کی بهترین بود؟ ۱۰ نسخه‌ی برتر کاراکتر Batman - گیمفا
کی بهترین بود؟ ۱۰ نسخه‌ی برتر کاراکتر Batman - گیمفا
کی بهترین بود؟ ۱۰ نسخه‌ی برتر کاراکتر Batman - گیمفا
کی بهترین بود؟ ۱۰ نسخه‌ی برتر کاراکتر Batman - گیمفا
کی بهترین بود؟ ۱۰ نسخه‌ی برتر کاراکتر Batman - گیمفا
کی بهترین بود؟ ۱۰ نسخه‌ی برتر کاراکتر Batman - گیمفا

کی بهترین بود؟ ۱۰ نسخه‌ی برتر کاراکتر Batman

بابک بیانی
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
کی بهترین بود؟ ۱۰ نسخه‌ی برتر کاراکتر Batman - گیمفا

در طول تاریخ سینما شخصیت‌های بیشماری وجود دارند که مسئولیت ایفای نقش آنها به عهده‌ی چند بازیگر متفاوت بوده است و کاراکتر Batman یکی از آنهاست.

اکثر کاراکترهای تاریخ سینما توسط یک بازیگر به واقعیت تبدیل شده‌اند. این فکت در برخی شرایط صحت ندارد. برای مثال: جیمز باند، جوکر، رابین هوود، شرلوک هولمز، دراکولا و بسیاری دیگر. شخصیت‌های مذکور با گذر زمان توسط بازیگرهای متفاوت به جهان ما آمده‌اند. در سری “کی بهترین بود؟” من به این ایفای نقش‌های متفاوت نگاهی عمیق‌تر می‌اندازم تا بهترین نسخه از هر شخصیت را پیدا کنم. در نظر داشته باشید که جایگاه بازیگر در این لیست‌ها به جوایز، محبوبیت یا شهرت بستگی ندارد. هدف این لیست، پیدا کردن نزدیک‌ترین ایفای نقش به نسخه‌ی اوریجینال است. پس با من در بررسی اولین قسمت از این سری همراه شوید. در قسمت اول، نگاهی می‌اندازیم به شخصیت بتمن و بازیگران متفاوتی که این نقش را ایفا کرده‌اند. نکته‌ای دیگر که بهتر است در نظر داشته باشید، حضور صداپیشه‌های برتر در این لیست است. گاهی اوقات، بهترین نسخه‌ی یک کاراکتر صداپیشه‌ی آن خواهد بود.

برای بررسی بهترین‌های این کاراکتر، من شناخته‌شده‌ترین نسخه‌های آن را انتخاب کرده‌ام. متاسفانه اگر بخواهیم تمامی کسانی که نقش بَتسی ما را ایفا کردند در یک لیست قرار دهیم، مطلب ما به سه قسمت مختلف تبدیل می‌شود. همه‌ی ما با بهترین کارآگاه دنیا، مبارز بی‌نقص جهان دی‌سی، شوالیه‌ی شنل‌دار و مشت عدالت گاتهام آشنایی داریم. حالا نوبت به آن رسیده که ببینیم چه کسی به بهترین و وفادارترین شکل ممکن نسخه‌ای از این شخصیت دوست‌‍داشتنی را برای ما به ارمغان آورده است. در نظر داشته باشید که امکان حضور دو بازیگر و صداپیشه در یک جایگاه وجود دارد.

گزینه ۱۰: دیدریچ بیدر (سریال Batman: The Brave and the Bold)

کی بهترین بود؟ ۱۰ نسخه‌ی برتر کاراکتر Batman - گیمفا

برای کسانی که تا به حال سریال The Brave and the Bold بتمن را تماشا نکرده‌اند، حتماً پیشنهاد می‌کنم این سری را ببینید. اکثر اشخاص و لیست‌ها، ایفای نقش آدام وست را در جایگاه ۱۰ یا ۹ قرار می‌دهند. به نظر من، نسخه‌ی آدام وست و الهام او از نسخه‌ی دهه‌ی شصت بتمن بیش از حد خوشحال و خنده‌دار بود. نسخه‌ی دیدریچ بیدر بهترین اقتباس از بتمن دهه‌ی شصت است. بتمنی که عدالت را اجرا می‌کند اما تمام اوقات جدی و تاریک نیست. سریال انیمیشنی The Brave and the Bold ساخته شده بود تا نسخه‌ای از بتمن که اکثر طرفداران با آن آشنا نیستند را ارائه دهد. دشمنان او شوخ‌تر و شیوه‌ی برخورد خود بتمن نیز متفاوت‌تر است.

اشخاص دیگری برای قرار گرفتن در جایگاه شماره‌ی ۱۰ لیست نامزد شده بودند. همانطور که اشاره کردم، آدام وست و بتمن ۱۹۶۶ او یکی از آنها بود. بتمن افتضاح و بی‌ارزش جورج کلونی نیز متاسفانه بیشتر از هر نسخه‌ی دیگر، به بتمن دهه‌ی ۶۰ شباهت دارد. برخی از طرفداران هستند که می‌خواهند بدانند این نسخه از بتمن چگونه باید رفتار کند. نسخه‌ی دهه‌ی ۶۰ بتمن با تمامی نسخه‌های دیگر فرق می‌کند. از رفتار تا شیوه‌ی برخورد او متفاوت است. این شوالیه‌ی تاریکی، آنقدرها تاریک و جدی نیست. او شوخی می‌کند، برای مبارزه با برخی از دشمنان خود از وسایل عجیبی همچون لباس گورخری و اسپری ضد کوسه استفاده می‌کند و در کل شخصیتی روشن‌تر، مهربان‌تر و شوخ‌طبع دارد.

متاسفانه سریال Batman: The Brave and the Bold و شوالیه‌ی روشنایی شوخ‌طبع و دوست‌داشتنی آن در سال ۲۰۱۱ به پایان رسیدند. دیدریچ بیدر برای بار آخر در انیمیشن Scooby-Doo! And Batman: The Brave and the Bold سال ۲۰۱۸ در نقش بتمن حضور پیدا کرد.

گزینه ۹: مایکل کیتون (عناوین Batman 1989, Batman Returns و The Flash)

مایکل کیتون در نقش کاراکتر batman

ترکیب بتمن و تیم برتون در نگاه اول به نظر ترکیب زیاد جذابی نمی‌آید. با این وجود، فیلم Batman سال ۱۹۸۹ اثری بود که خلاف انتظار همه به موفقیت تجاری، اقتباسی و انتقادی دست پیدا کرد. در واقع باید گفت که بدون مایکل کیتون و ایفای نقش بتمن او، هیچ اقتباس سینمایی بتمن دیگری ساخته نمی‌شد. نسخه‌ی مایکل کیتون از شوالیه‌ی شنل‌دار را می‌توان استاندارد ایفای این نقش دانست. مبارزی کاملاً جدی و دقیق که تمامی خلافکاران گاتهام از سایه‌ی او می‌ترسند. داستان این نسخه‌ی سینمایی از بتمن روی ریشه‌های او و کاراکتر جوکر تمرکز دارد. شاید برایتان سوال شده باشد که چرا کیتون و بتمن او در جایگاه نهم قرار دارند؟ جواب بسیار ساده است. تنها قانون شوالیه‌ی تاریکی (قتل ممنوع) در Batman سال ۱۹۸۹ شکسته می‌شود.

جدا از حفره‌ی داستانی عظیمی که به آن اشاره شد، بتمن کیتون را می‌توان بی‌نقص خطاب کرد. همانطور که می‌‍دانید، لباس این نسخه از مرد خفاشی ما قدیمی بود و مایکل کیتون نمی‌توانست گردن خود را در آن حرکت دهد (این عدم تحرک طرفداران را یاد دارث ویدر در سه‌گانه‌ی اوریجینال می‌اندازد). از Batarang گرفته تا قلاب خفاشی، تجهیزات کمربند بتمن در دوگانه‌ی تیم برتون حضور داشتند. یکی دیگر از نقاط ضعف این بتمن، نقاب اوست. منظور من از نقاب، بروس وین است. آقای وین در این دوگانه حضور بسیار کوتاهی دارد. در همین حضورهای کوتاه است که کیتون نسخه‌ای عجیب از بروس را به مخاطبان نشان داد. بروس وین او تفاوت چندانی از لحاظ جدیت و خشونت با بتمن نداشت. از تمامی جوانب عجیب‌تر، حالت خوابیدن او بود.

این نسخه از بتمن مانند یک خفاش (به صورت وارونه) می‌خوابد. بتمن برتون در نهایت به دوگانه‌ی افتضاح شوماخر ختم شد.

گزینه ۸: بن مک‌کنزی (انیمیشن Batman: Year One)

بن مک‌کنزی در نقش بتمن

هر قهرمان و کاراکتری باید از یک نقطه شروع کند. بتمن هم در این زمینه تفاوتی با سایر قهرمانان ندارد. همانطور که از اسم سری کمیک بوک‌های Batman Year One معلوم است، این مجموعه به سال اول فعالیت شوالیه‌ی خفاشی ما می‌پردازد. انیمیشن Batman Year One نیز اقتباسی بود از همین سری محبوب و پرطرفدار. بن مک‌کنزی توانست تا به بهترین شکل ممکن نسخه‌ای از بتمن را به ما ارائه دهد که خشن‌تر است و تمرکز کمتری روی کنترل احساسات و خشم خود دارد. من یک نظر خیلی جنجالی دارم. داستان انیمیشن Batman Year One، سال اول فعالیت قهرمان تاریکی را بهتر از Batman Begins به تصویر می‌کشد. متاسفانه این اولین و تنها حضور بن مک‌کنزی در این نقش است. با این وجود، تاثیرگذاری و قدرتی که او در ایفای نقش خود به نمایش گذاشته در ذهن مخاطب می‌ماند.

انیمیشن مذکور نمونه‌ی درخشان سبک نوآر است. سبکی که شخصیت بتمن در آن می‌تواند به بهترین شکل بدرخشد. بروس وینی که در Year One مشاهده می‌کنید، هیچ ردی از خوشی یا رنگ در روح خود ندارد. این نسخه از بتمن تجهیزات و گجت‌های بیشمار اکثر نسخه‌های دیگر را ندارد. در کمیک بوک‌های مربوط به Year One، دستکش‌های بتمن از جنس فلز نیستند و تیغه‌های معروف خود را ندارند. ظاهر او به شدت دست‌ساز به نظر می‌آید. از ورقه‌های فلزی و زره مخصوص محافظت از اورگانیسم‌های حساس نیز خبری نیست. این نسخه از شوالیه‌ی تاریکی تنها روی مهارت و قابلیت خود تمرکز می‌کند.

در تاریک‌ترین نقاط این انیمیشن است که ما اولین اشارات به جنبه‌ی اخلاقی بتمن و بروس وین را مشاهده می‌کنیم. اولین حضور بتمن به لطف صداپیشگی بن مک‌کنزی واقعی به نظر می‌رسد. البته یک نسخه‌ی بهتر از این داستان وجود دارد.

گزینه ۷: رینو رومانو (سریال The Batman و انیمیشن Batman vs. Dracula)

بتمن در سریال the batman

سریال The Batman را می‌توان نقطه مقابل و برعکس Batman The Brave and the Bold دانست. این سریال در برخی نقاط از شهر گاتهام حاضر در کمیک بوک‌ها نیز تاریک‌تر است. طراحی و دیزاین کاراکترهای موجود در این سریال، برداشت‌هایی مدرن بودند از شخصیت‌هایی که در کمیک‌های کلاسیک بتمن دیدیم. در اکثر مواقع، این طراحی‌های جدید نتوانستند طرفداران را راضی کنند. اگر می‌خواهید عمق تغییرات طراحی کاراکترها را مشاهده کنید، فقط کافی‌ست تا به شخصیت‌‎های Bane یا فاجعه‌ای به نام Joker نگاهی بیاندازید. با این وجود، کاراکتر بتمن کاملاً بی‌نقص و فوق‌العاده طراحی شده است. بهترین بخش از این دیزاین جدید، شنل بسیار بلندی‌ست که ظاهری ترسناک‌‎تر به وی می‌دهد. خوش‌بختانه، سازندگان این سریال فراموش نکردند که بتمن نقابی به نام بروس وین نیز دارد.

بروس وین در این سریال دقیقاً شخصیتی‌ست که باید باشد؛ نقطه‌ی مقابل بتمن. کاراکتری که آنقدر با بتمن فرق دارد که هیچکس به هویت حقیقی او شک ندارد. همه چیز در این سریال مدرن‌تر شده است؛ از تجهیزات خود بتمن گرفته تا وسایل نقلیه‌ی بیشماری که می‌توانید در The Batman مشاهده کنید. در انیمیشن Batman Vs. Dracula، ما جنبه‌ی متفاوتی از این کاراکتر را دیدیم. زمانی که جوکر به یک خون‌آشام تبدیل می‌شود، بتمن نشان می‌دهد که هیچ شخصیتی دور از ترحم او نیست. حتی اگر کاراکتر مذکور، یک قاتل بی‌رحم و روانی مثل جوکر باشد. در نهایت، باید گفت که تماشای رشد و قدرت گرفتن شوالیه‌ی گاتهام در این سریال و تبدیل شدن او به بهترین کارآگاه دنیا و قوی‌ترین مبارز گاتهام لذت‌بخش است. فصل‌های نیمه‌ی دوم سریال The Batman، رابین و بت‌گرل را به داستان اضافه می‌کند. رفتار بتمن نیز مناسب این تغییرات عوض می‌شود. بتمن در این سریال ایرادی ندارد.

گزینه ۶: رابرت پتینسون (فیلم سینمایی The Batman)

رابرت پتینسون در نقش کاراکتر batman

در گزینه‌ی ۸، به نسخه‌ای برتر از داستان سال‌های آغازین شوالیه‌ی گاتهام اشاره کردم. این داستان برتر بدون شک The Batman مت ریوز است. داستان این فیلم روی نسخه‌ای از شوالیه‌ی تاریکی تمرکز دارد که سال دوم فعالیت Vigilante خود را تجربه می‌‎کند. توجه این داستان روی جنبه‌ای متفاوت از بتمن قرار می‌گیرد؛ فعالیت‌های کارآگاهی او. عجیب است که پس از ساخت عناوین و آثار بیشمار، هیچ یک از فیلم‌ها روی جنبه‌ی بهترین کارآگاه دنیای بتمن تمرکز نمی‌کنند. خشونت این نسخه‌ی بتمن به صورت کامل از کنترل خارج شده و گاهی اوقات به قتل نیز نزدیک می‌شود. رابطه‌ی نزدیکی با کمیسر جیمز گوردون دارد و سر صحنه‌های جرم به عنوان نوعی کارآگاه خصوصی حضور پیدا می‌کند. این بتمن به هیچ عنوان حرفه‌ای و بی‌نقص نیست و اشتباهات بزرگی مرتکب می‌شود.

شخصیت منفی او Riddler است اما خود کاراکتر ریدلر و ظاهر دست‌سازش نشان می‌دهد که هنوز خلافکارها به نقطه‌ی اوج خود نرسیده‌اند. با این وجود، ما شخصیتی را داخل زندان می‌بینیم که برای بسیاری از طرفداران هیجان‌انگیز بود. این کاراکتر کسی نبود جز جوکر. نیاز بتمن به کمک یکی از بزرگ‌ترین دشمنان خود، اصلاً چیز تازه‌ای نیست. با نگاه کردن به تجهیزات بتمن در این فیلم، ذات بسیار ساده و بدوی آنها واضح است. از طرفی دیگر، ماشین او نیز دست‌خوش تغییرات بیشماری بود. این وسیله‌ی نقلیه از یک ماشین ابرپیشرفته‌ی ساخته‌ی صنایع وین به یک Plymouth Barracuda دست‌ساز با موتور ماشین فورد تغییر کرد.

این تغییر باعث شد تا هسته‌ی داستان، که روی سال دوم فعالیت بتمن تمرکز داشت، به بهترین شکل به مخاطب نشان داده شود. The Batman از بهترین عناوین سینمایی‌ست که با اقتباس از شوالیه‌ی تاریکی ساخته شده است. تماشای این فیلم را به طرفداران بتمن پیشنهاد می‌کنم.

گزینه ۵: پیتر ولر و بن افلک (انیمیشن‌های Batman The Dark Knight Returns و فیلم‌های SnyderVerse)

کی بهترین بود؟ ۱۰ نسخه‌ی برتر کاراکتر Batman - گیمفا

اولین حضور مشترک در لیست ما به بن افلک و پیتر ولر تعلق دارد. شاید برایتان سوال باشد که این حضور مشترک به چه دلیل صورت گرفته است؟ دلیلش ایفای نقش شخصیت مشابه (یا حتی مشترک) به یکدیگر می‌باشد. بن افلک مسئولیت ایفای نقش بتمنی مسن‌تر، آهسته‌تر و عضلانی‌تر را به عهده داشت. این بتمن خشن‌تر از نسخه‌های دیگر است. نقطه‌ی الهام و اقتباس اسنایدر برای این کاراکتر، کمیک بوک Batman The Dark Knight Returns بود. کمیک مذکور به نسخه‌ای از بتمن که در جهانی موازی فعالیت می‌کند می‌پردازد. این نسخه شباهت‌های بیشماری به بت‌فلک دارد. البته بتمن بن افلک تفاوت‌های کوچک زیادی با این نسخه داشت. به همین دلیل است که پیتر ولر نیز در لیست ما و در جایگاه پنجم حضور دارد.

زمانی که ایفای نقش این دو بازیگر را مورد بررسی قرار می‌دهیم، بدون شک ایفای نقش پیتر ولر و صدای او تحسین‌برانگیزتر است. ولر توانست تا بتمن مسن و بی‌رحم ما را به بهترین شکل ممکن برای تماشاگران به نمایش بگذارد. البته حضور داشتن در مدیای انیمیشنی کم‌تاثیر نیست. زمانی که شما در انیمیشن حضور داشته باشید، می‌توانید بدون نگرانی و فکر کردن به شباهت‌های ظاهری، کار خودتان را انجام دهید. بتمن در این دنیا به دنبال نبردی نهایی‌ست تا فعالیت خود را به پایان برساند. پیدا کردن جایگزین ایده‌آل برای ادامه دادن مسیر او نیز در لیست وی قرار دارد. باید در نظر داشت که انیمیشن‌های Batman the Dark Knight Returns اقتباسی بی‌اندازه وفادارتر از کمیک بوک‌های هم‌نام خود هستند.

ایفای نقش بن افلک تنها جنبه‌ی مثبت اقتباس‌های اسنایدر بود. همانطور که در نقاط مختلف تاریخ سینما پی بردیم، ایفای نقش یک بازیگر برای نجات آن اثر کافی نیست.

گزینه ۴: راجر کریگ اسمیت (سریال Batman Unlimited و چند عنوان دیگر)

کی بهترین بود؟ ۱۰ نسخه‌ی برتر کاراکتر Batman - گیمفا

در نگاه اول، مطمئنم طرفداران بخش گیمینگ گیمفا، نام این شخص بزرگ را می‌شناسند. کریگ اسمیت کسی بود که در سری Assassin’s Creed مسئولیت صداپیشگی اساسین محبوب ایتالیایی ما، اتزیو آدیتوره دا فیرنزه، را به عهده داشت. همانطور که راجر توانست صدای یک اساسین ایتالیایی دوران رنسانس را به جهان ما بیاورد، بتمن را نیز به بهترین شکل ممکن به واقعیت تبدیل کرد. به خاطر کیفیت بی‌نظیر فعالیت صداپیشگی وی بود که ایفای نقش بتمن در عناوین متعددی به او واگذار شد. از سریال Batman Unlimited و انیمیشن‌های مربوط به آن گرفته تا عنوان Superman: Red Son و Batman Ninja. شاید برایتان جالب باشد بدانید که راجر کریگ اسمیت در Batman Ninja مسئولیت صدای انگلیسی و ژاپنی بتمن را به عهده داشت. آخرین حضور این فرد بااستعداد در نقش بتمن با انیمیشن Batman Unlimited: Animal Instincts رقم خورد.

دنیای انیمیشن‌های دی‌سی تنها جایی نیست که نام راجر کریگ اسمیت خوش می‌درخشد. با نگاه کردن به جهان گیمینگ، می‌توانیم مشاهده کنیم که کریگ اسمیت در بازی Batman Arkham Origins نیز صداپیشه‌ی شخصیت بتمن بود. اینجاست که کیفیت فعالیت او مشخص می‌شود. زمانی که شرکت سازنده‌ی بازی یک نفر را به عنوان جایگزین کوین کانروی کبیر انتخاب می‌کند، شخص موردنظر از همه لحاظ بی‌نقص است. راجر کریگ اسمیت نه تنها در مدیاهای مختلف نقش بتمن را ایفا کرده بلکه توانسته شوالیه‌ی تاریکی را به دو جهان موازی دیگر نیز معرفی کند. از بتمن گیمینگ تا بتمن ژاپنی و بتمن روس، کریگ اسمیت اثبات کرده که می‌تواند نسخه‌ای عالی از این کاراکتر را ارائه دهد.

سریال Batman Unlimited عجیب‌ترین اثری‌ست که در این لیست قرار دارد. این مجموعه به صورت رایگان و در یوتیوب منتشر شد. اثر Batman Unlimited تنها وب سری حاضر در این لیست است.

گزینه ۳: جیسون اومارا (تقریباً تمامی عناوین حاضر در جهان انیمیشنی دی‌سی)

کی بهترین بود؟ ۱۰ نسخه‌ی برتر کاراکتر Batman - گیمفا

زمانی که به جهان انیمیشنی دی‌سی یا همان DCAU فکر می‌کنید، صدای بتمن ایده‌آل به نظر می‌رسد. این شخص در تمامی آثار این جهان مسئولیت ایفای نقش کاراکتر شوالیه‌ی گاتهام را به عهده داشت. این جیسون او’مارا بود که اثبات کرد می‌تواند هم‌قدم با بهترین‌ها فعالیت کند. بتمن موردنظر ما اقتباسی بود از جهان New 52 و تغییرات جذاب و بیشمار آن. دلیل پدید آمدن این دنیا، به وجود آوردن بتمنی جدید و هیجان‌انگیز بود. با نگاه کردن به عناوین انیمیشنی که برای New 52 ساخته شد، می‌توانیم با اطمینان به موفقیت آن باور پیدا کنیم. از داستانی که همه چیز را شروع کرد گرفته تا پایان آن، همه چیز بی‌نقص به نظر می‌رسد. حرف از آغاز شد و برای این موضوع باید به عنوان Son of Batman نگاه کنیم.

این انیمیشن بیستمین اثری بود که تایتل DC Universe Animated Original Movies را روی خود گذاشت. عنوان مذکور سومین انیمیشنی بود که در جهان انیمیشنی دی‌سی ساخته می‌شد. همه چیز از تجهیزات پیشرفته و بیشمار گرفته تا صدای پرابهت و تاریک مشت عدالت شهر گاتهام، بی‌نقص به نظر می‌رسد. با این وجود دو نفر دیگر در این لیست قرار دارند که برخلاف تمامی انتظارات توانستند نسخه‌ای بهتر از شوالیه‌ی تاریکی را برای طرفداران به ارمغان بیاورند. در نهایت، با نگاه کردن به عناوین بیشماری که او’مارا در آنها حضور داشته و کیفیت فعالیت او در این نقش، تنها یک نتیجه می‌توان گرفت. مدال برنز بهترین بتمن به جیسون او’مارا تعلق دارد. او’مارا لیاقت تمامی تعریف‌هایی که طرفداران به او اختصاص می‌دهند را دارد.

تنها نقش بتمن نیست که جیسون توانست به بهترین شکل ایفا کند. بروس وین او نیز آن نقطه‌ی طلایی نقاب حقیقی بتمن را ارائه داد.

گزینه ۲: کریستین بیل (سه‌گانه‌ی Batman The Dark Knight کریستوفر نولان)

کی بهترین بود؟ ۱۰ نسخه‌ی برتر کاراکتر Batman - گیمفا

و اینجاست که حدس می‌زنم اکثر طرفداران ساده و جهان سینمایی شوالیه‌ی شنل‌دار ما تعجب خواهند کرد. یعنی ایفای نقش تقریباً بی‌نقص و خارق‌العاده‌ی بیل جایگاه اول را به خود اختصاص نمی‌دهد؟ متاسفانه نه. اما باید در نظر داشته باشید که حضور او در قامت بتمن فاصله‌ی چندانی با جایگاه شماره‌ی یک ما ندارد. کریستین بیل برای بار اول در فیلم Batman Begins کریستوفر نولان نقش این شخصیت محبوب را بازی کرد. از بین تمامی داستان‌هایی که از سال‌های اول بتمن ساخته شده، این گزینه متاسفانه بدترین است. بسیاری از جوانب این کاراکتر در پروسه‌ی ساخت فراموش شدند. با ساخته شدن قسمت دوم این سه‌گانه، با عنوان The Dark Knight بود که کریستین بیل توانست قدرت خود را به نمایش بگذارد.

از فریب دادن همه با ایفای نقش بروس وینی که هیچ شباهتی به شوالیه‌ی جدی و تاریک گاتهام ندارد گرفته تا مکالمه‌های او با جوکر، همه چیز بی‌نقص بود. متاسفانه این جنبه‌ی کارآگاهی بهترین کارآگاه دنیا بود که در داستان این سه‌گانه تقریباً فراموش شده بود. ارتباط و کانکشنی که میان دو شخصیت جوکر هیث لجر و بتمن کریستین بیل وجود دارد با نسخه‌ی کمیک بوکی آن هیچ تفاوتی ندارد. حتی بتمن هم هنگامی که با بزرگ‌ترین و باهوش‌ترین دشمن خود مواجه می‌شود، به نقطه‌ی نزدیک خیانت به باورهای خود می‌رسد. در قسمت سوم این سه‌گانه، تماشاگران اقتباسی از داستان Knightfall بتمن را دیدند که تقریباً هیچ شباهتی به نسخه‌ی کمیک بوکی خود نداشت.

در این فیلم هم، بیل توانست نقش بتمنی شکست‌خورده و خسته را به بهترین شکل بازی کند. به داستان کلی که نگاهی دقیق‌تر بیاندازیم می‌بینیم که، از آغاز فعالیت‌های شوالیه‌ی گاتهام تا پایان باشکوه و درخشان او، بیل توانست بهترین بتمن دنیای فیلم‌ها باشد.

گزینه ۱: کوین کانروی (سریال Batman the Animated Series و سری Batman Arkham)

کی بهترین بود؟ ۱۰ نسخه‌ی برتر کاراکتر Batman - گیمفا

این شخصی‌ست که طرفداران حقیقی جهان بتمن انتظار داشتند در جایگاه اول قرار بگیرد. کوین کانروی افسانه‌ای کسی بود که اکثر ما را در دوران کودکی و با سریال انیمیشنی Batman the Animated Series با کاراکتر بتمن آشنا کرد. فعالیت او در نقش شوالیه‌ی تاریکی گاتهام تا حدی بی‌نقص و خارق‌العاده بود که در نظرسنجی که از طرفداران کمیک بوک با سوال “در هنگام خواندن کمیک‌های بتمن، صدای چه کسی را تصور می‌کنید؟” صورت گرفت، نام کوین کانروی بود که به عنوان برنده‌ی نظرسنجی انتخاب شد.

صداپیشگی او در این نقش تا حدی بی‌نقص بود که وقتی نوبت به ساخت بهترین بازی کمیک بوکی تاریخ شد، این کوین کانروی بود که در جایگاه صدای بتمن قرار گرفت. پس از دنیای انیمیشن تا حضور فیزیکی در Crisis on Infinite Earths تا ارائه دادن بهترین بتمن تاریخ در قالب Arkham Batman، هیچکس نمی‌تواند از سایه‌ی عظیم و پرابهت این مرد بزرگ خارج شود. دردناک‌ترین جنبه‌ی این انتخاب، فوت کوین کانروی در سال ۲۰۲۲ بود. متاسفانه دیگر هرگز صدای بی‌نقص بتمن کانروی را نخواهیم شنید.

منبع: گیمفا

ARSHIAAAA(Todd Howard)Alirezaفرماندار (جان تنر سابق)AROSTکلاغArmanB-manراستین کوله

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کی بهترین بود؟ ۱۰ نسخه‌ی برتر کاراکتر Batman - گیمفا
کی بهترین بود؟ ۱۰ نسخه‌ی برتر کاراکتر Batman - گیمفا
کی بهترین بود؟ ۱۰ نسخه‌ی برتر کاراکتر Batman - گیمفا
کی بهترین بود؟ ۱۰ نسخه‌ی برتر کاراکتر Batman - گیمفا
کی بهترین بود؟ ۱۰ نسخه‌ی برتر کاراکتر Batman - گیمفا
کی بهترین بود؟ ۱۰ نسخه‌ی برتر کاراکتر Batman - گیمفا
کی بهترین بود؟ ۱۰ نسخه‌ی برتر کاراکتر Batman - گیمفا
کی بهترین بود؟ ۱۰ نسخه‌ی برتر کاراکتر Batman - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کی بهترین بود؟ ۱۰ نسخه‌ی برتر کاراکتر Batman - گیمفا