دیجیتال فاندری: پلی استیشن 6 از عرضه PS5 Pro سود خواهد برد
دیجیتال فاندری: پلی استیشن 6 از عرضه PS5 Pro سود خواهد برد
دیجیتال فاندری: پلی استیشن 6 از عرضه PS5 Pro سود خواهد برد
دیجیتال فاندری: پلی استیشن 6 از عرضه PS5 Pro سود خواهد برد
دیجیتال فاندری: پلی استیشن 6 از عرضه PS5 Pro سود خواهد برد
دیجیتال فاندری: پلی استیشن 6 از عرضه PS5 Pro سود خواهد برد

دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۶ از عرضه PS5 Pro سود خواهد برد

محسن رضوی فر
۲۳:۵۹ ۱۴۰۳/۰۷/۰۶
دیجیتال فاندری: پلی استیشن 6 از عرضه PS5 Pro سود خواهد برد

کارشناسان دیجیتال فاندری (Digital Foundry) معتقد هستند که عرضه کنسول PS5 Pro برای پلی استیشن ۶ بسیار مفید خواهد بود.

سونی چندی پیش به صورت رسمی از PS5 Pro رونمایی کرد. گفته می‌شود این کنسول ۴۵ درصد سریع‌تر از مدل پایه است و در ماه نوامبر با قیمت ۷۰۰ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت و به گران‌ترین کنسول پلی استیشن تبدیل خواهد شد.

پس از معرفی این کنسول، بسیاری از طرفداران نارضایتی خود را قیمت بالای آن ابراز کردند. اطلاعات اطلاعات اخیر فاش شده حاکی از آن است که PS5 Pro نمی‌تواند از بازی‌ها را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کند. با این حال، کارشناسان فناوری اعتقاد دارند که عرضه PS5 Pro برای قابلیت بکوارد پلی استیشن ۶ بسیار مفید است.

دیجیتال فاندری اخیراً ویدیویی را در پادکست خود به اشتراک گذاشته است که کارشناسان آن در مورد عرضه PS5 Pro صحبت می‌کنند. این کارشناسان پیرامون تاثیر عرضه این کنسول در درازمدت بحث کرده‌اند و آن‌ها اعتقاد دارند که پلی استیشن ۶ از عرضه PS5 Pro سود زیادی خواهد برد.

کارشناسان دیجیتال فاندری همچنین اعلام کرده‌اند که بازی‌هایی که با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه روی PS5 Pro اجرا می‌شوند، همچنان بهتر از مدل پایه به نظر می‌رسند و این بازی‌ها احتمالاً در نسل بعدی تا نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهند شد. بازی‌هایی مانند Horizon Zero Dawn و Days Gone که برای اجرای روان‌تر روی پلی‌استیشن ۴ پرو مشکل داشتند، تجربیات بسیار بهتری را در مدل پایه PS5 ارائه کردند. بنابراین می‌توان کاری مشابه با پلی‌ استیشن ۶ انجام داد.

در حالی که هنوز اطلاعات زیادی در مورد پلی استیشن ۶ وجود ندارد، اما طبق شایعات و گزارش‌های منتشر شده گفته می‌شود که این کنسول عرضه در سال ۲۰۲۸ را هدف قرار داده است.

ARORoyalknightJimijeysonKooroshAssassinJavad𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥وحید سلطانیgreatRمحمدCellred-eyed Banished KnightPayaCastThe World EnderARSHIAAAASpider-ManOldman1973Meti55گیمرِ روان شناسKOmid2002more

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دیجیتال فاندری: پلی استیشن 6 از عرضه PS5 Pro سود خواهد برد
دیجیتال فاندری: پلی استیشن 6 از عرضه PS5 Pro سود خواهد برد
دیجیتال فاندری: پلی استیشن 6 از عرضه PS5 Pro سود خواهد برد
دیجیتال فاندری: پلی استیشن 6 از عرضه PS5 Pro سود خواهد برد
دیجیتال فاندری: پلی استیشن 6 از عرضه PS5 Pro سود خواهد برد
دیجیتال فاندری: پلی استیشن 6 از عرضه PS5 Pro سود خواهد برد
دیجیتال فاندری: پلی استیشن 6 از عرضه PS5 Pro سود خواهد برد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • درود
      ربطش اینه که:
      در مورد Backward و اجرای بازی‌های قدیمی روی کنسول جدید، PS5 از ورژن Enhanced بازی‌ها روی PS4 Pro استفاده می‌کرد. یعنی پایه‌ای که PS5 اجرا می‌کرد، ورژن ps4 pro بازی بود و اونو باز هم ارتقاء میداد از حیث نرخ فریم (در صورت Uncapped بودن)
      PS6 هم احتمالاً دقیقاً به صورت Backwards Compatibility بازی‌های PS5 Pro رو در آینده اجرا خواهد کرد به عنوان پایه و نرخ فریمشون رو میتونه ارتقاء بده. (سناریوی مشابه)
      وجود کنسول میان نسلی باعث میشه یک پایۀ ارتقاء یافته وجود داشته باشه برای کنسول بعدی و نیاز نباشه ورژن ps5 پایه رو مبنا قرار بدن.

      بنابراین، کنسول میان نسلی از برخی نظرها وجودش مفیده حتی برای کسی که برنامه ای نداره حول خریدش و میخواد PS6 بخره در آینده چون باعث میشه کنسول بعدی (مثلا ps6)، از نسخۀ Enhanced روی ps5 pro استفاده کنه برای بکوارد.

      red-eyed Banished KnightRoyalknightJimijeysonHaj kratos(در انتظار ریمیک سه گانه قدیمی)NimaJavadFarshidmcوحید سلطانیپروفسور بی سوادAmscmore
      • Cell گفت:

        درود آقای کریمی
        نسل ۹ نقطه سقوطی بود در صنعت گیم از نظر محتوا و احترام به فن های قدیمی بی احترامی بیشتر نبود از اول چیز خاصی نداشتن امیدوارم اخرای نسل خوب پیش بره شاید
        .
        همین کم داشتیم مثلاً بازیهای نسل ۹ برای نسل ۱۰ backwards کنند

        RoyalknightMotinامینوحید سلطانیپروفسور بی سواد
        • بکوارد به خودی خود اشکالی نداره. به لطف این قابلیت، برای تجربۀ آثاری که قبلاً خریداری کردیم، لازم نیست همه کنسول‌ها رو داشته باشیم. فقط با خرید PS5 تمام عناوین PS4 قابل تجربه هستند. و اگر معماری PS3 نیز به شکلی بود که بازی‌ها روی کنسول‌های بعدی نیز قابل تجربه باشن، نیاز به خرید اضافه‌تر نداشتیم.

          اما در مورد نسل ۹، فکر میکنم سقوط در زمینۀ محتوا واضح و مبرهن باشه. آثار از محتوای Filler پُر شدن، جاه‌طلبی‌ها و ریسک‌پذیری در بهترین حالت به گرافیک محدود و پروپاگاندا و چپاندن عقاید مختلف در بازی‌ها بیشتر شده. با وجود این پسرفت، بودجه‌ها سرسام آوره.

          مقصر هم فقط و فقط سازندگان یا مدیران نیستند. گرایش شدید و وسواس بی‌معنای بازار (مخاطبین) نسبت به خروجی بصری چشمگیر از جمله انیمیشن‌های دقیق و جزئیات زیاد در کنار گستردگی (در بازیها) و حمایت همه‌جانبۀ پلیرها از آثار سرویس محور و خارج نشدن گیمر مدرن از محدودۀ امن خودش با بازی های جدید و نو، بخش عمده‌ای از مشکلات رو شکل میدن. یک نمونۀ واضح، محو یا در بهترین حالت کمرنگ شدن آثار Immersive Sim از بازار هستند که به معنای واقعی کلمه مخاطب رو به تفکر و خلاقیت سوق می‌دادن اما پاسخ بازار و گیمرها مثبت نبود؛ مخاطبین کم کم حوصلۀ خودشون رو به نفع آثار ساده‌سازی شده و به عبارتی Dumb-Down شده از دست دادند. وقتی خواستۀ بازار خلق آثاری سرراست با بودجه‌های عظیم ۲۰۰ ۳۰۰ و ۴۰۰ میلیون دلاریه، وقتی مخاطب بیشتر علاقه به «دیدن زرق و برق‌ها» داره تا «درگیری و تعامل معنادار و عمیق» و شایعاتی از بودجۀ ۲ میلیارد دلاری GTA 6 به گوش میرسه، منطق حکم می‌کنه که بازی‌ها ریسک‌پذیری خودشون رو از دست بدن و همان چیزی که برای مخاطب عام آشنا و لذت‌بخش بوده و هست و اون رو به چالش نمیکشه و از محدودۀ امن خودش دور نمیکنه بسازن. بازی‌ای که با چند صد میلیون دلار بودجه ساخته میشه به سختی میتونه ریسک کنه و مکانیک‌هایی خلق کنه که ممکنه مخاطب عام به سرعت در برابرشون موضع بگیره و احساس غریبگی کنه باهاش. زمانی که شاهد دوران طلایی بازی‌های ویدیویی بودیم، آثار با بودجه‌های پایین خلق میشدن و سازنده روی ۵۰ هزار دلار ریسک‌های اساسی میکرد و دست آزادی برای ایده‌پردازی داشت و پیش خودش میگفت حتی در صورت شکست چیز زیادی از دست نمیدیم، اما حالا با ۲۰۰ میلیون دلار، چنین ذهنیتی در نطفه خفه میشه و ترجیح بر اینه که تنها حسی آشنا و لذت بخش ساخته بشه و با ریمیک وریمستر و سیکوئل های تکراری، از نوستالژی و در حاشیۀ امن نگه داشتن پلیر سود به دست بیاد. قبلاً هم در این مورد نوشته بودم، گسترش بی سابقه و درآمدزایی فراتر از هر مدیوم دیگری، مثل یک شمشیر دولبه می‌مونه و جای مراقبت داره. هالیوود هم با چنین مسئله ای دست و پنجه نرم میکنه با قوانین و شرایط خاص خودش.

          اما همچنان در حوزۀ عناوین مستقل و بعضاً AA، آثار خوش‌ساخت زیادی وجود دارن. به خصوص برای کسانی که سن بالاتری دارن و طی این سال‌ها، از تجربیات تکراری خسته شدن.

          dragonborneThunderDoomRoyalknightMehdiBig BossNimaMotinامینAmir(PC & PS4)علیmore
      • درود بر شما آقای کریمی بنده برای شوخی این جمله رو گفتم، ولی درکل ممنون از توضیحاتتون.

  • Motin گفت:

    ارتباط رو پیدا کنید ۱۰ نمره 🗿🥃

    RoyalknightHaj kratos(در انتظار ریمیک سه گانه قدیمی)پروفسور بی سوادAli.Bbigbang0661lul-bookPayaCastParsageralt
  • اگر zen5 یا zen6 باشه پردازنده و هوش مصنوعی هم که قاعدتا جز موارد کلیدیه نسل بعد باشه…(نسل فعلی ssd نقش اساسی داشت و استفاده از ری ترسینگ هر چند ک سطوح این قابلیت توی ای ام دی زیاد جالب نبود ولی باز نعمتیه حضورش) یه همتی کنن و رحم و مروت کنن😃 ب مای گیمر ک قیمتش هم خداپسندانه باشه(و صرفا نگن:پول رو عشق است،😄) ب نظرم برای فورکی نیتیو شصت فریم با یه سطحی معقول از ری ترسینگ ب نظرم شدنیه! باز نگن: ساخت بازیها پیچیده شده و فلان شده،بازی پیچیده تر قبول،خب ب واسطه ی همون علم مسیر ساخت بازیها هموار تر شده اینا رابطه هم سو دارن با هم.اگرم ری ترسینگش واقعا اوکی باشه ک چ بهتر…ک انشاالله دیگه نسل بعدی چیزی ب نام فریم ریت سی توی رزولوشن های پایه نبینیم . انشاالله

    Meti55علیپروفسور بی سوادگیمرِ روان شناسOldman1973
  • Psarshya گفت:

    بابا بیخیال بازیتونو کنید حال کنید کل دنیا پلاس شدن به فریم از زمان میکرو تا الان داریم بازی میکنیم تنها چیزی بهمون حال داده همین سرگرمی و لذت بردنه از گیمه. اینم داستان هم شده جیب خالی کردن ملت. به نظر من پلی ۵ خریدن اشتباه محضه صبر تا زمان عرضه پلی ۶

    Mohammad iliyaعلیپروفسور بی سوادtintinA normal guyMotinParsaVIgeraltMeti55more
  • Meti55 گفت:

    در نهایت همه به این نتیجه میرسیم و زمانی رو یادمون میاریم که با پی اس وان چه عشقی میکردیم و فریم و باگ هم واسمون لذت خاص خودشو داشت
    این که این همه ذهن ها درگیر چند فریم بالا یا پایین تر شده خیلی موضوع غم انگیزیه
    چرا خیلیا دیگه لذت نمیبرن از اصل داستان؟
    شدیم عروسک خیمه شب بازی اهداف مالی و اقتصادی کمپانی ها
    خودم فت ps5 رو دارم و فوق العاده حال میکنم با بازی هایی که شاید به سختی میخرم و اما واسشون ارزش قائلم و خب یه جورایی برای از راه رسیدن نسل بعدی هم نقشه میکشم
    تچکر

    ThunderDoomTroy LegendKingپروفسور بی سوادMotinParsaollie
  • dbanished04 گفت:

    تنها سودی که من میبینم عادی‌سازی قیمت ۷۰۰ دلاری برای کنسول ها و به طور خاص ps6 هستش

    پروفسور بی سوادAli.Bcrystal skyMotinOldman1973
  • crystal sky گفت:

    این جور وقتا دیجیتال فاندری منبع خوب و قابل اعتمادی میشه 🤣

    RoyalknightollieKingپروفسور بی سواد
  • Move gamer11 گفت:

    حتما انقدر قیمت بالاست که ملت میرن به سمت💸۷۰۰

  • از زمان psx تا ps4 با کلی پیشرفت همون قیمت ۲۹۹ دلار رو حفظ کرده بودن. الان نصف رسانه ها پر شده سر ۷۰۰ یا ۶۰۰ دلار😑….

  • John_Marston گفت:

    این کامنت ربطی به پست نداره : دلم واقعا واسه پلی استیشن ۱ تنگ شده بازی مثل کراش بندیکود یا درایور که عالی بود تیکن که عالی بود هی

دیجیتال فاندری: پلی استیشن 6 از عرضه PS5 Pro سود خواهد برد