مدیرعامل Nvidia: هوش مصنوعی برای گرافیک کامپیوتری ضروری شده است
نیازهای روز افزون به روشهای ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی، نگرانیهایی را در میان گیمرها پیرامون بازیهای آینده با تکیه کامل به این فناوری ایجاد کرده است.
روشهای ارتقاء مقیاس مانند DLSS شرکت انویدیا میتواند کیفیت تصاویر را با وضوح پایینتر بهبود بخشد و نرخ فریم را افزایش دهد. اما گیمرها نگران هستند که استفاده از این فناوری در نهایت برای دستیابی به عملکرد پایدار ضروری شود.
اخیراً در جریان کنفرانس فناوری و ارتباطات گلدمن ساکس از جنسن هوانگ (Jensen Huang)، مدیرعامل انویدیا، در مورد کاربردهای هوش مصنوعی سوال شد. وی در پاسخ گفت که هوش مصنوعی برای گرافیکهای کامپیوتری ضروری شده است.
بسیاری از بازیهای مدرن پلتفرم PC از قابلیت DLSS بهره میبرند و شرکت انویدیا با عرضه کارتهای گرافیکی سری RTX 40 این فناوری را گسترش داد.
به گفته هوانگ، هوش مصنوعی در هنگام ایجاد پیکسلهای جدید سریع و کم مصرف است. آموزش یک مدل هوش مصنوعی تنها یک مرحله از فرآیند محسوب میشود و استفاده از آن در یک برنامه DLSS مانند هدف نهایی است. به همین دلیل، استفاده از این مدل منجر به صرفهجویی قابل توجه در انرژی و زمان پردازش میشود.
با توجه به اینکه فناوری DLSS انویدیا یکی از شناخته شدهترین تکنولوژی ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی در بازیها است، جای تعجب نیست که این شرکت برای آینده برنامهریزی میکند. به منظور بازیابی جزئیات و تولید خروجی واضحتر و سازمان یافتهتر، مدل هوش مصنوعی بر روی تصاویری با کیفیت بالا آموزش داده شده است.
با این حال، برخی از گیمرها نگران این پیشرفت هستند زیرا فکر میکنند این فناوری ممکن است برای بازیهای آینده ضروری شود. به نظر میرسد که ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی در آینده به یک روند اصلی در گرافیک تبدیل خواهد شد.
پر بحثترینها
- آیا خرید PC از پلی استیشن ۵ پرو منطقیتر است؟ دیجیتال فاندری پاسخ میدهد
- بهنظر میرسد PS5 Pro حالت ۶۰ فریم Alan Wake 2 را با وضوح تصویر ۸۴۰p اجرا میکند + جزئیاتی از بازیهای دیگر
- ۱۰ مرگ تاثیرگذار در بازیهای ویدیویی
- تریلر رونمایی پلی استیشن ۵ پرو بیش از ۱۶۰ هزار دیسلایک دارد
- گزارش: سونی روی PS5 Pro اجرای بازیها به صورت ۶۰ فریم را تضمین نمیکند
- کنسول PS5 Pro قابلیت اجرای بازیها با کیفیت ۱۶۰۰pتا ۲۱۶۰p با نرخ فریم ۶۰ را دارد
- دیجیتال فاندری: دستیابی به نرخ ۶۰ فریم در GTA 6 روی PS5 Pro بسیار چالشبرانگیز است
- تحلیلگر: عدم وجود رقابت با Xbox یکی از دلایل قیمت بالای PS5 Pro است
- پس از معرفی PS5 Pro، موجودی دیسک درایو PS5 در فروشگاهها رو به اتمام است
- مایکروسافت ۶۵۰ نفر از کارکنان بخش گیمینگ خود را اخراج کرد
نظرات
ببینم این هوش میتونه گرافیک به اندازه گاد اف وار رگناروک انحصاری ps5 بزنع
اگر نمیخوان گیمینگ تبدیل به لاکچری بشه تنها راه چارش همینه
این بچه های جدید ارقام رو مثنکه بلد نیستن هی ۸k میگن یارو نمیدونه ۸k چی هست اصلا فقط لفضش رو دوست دارن
اوضاع گیمینگ خیلی خیته سونی هم از اونور با دروغ و دقل مخاطب رو گمراه تر میکنه بستن لفظ ۸k به یه تیکه پلاستیک ۷۰۰ دلاری مسخره و توهین به مخاطبه ولی زامبی های سونی قبولش کردن و بابات بازی کردن با رزولوشن ۸۰۰p پرداخت ۷۰۰ دلاری دارن
کی رسیدیم به اینجا؟ یادمه نسل ۶ و ۷ وقتی بحث هزینه میشد از هر ۴ جناح میز گرد میگرفتن میزدن تو سر شرکتا حالا این جدیدا شدن سرباز شرکت ! تو مدیا دارن میجنگن و سیع میکنن منطقی نشونش بودن
مسخرش در اومده
اول یاد بگیرید تکنولوژی هایی مثل DLSS یا PSSR قابلیت اینو دارن که کیفیت تصویر رو با اپ اسکیل به ۴k یا ۸k نزدیک کنن نه اینکه عدد شو ۴k کنن 🙂
تکنولوژی هایی مثل DLSS به همین خاطر به وجود اومدن که با بار پردازشی کمتر، کیفیت تصویر بهتری به شما بده
کلا انویدیا و AMD بردی زیر سوال
شما که انقدر عشق عددی، بله قطعا ۴k native نیست اما انویدیا با DLSS 2 ثابت کرده که کیفیت تصویر میتونه از حالت native هم بهتر شه یا در بدترین حالت به native نزدیک شه
عدده مهم نیست، مهم کیفیت تصویر نهاییه که ایا در حد ۴k یا ۸k هست یا نه
پیشنهاد میدم برای یکبار هم شده در مانیتور های ۴k از DLSS استفاده کنید و ببینید با وجود رزولوشن کمتر ، کیفیت تصویر تفاوتی با ۴k نداره
از نظر قیمتی، اگه به صرفه نیست ملت نمیخرن، همونطور که اوایل عرضه ps3 نخریدن و بلای جون سونی میشه 🙂
هوش مصنوعی هم یک ابزار هست. با این تفاوت که این ابزار توانایی یادگیری و بهبود عملکرد خودشو داره. نیازی به توضیح نداره که اگر برای توسعه دهنده بصرفه، بکار می بندتش.
کاملا موافقم چون همین هوش مصنوعی باعث شده که انویدیا به اینجا برسه ، dlss کمک خیلی زیادی به انویدیا کرد و قشنگ با معرفی این قابلیت دو سه پله از AMD بالاتر رفت ، همین چند وقت پیش هم که یه مدتی به عنوان با ارزش ترین شرکت دنیا شناخته شد
اینده مالرهوش مصنوعیه و باید همه حمایت کنیم ازش برای راحتی و تسریع در انجام خدمات
اون که صددرصد.با بالارفتن سیستم های پیشنهادی گیم ها و بهینه سازی های بد واقعا میتونه کمک کنه.مثالش رو توی فریم جنریشن دیدیم که درسته اونقدرا قابل توجه نبود توی کارتای قدیمی و متوسط ولی خودش یه گام بزرگ بود.
کاش میشد dlss رو با taa با هم گزاشت .نمیدونم چرا امکانش نیست