تغییرات بزرگ قسمت هفتم سریال The Rings Of Power نسبت به کتاب‌ها - گیمفا
تغییرات بزرگ قسمت هفتم سریال The Rings Of Power نسبت به کتاب‌ها - گیمفا
تغییرات بزرگ قسمت هفتم سریال The Rings Of Power نسبت به کتاب‌ها - گیمفا
تغییرات بزرگ قسمت هفتم سریال The Rings Of Power نسبت به کتاب‌ها - گیمفا
تغییرات بزرگ قسمت هفتم سریال The Rings Of Power نسبت به کتاب‌ها - گیمفا
تغییرات بزرگ قسمت هفتم سریال The Rings Of Power نسبت به کتاب‌ها - گیمفا

تغییرات بزرگ قسمت هفتم سریال The Rings Of Power نسبت به کتاب‌ها

علی محمدپناه
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
سریال the lord of the rings the rings of power

قسمت هفتم سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power و به خصوص نبرد ارگیون تغییرات بزرگی نسبت به کتاب‌ها داشته است.

اصلی‌ترین بخش از فصل دوم سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» نبرد ارِگیون است، نبردی که تغییرات متعددی را نسبت به کتاب‌ها نوشته جی آر آر تالکین داشته است. علی‌رغم اینکه بسیاری از کاراکترهای نوشته شده در کتاب‌های تالکین در سریال «حلقه‌های قدرت» حضور دارند اما این سریال هیچ ترسی از ایجاد تغییر در منبع اصلی نداشته است.

اگرچه بسیاری از افراد از این انحرافات و تغییرات از کتاب‌ها به‌عنوان دلیلی برای ناموفق خواندن این سریال اقتباسی سرویس آنلاین آمازون پرایم استفاده می‌کنند اما تغییرات صورت گرفته در عصر دوم در این سریال عمدتاً برای تطبیق داستان کتاب‌ها با جریان سریال و در عین حال وفادار ماندن به ماهیت آثار تالکین ضروری و مورد نیاز بوده است.

همان‌طور که مشخص است، سکانس اکشن اصلی فصل دوم سریال «حلقه‌های قدرت» نبرد محاصره ارگیون است که شامل چندین تغییر قابل توجه است. از افرادی که در این نبرد می‌جنگند تا غایبان نسبت کتاب‌ها، نبرد محاصره ارگیون مملو از جنبه‌های تماشایی، هیجان و تغییرات است. از آنجایی که داستان فصل سوم سریال «حلقه‌های قدرت» پس از نابودی ارگیون جریان خواهد داشت، در این مطلب قرار است به بررسی این موضوع بپردازیم که چطور این رویداد عظیم در عصر دوم در این سریال اقتباسی سرویس آنلاین آمازون پرایم ویدیو نسبت به کتاب‌های تالکین تغییر کرده و متفاوت بوده است.

هشدار اسپویل!

۸. سائورون رهبری محاصره ارگیون را در دست دارد نه آدار

سریال the lord of the rings the rings of power

شاید آشکارترین تفاوت درباره نبرد محاصره ارگیون بین سریال «حلقه‌های قدرت» و کتاب‌های تالکین، انگیزه‌های پشت این حمله و محاصره است. در کتاب‌ها، سائورون حمله به ارگیون را رهبری می‎کند و مصمم است تا حلقه‌های قدرت متعلق به مردان و دورف‌ها را به دست بیاورد و همچنین محل سه حلقه قدرت الف‌ها را متوجه شود. در سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» این خط داستانی کمی متفاوت است اما این روند داستانی همچنان به نقشه کلی سائورون نوشته تالکین وفادار و صادق است.

در فصل دوم سریال «حلقه‌های قدرت»، به جای سائورون، این آدار است که رهبری محاصره ارگیون را برعهده دارد. آدار و اورک‌هایش به شهر حمله می‌کنند چراکه می‌دانند سائورون در داخل آنجا است. اگر بتوانند او را بکشند، می‌توانند در آرامش در سرزمین موردور زندگی کنند. این تفاوت بسیار زیادی با کتاب‌های تالکین دارد، اگرچه در هر دو مورد، سائورون مسئول این حمله است. در سریال «حلقه‌های قدرت»، این سائورون تحت پوشش هالبرند است که ایده حمله به ارگیون را در ذهن آدار می‌کارد و همین نیز ثابت می‌کند که ارباب تاریکی همان مغز متفکر فریبنده، حیله‌گر و دسیسه‌آمیزی است که در آثار تالکین توصیف شده است.

۷. قبل از حمله به ارگیون باید حلقه‌ها کامل شده باشند

سریال the lord of the rings the rings of power

 یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی محاصره ارگیون در سریال «حلقه‌های قدرت» و کتاب‌ها، جدول زمانی رویدادها است. در منابع اصلی، محاصره ارگیون پس از تکمیل شدن ساخت حلقه‌های قدرت رخ می‌دهد. سائورون از ظاهر مبدل خودش به‌عنوان آناتار استفاده می‌کند و به ارگیون می‌رود تا کلبریمبور را برای ساخت حلقه‌ها فریب بدهد. تنها پس از اینکه کلبریمبور از سائورون سرپیچی کرد و محل حلقه‌ها را برای دورف‌ها و انسان‌ها افشا نکرد، سائورون تصمیم گرفت تا به ارگیون حمله کند و حلقه‌ها را خودش به دست بیاورد.

این خط زمانی در فصل دوم سریال «حلقه‌های قدرت» تا حدودی متفاوت به نظر می‌رسد. در این سریال سرویس آنلاین آمازون پرایم، ۱۹ حلقه قدرت هم‌زمان با آغاز محاصره ارگیون ساخته می‌شوند. حلقه‌های الف‌ها در پایان فصل اول سریال «حلقه‌های قدرت» ساخته شده بودند و حلقه‌های دورف‌ها نیز در اواسط فصل دوم تکمیل شدند. با این حال، حلقه‌های انسان‌ها هنوز توسط کلبریمبور تکمیل نشدند که محاصره ارگیون شروع می‌شود و سائورون از این حمله به‌عنوان عاملی برای حواس‌پرتی استفاده می‌کند. این تغییر برای متراکم کردن خط زمانی و همچنین افزایش تنش ایجاد شده است.

۶. گالادریل در محاصره ارگیون حضور نداشته است

سریال the lord of the rings the rings of power

اگرچه بسیاری از افراد ادعا خواهند کرد که تصویر آمازونیایی و جنگجویی گالادریل در سریال «حلقه‌های قدرت» در تضاد با نوشته‌های تالکین است اما این نویسنده او را به‌عنوان یکی از دشمنان اصلی سائورون در سرزمین میانه در عصر دوم و سوم معرفی کرده است. با این حال، حضور او در برخی از نبردهای کلیدی از جمله نبرد ارگیون هرگز توسط تالکین آشکارا ذکر نشده است. فقط ذکر شده که سائورون در نهایت از کلبریمبور استنباط می‌کند که یکی از حلقه‌های الف‌ها به گالادریل داده شده است.

طبیعتاً، با توجه به اینکه شخصیت اصلی سریال «ارباب حلقه‌ها» گالادریل است، او در جریان محاصره ارگیون حضور دارد. حضور او در ابتدا به‌عنوان زندانی آدار است اما در نهایت، او با کمک آروندیر فرار می‌کند و راهی شهر ارگیون می‌شود. در آنجا، او کلبریمبور را پیدا می‌کند که ۹ حلقه انسان‌ها را به او می‌دهد تا او بتواند آن‌ها را مخفیانه از سائورون دور کند. همین خط داستانی اضافه شده در سریال «حلقه‌های قدرت»، رقابت و نبرد میان گالادریل و سائورون را در سریال بیشتر می‌کند.

۵. کلبورن در نبرد ارگیون کمک کرد

سریال the lord of the rings the rings of power

یکی از شخصیت‌های اصلی مرتبط با شخصیت گالادریل که هنوز در سریال «حلقه‌های قدرت» حضور نداشته است، شخصیت کلبورن است. در فصل اول سریال «حلقه‌های قدرت» از کلبورن به‌عنوان شوهر گالادریل یاد می‌شود که در جنگ خشم در کنار او مبارزه کرده است اما در آن نبرد مفقود شده است. از آن زمان تاکنون فرض شده که کلبورن مرده است، علی‌رغم اینکه در کتاب‌های تالکین زنده ماندنش تأیید شده است.

فصل دوم سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» همچنان به این ایده ادامه می‌دهد که کلبورن مرده است تا قسمت‌ها و فصل‌های آتی سریال بتواند زمینه‌سازی لازم برای رویارویی مجدد کلبورن و گالادریل را انجام بدهد. با انجام این کار، مشارکت کلبورن در نبرد محاصره ارگیون از سریال «حلقه‌های قدرت» حذف شده است. در کتاب‎ها، کلبورن در کنار الروند حمله‌ای را علیه سائورون انجام می‌دهند اما شکست می‌خورند و متعاقباً به سمت شمال به دره ایملادریس عقب‌نشینی می‌کنند، جایی که دومین سنگر ریوندل را می‌سازند.

۴. محاصره ارگیون ۱۰ سال پس از ساخت حلقه یگانه رخ می‌دهد

سریال the lord of the rings the rings of power

همان‌طور که اشاره شده بود، نبرد محاصره ارگیون مدت‌ها پس از ساخت حلقه‌های قدرت در آثار تالکین رخ می‌دهد. این مورد در فصل دوم سریال «حلقه‌های قدرت» تغییر کرده است و این در حالی است که یکی دیگر از بخش‌های اصلی برنامه سائورون نیز عوض شده است. در کتاب‌ها، سائورون حلقه یگانه را یک دهه پس از تکمیل حلقه‌های دیگر و تقریباً ۱۰۰ سال قبل از نبرد محاصره ارگیون می‌سازد.

همان‌طور که محاصره ارگیون در فصل دوم سریال «حلقه‌های قدرت» در جریان است، حلقه یگانه هنوز ساخته نشده و فقط در حد یک طرح و نقشه در ذهن سائورون است. سازندگان سریال «حلقه‌های قدرت» به حلقه یگانه اشاره کردند و بیان کردند که چگونگی ساخت این حلقه توسط سائورون و بدون کلبریمبور، داستانی است که شایسته کاوش دراماتیک است. این به معنای آن است که احتمالاً بر خلاف کتاب‌های تالکین، حلقه یگانه در فصل سوم سریال و پس از محاصره ارگیون ساخته خواهد شد.

۳. دورف‌ها در محاصره ارگیون مبارزه کردند

سریال the lord of the rings the rings of power

یکی از عناصر کتاب «محاصره ارگیون» که به‌عنوان بخشی از رویدادها فصل دوم سریال «حلقه‌های قدرت» به آن اشاره شده بود، حضور دورف‌های کازاد دوم در این نبرد بوده است. در قسمت هفتم فصل دوم سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت»، الروند قبل از رفتن به ارگیون، به دیدن دورین چهارم می‌رود و به دوستش اعتماد می‌کند که دورف‌ها را جمع کند و به الف‌ها در عقب راندن اورک‌های آدار کمک کند. با این حال، در پایان این قسمت، دورین سوم مانع انجام این کار توسط پسرش می‌شوند و همین نیز باعث می‌شود تا الروند و گیل گالاد تنها بمانند و به تنهایی با ارتش عظیم آدار روبرو شوند.

در کتاب‌ها، دورف‌های کازاد دوم به کمک ارگیون می‌آیند. در حالی که الروند و کلبورن از یک طرف با ارتش سائورون مبارزه می‌کنند، دورف‌ها از پشت حمله می‌کنند و به الروند و نیروهایش زمان می‌دهند تا عقب نشینی کنند. با اینکه این ممکن است همچنان در پایان فصل دوم سریال «حلقه‌های قدرت» رخ بدهد اما قسمت هفتم به این موضوع اشاره داشت که احتمالاً دورف‌ها نقشی در نبرد محاصره ارگیون نخواهند داشت و همین نیز تغییر نسبتاً قابل توجهی نسبت به آثار تالکین است.

۲. حضور چندین شخصیت اورجینال در محاصره ارگیون

سریال the lord of the rings the rings of power

در حالی که حضور کاراکترهای اورجینال و ساخته شده برای سریال «حلقه‌های قدرت» در نبرد ارگیون تفاوت چندانی در رویدادهای عظیمی که در آنجا در حال رخ دادن هستند، ایجاد نمی‌کند اما حضور این شخصیت‌های یک انحراف از کتاب‌ها به شمار می‌رود. گنجاندن آدار به‌عنوان یک شخصیت اصلی در این نبرد در بالا ذکر شده بود اما شخصیت‎‌های دیگری همچون آروندیر و دامرود ترول نیز از جمله دیگر شخصیت‌هایی بودند که فقط در خط داستانی سریال در این نبرد حضور داشتند. البته این منجر به خلق سکانس‌های اکشن خارق‌العاده‌ای می‌شود که مطمئناً در کتاب‌های تالکین وجود نداشتند.

۱. حضور آمروث و گالادریم در نبرد محاصره ارگیون

سریال the lord of the rings the rings of power

 یکی دیگر از تغییرات بزرگ سریال «حلقه‌های قدرت» نسبت به کتاب‌ها در رابطه با محاصره ارگیون، غیبت آمروث است. در کتاب‌ها، آمروث یک الف برجسته از گالادریم بود، الف‌هایی که در جنگل‌های سرزمین میانه زندگی می‌کنند و آروندیر نیز جزوی از آن‌ها است. در کتاب‌ها آمده است که آمروث و تعدادی از الف‌های گالادریم به کمک ارگیون شتافتند و در کنار دورف‌ها به رهبری دورین سوم به جناحی از ارتش سائورون حمله کردند.

فصل دوم سریال «حلقه‌های قدرت» آمروث و الف‌های گالادریم را از این نبرد حذف کرده است. دلیل این تغییر نیز احتمالاً وضوح و مختصر کردن خط داستانی است. معرفی شخصیت آمروث زمان می‌برد که فصل دوم سریال «حلقه‌های قدرت» نداشت و ارتش دیگری از الف‌ها نیز توجه و تمرکز روی شخصیت الروند، ارتشش، آروندیر و همچنین الف‌های ارگیون را از بین می‌برد. از همین رو، فصل دوم سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» این تغییر را در میان بسیاری دیگر از تغییرات در نبرد محاصره ارگیون نسبت به نوشته‌های تالکین انجام داده است.


منبع: screenrant

آرمین مکاریHELLO.BROTHERS

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تغییرات بزرگ قسمت هفتم سریال The Rings Of Power نسبت به کتاب‌ها - گیمفا
تغییرات بزرگ قسمت هفتم سریال The Rings Of Power نسبت به کتاب‌ها - گیمفا
تغییرات بزرگ قسمت هفتم سریال The Rings Of Power نسبت به کتاب‌ها - گیمفا
تغییرات بزرگ قسمت هفتم سریال The Rings Of Power نسبت به کتاب‌ها - گیمفا
تغییرات بزرگ قسمت هفتم سریال The Rings Of Power نسبت به کتاب‌ها - گیمفا
تغییرات بزرگ قسمت هفتم سریال The Rings Of Power نسبت به کتاب‌ها - گیمفا
تغییرات بزرگ قسمت هفتم سریال The Rings Of Power نسبت به کتاب‌ها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تغییرات بزرگ قسمت هفتم سریال The Rings Of Power نسبت به کتاب‌ها - گیمفا