شایعه: بازی Concord با هزینه ۴۰۰ میلیون دلاری، بیشترین بودجه تاریخ بازی‌های پلی استیشن را داشته است [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
شایعه: بازی Concord با هزینه ۴۰۰ میلیون دلاری، بیشترین بودجه تاریخ بازی‌های پلی استیشن را داشته است [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
شایعه: بازی Concord با هزینه ۴۰۰ میلیون دلاری، بیشترین بودجه تاریخ بازی‌های پلی استیشن را داشته است [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
شایعه: بازی Concord با هزینه ۴۰۰ میلیون دلاری، بیشترین بودجه تاریخ بازی‌های پلی استیشن را داشته است [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
شایعه: بازی Concord با هزینه ۴۰۰ میلیون دلاری، بیشترین بودجه تاریخ بازی‌های پلی استیشن را داشته است [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
شایعه: بازی Concord با هزینه ۴۰۰ میلیون دلاری، بیشترین بودجه تاریخ بازی‌های پلی استیشن را داشته است [به‌روزرسانی شد] - گیمفا

شایعه: بازی Concord با هزینه ۴۰۰ میلیون دلاری، بیشترین بودجه تاریخ بازی‌های پلی استیشن را داشته است [به‌روزرسانی شد]

محمد حسین کریمی
۱۴:۰۶ ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
شایعه: بازی Concord با هزینه ۴۰۰ میلیون دلاری، بیشترین بودجه تاریخ بازی‌های پلی استیشن را داشته است [به‌روزرسانی شد] - گیمفا

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی پادکست Colin Moriarty، منبع داخلی مشهور، بازی شکست خوردۀ Concord که در عرض کمتر از دو هفته سرورهایش خاموش شد، ۴۰۰ میلیون دلار هزینه برده است که بیشترین بودجۀ اختصاص یافته به یک پروژه در میان عناوین پلی استیشن به شمار می‌رود. به واسطۀ سرمایه‌گذاری و مقیاس پروژه، بسیاری به صورت داخلی، آن را جنگ ستارگان سونی می‌نامیدند.

به‌روزرسانی:

تام وارن و کریس درینگ، دو منبع داخلی مشهور، در توییت‌های جدید خود متذکر شدند که رقم ۴۰۰ میلیون دلاری واقعی نبوده و با مارکتینگ و مقیاس توسعۀ Concord هیچگونه هماهنگی ندارد. یک منبع دیگر نیز متذکر شد این رقمی نیست که شنیده است.

متن اصلی:

Moriarty طی صحبت‌های خود متذکر شد که فقط تا فاز آلفا، ۲۰۰ میلیون دلار خرج بازی شده و بعد از این مرحله نیز بازی در وضعیت چندان خوبی قرار نداشته است. وی توضیح می‌دهد که بعد از مدتی، سونی باری دیگر ۲۰۰ میلیون دلار هزینه کرده تا این عنوان به وضعیتی پایدار برسد و قابل عرضه کردن باشد.

با توجه به ارقام ذکر شده، Concord تا به این لحظه پرخرج‌ترین پروژۀ تاریخ پلی استیشن و احتمالاً بزرگ‌ترین شکست آن‌ها به حساب می‌آید. البته، این منبع متذکر شده است که هم‌اکنون پروژه‌هایی با بودجه‌های بیشتر توسط استودیوهای پلی استیشن مراحل توسعه را طی می‌کنند.

برای مقایسه در ادامه بودجۀ برخی از پروژه‌های پلی استیشن را آورده‌ایم:

  • Concord: 400M
  • Marvel’s Spider-Man 2: 315M
  • Marvel’s Spider-Man 3: 350M (پروژۀ آینده)
  • The Last of Us Part 2: 220M
  • Marvel’s Wolverine: 305M
  • GTA V: 265m
  • The Witcher 3: 81M

طبق گزارش‌ها، کارگردان بازی Concord از سمت خود کناره‌گیری کرده است. رایان الیس (Ryan Ellis)، در هفته گذشته به کارکنان خود در استودیوی Firewalk اعلام کرد که دیگر به عنوان کارگردان فعالیت نخواهد کرد و به جای آن در بخش پشتیبانی این استودیو به کار خود ادامه خواهد داد.

یکی از توسعه‌دهندگان سابق استودیو نیز این گزارش را تأیید کرد و گفت:

رایان به این پروژه و گرد هم آوردن بازیکنان از طریق فراهم کردن شادی و تجربه‌های وصف نشدنی، عمیقا باور داشت. صرف‌نظر از تصمیمات بهتری که او می‌توانست در طول فرایند توسعه Concord اتخاذ کند، او انسانی خوب با قلبی مهربان است.

علی‌رغم شکست این بازی، مجموعه انیمیشنی آینده آمازون پرایم ویدئو با نام Secret Level، همچنان یکی از قسمت‌های خود را که بر اساس داستان کنکورد ساخته، برای پخش آماده خواهد کرد.

Arthur MorganCREEPER🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉هایزنبرگammar_iraqiMadcapKevNokia_ArmourCambyses The ThirdPEDrooBenyaminSirMagAssDARKSIREN𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥dbanished04Seraمحمد مهدی برهمنحاج کریتوسSoulAli.Bdodomore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شایعه: بازی Concord با هزینه ۴۰۰ میلیون دلاری، بیشترین بودجه تاریخ بازی‌های پلی استیشن را داشته است [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
شایعه: بازی Concord با هزینه ۴۰۰ میلیون دلاری، بیشترین بودجه تاریخ بازی‌های پلی استیشن را داشته است [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
شایعه: بازی Concord با هزینه ۴۰۰ میلیون دلاری، بیشترین بودجه تاریخ بازی‌های پلی استیشن را داشته است [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
شایعه: بازی Concord با هزینه ۴۰۰ میلیون دلاری، بیشترین بودجه تاریخ بازی‌های پلی استیشن را داشته است [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
شایعه: بازی Concord با هزینه ۴۰۰ میلیون دلاری، بیشترین بودجه تاریخ بازی‌های پلی استیشن را داشته است [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
شایعه: بازی Concord با هزینه ۴۰۰ میلیون دلاری، بیشترین بودجه تاریخ بازی‌های پلی استیشن را داشته است [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
شایعه: بازی Concord با هزینه ۴۰۰ میلیون دلاری، بیشترین بودجه تاریخ بازی‌های پلی استیشن را داشته است [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
شایعه: بازی Concord با هزینه ۴۰۰ میلیون دلاری، بیشترین بودجه تاریخ بازی‌های پلی استیشن را داشته است [به‌روزرسانی شد] - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ۴۰۰ میلیون دلار چیکار کردن دقیقا؟😐✨️رقمش واقعا منطقی نیست ولی بعیدم نیست هزینش بالا بوده باشه

    ZabiNightwingهایزنبرگاحسان بی طرفammar_iraqiکفتر گیمینگMadcapKevNokia_ArmourCambyses The ThirdMohammad Ali PSImore
  • مدیریت جدید سونی افتضاح و واقعا هرمن هالست به گرد پای سوهی یوشیدا نمی رسه و این یک واقعیته
    به جا این اشغال که ۴۰۰ میلیون دلار پودر کرد میشد به جاش یدونه uncharted 5 شاهکار یا دوتا بازی مثل bloodborne 2 و ادامه days gone ساخت

    SamALNOاحسان بی طرفپروفسور بی سوادReversepointDARK §HEPHERDMoReKaMohammad Ali PSIMohammadBenyaminmore
  • ALIREZA0111 گفت:

    هر قسمت این بازی رو میبینم با بودجه ۴۰۰ میلیونی همخونی نداره
    لست ۲ ، گاد رگناروک حدود ۲۰۰ میلیون دلار
    رد دد ۲ حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیون دلار
    بعد کانکورد که حتی محتوای زمان عرضش متوسط بوده ۴۰۰ میلیون دلار؟
    یا پروژه چند بار ریست شده و مجبور شدن کلی بازی رو تغییر بدن یا اینکه این عدد دروغه

    احسان بی طرفکفتر گیمینگDARK §HEPHERDsmdNokia_ArmourCambyses The ThirdMohammad Ali PSIObi wanThunderDoomZelda213more
    • Siren گفت:

      اسپایدرمن ۲ هم که یک گیم کوتاه ۲۰ ساعته بود با بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری همخونی نداشت

      مشخص هست داخل استودیو های سونی داره پولشویی رخ میده

      همین الان برید یوتیوب مقایسه Batman Arkham knight با اسپایدرمن ۲ رو ببینید
      اون گیم ۱۰ سال پیش با کمتر از یک سوم بودجه اسپایدرمن ۲ ساخته شده ولی تو مقایسه از هر لحاظ اسپایدرمن ۲ رو شکست میده

      Haj kratos(در انتظار ریمیک سه گانه قدیمی)Sambig jokeاحسان بی طرفپروفسور بی سوادکفتر گیمینگMoReKaMohammad Ali PSIاپوزیسیون گیمفاAl.ml.khmore
      • ALIREZA0111 گفت:

        متاسفانه شما که با بودجه بندی اصلا اشنا نیستی بهتره نظری در این مورد ندی
        ۲۰ ساعت کاملا استاندارده و طولانی هم محسوب میشه
        اسپایدرمن ۲ به بازیکن فرصت استراحت نمیده و پشت به پشت با صحنه های میخکوب کننده و گران قیمت کاملا بودجه بازی رو توجیح میکنه
        نکته بعدی بودجه بازی ها به طور کامل برای ساخت یه اثر نیست
        بودجه اسپایدرمن شاید حداکثر ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلیون بوده باشه ولی بخاطر تبلیغات عظیمی که سونی برای این بازی و رگناروک انجام داد بودجه این دو بازی سر به فلک کشید
        موفق باشید

        Arthur Morganbig jokeاحسان بی طرفپروفسور بی سوادکفتر گیمینگDARK §HEPHERDSamsmdMoReKaMohammad Ali PSImore
        • Siren گفت:

          ۲۰ ساعت یعنی بازی از خیلی از گیمای خطی مثل لست ۲ هم کوتاه تر بعد اسپایدرمن ۲ که جهان بازه ۲۰ ساعت واسش استاندارد و طولانی هم محسوب میشه؟😂

          اون ۳۰۰ میلیون بودجه جدا از مارکتینگ هست

          بعد گیمرا پول میدن گیمپلی خوب تحویل بگیرن نه کاتسین های پر زرق و برق
          گیمپلی اسپایدرمن ۲ از نسخه اول هم ضعیف تر بود و نصف گجت هاش حذف شده بود
          الان مگه Batman Arkham knight کلی صحنه میخکوب کننده نداشت؟
          ۳۰۰ میلیون دلار یعنی تقریبا برابر با بودجه ردد۲ اما این کجا و اون کجا
          فکر کردی چرا مدیرای سونی از بودجه این بازی شاکی شده بودن

          big jokeRƎZA.Gاحسان بی طرفپروفسور بی سوادDARK §HEPHERDRadinوی شنMohammad Ali PSIK
          • ThunderDoom گفت:

            نه داداش راست میگی ۲۰ ساعت محتوا خوب بده اما ۱۰۰ ساعت استاروارز اوت لا بی محتوا خیلی عالیه

            RƎZA.Gپروفسور بی سوادDARK §HEPHERDK
            • Ladon گفت:

              خیر همیشه باید یه نسبت معقولی باشه نه زیاد کردنش به قیمت کیفیت خوبه نه کم کردنش به خاطر کیفیت که حتی اسپایدر من از نظر کیفیت تو مراحل جانبی حتی نزدیک بتمنم نیست بری کفتر بازی کنی یا به دو تا گی کمک کنی میشه با کیفیت؟ جهان باز تعریف ساختار ساعت و مراحلش متفاوته وقتی یه بازی خطی ۲۷ ساعته و اوپن ورلد ۲۸ ساعت تکمیلش ساعته ینی یا جهان بازشون اصن پویا نیست از ساختار اوپن بودن استفاده کردن مراحل خطی شونو جلو ببرن وگرنه میتونی پول به بازی های اوپن ورلدی که نسبت توشون رعایت شده بدی

          • ALIREZA0111 گفت:

            پایین تر عکس لیک شده از بودجه اسپایدرمن رو گذاشتم که جزو لیک های اینسامنیاکه میتونی ببینی با تبلیغ شده ۳۰۰ میلیون
            عزیزم محض اطلاع انقدر از دکل بتمن بالا میری، اسپایدرمن ۲ از بتمن طولانی تره
            گیم پلی اسپایدرمن هم فوق العادس، اگه روزی تونستی بازیش کنی به این نکته پی میبری
            بله ۲۰ ساعت کاملا استاندارده و مثال هم زدم از بتمن ارکام نایت طولانی تره

            RƎZA.Gاحسان بی طرفپروفسور بی سواد
            • Ladon گفت:

              شوخی داری میکنی بتمن پریمیوم ادیشنش ۲۱ ساعته تکمیلش ۵۷ ساعته اسپایدر من ۲ همین ۱۷ ساعت تکمیل کردنش ۲۸ ساعت حالت خوبه ؟
              گیم پلی اسپایدر من ۲ خوبه؟ یکی از بهترین کامبت های بیت ام آپو داشته خود ارخام نایت کل گیم پلی اسپایدر من بر اساس بتمن چیده شده چی میزنید واقعا هنوزم که هنوزه نتونستن به بتمن برسن من نمیدونم این مغزتون از چی به این نتیجه گیری ها میرسه

              • ALIREZA0111 گفت:

                دوست عزیز
                ۱-خنده داره که نسخه پرمیوم با عادی مقایسه میکنی
                خط اصلی داستان بتمن حدود ۱۶ الی ۲۰ ساعته و اسپایدرمن هم ۱۸ الی ۲۲ ساعته
                قبل اینکه تو اینترنت سرچ کنی و برام از پرمیوم ادیشن تایم پلی بیاری متوجه باش که پرمیوم ادیشن ۶ ۷ تا دی ال سی داستانی داره، از هارلی کویین و رابین و مترسک و چند تا دیگه که هرکدوم حداقل ۳ ۴ ساعت بخش داستانی دارن

                نکته بعدی چون یه بازی از یه بازی دیگه الهام گرفته پس یعنی خوب نیست؟؟؟ چطور پس بازی متاش ۹۰ شده؟؟
                چون در حد بتمن نیست پس یعنی خوب نیست؟؟
                کجای دنیا چنین قانونی نوشته؟؟؟
                شما تو مغزت چی میگذره که یه بازی پرمیوم ادیشن که شامل کلی dlc داستانی میشه رو با نسخه پایه یه بازی دیگه مقایسه میکنی؟؟؟؟؟؟

                • Ladon گفت:

                  اولا بازی برای قدیمه داریم یه بازی که خیلی وقت پیش اومده رو با یه بازی به اصطلاحا ۷۰ فاکینگ دلاری مقایسه میکنیم چرا نباید پریمیوم ادیشنو نیارم که کمتره هزینه ش نسبت به پرداخت اون بازی خب نمیارم اون خط داستانی های بت گرل و اینا هم نمیارم—– خود اوپن ورلد پایه بازی ۵۰ ساعت محتوا داره ! تو داری با مین ابجکت ها مقایسه میکنی بعد میگی خب اسپایدر من زیاده خب پس اسپایدر من محتواش بیشتره ؟ محتوای بازی هر کانتنت در خور تو بازی نه خط اصلی ماموریت های جانبی نسبت به تعداد اسپایدر من اصن کیفیت ندارن نسبت به حتی تعداد ساعت های بازی دوما میگی چرا پس بازی متاش ۹۰ شده ؟ انقدر منطق هاتون نم کشیده که استدلال خودتون ندارید مجبورید از متا کریدیت بکشید وسط که اصن هیچ وقت نتونسته دقیق معلوم کنه کیفیت یه اثر چیه –+ بله وقتی الهام گرفتن ازش ولی حتی درست نتونستن کانتنتشونو پخش کنن مشکلات گیم پلی هم داشته بله خوب نیست وقتی یه بازی که برای ۲۰۱۵ اومده تازه هنوز یه بازی ۲۰۲۳ نتونسته به بازیش برسه ینی خوب نیست نسبت بهش حتی استاندارد یک بازی اوپن ورلدم نداشته ۲۷ ساعت ارخام با ۵۰ ساعتش که حتی خیلی هاتون ادعا میکنید این ۲۷ ساعته با کیفیته به ۵۰ ساعت ارخامم نمیرسه فوقش ۱۰ ساعت ارخام دوس نداشته باشی تو ماموریت های جانبی بری انقدر ساید میشن ها سرگرم کننده اس ارزش بازیو میبره بالا تازه جدا از اینکه ادیشن ها و ماموریت های جدید تو بازی هی اضافه کردن الانم پول بدی به اون بهتر از اینکه به اسپایدر من بدی

              • ALIREZA0111 گفت:

                جناب دکتر که یه باندل کامل رو با نسخه پایه مقایسه میکنی
                قیمت بتمن پرمیوم ادیشن در زمان عرضه ۸۰ دلار بوده مگه الان قراره بخری که با قیمت حال حاضر مقایسه میکنی؟؟
                یه جوری میگی ۷۰ دلار انگار اسپایدرمن بالاتر از بازی های نسل ۹ قیمت گذاری کرده
                عزیزم اپن ورلد ارکام نایت پر شده از فچ کوئست های شخصیت riddle ، چرا چنین منطق عجیب و غریبی داری؟
                وقتی حرف از تایم پلی میزنی، یعنی خط اصلی داستانی وگرنه یوبیسافت هم بازی هاش ۲۰۰ ساعته هستن
                خیلی تفاوت بین بازی که ماموریت فرعی های نسبتا خوبی داره با بازی که پر شده از ماموریت های riddle

                ***میگی چرا پس بازی متاش ۹۰ شده ؟ انقدر منطق هاتون نم کشیده که استدلال خودتون ندارید مجبورید از متا کریدیت بکشید***
                جناب دکتر
                استدلال تو چیه؟ مقایسه سیزن پس بتمن ارکام نایت با اسپایدرمن؟؟؟
                ۱۰۰ درصد کردن ۵۰ ساعته برای پرمیوم ادیشنه
                چرا نمیفهمی ۵ ۶ تا dlc داستانی داره که هر کدوم ۳ ۴ ساعت بخش داستانی دارن؟؟؟
                مشکلات گیم پلی اسپایدرمن؟؟؟
                دقیقا مشکلش چیه؟
                جناب دکتر عزیز که میگی گیم پلی اسپایدرمن مشکل داره و از بتمن کپی کرده
                اول اینکه گیم پلی یه معنی خیلی گسترده داره و قسمتی که از بتمن الهام گرفته بخش مبارزات بازیه، نه گیم پلی
                حتی معنی گیم پلی رو نمیدونی
                دوما گیم پلی اسپایدرمن بسیار روان و لذت بخشه، از سیستم تارزنی و پارکور بگیر تا سوییچ بین شخصیت ها و مبارزات تنها یکی از زیرمجموعه های گیم پلی محسوب میشه
                گیم پلی اسپایدرمن هیچ مشکلی نداره و مبارزاتش هم خوبه هرچند ممکنه در حد بتمن نباشه
                سوما بازی بتمن ارکام نایت خودش در گیم پلی ایرادات بسیار زیادی داره مخصوصا استفاده بیش از حد از بتموبیل که باعث شده دیزاین بازی بهم بریزه و شاهد ماموریت های تکراری و معما های تکراری باشیم
                دیزاین ارکام نایت ضعیف تر اثار قبلی بتمنه و همچنین باس فایت های بازی که یه عقبگرد کامله
                چطور متاکریتیک قابل اعتماد نیست؟
                شما قابل اعتمادی که ۲۰ خط مقاله نوشتی بدون اینکه اشاره ای به مشکلات اسپایدرمن بکنی؟
                منظورت از نرسیدن به بتمن صرفا نسخه ارکام سیتی دیگه درسته؟؟؟
                چون ارکام نایت رو از همه لحاظ پشت سر گذاشته جز مبارزات

                ***استاندارد یک بازی اوپن ورلدم نداشته ۲۷ ساعت ارخام با ۵۰ ساعتش که حتی خیلی هاتون ادعا میکنید این ۲۷ ساعته با کیفیته به ۵۰ ساعت ارخامم نمیرسه***
                دقیقا چی ۲۷ ساعته؟ XD
                عزیزم جای اینکه تو اینترنت سرچ کنی حداقل خودت تجربش کن بعد زبون باز کن
                باز میگه ۵۰ ساعت، انگار زبون فارسی متوجه نمیشی که ۵ ۶ تا dlc داره که هرکدوم حداقل ۴ ساعت محتوا دارن باز میگه ۵۰ ساعت XD
                اگه قراره از دکل اویزون شی حداقل از نسخه ارکام سیتی اویزون شو که دیزاین خوبی داره، نه از ارکام نایت که کلی مشکلات دیزاین و گیم پلی داره

                • Ladon گفت:

                  https://howlongtobeat.com/game/18005 این نسخه اصلی بازیه ۵۰ ساعت کامپلیشن کردن بازی جدا از استوری پک ها و حتی پریموم ادیشن این که میگی اشکالات داره مربوط به گیم پلی نمیشه میشه زیاده روی استفاده از بتموبیل اسپایدر من مشکل ساختاری گیم پلی داره تو یه فایت وایسا اسپم داج کن ببین یکی بهت یه ضربه میتونه بزنه باس فایت هاشم که انقدر تایم پریش مزخرفو چرت پرته که اصن نه چالشی داره نه لذتی داره بخوای به مراحل گیر بدی مراحل چرت پرت زیاد تر داره اون مراحل دختر لاله مراحله مری جین مراحل فرعیم که واقعا مسخره است کفتر بازی کن یا برو یه سری فچ کوئست مزخرف تر بگیر استفاده از وب سوینگ که پوینت مخفی کاری و کاملا از بین برده بی نهایت تار بزن شد قسمت مخفی کاری همینو ببر تو بتمن ببین چه با وسواس تو قسمت های مخفی کاری خوب کار کردن- تو ریدلر جمع میکنی که بخش معما های بازی تهش میخوره به یه باس فایت و یه کوئست ریدلر کلا یکی از جذابیت های بازی بوده و هست مراحل فچ گوئست دقیقا بتمن کو ؟ همش در مسیر روایت و تاثیر گذاشتن رو کوئست یک شخصیته این که بری یه سگ و پینت کنی روش رنگین کمون بزنی چی به بازیت اضافه میشه ؟ یا بری پیرمرد تو پارک حرف بزنی npc های بازی اسپایدر من شبیه کاغذ میمونن هیچ تعاملی اصن ندارن بتمن ارخام توجیح میاره که شهر تخلیه است هر کس تو شهره جزو ماب های خلافکار شهره یه سری هاشونم درگیر حل پازل ریدلر میشن کوئست های حل کاراگاهی نهایت به باس فایت ختم میشه کوچکترین فعالیت در نهایت به یه کوئست یا ویلن ختم میشه این نسبتو ببر تو اسپایدر من اولاشو بازی میکنی فلشیه ولی یکم میگذره عین نسخه اول به لعنت خدا نمیارزه مقایسه کن تازه اتفاقا از قصد با ارخام نایت مقایسه میکنم چون تو دید طرفدارا که ضعیفترین بازیه از نظر کامبت بهترین نسخه سریه ببین چیه که اسپایدر من ۲ هنوزم به ساختار و گیم پلی درست و حسابی ش نرسیده

        • dbanished04 گفت:

          درمورد فیلمای سینمایی شنیده بودم هزینه تبلیغات رو با هزینه ساخت یجا حساب نمیکنن، اینطرف فرق داره؟ منبعی هست که تایید کنه که با هزینه تبلیغات شده ۳۰۰ میلیون؟

          RƎZA.Gپروفسور بی سوادK
          • ALIREZA0111 گفت:

            بله تو لیک های اینسامنیاک مشخص شده بود
            https://s8.uupload.ir/files/b5to0ps_(1)_er6d.jpeg
            همونطور که تو عکس میبینید حدود ۲۰۰ میلیون دلار هزینه تولید شده و به طور دقیق نشان میده در چه بخش چه قدر هزینه شده
            (جالبه که هزینه تولید خوده اینسامنیاک ۱۵۰ میلیونه، با هزینه استودیو های پشتیبان و کارمندان خارج از استودیو جمعا شده ۲۰۰ خورده ای)
            در باب جدا نبودن هزینه تولید و بازاریابی براتون یه مقاله میزارم مطالعه کنید

            https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.juegostudio.com/blog/indie-game-development-cost&ved=2ahUKEwjTy7j03NKIAxV2hP0HHUImD_sQFnoECBMQBQ&usg=AOvVaw1XiLF_ItgyeIUkrzD1fiZP

            قسمتی از متن : According to some experts, nearly 25% to 50% of the total game budget is spent on marketing and promotional activities in many popular games
            میگه ۲۵ الی ۵۰ درصد بودجه بازی مربوط به هزینه تبلیغاته

            احسان بی طرفپروفسور بی سوادMoReKaMohammad Ali PSIKThunderDoom
        • ThunderDoom گفت:

          واقعا حق گفتی رفیق
          کوبیدن یه بازی بابت ۲۰ ساعت منطقی نیست
          به نظر من زیاد هم هست هی میگم چرا تموم نمیشه😂
          تازه اسپایدرمن دو خیلی صحنه های عظیم تخریب و پر زرق و برق داشت بعید نبود انقد خرج برداشت

          RƎZA.Gپروفسور بی سوادALIREZA0111MoReKaK
      • K گفت:

        این حرفات اندازه ارزنی ارزش ندارن من خودم بتمنو فک کنم ۲۰۱۶ اومد اگه اشتباه نکنم درزمان عرضه زدم ومیگم خیلی خفنه تو بازی که برا نسل هشت اومده بودجشو بابازی نسل نه یکی میکنی درضمن کی میگه اسپایدرمن دو ۲۰ساعت می‌کشه تموم شده تو اگه کل مپو بری وکامل کنی هیچی نکشه بالا ۴۰الی ۵۰ساعت شایدم بیشتر می‌کشه تازه اونم کلی تو بازی باغافلگریاش غرقت می‌کنه من خودم همیشه مپ بازیو تا همجاش نرم ول نمیکنم خیلی از بازیها اینجوری کردم نمونه ریج دومپو شکافتم …دیگه از ایحرفا نزن حداقل تازمانی که بازیو کرده باشی البته اونم نه با تخریب که ضمن تو تخریب تاسف خورد باید بحالت….

        RƎZA.Gپروفسور بی سوادیه گیمر سادهMotin
      • Reza گفت:

        ۲۰ ساعت گیم پلی کوتاه حساب میشه مگه فیلم … میخای ببینی بازی به اون جهان بازی می‌دونی چه قدر سخته ساخته بشه یه شهر پویا با اون کات سین های سینمای سنگین 😐

        پروفسور بی سوادThunderDoomیه گیمر سادهMotinKAl.ml.kh
    • loghain گفت:

      بزرگترین شکست تاریخ صنعت گیمینگ این بازی به ۱ سال نکشید سرور هاش خاموش شد البته با اون هیرو های دوهزاریش هم میشد اینو پیشبینی کرد

      احسان بی طرفپروفسور بی سوادMoReKaMotinKSera
    • Tom گفت:

      اصلا کیفیت بازی رو بیخیال
      بخش عجیبش اینجاس که بازی کلا ۲ سال با همکاری و ۱ سال زیر نظر پلی استیشن در حال ساخت بوده
      قطعااا دروغه

      پروفسور بی سوادMoReKainner isshinMeyti hastamMax22اپوزیسیون گیمفاحاج کریتوسAnakin
  • HTrembler گفت:

    اگه از شرایط توسعه بازی ناراضی بودن و مجبور شدن دوباره ۲۰۰ خرج کنن، چرا سونی استودیورو خریده؟ منطقی تره که از توسعه راضی بودن که استودیو رو خریدن 🤷‍♂️
    ضمنا یعنی در این حد بی عرضه بود استودیو که با ۴۰۰ میلیون این رو تحویل دادن؟ این نهایتا ۲۰۰ بیشتر نمیخوره بهش

    بنظر شایعه الکی میاد🤷‍♂️

    ammar_iraqiNimaSeraMax22حاج کریتوسollieAmscOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)Haj kratos(در انتظار ریمیک سه گانه قدیمی)MoReKamore
    • Ali.B گفت:

      استودیو فقط ۱۷۰ نفر کارمند داره که مستقیم کار میکنن براش و بازی هشت سال تحت توسعه بوده و شما میانگین حقوق اینها رو تو این مدت ۱۰۰ هزار دلار در سال در نظر بگیری که قطعا بیشتره فقط نزدیک ۱۵۰ میلیون دلار حقوق این ‌کارمنداست😑
      هزینه تبلیغاتو هزینه های پنهان و قرار داد های غیر مستقیم و… رو جمع کنید عدد اعلام شده همچین دور از ذهن هم نیست. مشکل زمان طولانی هست که هزینه رو کمر شکن کرده🤔

      Samاحسان بی طرفپروفسور بی سوادMoReKaMotin
  • تنها حالتی که میتونه این خبر حقیقت داشته باشه، رخ دادن پولشوییه.

    Arthur Morganخدای سابق (اک دوم🗿)پروفسور بی سوادNokia_ArmourCambyses The ThirdMohammad Ali PSIنیماZelda213عموی Jack MarstonDream in Red (Playstation T)more
    • @محمد حسین کریمی سردبیر
      مثل اینکه شما اطلاعی از هزینه نگهداری سرورهای بازی آنلاین و هزینه تبلیغات بازی آنلاین نداری
      سونی تا میتونسته همه جا تبلیغ این بازی بدرد نخور رو کرده و خودش کلی هزینه در بر داشته
      به علاوه هزینه ساخت خود بازی که اون هم از ضعف سازنده و ناشر بوده که کلی پول حروم کردن

      احسان بی طرفپروفسور بی سوادNokia_ArmourMoReKaMohammad Ali PSIZelda213Dream in Red (Playstation T)ammar_iraqiHajEsiHTremblermore
      • هزینه سرور که برای ده سال آینده پیش پرداخت نمیشه، بازی کلا یک هفته به صورت پابلیک قابل تجربه بوده (نگهداری‌ای وجود نداشته :دی) و داخل یک بازۀ مشخص هم توسط دارندگان بتا تست میشده. اصلا اجارۀ سرور در مقابل تولید و پروسۀ ساخت قابل ذکر نیست و احتمالاً بخشی از هزینه ها حتی نباشه انقدر که کم اهمیته در مقیاس میلیون دلاری. (هزینۀ سرور رو به صورت تخمینی میتونید از طریق گوگل سرچ کنید و اطلاعاتتون رو کمی بالا ببرید. برای یه بازی چند هزار نفری به صورت سالانه برای شرکت بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار دلار هزینه داره. اینجا که اصلا مطرح نیست.)

        طبق صحبت منبع، فقط هزینه ساخت اثر بوده و دویست میلیون دلارش تا آلفاست. برای تمام بازی های فهرست بیشتر و شدیدتر تبلیغ کرده هیچکدوم چنین هزینه ای ندارن. استودیوی firewalk هم زیر ۲۰۰ نفر توسعه دهنده داره (۱۷۰) که حقوق و … این افراد بسیار کمتر از سایر بازی های فهرسته مثل ناتی داگ که ۴۰۰ ۵۰۰ نفر روی tlou 2 کار میکردن. با هیچ منطقی ۴۰۰ میلیون دلار توجیه نمیشه. هزینه سرور و … حتی اگر محاسبه هم بشه، اصلا قابل ذکر نیست و به یک چهارم ۱ میلیون دلار هم امکان نداره رسیده باشه، اکثر هزینۀ بازی ها به پروسه تولید و تکنولوژی اختصاص داره و بیشتر بازی های پرهزینۀ تاریخ هم تک‌نفره هستند.

        Arthur MorganSamپروفسور بی سوادNokia_ArmourMohammad Ali PSIThunderDoomنیماZelda213Dream in Red (Playstation T)Goodmore
        • ser گفت:

          چندتا چیز کلا در مورد این بازی منطقی نیست
          1 اینک سونی چرا استودیوی ک تازه شروع به کار کرده رو خریده
          2 اینک چرا انقد زمان صرف ساخت بازی کرده
          3 اینک چرا توصعه این بازی انقد هزینه بر بوده
          و ۴ اینک سونی با چ منطقی حاضر شده این مبلغ رو روی این استودیو قمار کنه

          هرجوره نگاه میکنم به چیزی جز کلاهبرداری و پولشویی ک شما بهش اشاره کردین نمیرسم

          پروفسور بی سوادDARK §HEPHERDNokia_ArmourMoReKaThunderDoomDream in Red (Playstation T)GoodMotinammar_iraqi
          • Hasan0930 گفت:

            بزار من پاسخ بدم:
            جیم رایان یه بیزنس من بوده لذا تند تند لایو سرویس زده دلیل:
            بعد رفتنش و ارزیابی مجدد پروژه ها از بعد کیفی چندتا لایو سرویس لغو شد
            از جمله بازی جدید تویستد متال
            لست کوآپ
            و بازی موبایلی savage game studio
            هر سه استودیو بانجی هیون و فایرواک لایو سرویس ساز بودن که جیم رایان خریدشون
            پول های هدر رفته:
            لغو بازی های لایو سرویس و چند ده تا چند صد ملیون دلار ضرر
            شکست عنوان کنکورد و به هدر رفتن ۴۰۰ ملیون دلار و هزینه خرید استودیو
            به هدر رفتن ۳ و نیم ملیارد دلار خرید بانجی و اخراج ۲۲۰ نفر از استودیو و وضعیت نا معلوم Marathon
            بالغ بر ۴ ملیارد دلار پول به هدر رفته
            این همه پول می شد ۱۵ تا گیم داستانی ساخت بگید وای 😑😑😑
            اینا باید ایده ای برای بازگشت این پول بدن تازه اونم با فرض فروش کمتر کلی PS5 به نسبت PS4

            پروفسور بی سواد
      • vitto corleone برگرد تو خونه درختیت Monkey جان تکذیب شد 🦧

      • به‌روزرسانی:
        تام وارن و کریس درینگ، دو منبع داخلی مشهور، در توییت‌های جدید خود متذکر شدند که رقم ۴۰۰ میلیون دلاری واقعی نبوده و با مارکتینگ و مقیاس توسعۀ Concord هیچگونه هماهنگی ندارد. یک منبع دیگر نیز متذکر شد این رقمی نیست که شنیده است.

  • sam گفت:

    چنین هزینه ای چندان غیر منطقی هم نیست برای اینکه سونی میخواست بازی های لایو سرویس بزرگ و موفقی داشته باشه برای همین هم حتما بودجه بزرگی برای این کار مدنظر گرفته
    حالا نمیشه گفت این رقم درست باشه ولی شک نکنید هزینه ساخت بازی خیلی بالا بوده

    پروفسور بی سوادجوادحاج کریتوسOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)MoReKaبدون‍ تعصبKDARK §HEPHERDMotinاپوزیسیون گیمفا
  • Danyal123 گفت:

    اون چه استودیوی اسکولی بود که با اون پول نتونست یه بازی خوب تحویل بده😐

    پروفسور بی سوادDARK §HEPHERDK
  • بازی تریپل ایه و قطعا هزینه ساختش هنگفت بوده بخصوص کع استودیوش هم به نیت ساخت و ادامه پشتیبانی از این بازی خریداری شد. اما رقم ۴۰۰ میلیون فقط برای ساخت و development بازی خیلی عجیبه و نمیشه قبولش کرد، مگر اینکه هزینه ساخت به علاوه مارکتینگ انقدر باشه که اونوقت طبیعیه چون طبق ادعای سایت هایی چون ign و gamerant کنکورد یکی از بزرگترین مارکتینگ های پلی استیشن رو داشته.

    احسان بی طرفپروفسور بی سوادMoReKaK
  • Motin گفت:

    اگه درست باشه ،
    این حجم از هزینه و بعدش یه شکست سنگین خیلی فاجعه باره
    با این اوصاف معلوم نیست چه سرنوشتی برای این استودیو مقدر شده….

    پروفسور بی سوادMoReKaیه گیمر ساده𝐌𝐚𝐱 𝐏𝐚𝐲𝐧𝐞K
  • اگه انقدر پول خرج کرده بودن یه هفته ای ولش نمیکردن

    خدای سابق (اک دوم🗿)پروفسور بی سوادK
  • Be-haan گفت:

    اگه فروشی خوبی نکنه خیلی بد سونی رو به زمین میزنه

    پروفسور بی سوادinner isshinK
  • چه بازی های ارزشمندی که میشد با این بودجه ساخت (مثل days gone) و چه ریمستر هوایی میشد بیرون داد برای نسل جدید (مثل Bloodborne) واقعا حیف البته خدا رو شکر ازش استقبال نشد تا شاید در آینده شاهد همچین فجایعی نباشیم♥️

    خدای سابق (اک دوم🗿)احسان بی طرفپروفسور بی سوادMotinK
  • K گفت:

    آخه با ۴۰۰میلیون دلار میشد ۶یا هفت بازی درحد گوست آف سوشیما ساخت خدایی گوست آف سوشیما همش با ۶۰میلیون دلار ساخته شد حیف واقعا حیف این پول این سیاست برا ساخت این از اولشم اشتباه بوده نسل نهم تا اینجا نسبت به همه سالها واقعا خشک بوده…..اونوقت ببین هزینه چند تابازیو میزارن براچی

    Samپروفسور بی سوادDARK §HEPHERDجوادMax22اپوزیسیون گیمفاحاج کریتوسMotinبدون‍ تعصب
    • نه خب میدونی تام نظرش فرق داره با شما اون میگه میگه سونی باید کیلویی بازی انلاین بسازه این هزینه ها هم بکنه تا حالا چندتاییش شاید خوب در بیان .
      ببین این حرفی که الان زدم عین حرف تام هست شما دیگه خودت عمق فاجعرو ببین :))))))))))))))))))))))))))))

      احسان بی طرفپروفسور بی سوادinner isshinاپوزیسیون گیمفاحاج کریتوسK
    • مطمئنا دروغه این همه هزینه برا یه بازی مثل کنکورد خیلی غیر منطقیه این بودجه تقریبا دو برابر لست ۲ و برابر با ردد ۲ هست امکان نداره که واقعیت باشه بودجه اش نهایت ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار بوده التبه همونم برای این زباله خیلی خیلی زیاده

      پروفسور بی سوادK
    • الن ویک ۲ با ۷۰/۸۰میلیون
      و فراموش نکن گوست نسل ۸هشتمی بود
      قطعا گوست ۲ ک تماما نسل نهمی هستش بالای ۱۰۰میلیون بودجه داره

      پروفسور بی سوادMax22حاج کریتوسK
    • جواد گفت:

      هیچ گیمری توی کره زمین نیست که با پلی استیشن خاطره نداشته باشه و هیچ گیمری هم نمیتونه اینو رد کنه که پلی استیشن توی ساخت بازیهای داستانی به لطف ژاپنی های خلاق خیلی قوی هست اما الان و نسل گیمرای امروز با قدیم فرق کرده نسل امروز عاشق بازیهای آنلاین هستن که کنار بازی گفتگو داشته باشن دوست پیدا کنن چون تو کوچه با توپ پلاستیکی و ده تا بچه دیگه بازی نمیکنن و دوستی ندارن.به همین دلیل بازیهای لایو سرویس درآمد نجومی دارن و به طبع اون پلی استیشن باید برای اینکه تو رقابت با مایکروسافت عقب نمونه مجبوره برای ساخت لایو سرویس خوب ریسک کنه و هزینه کنه.سونی به درآمد بالا نیاز داره مطمن باشین مجبور نباشه لایو سرویس نمیسازه.الان چقدر آدم دارن پلاس رو مسخره میکنن خب سونی هم می‌دونه و دوست نداره این اتفاق بیافته ولی وقتی بودجه نداره چکار کنه.به عقیده من باید فن بیس پلی استیشن اینو قبول کنه و به سونی فرصت بده تا لایو سرویس قوی خودش رو بسازه

      پروفسور بی سوادDARK §HEPHERDK
      • K گفت:

        چه کامنت عالی دقیقا حق باتو من خودم وقتی آفلاین هم میزنم میرم پارتی بادوستانی قدیمی حرف میزنم من این نسل یه pc قوی بستم اما بخاطر شنفتن صدای دوستان نتونستم تحمل کنم باز برگشتم psnحرفت خیلی حق جواد جان👏👏👏

        پروفسور بی سوادجواد
  • حق سونی هست همچین ضرر روی دستش بیوفته وقتی به آیپی خفنی مثل دیزگان پشت، میکنی اون همه سود دهی برات داشت باید الان ضرر بزرگ بکنی

    پروفسور بی سوادK
  • Lone_wild گفت:

    بهترین گیم لیست The Last of Us Part 2 🥇

    پروفسور بی سوادAmscinner isshinK
  • ollie گفت:

    همین چند وقت پیش میگفتن ۱۰۰ میلیون دلار که

    پروفسور بی سوادMax22حاج کریتوسK
  • GrandWarden گفت:

    چجوری مولتی لست رو بعد از چند سال توسعه لغو کردین اونوقت به این بازی برای فاز دوم ۲۰۰ میلیون دیگه تزریق کردین؟ حق سونی باشه تا دیگه تهاجمی و بدون فکر واسه سرویس محورها بریز و بپاش نکنه!

    پروفسور بی سوادجوادMax22حاج کریتوسKMotin
  • Ali.B گفت:

    بیخود نیست کارگردان استعفا داده بارشو بسته داره بازنشست میکنه خودشو😂😂

    پروفسور بی سواد
  • arian90 گفت:

    یکی زنگ بزنه آمبولانس حالم بده

    پروفسور بی سواد
  • حاجی اینا پولشویی میکنن کانکورد آخه ۴۰۰ میلیون میشید باهاش ۲ تا است آف اس ۲ ساخت

    احسان بی طرفپروفسور بی سوادK
  • Meyti hastam گفت:

    الان من یه چیزی بگم سعید میاد میگه ایکس باکس فنی

    پروفسور بی سواد
  • مثل روز روشنه که دروغ
    سونی بیاد ۴۰۰ میلیون خرج یه ایپی جدید کنه ؟ توجه کنید سونی یه شرکت نوپا نیست و می‌دونه احتمالش هست بازی نگیره

    اونم چه بازی کانکورد که اصلا شبیه هیچ کدوم از بازی های دیگه اشنیست بعد ۴۰۰ میلیون خرجش کنی

    خفن ترین پژوه اشون که لست آف اس ۲ بود ۲۰۰ میل خرج کردن کلا
    چرا اگه days gone 2 بود یکم منطقی بود

    کانکورد ۴۰۰ میل ولمون کن بابا

    پروفسور بی سواد
  • Amir گفت:

    به احتمال زیاد دروغه
    ولی اگه دروغ نباشه
    خدا به داد اون استودیو برسه…

    پروفسور بی سوادK
  • پرهزینه ترین و همزمان ریدمان ترین

    پروفسور بی سوادK
  • Max22 گفت:

    طرف چرت گفته؟! درسته سونی میاد به استودیوهای خودش بودجه نامحدود میده برای ساخت بازی!؟
    اما اینکه بیاد سونی واسه استودیوی که تازه ۲ ساله خرید کرده اونم واسه لایو سرویس ۴۰۰ میلیون بده!؟
    اگه یادتون باشه واسه استودیو Deviation که قرار بود واسه سونی بازی لایو سرویس بسازه بودجش ۵۰ میلیون بود!
    بعد چطور واسه این بازی اینقدر خرج کرده.
    به نظرم بیشتر این خبر جهت دار بوده و به منظوری بیانش کردن، مگر نه هیچ منطقی پشت این خبر نیس .

    پروفسور بی سوادMotinK
  • دو حالت داره
    ۱.این ادعا دروغ هیتر ها و ایکس باکس فنا هستش برای اینکه فاجعه رو از اونی که هست بدتر نشون بدن
    ۲. با هزینه مارکتینگ هم بگیم واقعا فاجعه بزرگی رخ داده این ننگ را تا ابد سونی به دوش خواهد کشید چون این بازی دو رکورد زد که اصلا به هم نمیخورن(فاجعه ترین و پرهزینه ترین)

    پروفسور بی سوادK
  • خدایی یه مقایسه اینجا بزارید ویچر۳ ۸۰ملیون اونوقت این آشغال ۴۰۰ ملیون.فک کنم اگه این بودجه رو به شرکتی مثل سی دی یا راکستار میدادن غوغا به پا میکرد.خدایی چیکار کردین با این پول🤣.نکنه شماهم اختلاص کردین

    پروفسور بی سوادK
  • Tinier گفت:

    و بدترین بازی پلی‌استیشن

    پروفسور بی سواد
  • Mahdi Sam گفت:

    برخلاف چیزی که به نظر میاد خیلی هم غیر منطقی نیست، حدود دویست میلیون بودجه بازی و هزینه انحصارش، دویست میلیون هم قیمت استدیو که خریدنش

    احسان بی طرفپروفسور بی سوادحاج کریتوسfarshadxMotinK
  • آرمین گفت:

    کاش هیچوقت نسل ۹ به وجود نمی اومد و گرافیکو به داستان ترجیح نمیدادن امیدوارم تو state to playامسال سونی بترکونه و هر استودیو خفنش یه بازی بدع البته خبراش اومده و خیلی خوشحالم ولی ۲ تا بازی از ناتی داگ و سانتا مونیکا قراره بیاد که یه ای پی جدیدا برای سانتا مونیکا که فقط گاد اف وار ساخته سخته یه ای پی خوب بده ولی ناتی داگ بلده چطوری ای پی شاهکار بده امیدوارم ای پی هاشون افلاین و حرفه ای مثل عناوین قبلیشون باشه .اینسامنیاک هم وولورین تو راه داره و گل سر سبد قوست اف توشیما ۲ هست ولی نکته عجیب کار گوریلا گیمزه که ریمستر میخواد برای هورایزون زیرو دون بده اخه مگه چشه زیرو دون بعد فوربیدن وست انقدر خوبه که کسی نمیره زیرو دون پلی بده مگر بره قابلیت های گلایدر و شنا زیر اب و غرب ممنوعه رو به زیرو دون اضافه کنه
    امیدوارم سانتا مونیکا و ناتی داگ گند نزنن

    پروفسور بی سوادحاج کریتوس
  • sony=🐐 گفت:

    قبول کنید بازی بدی نبود با آپدیت درست میشدش

    Perfect-2پروفسور بی سواداسپایدر با مرام
  • ThunderDoom گفت:

    جیزی که نفهمیدم اینه چرا انقد برای یه بازی آنلاین خرج کردن؟
    حالا اسپایدرمن ۲ یه چیزی اون منطقیه چون خیلی پر زرق بود
    این چرا؟
    چیکار میخواست بکنه

    پروفسور بی سوادحاج کریتوسK
  • Benyamin گفت:

    لطفا اول مقاله رو بخونین و توجه کنین نوشته شایعه معلومه برای یه همچین بازی ای اصلا ۴۰۰ میلیون دلار نمی‌دونم زده ۴۰۰ هزار دلار حالا هر کدوم از همین دو تا گزینه اصلا نیاز نیست برای ساخت چنین بازی ای 😅😂

    پروفسور بی سواد
  • خوشحالم لست اف اس انلاین کنسل شد حتی موفق هم میشد باز زمانی سقوط میکرد خاصیت بهترین بازی های انلاین حتی داستان جی تی ای انلاین فرق داره با لست اف اس

    احسان بی طرف
  • mahdirh گفت:

    پول رو آتیش می‌زدن سنگین تر بود تا سرمایه گذاری روی همچین پروژه آشغالی امیدوارم درسی بشه که از این جور استادیو‌های ناجور حمایت مالی نشه.

    احسان بی طرف
  • Notrika گفت:

    بابا ولمون کن ۴۰۰ میلیون مگه چی توش ریختین؟نکنه به بازیسازا شام و ناهار خاویار و شراب هزار ساله دادین؟

شایعه: بازی Concord با هزینه ۴۰۰ میلیون دلاری، بیشترین بودجه تاریخ بازی‌های پلی استیشن را داشته است [به‌روزرسانی شد] - گیمفا