فرصت آن را دارد تا داستان‌های متعددی را بازگو کند. برخی از این داستان‌ها نیز به وضوح در این اثر جدید با هنرنمایی کالین فارل در نقش اصلی به نمایش گذاشته می‌شوند.

در سریال «پنگوئن» محصول شبکه اچ‌بی‌او، این شخصیت فرصتی به دست آورده است تا کنترل سندیکای جنایی فالکون را پس از اتفاقات رخ داده در فیلم The Batman به دست بیاورد و داستانی را آغاز کند که روی برخی از تاریک‌ترین و فاسدترین برداشت‌ها از کمیک‌ها تمرکز دارد و این در حالی است که این سریال توانسته لحن کمدی مترادف با شخصیت اصلی خودش را نیز حفظ کند. با مخاطبان جدیدی که از تماشای این سریال لذت می‌برند، در ادامه فهرستی از کمیک‌ها وجود دارند که برای علاقه‌مندان به این سریال می‌توانند جالب توجه باشند.

۱۰. کمیک Penguin: Pain and Prejudice

بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال the penguin

قبل از اینکه آزوالد کابلپات یک شرور بداخلاق باشد و سعی در به دست آوردن قدرت داشته باشد، پسری حساس و محبوب بوده است. آزوالد به هنگام بزرگ شدن، به خاطر ظاهرش از نظر فیزیکی و روحی مورد آزار و اذیت بسیار زیادی قرار گرفت. همسالانش، خواهران و برادرانش و همچنین پدرش به طور یکسان، آز را حشره‌ای می‌دانستند که زندگی‌شان را لکه‌دار کرده و هیچ معنایی برای آن‌ها نداشته است.

این سریال داستان پنگوئن را دنبال می‌کند که تلاش دارد تا عشق جدیدی را کشف کند و مادرش را به آرامش برساند و این در حالی است که به لحظاتی از زندگی‌اش فکر می‌کند که او را به موقعیت فعلی‌اش رسانده است. در حالی که این سریال عناصر جدیدی از همدردی با این شخصیت را ایجاد می‌کند ولی در عین حال توانسته در زمینه آشکار کردن رابطه صمیمی آزوالد نسبت به مادرش موفق شود. مادر آزوالد که نقشی محوری در این سریال شبکه اچ‌بی‌او دارد، بزرگترین نقطه قوت و بزرگترین نقطه ضعف او بوده و خواهد بود.

۹. کمیک Batman: The Long Halloween

بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال the penguin

یکی از محبوب‌ترین و توصیه‌شده‌ترین مجموعه کمیک‌های بتمن، کمیک Batman: The Long Halloween است که یکی از آثار الهام‌بخش برای فیلم «بتمن» ساخته مت ریوز بوده است و تاکنون نیز زمینه‌سازی برای درون مایه ایجاد شده در سریال «پنگوئن» نیز بوده است. اتفاقات این کمیک در سال‌های اولیه تلاش‌های بروس وین به‌عنوان شوالیه تاریکی جریان دارد و داستان بتمن را دنبال می‌کند که در حال تحقیق درباره یک قاتل زنجیره‌ای روشمند است و این در حالی است که هاروی دنت به آرامی تبدیل به هیولای دو چهره می‌شود. در حالی که شخصیت هالیدی کیلر شرور اصلی این مجموعه کمیک است اما خانواده‌های فاسد و جنایتکار فالکون و مارونی نیز از جمله شرورهای این مجموعه محسوب می‌شوند.

اگرچه خانواده‌های فالکون و مارونی ممکن است مانند دیگر دشمنان بتمن چندان پر زرق و برق نباشند اما این سندیکاهای جنایی شهر گاتهام بزرگترین دشمنان واقعی بتمن هستند و حضور بسیار مهمی در فیلم «بتمن» و سریال «پنگوئن» داشتند. خانواده فالکون و مارونی به اندازه خانواده وین قدیمی هستند و از همان سال‌های تأسیس شهر نیز در اداره شهر گاتهام نقش داشتند. درک سیاست‌های جرم و جنایت شهر گاتهام برای درک تضاد عمیق‌تر موجود در داستان‌های مت ریوز بسیار مهم هستند و هیچ کمیکی بهتر از این کمیک برای درک این مسئله وجود ندارد.

۸. کمیک Penguin Triumphant

بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال the penguin

در حالی که پنگوئن به صورت مدرن با جنایات سازمان یافته و اعمال وحشتناک مافیایی شناخته می‌شود، شخصیت سازی اورجینال او بسیار مسخره‌تر و طنزتر بوده است. کمیک Penguin Triumphant با تثبیت انتقال شخصیت طنز عصر طلایی این شخصیت به شخصیت اوباش آن در عصر مدرن، ماهیت روشمندی را شرح می‌دهد که کابلپات برای به کارگیری مجدد سوءاستفاده‌های جنایت‌کارانه خودش در پیش می‌گیرد. کابلپات پس از همکاری با یک رقیب قدیمی دوران کودکی، زندگی جدیدی را به‌عنوان یک سرمایه‌گذار مشروع در بازار سهام آغاز می‌کند و از مجموعه‌ای از خلأهای قانونی برای فرار استفاده کرد.

در حالی که آزوالد به طور اجتناب ناپذیری از اقدامات مستقیم خسته شده بود، او به پنهان کردن کارهای سنگین جنایت‌کارانه خودش در پشت یک سری از نکات فنی قانونی، باج‌گیری و رشوه‌های سخاوتمندانه ادامه داد. سریال «پنگوئن» شبکه اچ‌بی‌او نیز مسیر مشابهی را در پیش می‌گیرد که در آن، آز یک قاتل بی‌رحم و سرسخت است اما تحصیل‌کرده‌ای است که می‌خواهد جلوه‌ای از کلاس و دسیسه را حفظ کند.

۷. کمیک Batman: No Man’s Land

بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال the penguin

در پایان فیلم «بتمن»، ریدلر شهر گاتهام را به زیر سیل برد و بخش‌هایی از شهر را ویران کرد و به هم ریخت. به طور مشابه، در کمیک Batman: No Man’s Land نیز شهر گاتهام سرزمینی بدون قانون و در حال فروپاشی است که توسط یک زلزله قدرتمند ویران شده است. برخی از دشمنان برجسته بتمن از این فرصت برای ایجاد وحشت در مقیاس بزرگ استفاده می‌کنند و بخش‌هایی از گاتهام را برای خودشان می‌کنند.

وقتی که بتمن به شهر باز می‌گردد، برای اولین بار با پنگوئن روبه‌رو شد که در سالن آیسبرگ در حال استراحت و غرق در ثروت بود. کابلپات توضیح می‌دهد که او هیچ دلیلی برای ترک هرج و مرج نداشته و در واقع، او از این فرصت برای بهره‌برداری از منابع شهر گاتهام لذت برده است. وفاداری آزوالد به خودش است و وسواس او به ثروت فقط به این دلیل است که به او احساس قدرت می‌دهد. حتی اگر فقط تکه‌هایی از گاتهام باقی مانده باشد و افرادی وجود داشته باشند که پنگوئن از آن‌ها احساس قدرتمندتری داشته باشد، در آن صورت پنگوئن همچنان راضی خواهد بود.

۶. کمیک Batman: Dark Victory

بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال the penguin

در نقطه مقابل شخصیت پنگوئن با بازی کالین فارل در سریال «پنگوئن»، شخصیت سوفیا فالکون قرار دارد که وارث طبیعی قدرت در خانواده فالکون است. پس از کمیک The Long Halloween، کمیک Batman: Dark Victory داستان بتمن را دنبال می‌کند که در حال تحقیق درباره یک قاتل سریالی جدید است و این در حالی است که دو چهره و سوفیا فالکون درگیر یک جنگ قلمرو بر سر دنیای جرم و جنایت شهر گاتهام می‌شوند. سوفیا فالکون که در آن زمان یک شخصیت نسبتاً جدید بود، خودش را به اندازه پدرش به‌عنوان فردی حیله‌گر و استراتژیست ثابت کرد اما او نشان داد که ماهیتی به شدت تهاجمی و خشمی افسارگسیخته دارد.

سوفیا فالکون و پنگوئن در حالی که خودشان را بسیار متفاوت نشان می‌دهند اما ویژگی‌های مشترکی با یکدیگر دارند. آن‌ها همانند فجایع طبیعی هستند اما وقتی در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، بیشتر شبیه به یک آخرالزمان هستند. همان‌طور که از رابطه آن‌ها در سریال انتظار می‌رود و در قسمت اول سریال «پنگوئن» نشان داده می‌شود، جنایت‌کاران رقیب هیچ وقتی را برای راه‌اندازی یک جنگ بسیار خشن و بی‌رحمانه علیه یکدیگر و عزیزان هم هدر نمی‌دهند. برای اینکه به بهترین شکل برای تماشای این سریال آماده شوید، بینندگان باید این کمیک را بخوانند تا بهتر با ماهیت هیولایی شخصیت سوفیا فالکون آشنا شوند.

۵. کمیک Joker’s Asylum: The Penguin

بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال the penguin

کمیک Joker’s Asylum: The Penguin یک کمیک مستقل به شمار می‌رود که در مجموعه‌ای آنتولوژی قرار دارد و در آن، جوکر داستان‌هایی درباره برخی از شخصیت‌های شرور کلاسیک بتمن را به اشتراک می‌گذارد. داستان او از پنگوئن بیان می‌کند که واقعاً او چقدر فاسد و انتقام‌جویانه است و چقدر او به روابط با دیگران همانند دادوستد نگاه می‌کند. برخلاف کاراکتری همانند جوکر که خشونت را صرفاً برای هیجان انجام می‌دهد، شخصیت پنگوئن اغلب معتقد است که ظلم سادیستی او ابزاری برای اجرای عدالت علیه کسانی است که به او ظلم کردند.

در زیر لباس‌های بسیار خوب و سیگارهای گران قیمت، آزوالد کابلپات یک روان‌پریش است. او دیگران را به‌عنوان اشیایی می‌بیند که باید استفاده یا دور انداخته شوند درست همانند پول نقدی که صرف به رخ کشیدن ثروتش می‌شود. پنگوئن خیلی بیشتر از یک مافیای ساده کلیشه‌ای است و او یک هیولای نابغه است.

۴. کمیک Batman #23.3: The Penguin

بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال the penguin

پنگوئن از کسانی که به او قلدری می‌کنند، بیش از هر چیز دیگری تنفر دارد. آزوالد در کودکی به شدت مورد آزار و اذیت قرار گرفته و به خاطر ویژگی‌های منحصربه‌فردش و همچنین علاقه‌اش به پرندگان مورد تمسخر قرار می‌گرفت. در نهایت، ذهن آزوالد جوان متلاشی شد چراکه او قادر به مقابله با تمسخرهای مداوم نبود و به طور مرموزی منجر به مرگ برادران و پدرش شد.

به‌عنوان یک بزرگسال، ذهن پنگوئن به آن احساسات قلدری و دست کم گرفته شدن دست می‌اندازد و اغلب از آن‌ها برای توجیه شکنجه سادیستی خودش علیه دشمنانش استفاده می‌کند. در این نسخه از کمیک بتمن، پنگوئن به طور کامل از اعمال خودش برای اینکه خانواده دشمنانش را به طور روشمند نابود کند و آن‌ها را به سمت خودکشی بکشاند، لذت می‌برد. درست همانند همین نسخه، شخصیت پنگوئن در سریال شبکه اچ‌بی‌او نیز نشان می‌دهد که آزوالد کابلپات یک حیله‌گر قهار است.

۳. کمیک Arkham Manor: Endgame

بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال the penguin

سریال «پنگوئن» شبکه اچ‎‌بی‌او به طرز شگفت‌انگیزی درون کمیک‌های دی‌سی عمیق شده و یک جنایتکار اصلاح شده و نگهبان آسایشگاه آرکهام را به‌عنوان شخصیت اصلی در طرح داستانی سریال به کار گرفته است. مایک استون تنها در کمیک Arkham Manor: Endgame حضور داشته و به‌عنوان راوی داستان، جزئیات هرج و مرج آرکهام پس از آخرین تلاش جوکر برای فرار را بیان می‌کند. درست همانند آزوالد کابلپات، وفاداری استون در هر کجا که باشد، باید به نفع زندگی خودش باشد.

در حالی ه مایک استون ممکن است سابقه زیادی در کمیک نداشته باشد اما هنوز هم می‌تواند نقش بسیار مهمی در دشمنی بین پنگوئن و سوفیا فالکون ایفا کند. مایک که یک جنایتکار سابق و نگهبان فعلی آرکهام است، مطمئناً در طول دوران زندان با سوفیا روبه‌رو شده است و یک فرد مهم به شمار می‌رود که پنگوئن ترجیح می‌دهد در زیر دست خودش داشته باشد. متأسفانه، نه آز و نه سوفیا به خاطر خوبی خودشان شناخته نمی‌شوند و هر دو نیز به اندازه کافی کینه توز هستند که زندگی زیردست‌های خودشان را خراب کنند چراکه آن‌ها فقط ابزاری برای رسیدن به هدف هستند.

۲. کمیک The Penguin

بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال the penguin

جدیدترین کمیک اختصاصی شخصیت آزوالد کابلپات، کمیک The Penguin محصول سال ۲۰۲۳ میلادی است که پنگوئن را نشان می‌دهد که با عواقب بازنشستگی خودش از دنیای جرم و جنایت و عواقب چندین دهه کنترلش بر دنیای جرم و جنایت شهر گاتهام مواجه می‌شود و در عین حال به روزهای اولیه خودش در سندیکای فالکون فکر می‌کند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این مجموعه کمیک ماهیت دادوستدی روابط او با دیگران و دسیسه‌های پیچیده به کار گرفته شده توسط او در این روابط را برجسته می‌کند. آزوالد از فالکون‌ها و فرزندانش و همچنین بتمن متنفر است و با این حال، او با همه آن‌ها متحد شده تا اینکه آن‌ها دیگر برای اهداف او مفید نبودند.

کابلپات زندگی خودش را در زیر بافت پیچیده‌ای از دروغ و فریب می‌گذراند. همه می‌دانند که نمی‌توانند به او اعتماد کنند اما همچنان جذب جذابیت تمسخرآمیز و دست‌کاری‌های او می‌شوند. حتی بتمن، همه در این مجموعه و هم در دنیای سینمایی مت ریوز، به پنگوئن روی می‌آورد تا بتواند اطلاعات به دست بیاورد.

۱. کمیک Batman: One Bad Day – Penguin

بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال the penguin

پنگوئن که چیزی یک تفنگ و یک گلوله مسلح شده ندارد، امپراتوری، شهرت و مهم‌تر از همه چتر خودش را از دست می‌دهد. این کمیک داستان پنگوئن را دنبال می‌کند که به آرامی امپراتوری جرم و جنایت از دست رفته خودش را با استفاده از توانایی‌های متقاعدکننده و شوخ طبعی خودش برای بازسازی گروه جدیدی از زیردست‌های وفادار باز پس می‌گیرد. کابلپات نه تنها به گاتهام بلکه به بتمن ثابت می‌کند که این شهر متعلق به او است.

بدون پنگوئن، دنیای جرم و جنایت شهر گاتهام قابل کنترل یا مهار نیست. کابلپات به بتمن نشان می‌دهد که شوالیه تاریکی فقط کنترل سطحی بر جنایت در شهر را دارد اما بدون تأثیر و مهارت پنگوئن، بتمن نمی‌تواند وانمود کند که قهرمان این شهر است. کابلپات حتی بدون اینکه چیزی از شهر گاتهام داشته باشد، ثابت کرده که گاتهام متعلق به او است و بدون پنگوئن، گاتهام سقوط می‌کند.


منبع: screenrant

هایزنبرگهالک ایرانی

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال The Penguin - گیمفا
بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال The Penguin - گیمفا
بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال The Penguin - گیمفا
بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال The Penguin - گیمفا
بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال The Penguin - گیمفا
بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال The Penguin - گیمفا
بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال The Penguin - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین کمیک‌ها برای علاقه‌مندان به سریال The Penguin - گیمفا