مایکروسافت میخواهد بداند که چرا توسعهدهندگان PS5 را به Xbox Series ترجیح میدهند
مایکروسافت مشتاق است بداند چرا برخی از توسعهدهندگان، PS5 را به Xbox Series ترجیح میدهند. این شرکت در حال بازسازی بخش تحقیقات ایکس باکس است که در ابتدا بر تجربیات بازیکنان متمرکز بود، اما اکنون میخواهد با افرادی که پشت توسعه بازیها هستند، صحبتهای عمیقی داشته باشد.
طی یک سال گذشته، برخی از توسعهدهندگان پیرامون چالشهایی که Xbox Series S در روند توسعه بازیها ایجاد میکند، صحبت کردهاند و تعداد آنها نیز رو به افزایش است. آنها چارهای هم ندارند، زیرا مایکروسافت انتشار یک بازی را به صورت همزمان و با محتوای یکسان، روی هر دو کنسول سری ایکس و سری اس اجباری کرده است.
طی چند ماه گذشته، حداقل دو مورد وجود داشته که توسعهدهندگان مستقل به طور عمومی اعلام کردند با پشتیبانی ضعیف مایکروسافت دست و پنجه نرم میکنند و به همین دلیل پورت ایکس باکس خود را به تعویق انداختهاند. تئوریهای توطئه تا اینجا پیش میروند که سونی همه این مشکلات را برای Xbox ایجاد میکند، اما این یک تصور رایج و غلط است. گویا به تازگی مایکروسافت روی این مشکلات متمرکز شده و قصد دارد آن را برطرف کند.
در وبسایت توسعه بازی مایکروسافت آمده است:
اگر با Xbox نیستید، ما دوست داریم دلیل آن را بدانیم و صادقانه اگر محصولات رقیب را ترجیح میدهید، احتمالاً دلیل و دیدگاه خوبی دارید که میتوانیم از آن درس بگیریم!
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
خب معلومه دو تا کنسول دادی که رو هم نصف رقیب هم نفروخته که پورت بازی براشون هم یکی از دیگری چالشبرانگیزتره !
و باید هر دو پورت هم طبق قوانین مایکروسافت همزمان منتشر بشه که البته برابری زمان عرضه نکته کاملا درستیه
👍
یه علتش بازاریابی ضعیف هستش،یه علت دیگه اینه نصف بیشتر بازیهای انحصاری شون بدردنخور هستن،هرچقدر هم از نظر سخت افزاری قوی باشن ولی گیمر منتظر بازیهای باکیفیت که گیم پلی وگان پلی قوی داشته باشه ولی متاسفانه گیمرهای ایکس باکس که یکیش خودم هستم ازاین موضوع رنج میبریم
به نظر من دلیلش اینه که کنسول سونی کسایی که بازی میخرن تعدادشان مثل تعداد موهای کله برد پیت هست .
و تعداد کسایی که تو مایکروسافت بازی میخرن
مثل تعداد موهای کله من کچله خالی خالی .
فقط دنبال ۲تا لاخ تو گیمپس هستن رایگان خخخ
مدیریت ضعیف،بعضی مواقع فکر میکنم انگار فیل از جایی پول گرفته تا مایکرو رو عقب نگه داره….واقعا مایکرو لنگه پول فروش ip الن ویکه…یه کارایی میکنه….سونی تو نسل ۷ با اینکه کلی ضرر داد یکی از عناوینش رو هم برا xbox نداد….میخاد امضا خودشو داشته باشه…خرید استدیو های خوش فکر و با استعداد…الان استرایکینگ دیستنس واقعا خیلی پتانسیل داره…تانگو با اویل ویتین ۳…بیا همین الان چند درصد سهام یوبیسافت رو بگیر از پتناسیلش برای گیم پس استفاده کن..خیلی کارها همین الان با پولشون میتونن بکنن….
دلیل زیاده : ۱ نوستالوژیکه و از بچگی باهاش بزرگ شدیم ۲ خفن ترین ای پی ها روی پلی استیشنه ۳ از لحاظ سخت افزاری مشکلی نداریم باهاش ۴ همیشه داشبوردشو دوس داشتم
منم فکر میکنم سر نسل ۸ و کنسول های پلی استیشن ۲ سونی یکجورایی تو ذهن همه ماها ریشه زده،به شخصه کاربر pc هستم و از خدمات مایکروسافت و ایکس باکس استفاده میکنم ولی همیشه سونی یک گوشه از قلبم تصاحب کرده 👍
وی نوشت:مشتاق ام یک رقابت سرسخت بین این دو شرکت ببینم 🔥(از لحاظ اراعه کیفیت)
و همچنین دوآلسنس
انصافاً دسته xbox از پلی استیشن یک سر و گردن بالاتره.
داداش سونی دیگه مرده شرکتی که مشتری مداری و بزار کنار و هدف بشه DEI و جریانات این مدلی کلا حتی دیگه نباس فنش بود چه برسه اینکه تعصبشو بکشی
آره داداش مگه نمیدونی سونی سقوط کرده 🤡
مطمئن باش بهزاد از تو بیشتر پا گیم بودم و میدونم دارم چی میگم اینکه میگم سونی مرده منظورم سهامش سقوط کرده و نابود شده نیست منظورم اینه این شرکت دیگه به درد اولد پلیر هایی مثل من و امثال من نمیخوره و با روندی که تو ساخت بازی در پیش گرفتن بالاخره شکست میخورن
داداش قبل نظر گذاشتن شیشه زدی؟؟
اونی که خیلی وقته سقوط کرده ایکس باکسه نه سونی. هیچ دلیل منطقی واسه ترجیحِ ایکس باکس به پلی استیشن وجود نداره به جز قیمت پایین. تمام
نوستالژی که برای ما ایرانیهاست
واگرنه اختلافش که کمتر از ۵ ساله
نوستالژی
مارکتینگ
برندسازی و انحصارطلبی
وجود کنسول واحد با محدودیت کمتر
عدم عرضه بازی فرست پارتی روی کنسول رقیب
فن بیس وفادار
این رو میشه دلایل انتخاب پلیرا دونست ، ولی برای توسعه دهندگان ، شاید موارد یک و سه و چهار درست باشه
دلایل منطقی۲-۳-۴-۵ عه، فن بیس وفادار ساخته میشه ، نوستالژی هم سگا و نینتندو نوستالژی تر بودن، تازه اینم برای انتخاب پلیره برای توسعه دهنده فقط ۲-۴ منطقیه
۱-انحصاری بهتر
2-دسته دوال سنس که کلا حس گیم رو متحول میکنه
3-رابط کاربری بهتر
4-ظاهری موردپسندتر (به شخصه دیدم خیلیا بخاطر ظاهرش میخرن)
5-ندادن انحصاری روی کنسول رقیب
6-بهترین بهینه سازی برای بازی های انحصاری
7-از لحاظ سخت افزاری مانعی مانند سری اس وجود ندارد که باعث پورت شدن بعضی از بازی بشه
8-قدمت(نمیگم این چیز بهتری نسبت به ایکس باکسه اما خیلیا بخاطر این میخرن)
9-دیر دادن انحصاری ها برای پیسی
همه دلیل ها به غیر دوال سنس قبول دارم
مگه نسل ۶ یا ۸.دوال سنس بود؟….
خب من منظورم این نسل بود
داداش خب یه دور بخون
مطلب درمورد انتخاب **ps5** دربرابر سریز ایکس و اسه
اینجا اسمی از دوال شاک نمیاد دیگه
دسته ایکس باکس بهتر از دو ال سنسه واسه کسی که تازه میره سمت کنسول دوال شنس صرفا برای کسایی که عادت به دسته های سونی دارن بهتره
با اینکه خودم پیسی فن سختگیر و قدیمیای هستم،اما دوست دارم کلا نیاد
میتونن یسری بازی رو بصورت انحصاری(مثلا وارکرفت)برای پیسی عرضه کنن و یشه هر پلتفرمی انحصار مخصوصشو داشته باشه
دلم سوخت:)
پول وگرنه بجز گیمایی که سونی قرارداد بسته بقیه داره همشون برای اکس باکس هم میاد
مایکروسافت ک تو این زمینه از سونی پولدارتره
مایکروسافت هم میتونست جای هزینه های هنگفت دوتا قراداد ببنده وضعیتش این نباشه ، نه جانم اینا از اثرات گیم پس و عدم ایجاد انحصار و بازار برای ایکس باکسه
دلیل : رم دو تیکه ایکس باکس
10 گیگ رم سریز اس : شامل ۸ گیگ با سرعت ۲۲۴ گیگابایت بر ثانیه و ۲ گیگابایت با سرعت ۵۶ گیابایت بر ثانیه
از اون طرف رم ۱۶ گیگ ایکس باکس سریز ایکس شامل : ۱۰ گیگابایت با سرعت ۵۶۰ گیابایت بر ثانیه و ۶ گیگابایت با سرعت ۳۳۶ گیگابایت بر ثانیه
عدم یکسان بودن سرعت و ملزم کردن سازنده به عرضه همزمان بازی روی هردو کنسول ، پدر سازنده رو درمیاره
کمر سازنده رو میشکونی برای فروشی که قرار نیست داشته باشه.
پلتفرم ایکس باکس جوریه که عملا خرید بازی وجود نداره و همه گیم پس استفاده میکنن.پس با این همه دردسر و نبود سود کسی دلش نمیخواد
مورد اخر
کپی خور
نشد ما یه پست مربوط به کنسولا باز کنیم کامنتای تورو نبینیم :)
تازه اینبار با یه نظر حرفه ای در حیطه ی سخت افزاری که همه ی قطعات بجز رم موز در نظر گرفته شده
اصلا به تو این قضیه ربطی نداره
هرکجا بخوام نظر میدم.نه سایت مال توئه نه اینترنت.به تو ربطی نداره.سرت تو کاسه خودت باشه
این کامنت رو برای کسایی نوشتم که از این قضایا سر در میارن نه برای بی سوادی مثل تو
برو منچتو بازی کن و تو کار بقیه فضولی نکن
درسته
کامنت جالبی نزاشت،اما توهین نکن ای مرد!
و حیف لقب “مرد”
ای بابا حالا خونسردی خودتو حفظ کن یوقت سکته نکنی :)
بازم دمت گرم یه ربع داشتم میخندیدم که فکر کردی سواد سخت افزاریت در حدیه که میای بجای دولوپر ها نظر میدی
حتی چهار تا مصاحبه و ویدیوی تخصصی هم ندیده صرفا سرچ کرده تنها ضعفو پیدا کرده اینجا نوشته lol
آقای با سواد رم یکی از کمترین تاثیر هارو توی پورت بازی داره، اون معماری پردازنده و واحد گرافیکی عه که جفتش که هر سه کنسول یکیه برای سری اس که قدرت گرافیکی کمتری داره میتونن با رزولوشن و fps کمتر پورت بدن،
در مورد سختی پورتش هم یکم سخت تره ولی همش بهونه های چرت و پرته ، بیشترین دلیلش همون بازار کوچیکه که اونم بیشتر گیم پس میگیرن
ضمنا فشار نخور واسه قلبت خوب نیست
خوب وقتی رم انقدر کند باشه سرعت رسیدن اطلاعات به سی پی یو و جی پی یو کم میشه اونا هم نمیتونن از نهایت قدرتشون استفاده کنن به این میگن باتل نک.
درضمن اس اس دی ایکس باکس ها هم از اس اس دی پی اس فایو کند تره اینم بازیساز هارو اذیت میکنه.
رم ایکس باکس باتلنک با سخت افزارش نداره، ضمنا بازیهای که از اون حد از سرعت SSD استفاده میکنن کمتر از انگشتهای دسته،
بزرگترین دلیلش اینه که ایکس باکس توی نسل ۹ کلا ۳۰ میلیون به زور فروخته که از این بالای ۱۰ میلیون کاربران گیم پس ان، تازه سلیقه ایکس باکس پلیرا اکثرا شوتر های آنلاینه، گاد آف وار رگناروک به عنوان یک بازی خوب روی پلتفرم سونی با بیش از صد و پنجاه میلیون کنسول (جمع PS4+PS5 که البته بیشترم هست آمار در نیاوردم) بعد از دو سال ۱۵ میلیون نسخه فروخته ،
در مجموع با یه حساب سر انگشتی توسعه دهنده وقتی ببینه کلا توی یک بازار محدودی با دو پورت توی بهترین حالت قراره یک میلیون نسخه بفروشه ترجیح میده اصلا پورت نکنه
رم سریز مشکلی برای توسعه ندارند. ۱۰ گیگابایت با سرعت بیشتر (از پلی استیشن ۵) در اختیار توسعه دهندگان است و ۳.۵ هم با سرعت کمتر برای اختصاص کار های سبکتر که نیاز به سرعت بالا ندارند مثل صدا.
چون سونی این اعتبار رو یه شبه به دست نیاورده و همیشه فکر توسعه کننده بوده ولی از اینطرف مایکروسافت فکر کنم کمی فرایند رو پیچیده کرده مخصوصا نسل نهم ، ولی سونی بیشتر برای توسعه کننده ها امکانات گذاشته و این پیچیدگی ها رو کم کرده مایکروسافت بیشتر باید متمرکز شه رو این بخش
من میدونم و میگم
1. یه سیستم عامل هنگی و باگی
2. خروجی گرافیکی پایبن برخلاف قدرت بالای سخت افزاری
فک کنم یه دلیل خیلی مهمش فقط نوستالژی باشه. خیلیا از بچگی با پی اس بزرگ شدن و دوسش دارن. من اولین کنسولم ایکس باکس ۳۶۰ بود که تو بهزیستی برامون آوردن و هنوزم به یاد اون دوران لذت می برم دسته ایکس باکسو دست می گیرم. نوستالژی مهمه
تئوریهای توطئه تا اینجا پیش میروند که سونی همه این مشکلات را برای Xbox ایجاد میکند، اما این یک تصور رایج و غلط است
نه داداش این حرف نزن سونی پول میده متای بازی های ایکس باکس بیاد پایین
مگه نمیدونی دوران استارفیلد ب pc پلیر ها پول داد بازی بخرن نمره منفی بدن
شما در جریان نیستی سونی همه رو با پول میخره بعد میگه برای ایکسباکس عرضه نکنید جیزه 🗿
(البته این قضیه برای سایلنت هیل و رایز آف رونین و… که قراردادین درسته ولی خب)
خب دلیلش تا حدی مشخصه و این قضیه بیشتر برای سازنده های کوچیک تر و تازه کاره تا شرکت های بزرگ (البته شامل بعضی هاشون مثل سگا در نسل هشتم و همین الان ، سایلنت هیل و کونامی)
خب اما دلیلش ، اول از همه ، فروش کمتر ایکسباکسه که خب طبیعتا برای اون ناشر خیلی ارزشی نداره که مثلا برای ۲۰ ۳۰ میلیون نفر بیاد گیم بزنه ، بجاش میره برای ۶۰ میلیون نفر گیم منتشر میکنه
دوم ، مشکل دو کنسولی بودن ایکسباکس که برای توسعه دهندگان کوچیک خیلییییییی دست و پاگیر و آزار دهندست.
و البته یه مورد دیگه هم که هست ، بحث میزان فروشه که (تاحد زیادی) به لطف گیمپس ، میزان فروش بازی های *مستقل و ایندی* نسبت به پلیاستیشن خیلی خیلی کمتره و برای اون ناشر هزینه برداره اونم وقتی مشکل دو پلتفرمی براش هست
پس میاد ایکسباکس رو حذف میکنه و خیلی راحت برای یه پلتفرم بهینهسازی انجام میده
حالا اون شرکت هایی که میان قرارداد میبندن ، مثل اسکوئر انیکس سر فاینال فانتزی ، خب اونا رو میشه بیشتر بخاطر مورد اول گفت و تا حدی هم مورد سوم
چون حالا بجز بحث فن بیس گیم ها و کامیونیتی هرگیم ، طبیعتاً مایکروسافت میتونه قرارداد برنده با کمپانی ها که گیمشون رو گیمپس بیاد روز عرضه ولی ، کمتر کسی هست که اینکارو بکنه مگر چی بشه
اتفاقا در مورد بازی های مستقل ریسک عرضه روی ایکس باکس و گیم پس خیلی کمتره، یه تبلیغ مفت و مجانی هم هست
آره از این نظر خیلی سود داره برای ناشر بازی
۲۰۲۱ اول نسل نهم: مایکروسافت در حال رجز خوانی و تحقیر ps5 و به رخ کشیدن ۱۲ ترافلاپس😎 (پی اس فایو بدون هیچگونه ادعایی معرفی شد)
۲۰۲۴ وسطای نسل :ما میخواهیم بدانیم چرا توسعه دهندگان ما را نادیده میگیرند و پلی استیشن را ترجیح میدهند😓(اره داش سری اس و سخت افزار پیچیده چیه تازه همه فنا مونمگیم میخرن)
۲۰۲۷ آخر نسل نهم : آقا بیخیال جمع کنیم بزنیم تو کار ناشری همش تقصیر سونیه که داره با خوب عمل کردنش مارو تو دردسر میندازه😡
مایکروسافت عزیز دلیلش مشخصه قدرتو نمیدونه گیمر جماعت وقتی اینهمه میای مشتری مداری میکنی خدمات درجه یک اراعه میدی باز گیمر میره سمت کنسولی که هم گرون فروشی میکنه هم گیم فرست پارتی انچنانی تا الان عرضه نکرده برا مخاطبش هم پایه زیر کنسولش رو حذف میکنه هم دیسک درایو رو جدا میفروشه هم کیفیت دسته هاش رو از نظر مقاومت میاره پایین
هم سرویس بازیش رو بدون ذره ای بهبود کیفیت افزایش قیمت میده و اینهمه کنسولش فروش میره چه انتظاری داری دوست خوب من
سونی هیچی هیچی هم تا اخر نسل نده باز اون ادمی که میخواد بره کنسول بخره میره پلی استیشن میخره متاسفانه مثل یه بت پرستی شده که انگار باید حتما خریده بشه بدون اینکه فکری راجبش بشه توسعه دهنده هم میبینه اینجوریه میگه چه کاریه خب میریم سمت پلی استیشن چون خریدار زیاد داره و به طبع مشتری هم بیشتره
ولی اینو بدون فن واقعیتو داری و امیدوار هم هستم که بتونی توسعه دهنده هارو متقاعد کنی شده با پول که این روش عالیه فقط کافیه یکم خشن باشی اگه میخوای کنسول بفروشی اگه نه که هیچی با همون پول باز میتونی برابری ایجاد کنی تو عرضه و حتی بهینه سازی بهتر برا کنسول های ایکس باکس
اعصابت خورده چرا عزیز؟
وضعیت مایکروسافت : بعد از اکتیویژن دیگه هیچی برام نمونده باقی….
همچنان ی ایرانی رندوم که ی زمانی با کنسول ده میلیونی فاز منتقد سیاسی به خودش میگرفت(انقد مایکروسافت بازی داد برا PS که کلافه شد رفت سراغ PC) :
آره داداش
یه سری اس خریدن با ۱۰ تومن
فکر میکنن که فاتح میدان شدن
والا بلا پی اس فور از این اس خفن تره
حداقل گاد آف وار داره😂
بت پرستی چیه؟ تا الان یه تبلیغ ایکس باکس تو جایی که تخصصی گیمینگ نباشه دیدی؟ تو چند سال اخیر یه دفعه فقط گوی وگاس رو اجاره کرد و همین تمام، تیم مارکتینگ ایکس باکس به شدت فشل و بی خاصیته، یه بازی مثل HiFi rush که از نظر کیفی عالی بود رو خیلی راحت به فنا داد، حتی تو عرضه بازی برای PS5 هم براش تبلیغی نکرد
دقیقا ، یادمه خیلی جاها که فوتبال لیگ اروپا دیدم تبلیغات سونی کناره زمین بوده (نمیدونم الانم هست یا نه فوتبالی نیستم) .
الان تنها تبلیغات ایکس باکس تو ویندوزه که کسی که کامپیوتر داره به تمامی قابلیت های ایکس باکس دسترسی داره اونم حتی بهترش
تورو خدا گریه نکن
ای وای بگردم چقدر ماکروسافت فرشته و معصوم و مشتری مدار بود و چقدر این گیمرا بی عقل و نمک نشناسن ک قدر این کمپانیه فرشته رو نمیدونن الهییییییی میره کلی پول میده ک بازی واسه گیمرا مفتی و محض رضای خدا بیاره اونوقت این گیمرا چسبیدن به پلی استیشن ک کیفیت مقاومت دستش و آورده پایین
سلطان کیفیت مقاومت دسته ینی چی میشه ی توضیح ریز بدی ؟
شرافاتا جز فورزا هورایزن ۵ ی گیم خوب نام ببر ک اکس باکس داده باشه در کنار اسپایدر من۲ فاینال فانتزی ۷ ریبرث استرو بات گاد رگناروک رچت اند کلنک ریترنال هورایزن فوربیدن وست دیمن سولز
بابا عمر آدمی کوتاهه سر ی طرفداری کور کورانه خودتو از هیچ لذتی دریغ نکن کوتاه بیا
خب دوست من ، بنده یکبار پرسیدم یا تایید نشده یا جواب ندادی ، اونقدری که فن ایکس باکسی کل خدماتش رو آشنایی داری ، اگر من یک پیسی هرچند متوسط داشته باشم چرا باید ایکس باکس بگیرم ؟ و توسعه دهنده وقتی روی یک پلتفرم نفروشه چرا باید پورت کنه
خب دلایل زیادی داره که پی اس طرفدارای بیشتری داره به شخصه به غیر از عوامل نوستالژیک و اینکه ps1 و ps2 که خیلیا باهاش گیمر شدن بگذریم دو دلیل مهم دارم اینکه شکست ایکس باکس تو نسل ۸ خیلی تو این عامل تاثیر گذار بود چون اوج و افزایش کنسول پلیرا از اون موقع شروع شد و ۲ اینکه سونی همیشه تو نوآوری یک قدم جلو تر از ایکس باکس بوده و این نوآوری هم تو دسته و کنسول بگیر تا بازی هاش بوده به شخصه من خودم موقع خرید ایکس باکس و پی اس فقط بخاطر دوال سنس پی اس خریدم
بقول دوستان دلیل زیاده
ولی اولیش انحصاری های داستان محور ps5
دومیش دسته دوال سنس حداقل باتری خور نیست
من جفت کنسول هارو دارم هرچی هم دلیل بیاری با دسته ps5 خیلی راحت ترم
سومیش ایده آنلاین محور شدنی که ایکس باکس داره به سمتش میره اینکه اشتراک بفروشه رو من بشخصه دوست ندارم و ترجیح میدم همون بازی های آفلاین داستانی بازی کنم تا بازی های شوتر آنلاین محور
مورد بعدی هم این نسل خراب کرد با عرضه دو سخت افزار متفاوت ولی بشخصه بنظرم توهین به مشتری کرد ایکس باکس منی که one x دارم هیچ جوره توجیح نمیشم سری اسی رو بخرم که قدرت خامش کمتر از وان ایکس و فقط یه اس اس دی گذاشته روش و شده نسل بعدی عملا پس سخت افزار کنسول من جواب نسل جدید رو میداد
تنها مزیتی که توی ایکس باکس دیدم اونم توی ایران اینکه توی بازی آفلاین اکانت میزنی روی ایکس باکس سیو ها میمونه ولی توی پلی استیشن بدلیل ریجن بندی مختلف خیلی احتمالش کمه بدی دستگاه رو برات بازی آفلاین جدید بریزن و بتونی بازی قبلی هات از سیو قبلی بری
یه گاربج ساختین به اسم سری اس
این نود درصد مشکل
بقیشم خودتون تلاش کنید
دلایلش مشخصه
ساخت ۲ سخت افزار با قدرت های متفاوت که هزینه ی بهینه سازی رو دو برابر میکنه.
عادت دادن کاربرا به کرایه بازی که باعث شده فروش بازیا بیاد پایین.
رم ۲ تیکه و کند سریز اس هم Reyam- اشاره کرد محدودیت ایجاد میکنه. حجم و سرعت رم سریز اس 8Gb@۲۲۴ + 2Gb@56 هستش درمقابل حجم و سرعت رم پی اس فایو 16Gb@448 هست.
جمع بندیش اینه بازی ساختن برای ایکس باکس سخت تره و هزینه ی بیشتری نیاز داره و وقتی بازی رو عرضه کردی خریداری وجود نداره.
۱ میلیون دلار میگیرم بهش میگم!😁
من پانصد هزارتا میگیرم
ای بابا بازار خراب نکن از دست شماها! 😁😜🤑
بازار رقابتیه داداش😅
چک بکشه یا نقد ؟🗿
جونم برات بگه اگه هر کس دیگه بود قِستی هم قبول میکردم! اما طرف خرپوله لامسب فقط نقققققققد میگیرم 🤑💵💵💵💵💵💵💵
جالبه که مقالات زیادی از گیم فا منتشر شده و به همین موضوع در زمان توسعه بازی برای PS3 و حتی PS2 اشاره کرده که گویا برای سازندگان یک جهنم تمام عیار بوده. خصوصا راجب PS3 که بخاطر معماری بسیار پیچیده اش این معضل تا سال ها ادامه داشته و همین باعث شد تا اون زمان ایکس باکس یکه تاز باشه.
هرچند که سونی تونست با انحصاری های خارق العاده اش ورق رو بگردونه و در انتهای نسل پیروز بشه .
برادر من اون نسل رو نینتیندو با اختلاف جلو بود جوری که رقابت چندانی با بقیه نداشت
بازی هایه انحصاری با اصالت تر و انقلابی تر
دوال سنس
نوستالژی بودنه پلیسیشین و خاطره داشتن بیشتر باهاش
سخت افزار یخوره قوی تر(البته فقط نسبت به سری اس)
راحت تر وصل شدن به سرورها بخاطره تحریمو فیلتر نبودن(ایکس باکس مال امریکاست کشوره ماهم ک عاشق امریکا)🤣
در کل مهم ترین دلیلش همو بازیاشه گاداوار لست انچارتد گاست اف سوشیما اسپایدر من و….چون اگه این بازیارو نداشت بی شک سری اس میگرفتم سبک قابل حمل ارزون گیم پس و…
سونی مایکروسافت و خریده تا علیه ایکس باکس سریز اینجوری پیام بده
بخاطر اینکه سونی مثل یک کشاورزی میمونه که یک بذری کاشته سال های سال هم پاش زحمت کشیده که اون بذر میوه بده اما مایکروسافت چی مایکروسافت میره همون میوه هارو آماده میخره هیچ زحمتی پاش نکشیده یعنی خاک نخورده زحمتی نکشیده که ارزشی برای محصولاتش قائل باشه 🤷
استیو جابز فقید میگفت دیگه مایکروسافت فقط پول داره اما خلاقیت نداره خلاقیت و استعداد رو نمیشه با پول خرید بفرما این همه استودیو داره دریغ از یک بازی که بگی در حد بازی های سونی و نینتندو باشه هرکسی را بهر کاری ساختن یا کار هر بز نیست خرمن کوفتن گاو نر می خواهد و مرد کهن مایکروسافت باید برگرده به همون کاری که توش تخصص داره نرم افزار 😕
یک دلیل خیلی واضح فروش بیشتر پلی استیشن هست. وقتی فروش یه پلتفرمر زیاد بشه یعنی مخاطب داره پس توسعه دهند سعی میکنه بازیشو بیشتر برای پلتفرمر پر مخاطب تر عرضه کنه
تا فروش بیشتری رو تجربه کنن.
دلیل: فروش چند برابری پلی استیشن و تعداد پلیر و احتمالا نبود گیمپس برای سونی… درسته گیمپس برای گیمرها خیلی خوب و اقتصادی و به صرفه هست ولی ناشرین محترم باید پولدارتر بشن… اونم با فروش بازی ها نه با خرید اشتراک مثلا ده دلاری… وقتی میتونن هر بازی رو حد اقل ۵۰ دلار بفروشن چرا بیان سمت مایکروسافت و گیمپس؟
Microsoft لطفا شما به همون PC بچسب
شرایط این روزهای مایکروسافت در حوزه سرگرمی تا حدودی یادآور شرایط پلیاستیشن در نسل هفتمه. بهنظرم نقش سختافزار در اینجا خیلی پررنگه.
پلی استیشن از همون اوایل که اومده بود غوغا به پا کرد با بازی های خوبش ولی ایکس باکس اینجور نبود
پلی استیشن بازی های خوب و بیشتری میده ولی ایکس باکس تعداد بازیهای خوبش انگشت شمار هستن
خلاصه این نسل که مایکرو با وجود اکتیویژن و بتسدا هم نتونست ایکس باکس رو دوباره احیا کنه
باید نسل ده رو ببینیم که آیا ایکس باکس مثل همیشه شکست میخوره یا دوباره موفقیت نسل هفت رو تکرار میکنه
چرا؟
چون انحصاری های جدیدشو برا کنسول های دیگه نمیده تا دلیلی برا خرید کنسولش داشته باشیم
چون اصالت حفظ میکنه
چون گیم با کیفیت برا کنسولش میده
و دوال سنس قطعا
سلام دوستان من اکس باکس سری آس یک ترا خریدم ایشالا هرکس دلش هر چیزی کنسول پی سی یا هرچیزی دیک میخواد گیرش بیاد
به درک که پی اس ۵ بیشتر فروخته!
مگه ۲۵ میلیون کنسول فروختن، کمه!؟
به نظرم مایکروسافت واسه کنسول بعدی باید فقط یه کنسول قدرتمند با همکاری اینتل و انویدیا بده بیرون، در کنارش جامعه بزرگ گیم پس میتونه بترکونه!😉😇
به طور خلاصه، چون سونی سابقه بیشتری داره و کار خودشو ثابت کرده اما ایکس باکس مبتدیه و ایده های زیاد و جالبی که داره رو میخواد باهم عملی کنه و میخواد یه شبه سابقه سونیو داشته باشه برای همین عملکرد ضعیف تری داره
دلیلش همونیه که یکی از دوستان بهش اشاره کرد. سونی از روز اول پی رو خوب چید و اومد بالا.
جوری که خیلی ها توی دنیا به کنسول بازی میگن پلی استیشن!
یه نکته مهم دیگه. چرا انتخاب اسم کنسول های ایکس باکس اینقدر افتضاحه؟ اسامی نسل قبل و نسل جدیدش فقط باعث گیج شدن خریدار میشه. اینم همون چیدن پی بد که بهش اشاره کرده بودم.
از اونجایی که مایکروسافت برای ایکس باکس از روز اول از اسامی شماره ای استفاده نکرد واسه همین تا تهش باید کج بره جلو. حتما اسم نسل بعد رو برای تنوع میخواد بذاره ایکس باکس زد و ایکس باکس زد اس!!!
مهم ترین نقطه مثبت پی اس فایو گیم های انحصاری هست. وگرنه ایکس باکس ارزون تر هست و از لحاظ سخت افزاری خیلی قوی تره.الان کلی تنوع داره سری اس ۱ ترا.سری ایکس ۲ ترا و…
متاسفانه تو ایران پی اس اسمی شده و کسی سمت ایکس باکس نمیره چرا؟ هیچ ربطی به بالا نداره مغازه دار میخواد بفروشه دیگه کدوم میفروشه؟ معلومه دیگه گرونتره بعدم میگه ایکس باکس چرته میکنه تو پاچه طرف 😂
جدی میفرمایید؟؟؟ینی الان خودت جوابشو نمیدونی که داری میپرسی؟
عین این میمونه ایرانخودرو بیاد از ملت بپرسه چرا ماشین خارجی و به تولیدات ما ترجیح میدین
با تمام احترامی که برای نظرات دوستان قائل هستم
به نظر من امروزه همه مردم آگاه هستن و محصولی بیشتر فروش میره که کیفت بالاتری را داره و تجربه بهتری را به کاربر میده.
_
❤️play station❤️
به عنوان یک طرفدار دو آتیشه سونی و یک گیمر حرفه ای سونی و کسی که همیشه تکنولوژی پشت کنسولها رو دقیق بررسی میکنه باید بگم که PS5 از نظر معماری سختافزاری به مراتب بهینهتره. *Mark Cerny* که معمار PS5 هست به وضوح اعلام کرده که طراحی این کنسول به شکلی انجام شده که دسترسی توسعهدهندگان به منابع پردازشی و حافظه بسیار راحتتره این یعنی وقتی یک بازیساز میخواد یه بازی بسازه، راحتتر میتونه از قدرت پردازش و حافظه PS5 استفاده کنه. برعکس معماری Xbox Series X پیچیدهتره و زمان بیشتری از توسعهدهندگان میگیره تا به عملکرد بهینه برسن
دومین دلیل SSD فوقالعاده سریع PS5
یکی از مهمترین نقاط قوت PS5 که توسعهدهندگان به وضوح بهش اشاره کردن، *SSD پرسرعت* این کنسوله که نسبت به Xbox Series X چندین برابر سریعتره. تو بازیهایی مثل *Ratchet & Clank: Rift Apart* به وضوح دیدیم که چطور PS5 تونسته دنیاهای بازی رو به سرعت بارگذاری کنه در حالی که Xbox چنین توانایی رو نداره. *Insomniac Games* به عنوان یکی از توسعهدهندگان بزرگ بارها اعلام کرده که بدون SSD پیشرفته PS5، این سطح از تجربه گیمینگ غیرممکن بود. به همین دلیل توسعهدهندگان ترجیح میدن برای PS5 بازی بسازن چون تجربه کاربر رو به سطح دیگهای میبره.
سومین دلیل: پشتیبانی سونی از بازیسازها
سونی همیشه معروف بوده به حمایت همهجانبه از بازیسازها و ارائه کیتهای توسعهدهنده قوی و امکانات مناسب. *Shuhei Yoshida* از مدیران سونی بارها اعلام کرده که هدف سونی اینه که توسعهدهندگان با کمترین دردسر بتونن بازیهاشون رو بهینهسازی کنن. برعکس از طرف خود توسعهدهندگان شنیدیم که پشتیبانی مایکروسافت تو بعضی از مراحل توسعه ناکافی بوده و مشکلات زیادی تو روند ساخت بازی ایجاد کرده
چهارمین دلیل: دسته PS5 (DualSense) و تجربه بازی متفاوت
یکی دیگه از دلایلی که باعث شده توسعهدهندگان به PS5 روی بیارن دسته *DualSense* این کنسوله. ویژگیهایی مثل *Adaptive Triggers* و *Haptic Feedback* تو PS5 باعث شده تجربه گیمینگ کاملاً متفاوت و انقلابی بشه بازیسازها عاشق این ویژگیها هستن چون میتونن حس بازی رو به شکل بینظیری به کاربر انتقال بدن. برای مثال، *Astro’s Playroom* دقیقاً طراحی شده تا تمام این قابلیتها رو به نمایش بذاره. در مقابل دسته Xbox Series X چیزی فراتر از یک ارتقای ساده نسبت به نسخههای قبلیش نیست و جذابیت خاصی نداره
پنجمین دلیل: آمار و نظرسنجیها
طبق گزارشهای معتبر از *Game Developers Conference (GDC) 2024 بیش از ۶۰ درصد از توسعهدهندگان اعلام کردن که PS5 رو به Xbox Series X ترجیح میدن. تو این نظرسنجی که در ماه ژوئن ۲۰۲۴ انجام شد بازیسازها به وضوح گفتن که کار کردن با PS5 برایشون راحتتره و از قابلیتهای این کنسول مثل SSD سریع، معماری بهینه و DualSense بیشتر لذت میبرن این آمار به خوبی نشون میده که انتخاب PS5 نه تنها یه تصمیم شخصی یا تعصبی نیست بلکه بر اساس واقعیتهای فنی و عملی صورت میگیره
جمعبندی میکنیم: PS5 انتخاب طبیعی برای بازیسازان
حالا که دلایل رو یکییکی براتون باز کردم میتونین به راحتی ببینین که چرا توسعهدهندگان PS5 رو ترجیح میدن این دلایل از قدرت سختافزاری و تجربه متفاوت گیمینگ گرفته تا پشتیبانی فوقالعاده سونی و دسته انقلابی DualSense، همه نشوندهنده برتری PS5 هستن. اگه هنوز هم کسی شک داره پیشنهاد میکنم سری به آمارها و گزارشهای معتبر بزنه تا خودش ببینه که ماجرا چیه
در ضمن برای تایید کامنت اولی که گذاشتم اینم منابع موثقی که ازشون اطلاعاتم رو ازشون کسب کردم و تویه کامنتم ازشون استفاده کردم ۱. *GDC 2024 Developer Survey* – نتایج نظرسنجی از توسعهدهندگان بازیها، ژوئن ۲۰۲۴.
2. *Mark Cerny Interview with Wired* – صحبتهای معمار اصلی PS5 درباره معماری بهینه و SSD سریع.
3. *Insomniac Games Blog* – توضیحاتی درباره استفاده از SSD در *Ratchet & Clank: Rift Apart*، مارس ۲۰۲۳.
4. *GameSpot Report* – مقایسه بین دستههای PS5 و Xbox Series X، ژانویه ۲۰۲۴.
5. *Digital Foundry Performance Review* – بررسی عملکرد فنی PS5 و Xbox Series X در بازیهای چندپلتفرمه، فوریه ۲۰۲۴.