۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC - گیمفا
۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC - گیمفا
۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC - گیمفا
۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC - گیمفا
۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC - گیمفا
۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC - گیمفا

۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC

امیررضا نوذرپور
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC - گیمفا

فیلم‌های دنیای DC متاسفانه دارای فیلمنامه‌های ضعیفی بودند و با وجود زحمت زیادی که برای ساخت این فیلم‌ها کشیدند، کیفیت خوبی به لحاظ داستانی نداشتند و البته، دیالوگ‌های خیلی بدی را می‌توان در این فیلم‌ها دید. پس از تسلط دنیای سینمایی مارول بر بازار سینما، دی‌سی خیلی تلاش کرد تا با مارول رقابت کند اما به دلایل مختلف، بارها و بارها شکست خورد.

فیلم‌های زیادی از دنیای سینمایی دی‌سی وجود دارد که دیالوگ‌های به شدت بد و مسخره‌ای دارند؛ از بتمن‌های دهه ۹۰ میلادی گرفته تا آخرین فیلم‌های DCEU. بعضی از این دیالوگ‌ها از شدت مسخره بودند، به شدت در فضای مجازی مورد تمسخر قرار گرفتند و این موضوع با ضعف فیلمنامه، ارتباط مستقیم دارد. در ادامه با مسخره‌ترین و بدترین دیالوگ‌های فیلم‌ها DC آشنا می‌شویم.

۱۰- «رفیق خودمی» – آکوامن در فیلم Justice League

۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC - گیمفا

عجله در نوشتن فیلمنامه، تدوین دقیقه نودی و فیلمبرداری‌های مجدد همه منجر به این شد که شاهد فاجعه‌ای به نام Justice League باشیم. در واقع این تغییرات باعث شد که فیلم جدی و حماسی زک اسنایدر (چیزی که به نظر خودش در حال ساخت آن بود)، تبدیل به فیلمی مثلا ماجراجویانه با دیالوگ‌های مسخره شد. دی‌سی با ساخت این فیلم می‌خواست تا به موفقیت فیلم اونجرز مارول برسد، اما نتیجه کاملا برعکس بود.

یکی از دیالوگ‌های مسخره‌ی این فیلم زمانی است که یک ویکتور استون آکوامن را در هوا می‌گیرد و او به سایبورگ می‌گوید: رفیق خودمی (My Man). دیالوگ آکوامن، مانند برخی دیگر از دیالوگ‌های این فیلم، تلاش نافرجامی‌اند تا شخصیت‌های این فیلم را باحال‌تر نشان بدهند، اما بیشتر باعث شده تا مسخره بنظر بیایند و دیالوگ‌های آن‌ها صرفا به هدف استفاده در تریلر و جذاب‌تر کردن آن‌ها گفته شده است.

۹- «شاید…» – جاناتان کنت در فیلم Man Of Steel

۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC - گیمفا

دیالوگ‌های مسخره‌ای که برای ایجاد طنز گفته می‌شود به اندازه‌ی کافی بد هستند، اما دیالوگ‌های دیگری هستند که به طور کلی ارزش‌های آن شخصیت‌ها به شکل بدی منتقل می‌کنند. به طرز شگفت‌آوری، زک اسنایدر توانست تنها با یک کلمه، ارزش‌های اخلاقی جاناتان کنت، پدرخوانده سوپرمن، را به بدترین شکل به تصویر بکشد.

برای نجات اتوبوسی پر از بچه‌، کلارک از قدرت‌هایش استفاده می‌کند با اینکه این احتمال وجود دارد کسی او را ببیند. با اینکه این کار از نظر اخلاقی درست بود، کلارک از پدرش می‌پرسد آیا باید می‌گذاشتم اون بچه‌ها بمیرند؟ و جاناتان کنت به راحتی می‌گوید: شاید.

۸- «دقیقا همون خوشگله‌ای هستی که دنبالش بودم.» – پنگوئن در فیلم Batman Returns

۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC - گیمفا

نمی‌توان گفت که Batman Returns بدترین فیلم بتمن محسوب می‌شود، اما به اندازه‌ی کافی فیلم خوبی نیست و تیم برتون فضای دنیای بتمن را همانند دیگر کارهایش شبیه به دنیای فانتزی کرده و حتی شخصیت‌های شرور را تبدیل به افراد نامناسبی کرده است. این مسئله هم در ظاهر و هم در صحبت آنان مشخص است.

پنگوئن و زن گربه‌ای در سکانسی با هم صحبت می‌کنند و پنگوئن این دیالوگ را به او می‌گوید که در آن لحظه مسخره به نظر می‌رسید و در عین برای این شخصیت نامناسب است. این دیالوگ به تنهایی نشان می‌دهد که فضای فیلم تا چه اندازه عجیب و نچسب بود و طرفداران اشتیاق زیادی برای تماشای دوباره‌ی این فیلم ندارند.

۷- «مارتا رو نجات بده.» – سوپرمن در فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice

۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC - گیمفا

فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice دیالوگ‌هایی دارد که اصلا منطقی به نظر نمی‌رسند و مسخره هستند. این دیالوگ یکی از مسخره‌ترین و بدترین دیالوگ‌های فیلم است که سوپرمن در مبارزه‌ی نهایی توسط سوپرمن به بتمن می‌گوید و بتمن هم ناگهان با شنیدن این جمله دگرگون می‌شود و مبارزه را تمام می‌کند، چرا؟ چون اسم مادر او نیز مارتاست.

این که اسم مادر بتمن و سوپرمن یکی است، موضوع جالبی است که کسی علت آن را نمی‌داند. اما استفاده از این تشابه آن هم در نقطه اوج فیلم و در میان مبارزه‌ی دو تا از محبوب‌ترین شخصیت‌های دی‌سی، کار جالبی نیست. این که سوپرمن از همان اول می‌گفت که لکس لوتر چه نقشه‌ای دارد، منطقی‌تر به نظر می‌رسید.

۶- «همین؟ ما الان یک جور… جوخه‌ی خودکشی هستیم؟» – ددشات در فیلم Suicide Squad

۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC - گیمفا

فیلم Suicide Squad دارای مشکلات زیادی از لحاظ داستانی بود، اما ضعف دیالوگ‌نویسی در آن به شدت مشخص بود. ددشات شخصیت قابل توجهی در کمیک‌ها دارد، اما یکی از نقدهای فیلم این بود که بازی ویل اسمیت در این نقش، کاملا شبیه دیگر نقش‌های او در دیگر فیلم‌ها است.

زمانی که ددشات ناخواسته وارد این گروه می‌شود، به طرز مسخره‌ای این دیالوگ را می‌گوید و انگار صرفا این دیالوگ برای اشاره به عنوان فیلم نوشته شده است. تعجبی ندارد که این دیالوگ جزو یکی از بدترین دیالوگ‌های فیلم‌های ابرقهرمانی است و میم‌های زیادی از آن ساخته شده که عبارت Suicide Squad را جایگزین می‌کنند.

۵- «این کاتاناست، هوام رو داره.» – ریک فلگ در فیلم Suicide Squad

۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC - گیمفا

و باز هم فیلم Suicide Squad، به نظر ویل اسمیت به تنهایی افتخار گفتن دیالوگ‌های مسخره‌ی این فیلم را ندارد. ریتم این فیلم به خوبی جلو نمی‌رود و به همین خاطر هم نمی‌تواند به شخصیت‌ها به درستی بپردازد. برای مثال یک شخصیت نشان داده می‌شد و بدون اینکه اهمیتی پیدا کند، لحظه‌ای بعد می‌میرد. شخصیت کاتانا بیشترین ضربه را از این موضوع خورد، زیرا در تریلر فیلم دیده شد اما هرگز به نسخه نهایی فیلم راه پیدا نکرد.

معرفی کاتانا خیلی سرسری انجام شد و ریک فلگ بدون هیچ تشریفاتی او را درست قبل از بلند شدن هلیکوپتر به تیم جوخه انتحار اضافه کرد. ریک فلگ درباره‌ی او تنها این دیالوگ را می‌گوید و شاهد هیچ اطلاعات دیگری درباره‌ی قدرت‌هایش گفته نمی‌شود. بازیگر شخصیت کاتانا، کارن فوکوهارا، لیاقتش در این فیلم بیشتر بود اما خوشبختانه او نقش بهتری در سریال The Boys پیدا کرد.

۴- «قطعا یک چیزی داره خونریزی می‌کنه.» – بتمن در فیلم Justice League

۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC - گیمفا

یادتان هست که گفتیم دیالوگ‌ها در فیلم Justice League به شکل مسخره‌ی تلاش می‌کردند تا شخصیت‌هایش را آدم‌های باحال و شوخ نشان دهد، این دیالوگ نمونه‌ی دیگری از این کار است. بن افلک بتمن نسبتا خوبی در سینما بود و عده‌ای نیز این نسخه از بتمن را دوست دارند، اما شخصیت او در فیلم Justice League اصلا شبیه به بتمن نیست.

در Justice League شخصیت بتمن مدام شوخی می‌کند و سعی می‌کند تا دیالوگ‌های طعنه‌آمیز با رگه‌هایی از طنز را بگوید که اصلا با شخصیت بتمن همخوانی ندارد. نمونه‌ای از این دیالوگ‌ها زمانی است که بتمن و سوپرمن در این فیلم مبارزه می‌کنند و بتمن این دیالوگ را می‌گوید. با این نوع دیالوگ‌ها، دی‌سی تلاش می‌کرد تا لحن خودش را به دنیای فیلم‌های مارول نزدیک کند، اما نتیجه بیش از حد بد بود.

۳- «کال-ال، نه!» – زن شگفت‌انگیز در فیلم Justice League

۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC - گیمفا

در داشتن دیالوگ‌های بد، قطعا فیلم Justice League رکورددار است. البته در این مورد این خود دیالوگ نیست که بد است، بلکه نحوه‌ی بیان آن نامناسب است. جالب است که بدانید این مورد هم دقیقا در همان صحنه‌ی مبارزه‌ی بتمن و سوپرمن گفته می‌شود که بار تحمل این سکانس را سنگین‌تر می‌کند.

سوپرمن عصبانی شده و آماده است تا با تمام اعضای لیگ عدالت روبرو شود؛ در لحظه‌ی آخر زن شگفت‌انگیز در صحنه‌ای حساس، به بدترین شکل ممکن این دیالوگ ساده را می‌گوید که این لحظه مهم را تبدیل به لحظه‌ای بی‌اهمیت می‌کند.

۲-«دخترها از ماشین خوششون میاد.» – رابین در فیلم Batman & Robin

۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC - گیمفا

خب بهتر است که کمی از فیلم Justice League فاصله بگیریم به یکی دیگر از بدترین فیلم‌های ابرقهرمانی بپردازیم، یعنی فیلم Batman & Robin. این فیلم نویسندگی به شدت افتضاحی دارد و سرشار از دیالوگ‌های بد است، اما یکی از بدترین‌های آن که قطعا ما را از فیلم ناامید می‌کند، این دیالوگ است.

در صحنه‌ی رابین مانند یک نوجوان از نداشتن ماشین مخصوص به خودش گلایه می‌کند و به بتمن این دیالوگ را می‌گوید. اگر اعتراض نوجوانانه‌ی رابین را نادیده بگیریم، درخواست ماشین آن هم برای تحت تاثیر قرار دادن دختران، چیزی نیست که باید از طرف یک قهرمان شنیده شود و باید به نیت‌های او شک کرد. در نظر بگیرید که رابین یک قهرمان می‌باشد و کارش نجات دادن مردم است، پس نباید از او انتظار داشت که بابت همچین چیزی که دغدغه‌ای نوجوانانه است، گلایه بکند.

۱- «حدس بزن چی شده؟ زمان وقت اضافست.» – زن گربه‌ای در فیلم Catwoman

شاید کمتر کسی بداند یا یادش باشد که فیلم اختصاصی زن گربه‌ای قبلا ساخته شده و جزو یکی از بدترین فیلم‌های تاریخ فیلم‌های ابرقهرمانی است. همه چیز درباره‌ی این فیلم بد است؛ بازیگری، داستان، فیلمنامه و جلوه‌های ویژه. روند داستان به شدت غیرمنطقی است و دیالوگ‌های آن به قدری بد هستند که حتی بامزه هم نیستند، بلکه عذاب‌آورند.

در تقابل پایانی زن گربه‌ای با شرور فراموش‌شدنی فیلم، لارل، یکی از بدترین دیالوگ‌های فیلم را می‌شنویم. لارل به زن گربه‌ای می‌گوید که بازی تمام شده (Game Over) و زن گربه‌ای در جواب می‌گوید: حدس بزن چی شده؟ زمان وقت اضافست (Guess What? It’s Overtime!). در هیچ دنیا و هیچ فیلمی این دیالوگ باحال و یا حتی جواب مناسبی نیست؛ این دیالوگ بدترین دیالوگی است که می‌توانید در فیلم‌های دی‌سی ببینید.

منبع: Screenrant

Ahmad_bkHaj_HosseinNimaARSHIAAAALone_wildهایزنبرگnimaBatman Arkham knight𝗔𝗿𝗶𝗮.xdlogical man

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC - گیمفا
۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC - گیمفا
۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC - گیمفا
۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC - گیمفا
۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC - گیمفا
۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC - گیمفا
۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۰ دیالوگ بی مزه فیلم‌های DC - گیمفا