کارگردان بازی Concord از سمت خود استعفا داد
طبق گزارشها، کارگردان بازی Concord از سمت خود کنارهگیری کرده تا آینده این بازی همچنان در هاله ای از ابهام باقی بماند.
به گزارش Kotaku، رایان الیس (Ryan Ellis)، در هفته گذشته به کارکنان خود در استودیوی Firewalk اعلام کرد که دیگر به عنوان کارگردان فعالیت نخواهد کرد و به جای آن در بخش پشتیبانی این استودیو به کار خود ادامه خواهد داد.
این نشریه با استناد به سه منبع نزدیک به این استودیو، نقل میکند که وقتی او با کارکنان صحبت میکرد، به شدت احساساتی شده بود، زیرا در آن مقطع، تقریباً همه مطمئن از شکست این بازی بودند.
یکی از توسعهدهندگان سابق استودیو نیز این گزارش را تأیید کرد و گفت:
رایان به این پروژه و گرد هم آوردن بازیکنان از طریق فراهم کردن شادی و تجربههای وصف نشدنی، عمیقا باور داشت. صرفنظر از تصمیمات بهتری که او میتوانست در طول فرایند توسعه Concord اتخاذ کند، او انسانی خوب با قلبی مهربان است.
اوایل این ماه، تنها دو هفته پس از انتشار، سونی اعلام کرد که قصد دارد سرورهای Concord را آفلاین کرده، بازی را از فروشگاه حذف کند و به همه بازیکنانی که آن را خریداری کردهاند، مبلغ خرید را پس بدهد. این خبر، به دنبال گزارشهایی منتشر شد که نشان میداد این عنوان از زمان انتشار آن در ۲۳ آگوست (۲ شهریور) تا کنون تنها ۲۵,۰۰۰ واحد در هر دو پلتفرم فروخته است.
الیس در آن زمان طی بیانیهای خطاب به خریداران این بازی گفت:
طرفداران عزیز بازی Concord از زمان عرضه این عنوان روی پلی استیشن ۵ و رایانه شخصی با دقت به بازخورد شما گوش فرا دادهایم و میخواهیم از همه کسانی که در این تجربه استثنایی به ما پیوستهاند، تشکر کنیم.
حمایت شما از Concord، برای ما ارزش غیر قابل وصفی دارد. با این وجود، در حالی که بسیاری از ویژگیهای این عنوان از طرف بازیکنان مورد تحسین قرار گرفته است، ما میدانیم که سایر جنبههای بازی و عرضه اولیه آن، آنطور که ما میخواستیم انجام نشد.
بنابراین، ما تصمیم گرفتهایم که بازی را از تاریخ ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور) ۲۰۲۴ از دسترس خارج کرده و در جهت بهبود تجربه این بازی برای مخاطبین خود تلاش کنیم. تا آن زمان، فروش Concord متوقف شده و ما شروع به بازپرداخت کامل پول برای همه گیمرهایی خواهیم کرد که بازی را برای PS5 یا PC خریداری کردهاند.
هنوز مشخص نیست که آینده Concord چه خواهد بود و آیا استودیوی Firewalk به عنوان توسعهدهنده این بازی باقی خواهد ماند یا خیر.
علیرغم شکست این بازی، مجموعه انیمیشنی آینده آمازون پرایم ویدئو با نام Secret Level، همچنان یکی از قسمتهای خود را که بر اساس داستان کنکورد ساخته، برای پخش آماده خواهد کرد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
هاراکیری در مقابل امپراطور توتوکی 😂
شاهکاری که ۸ سال در توسعه بود
هشت سال در دست توسعه بود ولی در سه سال پایانی با سونی بود
😂😂😂 شما فن بوی ها خیلی باحالید. رد فال در ۱۸ ماه اخر با مایکروسافت بود خوب چسبوندینش به فیل اسپنسر اینکه دیگه ۳ سال بود.
از اولشم بازی به سفارش و تحت مدیریت سونی ساخته شده، حتی قبل از اینکه این استودیو شش سال پیش تشکیل بشه سونی دو سال بوده داشته روو بازی کار میکرده.
ایکاش بجای این اون کمیته ای ک دخالت های نابجا کرد و بازی رنگین کمونی کرد و منحل میکردین
فقط کافیه مایکروسافت و سونی برای آینده ایگنورش کنن و یوبی سافت هم با کله بخوره زمین تا خودش خود به خود منحل بشه
همه ی استودیوها رو بدبخت کرده این سویت بیبی
یه بار برای همیشه جلوش باید گرفته
دیزنی تو سینما
اینا توی دنیای گیم
پول و قدرت پشت اون قضیه برمیگرده به شرکت هایی مثل Sweet Baby که تحت حمایت مستقیم شرکت های بزرگ سرمایه گذاری مثل بلک راک و ونگارد و… هستند که سهامدار عمده یا بزرگترین سهامدار شرکت های مایکروسافت، سونی، نینتندو، اپل، امازون و… هستند. یک وقتی میگفتن اینا تو ۸۰ درصد صنایع و شرکت های کلیدی حضور دارن در حد داشتن صندلی در هیئت مدیره. در ابن حد بگم که حتی تو کاخ سفید هم اعضای نزدیک به اونها حضور دارن در سمت های بالا و مختلف و…
کسی حریفشون نیست خلاصه برای همین رد پاشون در همه جا هست 😁😉
اره میدونم میشناسم این شرکت هایی ک میگیو
حتی برند هایی ک ما فکر میکنیم رقیب بزرگ همدیگه ان درواقع متعلق ب یک شرکت هستن
بازی مشکلش خیلی بیشتر از کاراکتر های رنگارنگ بود ولی درسته این سوییت بیبی باید از بین بره
برید که دیگه برنگردید
شما به عنوان کارگردان نمیتونی این همه اشتباه کرده باشی، بعدش هم احساساتی بشی، تو جایگاه کارگردانی بازی جای اشتباهی نیست. من گیمپلی بازی رو دیدم و جذاب بود به نظرم. اما مشکل طراحی و انحصاری بودن بازی نابودش کرد
صد ها میلیون دلار بر باد رفت
حداقل میآورد پلاس خرید درون برنامه میزاشت شاید با چندتا بروزرسانی ی جانی میگرفت
در کنکور کنکورد رد شد !
و کارگردان آن خو.دکشی کرد ! ( استفعا داد )
یک کار درست کرد تو زندگیش🗿👍
یه جورایی دلم برای کارگرانه سوخت این رسمش نبود
هنوز تو استودیو هست ولی در بخش پشتیبانی. بالاخره باید تاوان شکست و هدر دادن زحمات تیم رو بده. از طزفی هم کلی تجربه میشه برای آیندش
خوب زمین خوردن همیشه عادیه ولی رسمش این نبود نمیشه که هرچی مشکله بندازیم سر این کارگردان بدبخت طراح داریم برنامه نویس پایه داریم….
از کی داره تشکر میکنه ؟
از اون ۲۷ نفری که بازی رو خریدن
اولین بازی سرویس محور تاریخ که تو دو هفته سروراش بسته شد
بنظر من گیم بدی نبود با آپدیت درست میشد
با اختلاف بد ترین بازی آنلاین تاریخ 👍