گریزی به ۲۰۱۸: شرکت Valve مدتها پیش خبر از ساخت بازیهای تکنفره داده بود
Valve به نینتندو در توانایی حول ارائه و تولید سختافزار حسادت میکند و قصد دارد این رویه را دنبال کند. طی چندین سال گذشته، گیب نیوول، رئیس Valve، با کمتر کردن تولیدات خود در بخش نرمافزار، به سرمایهگذاری در سخت افزار پرداخته است. حال به گفته او، Valve به سطح قابل قبولی در بخش سختافزار رسیده و دوباره میخواهد روی بخش نرم افزار تمرکز کند.
گیب نیوول در سال ۲۰۱۸ و طی یک کنفرانس برای معرفی بازی کارتی Atifact تأیید کرده بود که Valve در حال بازگشت به توسعه بازیهای جدید فراتر از عناوین فعلی چندنفره خود است. پس از صحبت در مورد تمرکز Valve بر روی Steam و سختافزار طی چندین سال گذشته که او آن را «سرمایهگذاری برای آینده» توصیف کرد، گفت: «Artifact اولین اثر از چندین بازی به شمار میرود که قرار است از طرف ما ارائه شود؛ بنابراین این بهنوعی یک خبر خوب به حساب میآید. هورا!».
از آن زمان تا به امروز Half-Life Alyx نیز منتشر شده است.
نیوول پیشینهای از پروژههای Valve از چند سال گذشته، مانند SteamVR و هدست Vive ارائه کرد و توضیح داد که این شرکت نگران است که رایانه شخصی به سمت یک اکوسیستم بسته شبیه IOS حرکت کند:
میتوانستیم ببینیم که مایکروسافت در این فکر بود که، «وای، چگونه میتوانیم ویندوز را به اپل شبیهتر کنیم؟» یا زاکربرگ میگفت «خب من سعی کردم در بازار گوشیها رقابت کنم و شکست خوردم، بنابراین میخواهم یک چیز جدید را تولید کنم. چیزی مثل VR که به من این امکان را میدهد که نوعی اکوسیستم بسته با سود بالا، مشابه آنچه که اپل انجام داده است، بازسازی کنم». این واقعاً ما را نگران میکرد، زیرا اعتقاد داشتیم که قدرت و برتری رایانه شخصی در محدود نبودن آن است… بنابراین شروع به سرمایهگذاری برای جلوگیری از این سیاستها کردیم.
نکته مثبت در مورد Vive (عینک واقعیت مجازی محصول مشترک HTC و Valve) این است که علاوه بر اطمینان از اینکه هیچکس پلتفرم بسته مانند iOS برای آن ایجاد نخواهد کرد، این بود که به ما این فرصت را میداد تا تخصص خود را در طراحی سختافزار توسعه دهیم. پنج سال پیش، ما مهندسان برق یا افرادی که کار با ربات را بلد باشند، نداشتیم. اکنون، تقریباً هیچ پروژهای در فضای سختافزاری وجود ندارد که ما در انجام آن توانمند نباشیم. در صورت لزوم، بهراحتی میتوانیم طراحی تراشه یا طراحی صنعتی و امثال آن را انجام دهیم؛ بنابراین نتایج این سرمایهگذاری برای ما بسیار سودمند بود.
از زمان این مصاحبه تا به امروز شرکت Valve عناوین Artifact و Half-Life Alyx را منتشر کرده است که اولی شکست خورد. از سوی دیگر، هماکنون اثری آنلاین با محوریت شوتر قهرمانی با نام Deadlock در فاز آلفا است که البته نظر بسیاری از پلیرها را به خود جلب کرده. اما شایعهها به توسعۀ Half-Life بعدی اشاره دارند.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
🟢 استودیو Valve قفل شماره ۳ رو بشکنه، برای ما کافیه…
بده هف لایف رو دیگه
حتما باید انقد کش بدی تا کامپیترم نکشه؟
هف لایف ۳ قبل از Gta 6 ؟
ظاهراً میان درگیری پلی استیشن کبیر و Xbox ناجی برنده valve عه (البته تو بخش گیمینگ لطفاً آمار سود مایکروسافت از آزور و درصد بازار سونی توی سخت افزار رو ریپلای نکنید 😂)
زیاد روی حرفای گیب حساب باز نکنید :)
توی مصاحبه های قبل سال ۲۰۱۰ و این حدودا همیشه میگفت بله داریم روی هف لایف کار میکنیم . بعد از اون فقط از جواب دادن طفره میرفت …
بچه ها یه چیز خفنی تو هف لایف ۲ هست
اگر هنوز بازی رو دارید برید توش یک زامبی رو آتیش بزنید
بعد می بینید از زامبی صداهای عجیبی میاد که اگه برعکس کنید اون صدا رو یه معنی میده
حتما امتحان کنید