مدیر PocketPair نسبت به تبدیل Palworld به یک عنوان سرویس محور مردد است
آیا Palworld در نهایت میتواند به یک بازی سرویسمحور تبدیل شود؟ این سؤالی است که تاکورو میزوبه (Takuro Mizobe)، مدیرعامل شرکت PocketPair، در حال حاضر با آن روبهرو شده است.
در مصاحبه اخیر با ASCII Japan، از میزوبه در مورد آینده یکی از موفقترین بازیهای سال ۲۰۲۴ سؤال شد. این بازی که با لقب «پوکمون با سلاح» به موفقیت زودهنگام رسید، تا قبل از انتشار Black Myth: Wukong، عنوان دومین بازی با بیشترین تعداد بازیکن روی استیم را با خود یدک میکشید.
اما اکنون، ۹ ماه پس از عرضه بازی، تصمیماتی وجود دارد که باید در مورد آینده این بازی گرفته شود. یکی از مهمترین آنها، در رابطه با تغییر هویت این بازی به یک اثر سرویسمحور است. مزوبه در این باره گفت:
اگر بخواهم صادق باشم، هنوز تصمیم نگرفتهایم. البته ما به انتشار آپدیتها و محتوای اضافی ادامه خواهیم داد. بهعنوان مثال، ما نقشههای جدیدی در حال آمادهسازی داریم که در آنها قرار است Palهای جدیدی را به بازی اضافه کنیم. همچنین، Raid Bossهای مختلفی را نیز معرفی خواهیم کرد تا بازیکنان بتوانند بهصورت چندنفره با آن مبارزه کنند، اما برای آینده PalWorld، دو مسیر متفاوت در نظر داریم که هنوز موفق به انتخاب بین آنها نشدهایم.
میزوبه معتقد است تبدیلشدن به یک بازی سرویس زنده باعث میشود استودیو درآمد پایدارتری داشته باشد و احتمالاً عمر بازی را نیز افزایش میدهد. با این حال، او تصریح کرد که Palworld با رویکرد سرویسمحور تولید نشده است که خود منجر به مشکلات زیادی در انجام چنین تغییری میشود:
مهمترین چیز برای ما، خواسته خود بازیکنان است. پیشنیاز یک بازی سرویسمحور، این است که ابتدا یک بازی F2P (رایگان برای بازی) تولید کرده باشیم. معمولاً ابتدا بازی را بهصورت F2P میسازند و سپس عناصر پولی مانند اسکین و بتل پس را به آن اضافه میکنند، اما Palworld بهعنوان یک بازی یکبار خرید ساخته شده، بنابراین تبدیل آن به یک بازی لایو کار بسیار دشواری است.
میزوبه اضافه کرد که PocketPair به دنبال این است که دریابد چگونه میتواند بازیکنان بیشتری را جذب کرده و در عین حال به بازیکنان فعلی خود وفادار باشد. او گفت که بازیهایی مانند PUBG و Fall Guys دو نمونه خوب از بازیهایی هستند که از عناوین پولی به بازیهای رایگان تبدیل شدهاند. به گفته میزوبه، تغییر آن بازیها «چند سال طول کشید» و اضافه کرد که به همین دلیل، تبدیل کردن یک بازی پولی به یک عنوان رایگان سرویسمحور، چالشهای خود را به همراه خواهد داشت.
پر بحثترینها
- رسمی: پلی استیشن ۵ پرو رونمایی شد + قیمت، تاریخ عرضه و میزان فضای ذخیره
- جنجال قیمت PS5 Pro؛ برخی کاربران خرید کامپیوتر را به صرفهتر میدانند
- ۱۰ مرگ تاثیرگذار در بازیهای ویدیویی
- شایعه: GTA 6 تا سال ۲۰۲۶ تاخیر خورده است + زمان عرضه نسخه PC
- گزارش: سونی روی PS5 Pro اجرای بازیها به صورت ۶۰ فریم را تضمین نمیکند
- تریلر رونمایی پلی استیشن ۵ پرو بیش از ۱۶۰ هزار دیسلایک دارد
- دیجیتال فاندری: دستیابی به نرخ ۶۰ فریم در GTA 6 روی PS5 Pro بسیار چالشبرانگیز است
- تحلیلگر: عدم وجود رقابت با Xbox یکی از دلایل قیمت بالای PS5 Pro است
- رسمی: فردا از پلی استیشن ۵ پرو رونمایی خواهد شد
- پس از معرفی PS5 Pro، موجودی دیسک درایو PS5 در فروشگاهها رو به اتمام است
نظرات
منظورش اینه که پولمون رو هم از سرویس و هم فروش ۲۵ میلیونی گرفتیم ، دیگه رغبتی برای پشتیبانی از این بازی تا آینده دور نداریم 😄