انتقال Halo به آنریل انجین میتواند عرضه این سری روی پلی استیشن ۵ را آسانتر کند
در پایان مسابقات جهانی Halo، استودیوی ۳۴۳ Industries چندین خبر مهم درباره آینده سری اعلام کرد. این استودیو نام خود را به Halo Studios تغییر داده و بازیهای آینده Halo دیگر با موتور Slipspace ساخته نخواهند شد و به جای آن از موتور بازیسازی آنریل انجین (Unreal Engine) 5 استفاده خواهند کرد. این تغییر باعث گمانهزنیهایی در مورد احتمال عرضه بازیهای Halo برای پلی استیشن ۵ شده است.
انتقال سری Halo به موتور آنریل انجین ۵ میتواند به استودیوی توسعهدهنده آن، یعنی Halo Studios کمک کند تا فرنچایز پرچمدار ایکس باکس را به پلتفرمهای دیگر، از جمله پلی استیشن ۵ بیاورد. به گفته کارشناسان فنی، این حرکت میتواند شرایط را برای توسعه چندپلتفرمی آسانتر کند.
ریچ لیدبتر (Rich Leadbetter)، رئیس Digital Foundry، در گفتوگو با Eurogamer اشاره کرد که استفاده از آنریل انجین ۵ باعث میشود توسعه چندپلتفرمی نسبت به موتور Slipspace آسانتر شود. او گفت:
از دید توسعه بازیهای چندپلتفرمی، استفاده از آنریل انجین ۵ به مراتب برای توسعهدهنده آسانتر است تا پورت کردن بازی با استفاده از موتور Slipspace.
در حالی که مایکروسافت بازیهایی مانند Sea of Thieves از استودیوی Rare و Grounded از Obsidian را برای پلی استیشن ۵ عرضه کرده، هنوز هیچ اطلاعات رسمیای مبنی بر انتشار Halo برای پلی استیشن وجود ندارد.
با وجود مخالفتهای برخی از طرفداران سرسخت ایکس باکس، به نظر میرسد تلاشهای مایکروسافت در جهت انتشار بازیهای فرست پارتی روی پلی استیشن موفقیتآمیز بوده است. به عنوان مثال، Sea of Thieves اوایل امسال در صدر جدول فروش سونی قرار گرفت و رئیس ایکس باکس، فیل اسپنسر گفت که ورود به پلی استیشن و نینتندو سوییچ باعث تقویت این سری بازیها شده است.
همچنین عناوین بیشتری از استودیوهای ایکس باکس به صورت رسمی در راه پلی استیشن ۵ هستند. از جمله Indiana Jones and the Great Circle که چند ماه بعد از عرضه روی پیسی و ایکس باکس راهی کنسول سونی میشود و Doom: The Dark Ages که از همان ابتدا برای پلی استیشن تایید شده بود. اما سوال اصلی این است که آیا Halo نیز در این مسیر قرار خواهد گرفت؟
در ماه آگوست، اسپنسر اشاره کرد که هدف از این حرکت چندپلتفرمی، افزایش درآمد بخش بازیهای مایکروسافت است. این موضوع با توجه به خرید ۶۹ میلیارد دلاری شرکت اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) توسط مایکروسافت و فشارهای ناشی از این معامله اهمیت بیشتری پیدا کرده است. اسپنسر گفت:
ما یک کسبوکار را اداره میکنیم. و در مایکروسافت، سطح انتظارات از ما بسیار بالاست، بهخصوص با توجه به پشتیبانی فوقالعادهای که از شرکت دریافت میکنیم و اینکه چه کارهایی میتوانیم انجام دهیم.
مایکروسافت تا کنون بیشتر از بازیهای قدیمی که بیش از یک سال از انتشار آنها میگذرد برای عرضه روی پلی استیشن استفاده کرده، اما این روند با عرضه بازی Indiana Jones تغییر خواهد کرد. در این بین، با توجه به این که سری Halo به نوعی نماد ایکس باکس محسوب میشود، عرضهاش روی پلی استیشن میتواند بزرگترین و پرحاشیهترین حرکت مایکروسافت در این زمینه باشد. آیا مایکروسافت واقعاً این کار را خواهد کرد؟ پیتر مور (Peter Moore)، رئیس سابق ایکس باکس، اخیراً به IGN گفت که ردموندیها احتمالاً در حال بررسی این مسئله هستند.
انتقال Halo به موتور آنریل در زمانی انجام میشود که ۲۵۵۰ نفر از کارمندان بخش بازیهای مایکروسافت اخراج و چندین استودیو نیز تعطیل شدهاند. در همین حال، فروش ایکس باکس سری ایکس و اس به شدت کاهش یافته، رشد گیم پس نزول چشمگیری داشته و مایکروسافت با واکنشهای منفی طرفداران پروپاقرص ایکس باکس به دلیل عدم تعهد به عناوین انحصاری روبهرو شده است.
پر بحثترینها
- گزارش: شرکت تنسنت در حال بررسی خرید یوبیسافت است
- نقدها و نمرات Silent Hill 2 Remake منتشر شدند
- نقدها و نمرات Starfield: Shattered Space منتشر شدند
- ۵۳ درصد گیمرها بازیهای تکنفره را ترجیح میدهند
- ۱۵ شخصیت مکمل برتر در بازی های ویدیویی
- نقد سریال The Boys | اثری فوقالعاده اما تراش نخورده
- مدیران رده بالای سونی از واکنشهای منفی به رونمایی Ghost Of Yōtei راضی نیستند
- شایعه: سونی قصد دارد ریمسترهای بیشتری عرضه کند
- مایکروسافت میخواهد بداند که چرا توسعهدهندگان PS5 را به Xbox Series ترجیح میدهند
- جذابترین مرد دنیا در سال ۲۰۲۴ انتخاب شد
نظرات
منتظر انتشار خود ایکس باکس برای پلی استیشن هستیم
(از دید توسعه بازیهای چندپلتفرمی، استفاده از آنریل انجین ۵ به مراتب برای توسعهدهنده آسانتر است)
به زبون بی زبونی تایید کردن ک رو ps5 پرت میشه….
ولی کی و چه زمانی مشخص نیست ….
اولا اونی که اون حرفو زده رییس یورو گیمر هست نه ماکروسافت
دوما استفاده از انریل انجین ۵ برا سری halo با توجه به سابقه خوب coalition در استفاده از اون برا gears of war منطقی بنظر میاد ایا گیرز که از اول برا ایکس باکس بوده چند پلتفرمی شده؟ خب وقتی استعداد استفاده از یه موتور رو یکی از تیم های یه کمپانی داره منطقیه که برا اموزش بقیه تیم هاشم از اون موتور بهره ببره که بازی با کیفیت گرافیکی خیره کننده بسازه
نمیشه صرفا این رو تایید پورت هیلو روی Ps5 درنظر گرفت ، یه مقوله کلیه
انجینی که با ساختار ایکسباکس و پیسی ساخته شده قطعا با انجینی که دسترسی همگانی داره فرق داره
این قضیه برای انجین های سونی هم صادقه
آیا خود مسترچیفکالکشن در درجه اول برای پلی استیشن پورت خواهد شد با توجه به دهمین سالگردش که حدود یه ماه دیگه هست (۱۱ نوامبر ۲۰۲۴) ؟
نمیدونم
ولی امیدوارم این اتفاق نیفته
عرضه نماد رو کنسول رغیب باعث نابودی رقابت میشه
ولی خب شایعات دیگه خیلی داره جدی میشه …البته اسمش روش شایعه ممکنه درست باشه ممکنه نباشه
رقابت خیلی وقته از بین رفته
شاید
چون قراره یه آپدیت ویژه سالگرد ۱۰ سالگی بگیره
اره داش هر گیمی رو انریل ۵ هست برای سونیه😂
با توجه به استراتژی های جدید و عجیب مایکروسافت ، این اتفاق بعید نیست
و البته تا حدی خوب هم هست
درسته به برند ایکسباکس و سابقش آسیب شدیدی وارد میکنه
ولی بهتر از اینه که به سرنوشت تانگو دچار بشن
چون چیزی که مشخصه ، مایکروسافت بیشتر از هرکسی دنبال پوله
ایندیانا جونز و دووم هم بخاطر همین سیاست از انحصار خارج شدن (احتمالا)
ولی به هرحال
حرکت عقلانی نیست که این بازی های مهم رو انقدر راحت روی پلی استیشن منتشر کنن
چون بجز آسیب به خودشون ، ممکنه منوپولی راه بندازن
و یه نکتهای که هست ، هیلو استودیوز موقع رونمایی از بازی های جدید گفته بود که منتظرشون نباشید
یعنی در منطقی ترین حالت میره تا ۲۵ سالگی هیلو و احتمالا مثل ایندیانا جونز انحصاری زمانی باشن
البته باید اینم در نظر گرفت که تا اون موقع هزاران اتفاق مختلف میفته
به قول آقا ممد طالبیان تا یکی دو سال دیگه عملا روز عرضه فرست پارتیا میان واسه ps5!
!!!Day one on PS5😂😂😂
لطف کنید فورتزا و گیرز رو هم روی Ps5 محقق کنید
یه پورت تر و تمیز در حد و اندازه های کنسول عزیزمان و در شآن دوستداران این مجموعه ها
اگه هیلو نماد ایکس باکس بیاد روی پلی استیشن دیگه هیچ چیزی نمیتونه قانعم کنه که به پلی استیشن کوچ نکنم واقعا ایکس باکس داره گل به خودی میزنه
فیل اسپنسر چه بر سر ایکس باکس آوردی
تنها ربط منتقل شدن هیلو به آنریل ۵ و عرضه روی ps5 اینه که جفتشون ۵ دارن :/