هشدار مدیرعامل Epic Games: بازیهای پرهزینه فروش خوبی ندارند
تیم سویینی (Tim Sweeney) مدیرعامل شرکت Epic Games، اعتقاد دارد که صنعت بازی در حال تغییراتی است، چراکه بازیهای با بودجه بالا آنطور که انتظار میرود، فروش مناسبی را به ثبت نرساندهاند.
صنعت بازیهای ویدیویی در سالهای اخیر شاهد تغییرات گستردهای بوده است. بسیاری از عناوین پرهزینه مانند Concord، Skull & Bones و چندین بازی دیگر در جذب و حفظ بازیکنان ناکام بودهاند و این در حالی است که بازیهایی مانند Helldivers 2 و Palword موفقیتهای بزرگی داشتهاند.
در جریان افتتاحیه رویداد Unreal Fest Seattle 2024، تیم سویینی، مدیرعامل اپیک گیمز، پیرامون موضوعات مختلفی از جمله عدم قطعیت متاورس و موفقیت مداوم Fortnite صحبت کرد.
سویینی اظهار داشت که صنعت بازی در حال تجربه یک تغییر است، زیرا بسیاری از بازیهای با بودجه بالا به اندازهای که از آنها انتظار میرود، فروش خوبی ندارند. او در ادامه توضیح داد که برخی از بازیها به طرز باورنکردنی خوب عمل میکنند. مدیرعامل اپیک گیمز معتقد است که شاهد گرایش واقعی بازیکنان به سمت عناوینی هستیم که در آن میتوانند با دوستان خود سرگرمی بیشتری داشته باشند.
بازی Fortnite از زمان عرضه تاکنون در حال پیشرفت و تکامل بوده و محتوای گسترده و مختلفی برای آن منتشر شده است. این اثر شوتر رایگان توانسته است موفقیتهای بزرگی را برای اپیک گیمز به ارمغان آورد.
ذکر این نکته مهم است که تجربیات جدید، هیجانانگیز و همواره در حال تکامل، برخلاف پروژههای پرهزینهای که اخیراً شکست خوردهاند، تأثیر زیادی بر تجربهی بازیکنان دارند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
البته راه حلش کوچیک کردن و ارزون کردن بازیا نیست، یدفعه نرید استودیو هاتونو به تیمای ۱۲ نفره تقسیم کنید و یا علی پنتیمنت سازی رو آغاز کنید! 😂🤣
هوش مصنوعی کلید کاهش هزینه هاس، با هوش مصنوعی تایم ساخت و هزینه ی ساخت بازی هاتونو بیارید پایین.
“سویینی اظهار داشت که صنعت بازی در حال تجربه یک تغییر است، زیرا بسیاری از بازیهای با بودجه بالا به اندازهای که از آنها انتظار میرود، فروش خوبی ندارند”
دقیقا مثل مایکروسافت حرف میزنه که چون به نفعشه میگه دوران کنسول ها دیگه تموم شده ؛ این اپیک هم احتمالا سودش بیشتر تو مستقل هاست بخاطر همین اینطور میگه !
اینا حریف استیم هم نمیشن بعد میان تحلیل میکنن
جالبه یکی از دلایل فروش کم الن ویک لانچر بی مصرف اپیکه
مزخرف ترین لانچره، اگه بخاطر گیم های رایگانش و فورتنایت نبود، هیچکس استفاده نمیکرد
لانچرش فقط تو نصف دنیا بالا نمیاد …..
ولی خیلی بد نیست استیم صرفا اسم قوی داره
و گرنه این همه گیم رایگان
دقیقا👌👌
دوستان لانچر چیه دقیقن.
همین برنامه هایی که داخلش بازی میخری ، دانلود میکنی و تو لایبرری نگه میداری. مثل استیم ، اپیک گیمز ، اوریجینز ، یوبیسافت کانکت و…
دمت گرم.
قربونت💗💗💗
در بعضی موارد واقعا حرفش راسته
پس چرا بهترین بازی تاریخ نسل انسان یعنی last ofus 2 فروش خوبی داشت
مطالب طنز؟ واکنش ویچر ۳ سایبرپانک و ردد۲
واکنش استارفیلد کبیر💚: 🗿🗿🗿
یه متا ۶۰ معذرت🤡
بازی های بزرگ وقتی به ویروس ووک آلوده میشن معلومه که شکست میخورن…
هزینه هو وقت گذاشتن خوبه اما به هیچ عنوان نمیتونه جای ایده نابو فکر شده رو بگیره ساده ترین مثالش اینه نسل شیش نه اونقدر زمان میبرد بازیا برا عرضه نه در این حد هزینه میشد اما پر طرفدارترینو طلایی ترین نسل بود همه چی پول نیست ایده هو وقت گذاشتن خیلی خیلی مهم تره متاسفانه هم بازی سازا گشاد شدن ایده بدن هم کمبوده ایده بی داد میکنه چه تو صنعت گیم چه فیلم
رسما خودشونو به اون راه میزنند و صورت مسئله پاک می کنند و به این نمی پردازند چرا بازی های پرفروش، فروش خوبی ندارند؛ درسته بخشی از فروش خوب نداشتن به خاطر گیمرهای بد ذائقه امروزی هست که مثلا شاهکارهایی مثل dead space نمی پسندند اما تمام دلیلش نیست؛ شرکت های گردن کلفت تصمیم گرفتند از فرهنگ داغون حاکم امروزی تاثیر بگیرند و بازی هارو خراب کنند؛ تصمیم گرفتند با امثال شرکت های مانند sweet baby همکاری کنند و با نفوذ این شرکت بازی ها خراب بشه یا اینکه با امثال دیزنی همکاری کنند که اجازه نده داستان جدی و تاریک ساخته بشه یا بعضی وقت ها بازاریابی خوبی هم ندارند؛ اما وقتی میبینیم ریمیک های بعضا فروش خوبی دارند میتونیم یکی دیگه از دلایل نداشتن خلاقیت در بازی های جدید بگیم
میتونی اینکه همه الان میخان اوپن ورلد درست کنن الکی بازی طولانی کنن و به زور سرویس محور های چرت برای خالی کردن جیب ما تولید کنن رو به حرفاتون اضافه کنی، واقعاً دلم برای یک داستانیه ۱۰ ۱۵ ساعده ی اکشن مثل انچارتد یا مکس پین تنگ شده
با کلیت حرفتون موافقم ولی اون قسمت شاهکاری مثل dead space جای بحث داره؛ فرمول های قدیمی موفق بازی ها دیگه توی سال ۲۰۲۴ جذابیت خودشونو از دست دادن و نیازمند تغییرات گسترده ای هستن برای مثال همین dead space نسخه اورجینالش زمان خودش واقعا بازی نابی بود و خودم هم ازش لذت بردم ولی برای الان دیگه اون فرمول تکراری جذاب نیست که هی بری توی این اتاق برای فلان کار برق بره چند تا نکرومورف بکشی بعد ببینی اون کار رو نمیشد انجام داد و دوباره بری سراغ ماموریت بعدی و اتاق بعدی. نمونه های دیگشم فرمول بازی های نقش آفرینی بتسدا هست که دیگه مثل زمان elder scrolls و fallout های قدیمی جذاب نیست و توی استارفیلد این ضعف خودشو نشون داد…باز از اون طرف عناوین سولزلایک هستن که تعدادشون خیلی داره زیاد میشه و در نتیجه تلاش برای افزایش سختیشون اکثر عناوین جدید مشکلات تعادل درجه سختی دارن که اون سبک هم به زودی ممکنه از صحنه خارج بشه…بحران اپن ورد شدن بازی ها هم هست که به بازیایی با جهان خیلی بزرگ ولی توخالی و تکراری ختم شده یه مقاله توی سایت هم هست بویژه به این موضوع پرداخته…در کل میخوام بگم که لزوما سلیقه همه گیمرها بد نشده، درسته یه عده زیادی بازیای مولتی پلیر و کوآپ علاقمند شدن ولی گیمرهایی که بازیای تک نفره رو ترجیح میدن هم توی این سالها سلیقشون تغییر کرده و انتظار سطح کیفی بالاتری دارن چه در زمینه گیمپلی، چه داستان، چه روایت و علی الخصوص گرافیک…همین باعث شده که ساخت یه بازی AAA بسیار کار سخت و پرریسکی باشه که اکثر کمپانی ها حاضر نیستن خطرشو به جون بخرن
دقیقا. فضولی توی بازیسازی ریشه اتفاقات اخیره.برید جای دیگه تورتون رو پهن کنید
بله دیگه ! چه بازی رو هم مثال زده فکر کنم ۱۱ سال فقط زمان توسعه اش بوده اونم از کدوم استودیو ،عجب دوره زمونه ای شده ! مثل شهر که شلوغ میشه قورباغه هفت تیر کش میشه الان شده مثال فورتنایت و اپیک !
تجریه جدید با ارزش ترین چیزه
همه خسته شدند از این همه تکرار
گیمفا خواهشا پاسخ کامنت ها را پنهان کنه اگه احیانا فقط کسی خواست ببینه نه اینکه مجبور به دیدن باشه.واقعا آزاردهنده است