سازنده Frostpunk 2 توضیح میدهد که Unreal Engine چگونه اجازه ساخت ابزار مادسازی را به آنها داد
عنوان موردانتظار Frostpunk 2 قرار است تمام چیزهایی که طرفداران نسخه اصلی عاشقشان بودند، گسترش دهد. همچنین انتظار میرود این بازی با داشتن پشتیبانی کامل از مادها، برای مدت طولانی محبوب بماند.
آقای Jakub Stokalski، کارگردان بازی Frostpunk 2، طی مصاحبه اخیرش با رسانه پولیگان (Polygon) گفت عنوان قبلی به خاطر استفاده از موتور بازیسازی Liquid (موتور اختصاصی ۱۱ Bit Studios)، کار سازندگان برای ساخت ابزار رسمی مادسازی را بسیار سخت کرده بود. اما اکنون با Frostpunk 2، موتور Unreal Engine 5 ساخت ابزار مادسازی بسیار سادهتر شد.
ابزار مادسازی چیزی بود که برای Frostpunk هم میخواستیم عرضه کنیم، اما قادر به انجام این کار نبودیم. Frostpunk با استفاده از موتور بازیسازی اختصاصی استودیو ساخته شده بود و این موتور به ما اجازه میداد بسیاری کارهای شخصیسازی باحال انجام دهیم، اما در دسترس قرار دادن این موارد برای بازیکنان کار سختی بود. حال با Unreal Engine این تصمیمات را به راحتی میتوانیم بگیریم، چرا که Unreal یک موتور معتبر است و ابزار این چنینی از پیش برایش تعریف شدهاند.
بازیهای استراتژی و در کل بازیهای PC، از داشتن یک جامعه مادسازی فعال بسیار سود میبرند. بازیکنان از تجربه و ساختن ماد برای این بازیها لذت میبرند و پشتیبانی از آنها بسیار مهم است.
به نظر میرسد طرفداران Frostpunk به بازی و چگونگی کار کردن مکانیکهای آن اهمیت میدهند، بسیاری سناریوهای جدید و متفاوتی برای بازی در ردیت و دیگر شبکههای اجتماعی مینویسند. دادن فرصت به چنین افراد خوشذوقی، بسیار برای تیم ما هیجانانگیز است.
بازی Frostpunk 2 در ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) برای پلی استیشن ۵ و رایانههای شخصی منتشر میشود. نسخه ایکس باکس سری ایکس/اس این بازی در دست توسعه است ولی تاریخ انتشار دقیقی ندارد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
آقای Jakub Stokalski شما هرچی بگی درسته اصلا نمیخواد حرف بزنی شما اشاره کن عزیز ما میگیم چشم :))
بخدا کار درست تر از خودت خودتی فقط بساز
فکر می کنم برای هر دو کنسول بعد از نسخه پی سی میاد یعنی ۲۰ سپتامبر فقط برای پی سی منتشر میشه
بازی استراتژیک و بقامحوری هست که باید از سرما مردمت نجات بدی غذا و …بهشون بدی گرمشون کنی والا به چوخ میرن دیزاین بازی و گرافیک جذابش و رابط کاربریش واقعا حرف نداره ولی این مشکل من که بازی های استراتژیک بخش آموزش درست نداشته باشه واقعا گیج میشم چون آیتم های ریز زیادی داره و آدم برای شروع نمیدونه چکار باید کنه حتی اون بازی منور اف لورد که معروف شد رو گیم پس هم هست آنقدر عصبی شدم که اینهمه آیتم داره چرا پس بیس کارم رو نمی تونم درارم عصبیم کرد بعد چند روز کلنجار رفتن اینو پاک کن از اول چوب بری بزار چاه بزن اصلا انگار نه انگار چجوری بگم راهنمای درستی نداشت تو یوتوب هم هر کی یجور شروع میکرد درست توضیح نمی دادن عصبی شدم پاک کردم سمتشم نرفتم اینهمه بازی استراتژیک چند تاش میشن ایج اف امپایر یا جنگهای صلیبی ژنرال و یکی دوتا ای پی معروف که همه میدونیم. بخش آموزش باید داشته باشه یه راهنما هست اول راهنمایی میکنه تو بازی سرورم از اینجا شروع کن ب بسم الله میگه گرم کن هر کدوم میزنی درجه حرارت اصلا عمل نمیکنه آخرم میمیرن همه میگم مشکل از من هست نمی تونم شروع داشته باشم استارت کارو بزنم ولی بخش آموزش مهم چطور اونا که آموزش دارن رو خوب میتونم یاد بگیرم
اگر به استراتژی علاقه داری سری man of war هم فوقالعاده است ، البته ساخت پایگاه و منابع نداری فقط استراتژی ریل تایم و توی جنگ جهانی و …اتفاق میوفته ، اگر دوبله فارسیش رو هم پیدا کنی داستان های نسبتا جذابی (کاملآ بر اساس واقعیت) از جنگ های واقعی داره
ساخت ماد بازیهای استراتژیک از قدیم مورد توجه توسعه دهنده ها بوده، خوبه که دوباره به اون نقطه نظر برگشتیم.