هر آنچه باید از Silent Hill 2 Remake بدانید
هر آنچه باید از Silent Hill 2 Remake بدانید
هر آنچه باید از Silent Hill 2 Remake بدانید
هر آنچه باید از Silent Hill 2 Remake بدانید
هر آنچه باید از Silent Hill 2 Remake بدانید
هر آنچه باید از Silent Hill 2 Remake بدانید

هر آنچه باید از Silent Hill 2 Remake بدانید

محسن رضوی فر
۲۰:۲۲ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
هر آنچه باید از Silent Hill 2 Remake بدانید

کمتر از دو هفته دیگر تا انتشار عنوان مورد انتظار Silent Hill 2 Remake زمان باقی مانده است. در این مطلب به بررسی همه اطلاعاتی که تاکنون از این بازی منتشر شده، می‌پردازیم.

یک بازسازی وفادار به نسخه اصلی

بازی Silent Hill 2 از جهات مختلفی روند کپکام در بازسازی عناوین Resident Evil را پیش گرفته است، اما از یک جهت کلیدی مسیر خود را ترسیم خواهد کرد. چیزی که Konami و Bloober Team هر دو به طور مداوم روی آن اصرار دارند، این است که Silent Hill 2 Remake یک بازسازی وفادارانه نسبت به بازی اصلی باشد. البته این نسخه از برخی جنبه‌ها به چندین روش مختلف گسترش یافته است، اما هر آنچه به داستان اصلی مربوط می‌شود، می‌توان انتظار داشت که به نسخه اصلی نزدیک باشد.

بازگشت برخی از توسعه‌دهندگان اصلی

استودیوی Bloober Team نسبت به این ریمیک تعهد بالایی دارد و به نظر می‌رسد که می‌خواهد عدالت را در مورد میراث Silent Hill 2 انجام دهد. با وجود اینکه اغلب افرادی که در حال کار روی بازسازی هستند هیچ دخالتی در نسخه اصلی نداشته‌اند، اما چند نفر از اعضای کلیدی نسخه اصلی حضور دارند. به طور خاص، ماساهیرو ایتو، مدیر هنری و طراح موجودات و همچنین آکیرا یامائوکا، آهنگساز برجسته، هر دو در این ریمیک مشارکت دارند. نکته جالب این است که موتوی اوکاموتو، تهیه‌کننده اصلی این سری، در مصاحبه‌ای با فامیتسو فاش کرد که اگر قرار بود این بازسازی توسط سازندگان اصلی انجام شود، آن‌ها برای اعمال تغییرات اساسی‌تر تلاش می‌کردند، اما بلوبر تیم تنها خواستار وفادار ماندن به بازی اصلی بود.

مقدمه بازسازی شده

هر آنچه باید از Silent Hill 2 Remake بدانید

جزئیات بزرگ‌تر داستان اصلی عمدتاً در این ریمیک بدون تغییر باقی می‌مانند، اما با بزرگ‌نمایی جزئیات دقیق‌تر می‌توانید انتظار تغییرات نسبتاً زیادی را داشته باشید. به عنوان مثال، طبق نمایش‌های ارائه شده از گیم‌پلی، در مقدمه بازی تغییرات مختلفی ایجاد شده است. از جمله این موارد می‌توان به محل قرارگیری آیتم‌ها و رویارویی با دشمن و بهبود چیدمان برخی مناطق اشاره کرد. اتاق و مسیرهای اختیاری نیز در برخی مناطق برای کاوش بیشتر اضافه شده‌اند.

ساختمان‌های قابل کاوش بیشتر

استودیوی Bloober Team می‌خواهد یک گیم‌پلی گسترده‌تر نسبت به نسخه اصلی Silent Hill 2 ارائه دهد که فضای بیشتری برای کاوش دارد. طبق یک پیش‌نمایش منتشر شده در بلاگ پلی استیشن، بازیکنان قادر خواهند بود تا ساختمان‌های کاملا جدیدی را پیدا کنند. شما می‌توانید وارد این ساختمان‌ها شوید و آن‌ها را کاوش کنید که این ویژگی در بازی اصلی وجود نداشت. در این سازه‌ها می‌توانید به جمع‌آوری مهمات و منابع دیگر بپردازید. علاوه بر این، برخی از این فضاهای داخلی جدید تهدیدها و چالش‌هایی را به همراه خواهند داشت.

چیدمان تغییر یافته

هر آنچه باید از Silent Hill 2 Remake بدانید

علاوه بر برخی مناطق جدید که به این ریمیک اضافه شده‌اند، احتمالاً می‌توان انتظار داشت که تعداد زیادی از مکان‌های Silent Hill 2 از نظر طراحی در این ریمیک بسیار آشنا باشند، اما تعداد کمی نیز به طور کامل اصلاح شده‌اند. برای مثال، پیش‌نمایش این ریمیک نشان داد که هر دو ساختمان‌های آپارتمانی Wood Side و Blue Creek تقریباً به طور کامل بازسازی شده‌ باشند.

تغییرات در مبارزات

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این ریمیک نسبت به نسخه اصلی در بخش مبارزات است. بر خلاف نسخه اصلی، در ریمیک دوربین به صورت سوم شخص از روی شانه خواهد بود و از این حیث شباهت زیادی به ریمیک Resident Evil 2 دارد. جیمز ساندرلند اکنون می‌تواند از حملات دشمنان جاخالی دهد و نبردهای تن به تن خشن‌تری انجام دهد. حتی دشمنان نیز دارای حملات و انیمیشن‌های جدیدی هستند که آن‌ها را تهدیدکننده‌تر و غیرقابل پیش‌بینی‌ می‌کند.

رویارویی‌ها با دشمنان

هر آنچه باید از Silent Hill 2 Remake بدانید

به نقل از موتوی اوکاموتو، تهیه کننده سری Silent Hill، جدا از خود مکانیک‌های اصلی، مبارزات شاهد تغییرات مهم دیگری نیز خواهد بود. به عنوان مثال، تمام رویارویی‌های دشمنان در بازی جایگزین یا دوباره طراحی شده‌اند. اوکاموتو در مصاحبه‌ای با مجله PLAY پیرامون تغییرات مبارزات در ریمیک Silent Hill 2 اظهار داشت که تیم توسعه همه دشمنان را از جایی که در نسخه اصلی قرار گرفته‌اند جایگزین و دوباره طراحی کرده‌اند تا همه بتوانند نگاهی تازه به مبارزات داشته باشند.

معماها

معماها نیز به مانند مبارزات در ریمیک Silent Hill 2 با تغییراتی همراه بوده‌اند. اگرچه مشخصاً معماهایی وجود دارند که بلوبر تیم به همان شکل قبل ارائه داده، اما در عین حال، چندین معمای کاملاً جدید و تغییر یافته را ایجاد کرده است. در عین حال، این ریمیک مشابه با بازی اصلی به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا درجه سختی مبارزات و معماها را به طور جداگانه انتخاب کنند.

گزینه‌های شخصی سازی رابط کاربری

یکی از چیزهایی که Bloober Team همواره در آن خوب ظاهر شده، ساخت بازی‌هایی است که به شدت سینمایی به نظر می‌رسند. این دقیقاً همان چیزی است که نسخه ریمیک Silent Hill 2 به آن نیاز دارد. برای این منظور، اگر به دنبال سینمایی‌ترین و غوطه‌ور کننده‌ترین تجربه ممکن هستید، این گزینه را خواهید داشت که تک تک عناصر رابط کاربری روی صفحه نمایش را غیرفعال کنید.

فیلتر دهه ۹۰

توسعه‌دهندگان وجود فیلتر دهه ۹۰ در ریمیک Silent Hill 2 را تایید کرده‌اند. طبق گفته بلوبر تیم، این فیلتر افکت‌ها، تصحیح رنگ و تنظیمات صفحه را اضافه می‌کند و ظاهر بازی را به چیزی نزدیک‌تر می‌کند که ممکن است از نسخه اصلی به یاد داشته باشید.

دیالوگ‌های تغییر یافته

هر آنچه باید از Silent Hill 2 Remake بدانید

اگرچه ریمیک Silent Hill 2 یک بازسازی وفادارانه خواهد بود، اما قرار نیست داستان اصلی را کلمه به کلمه بازگو کند. به گفته مدیر خلاقیت بازی، این ریمیک در برخی قسمت‌ها دارای اندکی دیالوگ‌های تغییر یافته است که به نوبه خود ناشی از این واقعیت است که از ضبط عملکرد استفاده می‌کند. این توسعه‌دهنده می‌گوید قوس‌های عاطفی شخصیت‌های جیمز و ماریا حفظ شده‌ و دقت زیادی برای نشان دادن احساساتشان با کمک فناوری موشن کچر انجام شده است. در واقع تغییر اندک برخی از دیالوگ‌ها به این دلیل بوده است تا لایه‌ای از تفاوت‌های ظریف به پویایی شخصیت‌ها اضافه شود.

جزئیات موسیقی‌های بازی

همانطور که اشاره شد، آکیرا یامائوکا، آهنگساز با سابقه سری Silent Hill، در این بازسازی حضور خواهد داشت. طبق جزئیات ارائه شده، همه موسیقی‌های نسخه اصلی در این ریمیک بازسازی و حتی چند موسیقی جدید نیز به آن اضافه شده است.

مدت زمان بازی

هر آنچه باید از Silent Hill 2 Remake بدانید

Silent Hill 2 اورجینال یک بازی طولانی نیست، اما به نظر می‌رسد که نسخه ریمیک شده تجربه بهتر و طولانی‌تری را ارائه خواهد داد. به گفته سازندگان، به اتمام رساندن این ریمیک به طور میانگین بین ۱۶ الی ۱۸ ساعت به طول خواهد انجامید. برای بازیکنانی که می‌خواهند همه قسمت‌های بازی را کاوش کنند، این مدت زمان تا ۲۰ ساعت نیز افزایش می‌یابد. این در حالی است که به اتمام رساندن داستان اصلی نسخه اوریجینال بین ۷ الی ۸ ساعت به طول می‌انجامید. بنابراین در نسخه ریمیک با یک تجربه طولانی‌تر مواجه خواهیم بود.

ویژگی‌های نسخه PS5

ریمیک Silent Hill 2 یک اثر انحصاری کنسولی PS5 است و از برخی ویژگی‌های این کنسول بهره می‌برد. این بازسازی از ویژگی‌های کنترل DualSense شامل محرک‌های تطبیقی و بازخورد لمسی به همراه صدای سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند. همچنین تایید شده است که این ریمیک هیچ‌گونه صفحه بارگذاری نخواهد داشت.

سیستم مورد نیاز

برای تجربه این بازی روی PC حداقل به یک پردازنده i7-6700K یا Ryzen 5 3600 و کارت گرافیک GeForce GTX 1070 Ti یا Radeon RX 5700 نیاز خواهید داشت. همچنین بازیکنان در حالت پیشنهادی به یک پردازنده i7-8700K یا Ryzen 5 3600X و کارت گرافیک Geforce RTX 2080 یا Radeon 6800XT به همراه ۱۶ گیگابایت رم و ۵۰ گیگابایت فضای خالی نیاز دارند. علاوه بر این، استفاده از SSD نیز برای تجربه بهتر بازی پیشنهاد شده است.

AROARTINمسعود فراستی کم برخوردارkravinoffARSHIAAAAآرمان زرمهرred-eyed Banished KnightKOld fashion GAMERاحسان بی طرفDARKSIREN𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥RichmanSeraammar_iraqiزمان بmrdonnie darkoSpider-Manامین رحیمیmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هر آنچه باید از Silent Hill 2 Remake بدانید
هر آنچه باید از Silent Hill 2 Remake بدانید
هر آنچه باید از Silent Hill 2 Remake بدانید
هر آنچه باید از Silent Hill 2 Remake بدانید
هر آنچه باید از Silent Hill 2 Remake بدانید
هر آنچه باید از Silent Hill 2 Remake بدانید
هر آنچه باید از Silent Hill 2 Remake بدانید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • واسه منو امثال من ک خوراکمون گیمای ترسناکی عین
    آلن ویک و رزیدنت اویله
    هایپ زیادی داره امیدوارم خوب از آب دربیاد بنظرم نمرش بین ۷۸ تا ۸۵ باشه

    AROمسعود فراستی کم برخوردارکفتر گیمینگمردک صبور و اندکی بد دهنGod of warARSHIAAAAarian90Phantomگیمری عادیKmore
  • نظر من اینه که چون این بازی انحصاری زمانی ps5 هست تا زمانی که انحصاری زمانی این کنسول با ابهت باشه مورد پرستش من فن قرار میگیره. حالا درجه بالاتر اینه که کلا انحصاری ps5 باشه اونجوری تا چند سال همه جا از گرافیک این بازی تعریف میکنم همونجوری که از گرافیک پایین هوی رین زمان خودش اغراق میکردم. البته هوی رین شاهکار بود ولی چون انحصاری ps3 بود باید مورد پرستش من فن قرار میگرفت. از طرفی من تعصب شدید رو گرافیک انحصاری هایی مثل last of us دارم چون اسم انح۱اری رو یودک میکشه و بنده به مارک سونی تعصب شدید دارم نمیدانم چرا. برای مثال اینکه بگین alan wake 1 زمان خودش گرافیک بهتری از آنچارتد ۲ داشته و یا alan wake 2 گرافیک بهتری از همه انحصاری ها داره برای من فن قابل قبول نیست. آلن ویک زمانی میتونست مورد پرستش من قرار بگیره که انحصاری میشد. الان انحصاری های بزرگ مولتی بشن دیگه از پرستش من فن خارج میشن

    Reza.Gاحسان بی طرفمسعود فراستی کم برخوردارکفتر گیمینگO.K.Rinner isshinGod of warARSHIAAAA***کچل***Phantommore
  • Unknown گفت:

    حداقل به یک پردازنده i7 نیاز دارید
    یاد اون تبلیغِ افتادم که میگفت تنها با ۲۰۰ هزار دلار مهاجرت کنید!

    MadcapKevReza.Gمسعود فراستی کم برخوردارکفتر گیمینگGod of warARSHIAAAAگیمری عادیگودرتمندKSpider-Manmore
  • donnie darko گفت:

    سایلنت هیل بازی دوران دبیرستان من بود و چه خاطره ها دارم باهاش مخصوصا موسیقی داخل گیم…. امیدوارم ریمیک ۲ خوب باشه و عوامل رو سوق بده ساخت نسخه ۱ و مابقی شون

    MY DUNEکفتر گیمینگگیمری عادیK
  • Omid2002 گفت:

    نمیدونم چرا ولی،امیدی ندارم بهش

    MadcapKevMY DUNEکفتر گیمینگاحسان بی طرف
  • SSD_ZC🟢 گفت:

    انشاالله تستش میکنم مبارک هرچی ps فنه ولی متاش از نظر من کم میاره منم متا برام ملاک نیست +

    MadcapKevDatkknightگیمری عادیاحسان بی طرفK
  • arian90 گفت:

    هر آنچه باید بدانید : این بازی شاهکاره (یا حداقل اصلیش بود ایشالا اینم باشه)

    کفتر گیمینگButcher of blaviken7گیمری عادیK
  • جدا از فحش هایی که تو طول معرفی تا انتشار مخصوصا چند پاه اخیر خوردن ولی عشقشون به کاری که داشتن انجام میدادن به نظر تونست بازی رو نجات بده حداقل در این یکی دو ماه حیاتی منتهی به عرضه 👌👌

    MadcapKevگیمری عادیK
  • AVALON گفت:

    حس میکنم این بازی متاش دور ور ۸۳ اینا باشه ولی این تیزر اخریه که دیدم خوشم اومد بهتر شده

    کفتر گیمینگKگیمری عادیاحسان بی طرف
  • K گفت:

    همینکه از دوالسنس پشتیبانی لودینگ وبارگذاری نداره خیلی خوبه بنظرم این بازی متا ۸۵به بالا میگیره

    کفتر گیمینگمرد تنهای شببدون‍ تعصبگیمری عادیdonnie darko
  • این بازی با سر میخوره زمین . پدیده ریمیک برای یه سری بازی ها خاصی جواب میده و به نظرم اگه قرار بود سایلنت هیل ریمیک میشد با همون اوایل که تب و تاب ریمیک داغ بود ریلیز میشد چون :

    بازی که ترسناک نیست حتی برای کسایی که بازی نکردن

    بهشم نمیاد دنیای و اتمسفر ( خیلی سنگین ) داشته باشه یه چیز معمولیه یعنی طراحی که بخواد میخکوبت کنه نداره اگه منصف باشیم
    بد نیست ولی قرار نیست با ریلز شدن بازی کرک و پر امون از طراحی دنیای بازی بریزه

    طراحی انمی خیلی خاص و ترسناک یا حداقل جذابی که نداره انمی جذاب میشه the keeper بازی the evil within که این انمی ورود اختصاصی و همچنین موزیک و فضا سازی اختصاصی خودشو داشت

    فیزیک خیلی خاصیم که نداره ادم درگیر جزییات و تخریب پذیر خاص بازی بشه چیزی که تو گیم پلی دیدم حداقل

    گان پلی هم که معمولیه

    موسیقی متن که معمولیه موسیقی متن خوب میشه re4 remake که واقعا خوب کار کرده بودن شاهکار نبود ولی موسیقی متن وظیفه اشو انجام میداد و تاثیر گذار بود تازه تو بازی که موضوع ترس روانشناختی و روانشناسیه موسیقی متن باید وزنه باشه و غوغا کنه ملودی های خیلی خیلی خاص موسیقی های آمبینت طراحی شده مناسب فضای بازی تو گیم پلی اش که عملا چنین چیزی دیده نشد

    میمونه داستان که شاید ( شاید ) یه حرفایی برای گفتن داشته باشه که بعید می‌دونم خیلی درگیر کننده باشه اگه داستان و روایت خوب رو لست ۱ و ۲ در نظر بگیریم داستان این بازی کاملا معمولیه نه خوب نه بده

    خوب حالا به همچین اثری چرا باید اصلا ریمیک بشه بازی که از هر نظر متوسطه و بخواهیم پول بدیم بخیرم یا اصلا دانلود کنیم

    فقط یه دلیل میمونه داشته باشه ریمیک این بازی اونم طرفدارانش

    کفتر گیمینگO.K.R***کچل***donnie darkoKمرد تنهای شبگیمری عادیاحسان بی طرف
    • یعنی کل کامنت چرت و پرت و ببخشیدا ک*شر محض بود
      انمی جذاب میشه the keeper؟ شاید باورت نشه ولی شینجی میکامی همون the keeper که تو انمی جذاب میدونیش رو با الهام از کله‌هرمی همین سایلنت‌هیل۲ خلق کرد. کسایی هم که هر دو بازی رو بازی کردن بلااستثنا همه میگن که کله‌هرمی یه سر و گردن از the keeper خفن‌تر و جذاب‌تره.
      فیزیک خاصی هم نداره که آدم درگیر جزئیات و تخریب‌پذیریش باشه؟ سایلنت‌هیل هیچ‌وقت اینطوری نبوده. چیزایی که سایلنت‌هیل رو سایلنت‌هیل کرده این‌چیزا نیست.
      موسیقی متن بازی هم که معمولیه😐. یعنی حیف که اینجا نمیشه فحش داد وگرنه بد بهت فحش میدادم. موسیقی‌های سایلنت‌هیل اونم سایلنت‌هیل۲ معمولیه😐. چرا چرت و پرت میگی. سایلنت‌هیل همیشه بهترین موسیقی ها رو داشته. خیر سرش یکی از بهترین آهنگ‌ساز های صنعت گیم(از نظر من بهترین) یعنی آکیرا یامائوکای افسانه‌ای روش کار کرده. موسیقی های هیچکدوم از نسخه های رزیدنت‌اویل حتی نزدیک به آشغال‌ترین موسیقی های سایلنت‌هیل هم نمیشن. از نظر من و خیلی از سایت های گیمینگ، بهترین موسیقی متن صنعت گیم theme of laura همین سایلنت‌هیل۲ هستش حتی بالاتر از اتزیوفمیلی و جی‌تی‌ای سن‌آندریاس. توی یه سایتی در مورد بهترین موسیقی های صنعت گیم خوندم که از ۲۰ تا موسیقی برتر، ۵ تاش مال سایلنت‌هیل بود؛بیشتر از هر فرنچایز دیگه ای.
      میمونه داستان که شاید حرفایی برای گفتن داشته باشه که بعید میدونم خیلی درگیرکننده باشه و مثل لست ۱ و۲ باشه😐
      خدایا میخوام سرم رو بکوبم به دیوار. بچه تو چند سالته؟ بعید میدونم بیشتر از ۱۴ سال سن داشته باشی. آخه چرا وقتی هیچکدوم از نسخه های سایلنت‌هیل رو بازی نکردی و حتی ویدیوشون رو تو یوتوب ندیدی میای زر زر میکنی و چرت و پرت میگی.
      مرد مومن داستانی که لست ۱ و حتی لست ۲ میگن در برابر داستانی که سایلنت‌هیل۲ میگه مثل بچه بازی میمونن. با هرکدوم از حرفات بتونم کنار بیام با این حرفت نمیتونم کنار بیام. تو اگه نگیم خفن‌ترین، یکی از ۳ داستان خفن تاریخ صنعت گیم رو از سایلنت‌هیل۲ میگیری.
      خواهشا وقتی هیچی از سایلنت‌هیل نمیدونی نیا اظهار فضل بکن و ک*شر بگو. یه چیز دیگه هم گفته بودی اینکه بازی ترسناک نیست و جو سنگینی نداره. تو هم موقعی که کله‌هرمی میفته دنبالت و اون سلاح شمشیر مانندش رو روی زمین میکشه و اصلا تا حالا حتی ویدیوش رو دیدی که میای میگی این بازی ترسناک نیست. یا موقعی که پرستارای بازی به سمتت حمله میکنن. خواهشا کمتر چرت و پرت بگو. سایلنت‌هیل۲ بهترین عنوان ترسناک‌روانشناختی تاریخه. اینو فقط من نمیگم. همه اینو میگن پس بازم تکرار میکنم خواهشا کمتر چرت و پرت بگو

      کفتر گیمینگNotrikaاحسان بی طرفO.K.R***کچل***Kمرد تنهای شب
      • استاد ترکوندی فقط یک کم رعایت کن بچه ها قلبشون ضعیفه خطاب به این دوستمون باید بگم شما برو در مورد داستان و لایه های داستانی که نسخه یک و به ویژه نسخه دوم تحقیق بکن پشمات فر میخوره از این همه رازآلود بودن داستان و البته دارک

        کفتر گیمینگگیمری عادی***کچل***K
        • اوکی حرفت درست این نسخه سایلنت هیل چیزی به صنعت گیم اضافه نمیکنه واسه همین میگم معمولیع سایلنت های قدیم خیلی خوب از دراومدن چون ما قبلش سایلنت هیلی وجود نداشت این چیزی که من تو گیم پلی دیدم تکرار مکرراته من گیم پلی بازی رو دیدم اگه طرفدار بازی نباشی چیزی نیست که بخواد میخکوبت کنه من خودم خیلی دوست داشتم نسخه shattered memories ریمیک میشد اون بازی همه چی داشت همه چی موسیقی فضاسازی کارکتر طراحی انمی جذاب جزییات بالا یادش بخیر گوشی داشتی میشد توش عکس بگیری معماهای جالب ش

          احسان بی طرف
        • آخه داداش مسئله اینه که امثال همین بچه که حتی به یه کیلومتری هیچکدوم از بازیای سایلنت‌هیل نزدیک هم نشدن اومدن جو پشت این بازی رو خراب کردن. بله قبول دارم این ریمیک مشکلاتی داره و میتونست بهتر باشه و دست یه استودیو بهتر بیفته ولی امثال این بچه این ریمیک رو زیر سوال نمیبرن بلکه کل سایلنت‌هیل رو زیر سوال میبرن؛ خود بازی اصلی رو، سایلنت‌هیل۲ رو زیر سوال میبرن. طرف اومده میگه چرا سیستم و گیمپلی مبارزاتی این بازی اینقدر بده. شما برین رزیدنت‌اویل رو بازی کنین و بعد با این مقایسه کنین ببینین این بازی چقدر آشغاله.
          حالا ما هم هی میایم میگیم آقا ساینت‌هیل هیچوقت گیمپلی مبارزاتی خوبی نداشته. سایلنت‌هیل رو چیزای دیگه‌ای سایلنت‌هیل کردن. بعدشم کاراکترای سایلنت‌هیل افراد عادی جامعن نه نیروی ارتش ویژه آمریکا یا یه مزدور بین‌المللی مثل کاراکترای رزیدنت‌اویل. کاراکترای سایلنت‌هیل افراد عادین، یه دانش‌آموز دبیرستانی، یه مرد میانسال معمولی، یه خبرنگار و اینجور افراد.
          یا یکی دیگه بود که یه ویدیو از یکی از پازل های بازی که تو نسخه اصلی هم بود رو تو بخش کامنتاش نوشته بود حتی پازل های بازی رو هم از رزیدنت‌اویل اسکی رفتن و خلاقیت به خرج ندادن خودشون درست کنن پس بازی یه آشغال بی‌ارزشه که فقط کپی شده. حالا اون پازل تو نسخه اصلی هم بوده ها. بعد ازش که میپرسی تاحالا چند تا از نسخه های سایلنت‌هیل رو بازی کردی جواب میده تاحالا هیچکدوم رو بازی نکردم حتی نسخه اورجینال۲ رو یا حتی ویدیوشون رو تو یوتوب ندیدم. خب تو که هیچی نمیدونی غلط میکنی زر زر میکنی و جو پشت بازی رو خراب میکنی و اظهار فضل میکنی.
          داداش متاسفانه اکثر کسایی که بازی رو میکوبن مخصوصا بعد از تریلرای آخر بازی که واقعا عالی بودن افرادین که تازه از نسل ۸ یا ۹ گیمر شدن و نهایت بازی تاثیرگذار براشون لست۲ و رد دده(با وجود اینکه این بازیا خیلی محشرن ولی این افراد نباید فکر کنن دیگه ته صنعت گیم این دوتا بازین)

          محمد حسیناحسان بی طرف
          • از حرفات داداش مشخصه فن دو آتیشه سایلنت هیلی مشکلیم نداره من سره کامنتم هستم همچنان میگم بازی ضعیفه ولی حرفاتو اصلا قبول ندارم
            من از سایلنت هیل انتظار گان پلی رزیدنت ایول ندارم ولی همون مبارزات با آنمی تو نسخه ریمیک خشکککککه بی صاحب بد طراحی شده گیرا نیست نفس گیر نیس ترسناک نیست آزار دهنده نیست این که کله هرمی بیوفته دنبالت تو اون دوره ترسناک بود ولی الان که دیگه ترسناک نیست یه بازی می‌تونه فقط با طراحی صدای قوی واقعا حس ترس بهت بده مثل outlast این نسخه ریمیک که داره میاد من گیم پلی اشو نگاه کردم توش موسیقی خاصی که بگم ترکوندن ندیدم فضا و اتمسفر اسم به لطف گرافیک بالاس خودش اون حسی که باید القا نمیکنه من همچنان میگم بازی معمولیه سره کامنتی که دادم هستم فضا و اتمسفر موسیقی میشه سایلنت هیل shattered memories اینی که من دیدم هیچکدوم رو نداشت آهنگ های سایلنت هیل شترد مموریز واقعا خوب بودن حتیی نوایی شبیه به این تو گیم پلی نبود اگه بازی ترس روان شناختی باید تو ( گیم پلی ) خییییییییییییییییلی رو موسیقی مانور بدن نمونه اش لیتل نایتمر ۲ که نصف دلیلی که من بهش جذب ملودی موسیقی بود که تو تریلر تو گیم پلی موسیقی متن غوغا میکرد موسیقی خاص درگیر کننده ای من تو گیم پلی سایلنت خیلی ریمیک ندیدم موسیقی خاصی بازی داشته باشه فضا و اتمسفر میشه دد اسپیس ۲ که واقعا ترسناک بود ولی الان دیگه ترسناک نیست خوب اگه الان ریمیکش کنن من سره ترسناک بودنش بازی نمیکنم 😂😂😂 و نمگیم نه اینا نمیفهمن این چون بازی بچگیامه من باهاش خاطره دارم کسی که نگه بالا چشمش ابروعه اتفاقا خیلی هم سوپر خفن طراحی شده خوب بازی ضعیفه دیگه تعارف داریم مگه باهم فن تعصبی نباش من کاری با سایلنت هیل ندارم این نسخه که داره میاد تو دیواره مگه اینکه چیزی فراتر از گیم پلی بازی باشه که حالا انشالله باشه اوت لست فقط باید در بری رسماً پیاده رویه اصلا هم مبارزه نداره ولی طراحی انمی ها جذاب موسیقی و صدای قووووووووی باعث میشه آدم از اون دویدنه لذت ببره لیتل نایت مر ۲ همچین مبارزه خاصی ندارد ولی ادم لذت می‌بره این نسخه سایلنت هیل من گیم پلی اشو دیدم چیزی نداشت که میخکوب بشم کاری هم با نسخه اورجینال ندارم سایلنت هیل های قدیم خوب بودن خفن بودن چون ماقبلش سایلنت هیلی وجود نداشت اگه قرار بر ریمیکه باید خخخییلی بازی رو درگیر کننده و نفس گیر بسازن من انتظار داشتم اصلا گانی نبود ولی اون میاره با میله نفس گیر بود ادرنالین ایجاد میکرد یه مکانیزم خاصی داشت این بازی فقط به درد طرفدارانش میخوره

            احسان بی طرف
      • Notrika گفت:

        دادا بد ریدی بش😁😁😁معلومه خونت حسابی به جوش اومد باز خوبه اینجا صاحاب داره جلو خودتو گرفتی اگه تو اینستا بودیم واویلا…ولی عجیب باهات هال کردم دمت گرم

        احسان بی طرفمحمد حسینگیمری عادی
  • من که دیگه طاقتم داره تموم میشه. چی میشه سریع این ۲ هفته هم بگذره😍
    به شخصه خیلی بهش امید دارم. حتی اگه خراب هم بکنه و متای تک رقمی هم بگیره، من بازم میخرم. اول از همه به خاطر اینکه ریمیک بهترین بازی عمرمه(در کنار گاد۲. جفتشون رو به یه اندازه دوست دارم). دوم اینکه یه بازی از فرنچایز موردعلاقمه(بازم در کنار گاد آف وار). و سوم اینکه حتی اگه خراب کنه و قابل بازی هم نباشه، من فقط برای اینکه شاهکار های دست استاد بزرگ آکیرا یامائوکا-ساما رو گوش بدم حاضرم این بازی رو بخرم.(عشق من به آکیرا یامائوکا-ساما به حدیه که دوست دارم قبل از مرگم یه بار به ژاپن برم و ایشون رو از نزدیک ببینم و جلوشون زانو بزنم و تعظیم کنم)

    Notrikaاحسان بی طرفمحمد حسینمرد تنهای شبK
  • Samstar گفت:

    یادش بخیر دو بار برای ps2 خریدم دیسکشو…ولی موفق نشدم تمومش کنم….اون زمان واکترو و استریم نبود….معماهای پیچیده…تسلط زبانی هم مثل الان نبود…ولی نسخه یکشو با سایلنت هیلردانپور تو ۳۶۰ تموم کردم….یه سایلنت هیل هم داشتیم the room که سایلنت هیل ۴ هم میگفتن….ترسناک ترین نسخه بازی سایلنت هیل..والبته نسخه سوم..همه رو تموم کردم…کار نیمه تموم رو باید با ریمیکش تموم کنم…..

    K
  • تو برهه ای که بازیای ترسناک خلاصه تو این میشن که یا تو کمد باشی یا زیرتخت یا به دنبال باتری دوربین Silent Hill 2 Remake واقعا نعمته…
    فقط امیدوارم موسیقی های متنش هم خوب باشه چون شدید رو اثر گذاریش تاثیر داره…. بعد اینهمه سال هنوز زنگ خوره من کلیکره الن ویکه……

    Kمرد تنهای شب
  • امید وارم اون ایستراگ سگه باشه
    !!خطر اسپویل!!
    بازی رو تموم می کردید اگه می رفتید کلید سگ رو پیدا کنید
    یه اتاق باز می شد که یه سگ نارنجی تمام بازی رو کنترل می کرد!

    Kامیر عزیزنژاد
  • مطمئنم که این بازی بر فروش سونی تاثیر می زاره

    Kگیمری عادیامیر عزیزنژاد
  • من هنوز مثل بچگی هام قند تو دلم بخار میشه وقتی میبینم یه بازی که دوسش دارم رو میتونم روی بهترین تنظیمات سیستمم نصبش کنم

    گیمری عادیK
  • ahmad rg گفت:

    خوش بحال کسایی که میتونن تجربش کنن…

    Old fashion GAMER
  • arian90 گفت:

    من یه چند وقته می خوام یه چی بگم گفتم کجا بهتر از مقاله سایلنت هیل .
    من این جمله رو زیاد دیدم و شنیدم (دیگه کسی بازی خوب نمیسازه چون همه دنبال پول هستن ) این جمله از بیخ اشتباهِ از اول برای پول بازی میساختن ولی اون زمان از اون جایی که بودجه زیادی نمی‌خواست و زمان کمتری می‌برد خیلی بازی های بهتری می‌ساختن ولی از همون اول دنبال پول بودن ولی یکی مثل راکستار به این فکر کرد که من کم بازی بسازم ولی جوری بسازم که چند سال برام درآمد داشته باشه ، ولی یکی مثل یوبیسافت برعکس عمل کرد هرسال چندتا بازی داد بیرون و با خودش فکر کرد هرکدوم یکم هم بفروشن (منظورم بالاتر از بودجه ساخته ) من کلی برد کردم
    ولی چیزی که دوست داشتم بگم این بود که هیچکس هیچ کاری رو بدون گرفتن پول انجام نمیده

  • دیس لایک بدید ندید این بازی ضعیفه ته ته اش معمولی چراااا

    ۱ مبارزات نفس گیر طراحی نشده
    انتظارم از نفس گیر این نیست شونصدتا آنمی بیوفتن دنبالت تو هم تیر کم داشته باشی نه درگیر ها می‌تونست خیلی ملموس تر باشه نفس گیر طر باشه که من همچین چیزی ندیدم کل هرمی مال n سال پیش الان دیگه ترسناک نیست

    ۲ . موسیقی خاصی این نسخه نداشت نمیگم موسیقی نداشت موسیقی که درگیر اش بشی نداشت حداقل من تو گیم پلی بازی نشنیدم که بگم وااااااایی عجب چیزی زدن و خوده این ایراده چون بازی که مبتنی بر ترس روانشناختی خخخخخخییلی باید رو موسیقی و صدا وقت بذارن چون سایلنت هیلی ذاتا مثل رزیدنت ایول درگیر با تفنگ ندارن باید رو موسیقی و فضا سازی خیلی وقت می‌ذاشت بازی اگه بر پایه روان پلیره باااااید موسیقی خیلی خاص باشه که نبود

    ۳. فضا اتمسفر بازی خیلی سنگین نیست که اونم باز تقصیره آهنگ و صداس بله به لطف گرافیک بازی دنیای زیبایی داره ولی فضایی که آدم توش احساس ترس کنه من ندییدم تو گیم پلی که منتشر شد ابدا همچین چیزی نبود مثال میزنم فضا و اتمسفر بازی دد اسپیس ۲ واقعا سنگین بود به لطف صدا و موسیقی که حذا از چکپوینت های خاص حتی برای قدم زدنم یه موسیقی و امبینتی داشت بازی که حس ترس و القا میکرد میتونست من نوا و صدا درگیر کننده نشنیدم که بخوام میخکوب شم

    ۴ . یه سری از بچه ها این بازی بازی بچگی هاشون اصلا نمیشه یکی بالا چشه بازی ابرو عه هی میان میگن سایلنت هیل نباید مبارزاتش مثل بازی های دیگه باشه فلان باشه آقا ما نخواستیم مثل رزیدنت اویل باشه چون اصلا تو این ژانر نیست سایلنت هیل نسخه ریمیک مبارزات با آنمی ها خشککککن طراحی بده مکانیزم نفس گیری نداره با یه میله باید ۴ بر بزنی به یه سرو پا برعکس شده تا بمیره می‌تونست خیلی درگیر کننده تر باشه مثال میزنم این میله می‌شکست خم میشد به ادم استرس میداد یا مثلا آنمی پرستار سایلنت هیل خداییی خیلی قابلیت داشت واسه درگیر های نفس گیر مثال میزنم اوت لست یه آنمی داره به خودت میایی مینزنه ۲ تا انگشتتو قطع می‌کنه تو باید از دست این فرار کنی تفنگیم نداری که باهاش بجنگی واین خیل مشکل اینجاست بلوبر به نسخه اورجینال پای بند بوده مکانیزم ها از نوع رویارویی با آنمی تا درگیری و طراحی به نسخه اصلی پایبند بوده خوب این فقط به درد بچه های میخوره که فن سایلنت هیلن مثل گیمر عادی حالا منم انتظار ندارم کله هرمی بیاد پامو قطع کنه ولی میتونست ایده بگیره مثلا آنمی ها به یه موسیقی خاصی حساس بودن موسیقی رو میذاشتی تو یه سالنی انمی ها با شنیدن این موسیقی چند ثانیه stun بشن و تو مجبور شی از بین چند تا پرستار خونی مالی با به آهنگ خاص ردددد بشی یهو هم موسیقی قطع بشه مجبور شی فرار کنی این میشه بازی نه اینکه با میله بزنی تو سر پرستار اسمش بذاری بازی ایکاش حداقل این میله تو سر پرستار گیر میکرد صدای شکسته شدن استخوانی میومد ضربات رو میتونستی با یه کومبو خاصی بزن کمبو آت عمل نکنه سیستم جاخالی خیلی خاصی داشت باید حتما دقیق جا خالی می‌دادی استرس ایجاد میکرد من تو نسخه گیم پلی همچین مکانیزمی ندیدم مشکل اینجاست بلوبر خیلی به نسخه اورجینال پایبند بود تجربه تکراریه الان دیگه ترسناک نیست الان دیگه کله هرمی ترسناک نیست الان دیگه پرستار خونی مالی ترسناک نیست من انتظار داشتم مکانیزم رویارویی با آنمی ها خیلی تعامل پذیر تر طراحی میشد ایده ها که مبتنی بر موسیقی مبتنی بر روان پلیر بود و فوکوس رو این مکانیزم ها بود بد میگم بازی معمولیه فشاری میشید

    سایلنت هیل نسخه شترد مموریز تو موسیقی و فضا سازی انصافا خوب عمل کرده بود موسیقی فقط منوط به درگیری با آنمی ها نبود خیلی جا های برای کند و کاو محیط از ملودی های خاصی استفاده کرده بود یا مثلا لیتل نایتمر ۲ موسیقی بی نظیر بوووود

    اگه یه بازی گان پلی نداره یا به هر نحوی اکشن نیست که این فرمول میشه ذات سایلنت هیل باید خخخییلی تو فضا سازی و درگیر های با انمی نفس گیر عمل کنه با بچه ها حرف میزنم میگن این موارد رو نداره چون نسخه اورجینال نداره خوب این که نشد حرف نسخه اورجینال با اون مکانیزم تو اون سال ها جواب گرفته این که تو سال ۲۰۲۴ بازی با مکانیزم های n سال پیش بدی بیرون خوب معمولی میشه دیگه تکراری میشه دیگه بازی باید اورجینال میموندم در عین حال یه سری مکانیزم جدید ایده های جدید به بازی اضافه میشد والا میشه تکرار مکررات که به نظرم شده این بازی فقط به درد طرفدارانش میخوره

    Notrika
  • Sheri.Zo گفت:

    هیچ وقت یادم نمیره ۲۴ سال پیش صبح تا شب تو تمام کلوپهای راستمون میچرخیدیم گیم میزدیم که برای اولین بار سایلنت هیل ۱ را دیدیم با دوستام وحید زامبی و کنان کله خر تنها کسانی بودیم که این گیمو شروع کردیم تجربه جدید سخت و ترسناکی بود بعد از تمام کردنش آوازمون تو کل فردیس پیچید و برای حل کامبنیشنها آخر بازی پیشمون میومدن چه حالی میداد و همین تجربه رو با داینو کریسیس ۱ هم داشتیم که سخترین کامبنیشنها رو داشت من انقدر عاشق سری سایلنت هیل بودم که کل دیوار اتاقم ۴ متر در ۲.۵ متر تابلو فلکسی یک تیکه عکس بازی سایلنت هیلو که ترکیبی از ۱ و ۲ و ۳ بود زدم و نور قرمزم انداختم روش یادش بخیر

هر آنچه باید از Silent Hill 2 Remake بدانید