توسعه‌دهنده Baldur’s Gate 3 سرعت عمل بالای سازندگان Like A Dragon را ستود - گیمفا
توسعه‌دهنده Baldur’s Gate 3 سرعت عمل بالای سازندگان Like A Dragon را ستود - گیمفا
توسعه‌دهنده Baldur’s Gate 3 سرعت عمل بالای سازندگان Like A Dragon را ستود - گیمفا
توسعه‌دهنده Baldur’s Gate 3 سرعت عمل بالای سازندگان Like A Dragon را ستود - گیمفا
توسعه‌دهنده Baldur’s Gate 3 سرعت عمل بالای سازندگان Like A Dragon را ستود - گیمفا
توسعه‌دهنده Baldur’s Gate 3 سرعت عمل بالای سازندگان Like A Dragon را ستود - گیمفا

توسعه‌دهنده Baldur’s Gate 3 سرعت عمل بالای سازندگان Like A Dragon را ستود

امین رحیمی
۲۱:۴۱ ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
توسعه‌دهنده Baldur’s Gate 3 سرعت عمل بالای سازندگان Like A Dragon را ستود - گیمفا

در دوره‌ای که ساخت دنباله‌هایی پرهزینه بیش از نیم دهه به طول می‌انجامد، استودیوی RGG با توانایی خود در تولید بزرگ‌ترین ورودی‌های فرنچایز Yakuza توجه‌ها را به خود جلب کرده است. شرکت Sega و استودیوی RGG طی هفته پیش اعلام کردند که ششمین بازی سری Yakuza در پنج سال گذشته با نام Like A Dragon: Pirate Yakuza در فوریه آینده منتشر خواهد شد. این موضوع بدان معناست که طرفداران فرنچایز پس از آخرین ورودی اصلی، یعنی Like A Dragon: Infinite Wealth، اسپین آف جدیدی را دریافت می‌کنند.

مایکل دوس (Michael Douse)، مدیر نشریات استودیوی Larian، معرفی Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii را اقدامی هوشمندانه از سوی توسعه‌دهندگان بازی خواند. او همچنین اشاره کرد که بازی‌های جدید مجموعه Yakuza به جای این که از صفر ساخته شوند، موارد قبلی را بهبود می‌دهند. مایکل دوس در توییتر خود چنین سبک طراحی را فراکتال توصیف کرد و بر اهمیت حفظ عناصر قبلی و ایجاد نوآوری لازم تاکید داشت. او با ذکر این که بازی‌های کمی از این روش پیروی می‌کنند، اشاره داشت که ساخت اکثر عناوین ورزشی نیز با همین روند پیش می‌رود.

به غیر از دنباله فرنچایزهایی مانند Call of Duty، Just Dance و برخی از بازی‌های ورزشی، عناوین کمی به صورت سالانه منتشر می‌شوند. مدتی بود که هر سال قسمت‌های جدید Halo و Assassin’s Creed منتشر می‌شد ولی افزایش هزینه ساخت بازی‌ها و انتظارات طرفداران به این روند پایان داد.

استودیوی RGG نیز با حفظ Assetها، مکان‌ها، مینی‌گیم‌ها و برخی از انیمیشن‌ها موارد زیادی را در ورودی‌های جدید سری Yakuza بدون تغییر باقی می‌گذارد. ماسایوشی یوکویاما (Masayoshi Yokoyama)، مدیر استودیو، اخیراً توضیح داد که بخش‌های زیادی از فرنچایزهایی همانند GTA یا Assassin’s Creed در بین توسعه هر ورودی از نو خلق می‌شوند. در مقابل، رویکرد منحصر به فرد Yakuza در تکرار عناصر آن نهفته است.

برای مثال، مبارزات در بازی Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii بر اساس فرمول همیشگی سری است و داستان بازی در شهر اصلی Infinite Wealth جریان خواهد داشت. موضوع جالب اینجاست که برای اولین بار مکانیزم پرش در بازی تعریف شده و طرفداران مینی‌گیم‌های سری Yakuza از آن استقبال خواهند کرد.

ماه‌ها پیش جزئیاتی از Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii فاش شده بود ولی بسیاری در صحت آن تردید داشتند.

SeraDream in Red (Playstation T)Spider-Manراستین کولهبهزاد سالمیبدون‍ تعصبRoyalknightMotin

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توسعه‌دهنده Baldur’s Gate 3 سرعت عمل بالای سازندگان Like A Dragon را ستود - گیمفا
توسعه‌دهنده Baldur’s Gate 3 سرعت عمل بالای سازندگان Like A Dragon را ستود - گیمفا
توسعه‌دهنده Baldur’s Gate 3 سرعت عمل بالای سازندگان Like A Dragon را ستود - گیمفا
توسعه‌دهنده Baldur’s Gate 3 سرعت عمل بالای سازندگان Like A Dragon را ستود - گیمفا
توسعه‌دهنده Baldur’s Gate 3 سرعت عمل بالای سازندگان Like A Dragon را ستود - گیمفا
توسعه‌دهنده Baldur’s Gate 3 سرعت عمل بالای سازندگان Like A Dragon را ستود - گیمفا
توسعه‌دهنده Baldur’s Gate 3 سرعت عمل بالای سازندگان Like A Dragon را ستود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Motin گفت:

    «ششمین بازی سری Yakuza»
    ششمین ؟ فکرکنم منظورتون ششمین نسخه از بعد ۲۰۲۰ بود
    وگرنه که …

    SeraDream in Red (Playstation T)Spider-MandasterloZelda213راستین کولهDirtyomnicبهزاد سالمیامین رحیمی
  • همه چی انیمیشن استها کدها اماده هست سیستم مبارزات یا رابط کاربری هم تغییرات انچنانی پیدا نمیکنه اصلا نسخه های مختلف از هر بازی مگر نسل عوض شده باشه که مثلا انریل چهار بوده سوییچ کنن رو ۵ که تازه انجین ها هم که ارتقا پیدا کنن قابلیت کتابخانه قبلی رو دارن به علاوه موارد جدید غیر این باشه کاری که یاکوزا میکنه لیس همونه دیگه از اول نمیشینن محیط دیزاین کنن انیماتور کاراکتر جدید دیزاین کنه سیستم مبارزات رابط کاربری از اول کار کنن بیس کار هست.قانونش هم همینه نسخه جدید حفظ چهارچوب قبلی برطرف کردن ضعفهای نسخه قبل در چهارچوب سند اصلی پروژه که به دلایلی به همش دست پیدا نکردن یا اون ایده جواب نداد بود ایده هایی بوده که خوب اجرا نشده بود در کنارش با حفظ همه اینا یه سری موارد جدید و خلاقانه در داستان و گیم پلی مثل مدرن وارفرها قدیم فاصله زمانی نداشت کیفیت قبلی حفظ میشد یه سری چیزای جدید هم بود مدرن وارفر ۱ و۲و۳واقعا تکرار نشدنی بودن یادش بخیر این وسط بلک اپس هم داشتیم وای یادش بخیر بچه های قدیم اینفینیتی تیمی که محمد علوی هم عضو کلیدیش بود

    SeraMotinبهزاد سالمی
  • دقیقاً با ثباترین مجموعه‌ی بازی هم تا به امروز به شمار میره.
    بازی‌های زیادی بودند که در طول تاریخ ازشون به طور منظم بین یک الا دو سال بازی ساخته می‌شد. اما همشون آن شکل باثباتی را از دست دادند. که میتونه دلایلی زیادی داشته باشه، از تعطیل شدن شرکت سازنده، پسرفت کردن مجموعه بعد از زمان مدیدی یا نبود آن شوق علاقه‌ی همیشگی برای ساخت نسخه بعدی. اما نه برای این بازی، این مجموعه از دوران عرضه در سال ۲۰۰۵ تا به الان، نه تا حالا پسرفتی داشته و نه آن حس ایده ی نوین در هر بازی رو از دست داده. مجموعه بازی های دیگری نداریم که تا به حال این روند منظم رو حفظ کرده باشه. تنها شرکتی که به ذهنم میرسه که هر سال حداقل یک بازی تولید میکنه، بدون آن که کیفیت کاریش کم باشه، فقط Atlus. اما برای Atlus هر سال با بازی‌های مختلفه تا از یک مجموعه. پس تصادفی هم نیست که بازی هاشون توسط یک شرکت تولید میشه. 😊

    SeraMotin
توسعه‌دهنده Baldur’s Gate 3 سرعت عمل بالای سازندگان Like A Dragon را ستود - گیمفا