توسعهدهنده: ساخت بازیها طول میکشد زیرا سازندگان ریبوت کردن را ترجیح میدهند
مدیر استودیوی Ryu Ga Gotoku معتقد است که توسعهدهندگان باید به جای ریبوت کردن دنباله بازیهای ویدیویی، از محتوا و داراییهای بازیهای قبلی دوباره استفاده کنند.
توسعه بازیهای ویدیویی به ویژه در نسل نهم زمان زیادی میبرد، زیرا بسیاری از توسعهدهندگان جاهطلب هستند و میخواهند انتظارات طرفداران را برآورده کنند.
بازیهایی مانند GTA به قدری بزرگ هستند که طرفداران باید سال ها منتظر بازی بعدی این فرنچایز باشند. شرکت راکستار بازی GTA 5 را در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد و حال بیش از یک دهه از عرضه آن میگذرد. این موضوع میتواند ناشی از تمرکز توسعهدهندگان روی ساخت ریبوت کامل از دنبالهها باشد.
توسعهدهنده سری Yakuza ادعا کرده است که ساخت بازیها بیش از حد طولانی شدهاند، زیرا آنها به جای یک دنباله، یک ریبوت کامل هستند.
ماسایوشی یوکویاما (Masayoshi Yokoyama)، مدیر استودیوی Ryu Ga Gotoku، در مصاحبهای با Washington Post اظهار داشت که بیشتر بازیهای ویدیویی در واقع یک اثر ارتقاء یافته نسبت به نسخههای قبلی خود نیستند و بیشتر به ریبوت کامل شبیه هستند.
او از سری GTA و Assassin’s Creed به عنوان نمونههای نام برد که نشان میدهد چگونه شرکتهای بزرگ بخش بزرگی از بازی را به طور کامل تغییر میدهند. در چنین بازیهای بزرگی، هر دنباله دارای یک محیط کاملاً جدید و نوع متفاوتی از گیمپلی است که چرخه توسعه را بیش از حد طولانی میکند.
یوکویاما معتقد است که استفاده مجدد از داراییهای بازیهای قبلی به انتشار سریعتر دنبالهها کمک میکند. این توسعهدهنده میگوید که تنها استودیوی Ryu Ga Gotoku این رویکرد را در صنعت بازی دنبال میکند.
برخلاف دیگر استودیوهایی که بودجه توسعه را به میزان قابل توجهی افزایش میدهند، استودیوی Ryu Ga Gotoku بر روی انتشار عناوین زیادی برای پوشش یک داستان تمرکز دارد که ایده جالبی به نظر میرسد. این استودیو اخیراً از بازی Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii رونمایی کرده است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
ببین شرکتا دیگه ریسک پذیر نیستا اکثرا ، وقتی میتونن با همون ایده قبلی بدون زحمت پول در بیارن چرا اینکارو نکنن ؟ باور کنید خودتون هم اگه مدیر یه شرکت بازی سازی میشدید همین کارو میکردین ، اینا براشون مهم نیست ما چی میخوایم ، فقط دنبال پولن و خب وقتی هم همینجوری بهش میرسن دیگه چرا باید ریسک کنن؟
این ریسک نیست قماره سر موجودیت شرکت.یک بازی فروش نکنه یعنی نابودی برشکستگی یعنی چک برگشتی و زندان پس اسمش ریسک نیست.فرض کن gta فروش کمتر از انتظار داشته باشه اگر خودت هم مدیر شرکت بودی سکته می زدی
اسکناسی ک ب جیب میزنن با عناوینی مثل GTA online باعث میشه هیچ چیزی تا جایی ک ممکنه باعث نشه برن سمت نسخه جدید یا ای پی جدید…برای مثال راکستار خطاب ب گیمرها:تا میخرن مام میفروشیم جیب مونم ک ته نداره…پس عشق است همون ساخت ده سال ده سال رو😂.
تیتری که انتخاب کردید نامفهوم و مبهمه
مدیر استدیو Ryu Ga Gotoku حتما میدونه که الان هم همین متد Assetها و کتابخانه ها داره استفاده میشه. ولی ایشون دقت نمیکنن که همه بازیا مثل سری یاکوزا فقط داستان محور و محدود نیستن.
مثل اینکه ازgta5هنوز قشنگ پول نکشیدن بیرون بعد از بیش از یه دهه……!!
ظاهرا به ایده پردازی و بیشتر کردن ظرفیتها آلرژی داره
خلاقیت روز به روز داره کمتر میشه نسل هفت عجب چیزی بود