خالق Shadows of the Damned: امتیاز متاکریتیک بیش از حد جدی گرفته شده است
گویچی سودا و شینجی میکامی، خالقین سرشناس بازی Shadows of the Damned، در مصاحبهای با GamesIndustry.biz پیرامون کاهش عرضه بازیهای خلاقانه در طول سال صحبت کردند. گویچی سودا خاطر نشان کرد که یکی از دلایل این روند، این است که ناشران و توسعهدهندگان بیش از حد به امتیاز متاکریتیک اهمیت میدهند. متمرکز بودن بر متاکریتیک باعث شده تا توسعهدهندگان به جای ریسک کردن و اجرای ایدههای نوآورانه، به فرمولی که تاکنون نتیجهبخش بوده، پایبند باشند.
گویچی سودا در این باره گفت:
مردم بیش از حد نمرات متاکریتیک را جدی میگیرند. این موضوع تا جایی پیش رفته که تقریباً فرمولی برای دستیابی به امتیاز بالا شکل گفته است. اگر بازی شما در آن قالب قرار نگیرد یا پتانسیل خود را برای موفقیت در بازار فعلی نشان ندهد، امتیاز متاکریتیک را از دست میدهد. با اینکه نمیتوان با قاطعیت گفت، ولی شرکتهای بزرگتر ممکن است از چنین بازیهایی دوری کنند. تنها دلیلش این است که همه بیش از اندازه روی اعداد متمرکز شدهاند.
من شخصاً به امتیازات متاکریتیک توجهای ندارم. واقعاً از آنها مطلع نیستم. تنها چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که بازیهایی که در دست ساخت داریم را منتشر کنیم و مردم از تجربۀ آنها لذت ببرند.
شینجی میکامی نیز تاکید کرد که بسیاری از بازیها از فرمولی که گویچی سودا به آن اشاره داشت پیروی نمیکنند و کمتر مورد توجه قرار میگیرند چرا که بازیهایی با بودجۀ زیاد بر بازار تسلط خواهند داشت.
شینجی میکامی توضیح داد:
عناوینی که برای جذب گستردهترین مخاطبان طراحی شوند، از بیشترین پشتیبانی برای بازاریابی برخوردار خواهند بود. بازیهای خاص به یک اندازه در بازار موفق ظاهر نمیشوند.
ریمستر بازی Shadow of the Damned در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۰ آبان ۱۴۰۳) برای پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و PC منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
فرمول بالا نگهه داشتن متا در حال حاظر : دستمال برای dei
پشتیبانی از woke
به حدقل رسوندن npc های straight
خب اینجا کنکورد حرفتو نقض میکنه
کنکورد دیگه بیش از حد بود قبلا اینجا گفتم وقتی تندروی کنید تو هر چیزی سریع ساپورت مدیا رو از دست میدید حتی اگر از خودشون باشید
وقتی ادای یه گیم رایگان رو در میاره همین میشه دیگه بعد ۴۰ دلار هم قیمتشه
لگبت ۲ پس چیه؟
لگبت ۲ همونیه که باعث فشار کهکشانی رو تو شده طوری که شبا موقع خواب باید پوشک ببندن بهت تا باز خوابش رو نبینی جاتو خیس کنی نود درصد کامنتات هم که هیت کردن لسته دیگه بماند 🥱
از پروفت معلومه چه معلوم الحالی هستی لگبت فن حقیر
🧊 بیا اینو بزار اونجایی که میسوزه 🥱
خب بایدم باشه
منتقد نباشه در نود درصد مواقه بخش یوزر بهترین معیاره برای گیم
من خودم بیشتر نظرات کاربران در متاکریتیک برام مهمه واقعا کمک میکنه به انتخاب بهتر
اخه تست نکرده بازی رو میتونن نظر بدن استیم فقط قابل رجوع باید باشه
عزیز همه مریض یا بیکار نیستن بیخودی به یه بازی نمره بدن
اتفاقا اگر معیارت استیم هست بهت بگم خیلی وقتا سر این که یه بازی مثلا مدت زمان گیم پلیش کم هست نقد منفی میخوره و میگن نسبت به پولی که میدی ارزش نداره خب برای اکثر گیمر ها پیسی ایرانی که بازی های کرکی استفاده میکنن ممکنه باعث گمراهیشون بشه چون عملا پولی نمیدن پس مقدار محتوا نسبت به پولی که میدی اهمیتی نداره
یا برای پلتفرم های دیگه مثل ایکس باکس و پلی استیشن هم باز نمیتونه مرجع خوبی باشه چرا چون باز سر بهینه سازی بازی نقد های مثبت منفی میخوره که اینم فقط شامل پیسی گیمرا میشه
حتی یه سری بازی ها صرفا به خاطر این که اچیومنت باز کردن و پلات کردنش راحته امتیاز بالایی میگیرن و اکثرا مثبت رای میدن
سعی کردم چند مورد که به ذهنم اومد رو بگم فقط محض این که خیالت راحت باشه هیچ مرجعی بدون اشکال نیست
درمورد بازی های انحصاری خیلی ها مریض و بی کارن
آره داریم راجع به یه سری صحبت میکنیم نه همه که اونم به اصطلاح ریویو بمب کردنش راهکارهایی برای مقابله باهاش دادن و همه بازی ها انحصاری نیست پس به خاطر اون یه سری بازی کل یوزر اسکور بازی ها رو زیر سوال نبریم
آدم این مدلی همه جا هست برا یه سری بازیای جدید نقدهای کاربرای استیم رو بخونی نوشتن مثلا چون یه مدت انحصاری اپیک گیمز بوده یا محتوای خاصی برای اونا داده ؛ نقد منفی دادن
پس آدم مریض همه جا هست نمیتونیم بگیم فقط شامل یوزر اسکور متا میشه
در ضمن ای کاش همیشه سایدمون مقابل متاکریتیک ثابت باشه یه بازی نمره بالا میاد شیلنگ تخته نندازیم وای شاهکار ؛ فلان بازی مورد علاقمون کم شد بگیم مگه منتقد ها چیزی حالیشون هست :))
به نظرم متا یه بازی وقتی بالاست میشه گفت بازی با کیفیتیه ولی وقتی متا پایین میشه نمیشه نظر قطعی در مورد سرگرم کننده بودن یا نبودن بازی داد
البته گاهی اوقات اون بالا بودن متا هم میتونه بدلیل کم بود منتقد و نقد باشه
مثل تعداد منتقدان نسخه ایکسباکس بالدرز گیت ۳ و زلدا اوکارینا آف تایم
بنظر من هم نباید خیلی به متا کریتیک توجه کرد❌بنظرم بهتر آدم بره از چندین سایت نقد و بررسی ببین تا مطمئن بشه آیا بازی ارزش پلی کردن داره یا نه ✅
اتفاقا نظرات کاربران متاکریتیک خوب نیست
خیلی رندومه
متا که کلا از اعتبار افتاده
نمرات کاربرها هم نسبی هست یه عده واقعا حرف می زنن و یه عده از رو هیت و فن بوی بودن
بعد هم سلیقه واقعا دخیل هست کسی که با بازی سولز لایک حال نمی کنه اصلا درکی از elden ring نداره
به عنوان یه مغازه دار اکثر افراد سمت بازی مثل کالاف دیوتی ، gta می رن و گیمرها خاص به سمت بازی های خاص می رن
الان تو ماه صد تا بازی نصب کنم به ندرت کسی سراغ elden ring رو می گیره و بیشتر کالاف ، ماشینی یا جی تی ای می خوان
بعضی ها هم متای elden ring رو دیدن می گن این بازی چی داره که اینقدر ازش تعریف می کنن و خیلی تخریب می کنن تنها دلیلشم اینه که اصلا با سبک سولز لایک حال نمی کنن تا فردا تو توضیح بدی بازم قبول نمی کنن
سر قضیه نقد black myth: wukong شما نگاه کنید چه نمراتی دادن و متاهایی عجیبی دریافت کرد
و دل خوشی من به این بود که اقای کریمی بازی نقد کرده نمره ۹ داده حداقل می دونم تو این سبک از بازی هم علاقه داره و هم تخصصی نقد می کنه
بهترین مرجع برای تشخصی اینکه بازی خوب یا بد اعتماد با افراد هست که می شناسیم واقعا این سبک بازی دوست دارن و هیت نمی کنن (همین بچه های گیمری که تو گیمفا جمع شدن )
یا هم تجربه شخصی هر فرد
خواهشاً زیر این پست فاز برندارید و هی تکرار کنید ک آره واسه ماهم مهم نیست
چون زیر نقدونمرات هربازی نظرتونو قبل اینکه بازی کنید ارائه کردید و اگر بازی متا زیر هفتاد بشه گفتید شت بالای هشتاد خوب. و بالای نود شاهکار و هیچکدوم رو هم اون روز تجربه نکردید و نظرتونو برحسب متا دادید
متا مهمه و تفاوت یه بازی خوب و بد رو مشخص میکنه در صنعت امروزی و اینو هم با پیگیری و دنبال کردن خودمون به وجود اومده
هستن بازیهایی مثل ووگانگ ک کم لطفی بهشون داده و هستن بازیهایی ک بیش از حد توجه
راجب صحبت های ایشون هم باهاشون کاملا موافقم ولی چ کنیم ک حتی خود من هم به متا توجه بالایی دارم
اینم نسبی
به شخص برای بنده و چندین نفره دیگه متا مهم نبوده تو کل پستها و نمرات بازی ها هم امدیم از بازی با متای حتی ۷۰ دفاع کردم و مثال از بازی های فوق العاده ای زدیم که حقشون خوردن
ولی حرفتون هم قبول دارم جنگ روانی عظیم سر متا بازی ها این روزها رخ می ده و گاها خیلی ها رو از تجربه و خرید بازی منصرف می کنه
یه عده هم هستن فقط منتظرن یک نمره کم و زیاد بشه تا کلا بازی رو هیت کنن و یک جنگ تمام عیار زیر پست متای بازی های انحصاری رخ می ده
من نقد و بررسی های گیمفا رو تا حدود زیادی منصفانه می دونم و قبول دارم و خیلی به سلیقم نزدیکه
هنوز هیت هایی سر بازی Hellblade 2 شده رو فراموش نمی کن ، واقعا بازی تو سبک خودش خیلی خوب ظاهر می شه
یا یه بازی می گم که کلا خیلی خیلی نقد های بدی داشت ولی برای من خیلی خوب بود و ازش لذت بردم
بازی Sniper: Ghost Warrior 3 نقد این بازی از دید گیمفا و سایت همسایه باید دید
حالا یکی داد ۴ یعنی فاجعه غیر قابل تجربه
یکی هم داده ۷.۲ یعنی ارزش یک بار تجربه رو حداقل داره
و خودم که می گم تجربه بازیی برای طرفدارهای ای سبک خالی از لطف نیست
بله شاید تنها مشکل بازی این بود که امد دنیای بازی رو گسترش داد و جهان بازش کرد و اون جهان اون پویایی لازم رو نداشت
ولی به هیچ وجه اثری نیست که قابل تحمل نباشه و طرفدارهای سبک اسنایپر ازش لذت نبرن
مثلا در این زمینه زیاد که وقت نمی شه همه رو نام ببرم
متا که شده مافیا لابی محض ادم شاخ درمیاره نمراتی که میدن خیلی وقتا متعجب شدم چقدر بازی ها که شاید میتونستن فرنچایزها دوست داشتنی بشن فدای اعداد ارقام نمره شدن این وسط گیمرها اگه به متا توجه نکنن درگیر حواشی قبل از عرضه بازی ها نشن و واقعا تست کنن بازی رو بعد نظر بدن نصفه مشکلات حله برای حفظ خلاقیت در ویدیو گیم چون نهایت مصرف کننده باید لذت ببره استیم بهترین جا هست برای استناد البته در شرایط فعلی برای مراجعه نظر کاربران دیدن چون تا بازی نکنی یه ساعت خاصی نگذرونی نمی تونی نظر بدی
متاسفانه این روز ها نمره متا شده زمین مبارزه ای جهت جدال فن های کنسول ها ، تا جایی که اگر یه بازی معمولی هم متای بالایی گرفت میگن چون منتقدش یا حتی خود رسانه ای که نقدر کرده توسط فلان شرکت صاحب پلتفرم تغذیه میشه بنابراین اونا داخل نمره ای که بعضی رسانه ها به بازی مذکور دادن دست بُردن !!
نمیدونم چرا این قدر نسبت به متا گارد میگیرید ، متا صرفا میانگین امتیازات و نظرات صدتا آدم متخصص در حوزه ویدیو گیمه ، که به نظر من اتفاقا خیلی هم منبع خوبی هست که بدونیم یه بازی در چه حده ، در ۹۹ درصد مواقع هم گیمر هایی که تعصبی نیستن نظرات مشابهی با منتقد ها دارن ، درسته بحث سلیقه هم مطرح هست اما وقتی یه گیم متا ۹۵ میگیره یعنی واقعا همه پسنده بر خلاف یه گیم متا ۸۰ که ممکنه همه پسند نباشه
متا همیشه پایداری نداره
متا میشه میانگین نمره ۶ای که یه رسانه بخاطر نبود تنوع نژادی به ووکانگ میده با نمره ۱۰ای که آیجیان چین بهش میده.
یا مثل زلدا اوکارینا آف تایم که فقط با حدود ۲۰ تا نقد اگه اشتباه نکنم بالاترین متا تاریخه
بهتره بیشتر از نمره متا به نمره کاربران اعتماد کرد
مگر اینکه وضعیت خیلی فاجعه باشه
مسئله اینجاست مگه بازی کردن و اینکه حال کنی باهاش تخصص میخواد؟
اصلا میفهمی تقریبا بیش از درصد ۳۰ سایتها زیر مجموعه IGN هستن ,که تاثیر مستقیم توی نمره بازی میسازرند جدیدا Eurogamer، VG247 خریدن, این یعنی مافیا توی همین مدیا گیم هستش ,
پس اینکه pc gamer به استاروارز جدید داده ۷.۵ و به وارهمر ۶ منطقیه؟ اونجا فقط تعصب نیست که تاثیر میزاره کلی عقاید پلاسیده دیگه هست
من دارم به طور کلی در مورد متاکریتیک صحبت میکنم نه یک رسانه خاص ، اگه از دید متا بخواییم نگا کنیم استاروارز ۷۶ گرفته وارهمر ۸۳ ، که بسیار نمرات منطقی هستن
تمام کسانی که گارد میگیرن افرادی هستن که توی این مقوله شکست خوردن. بهت قول میدم همین ۲ نفر اگر ایده ها و گیم هاشون همیشه متای بالا میگرفت الان داشتن خودشون رو پاره میکردن واسه متا. من نمیگم متا همه چیزه ولی متا سطح کیفیت یک بازی رو نشون میده این همیشه بوده و هست حالا ممکنه بر اساس سلیقه یه وقت هایی از یک سری بازی متا بالا خوشمون نیاد یا از یک سری بازی متا پایین خوشمون بیاد. ولی همیشه متا کیفیت یک اثر رچ نشون داده.
زمان لست ۲ من شب ها خوابم نمیبرد
ولی خیلی از بازی های هستن که متاکرینیک بالایی ندارن ولی تجربه کردنشون خیلی خوب بوده
بله درسته ، متا کاملا معتبر نیست ولی نمیشه کامل هم از معیار ها حذفش کرد.
متا میشه میانگین نظرات رسانه های مختلف و هرچی این تعداد نظر بیشتر باشه میانگین متغیر میشه.
بهترین کار اینه به یه رسانه معتبر که میدونیم بی طرفه اعتماد کنیم و براساس نمره دهی اون تصمیم بگیرم.
البته بعد از بحث سلیقه!
من میگم بازی رو باید خودت تجربه تا بدونی خوب هستش یا نه , و همینطور قشنگ میشه گیمپلی بازی توی یوتوب دید ببینی بهت میچسپه یا نه
وقتی بازیتون متاش شده ۷۶ ۷۷ باید هم غر بزنید . اگر متای شما بالا بود باز هم این حرفارو میزدید ؟ جواب خیر
متاکریتیک شخص نیست بگیم فلانی جایز الخطاست میانگین نمرات تعداد زیادی منتقد از سرتاسر دنیا هست پس اگر مرجعی قابل قبول بخاید هم از لحاظ تنوع جامع آماری باشه هم از صحت نقد قطعا متاکریتیک بهترین جا هست
دوستانی که میگن چرا فلان بازی شاهکار نمراتش کم شده دلایل مختلف داره یه سری بازی ها هنگام عرضه فاجعه بودن و بعدا با آپدیت ها مختلف سر پا شدن
دلیل دیگش هم این هست یه سری بازی ها عامه پسند هست و یه سری متوجه ضعف هاش نمیشن
از گیم بیام بیرون مثال سینمایی بزنم شاید از هر ده نفری که اینجان درباره فیلم میان ستاره ای کریستوفر نولان بپرسین حداقل ۹ نفر بگن شاهکار ولی خبر دارین در مهم ترین مرجع سینمایی یعنی راتن تومیتوز ( ساختارش مثل متاکریتیک هست چندین منتقد از سرتاسر دنیا البته با ساختار نمره دهی صفر و یک ) به این فیلم فقط ۷۳ درصد منتقد ها رای مثبت دادن ؟!
در بازی های ویدئویی هم همین هست ؛ نگاهی که منتقد داره با نگاهی که بیننده عامه داره متفاوت هست و جزئیات بیشتر به چشمش میان
خیلی از سایت ها زیر مجموع IGN هستند
میگی آپدیت دادن مشکلاتش برطرف شده , خب چرا منتقدین نسخه کامل یه بازی نقد نمیکنن و هر ناشری که بیاد کد براشون بفرسته میان نسخه کامل بازی رو نقد میکنن ,
ولی سر نسخه عادی که سازنده براشون کد نفرسته نقد میکنن,
کلا اونایی که داخل متا موفق نبودن میگن متا مزخرفه
مخصوصا یه گروه خاص 🤭
۹۹ درصد گیم هایی که بازی کردم متایی که گرفتن دقیقا حقشون بوده.
بارها پیش اومده یه بازی متای پایین گرفته که من ناراحت شدم و فکر کردم بهش کم لطفی شده بعد که بازیش کردم دیدم نه اتفاقا حقش همین متا بوده.
به بعضی مواقع یک بازی متای پایین میگیره ولی من از اون بازی لذت میبرم ولی باز هم اون متا حقش بوده. مثلا hellblade 2 متای پایین گرفت ولی من از بازی لذت بردم که خب این بخاطر سلیقه ی من هست وگرنه متایی که گرفته حقشه. این درمورد death stranding هم صادقه من لذت بردم ولی متاش حقشه.
آفرین دقیقا منم اکثر بازی هایی که بازی کردم متاشون حقشون بوده ، مثلا یادمه اوایل که پلی استیشن خریده بودم میخواستم اسپایدرمن مایلز مورالس بازی کنم گفتم وا چرا متاش اینقدره باید حداقل ۹۰ باشه اینکه خیلی خوبه و اینا ، بازیش که کردم دیدم عه تنوع دشمنا کمه باس های زیادی نداره مخفی کاریش ساده است ، و اون موقع فهمیدم که متاش کاملا حقش بوده
اینو ام در نظر بگیر که یه تاثیر روانی ام وجود داره ، وقتی فلان متا رو میبینی که پایینه و بعد میری با دید متای پایین که توی ناخوداگاهت ثبت شده بازی میکنی ، ممکنه واقعا توی نوع تحلیلت تاثیر بزاره..
و برعکس وقتی یه گیم متا بالا بگیره بری بازی کنی با خودت میگی خب حتما خیلی خفنه و با دید خفن بازیش میکنی..
و اینکه wukong رو که بازی کردم لایق نمره ۹۰ هست ولی کمتر شده ، بیخیال متا.. لذت ببرین از گیم و توجه نکنید
ووکانگ مشکل متاش باگ هاش بوده نه خود بازی
دقیقا تاثیر این متا روی ضمیر ناخوداگاه ما باعث می شه اون لذتی رو که باید از بازی نبریم مگر اینکه بتونیم با کار کردن رو ذهنیتمون این تاثیر رو کم و بی اثر کنیم
دیروز پایین پست https://gamefa.com/1079859/dragons-dogma-2-update-coming-soon-further-improves-cpu-load-on-all-platforms/ یکی از کاربرها به اسم ALIREZA0111 امد و نظرش گفتو
دقیقا می بینیم این شخص کسی که با عشق این بازی رو تجربه کرده و خالی از هر گونه تاثیر متایی (گرچه متای بازی هم خیلی خوبه) نظرش بیان کرد و دیده زیباش رو نسبت به این بازی به هممون نشون داد و این برام خیلی ارزشمند و نوید دهنده بود
و الان منم کسی هستم که بی صبرانه منتظرم فرصت بشه و بازی Dragon’s Dogma 2 رو تجربه کنم
عه منم همین حس رو دارم
اکثرا بازی هایی که کردم به حق متا گرفتن
منتقدای متاکریتیک نهایت ۲۰۰ تا ۳۰۰ باشند و این ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر بازی رو رایگان تجربه میکنند و این انتقاد کننده ها از هرچیزی خوششون بیاد و پیرو سلیقه و عقایدشون باشه نمره مثبت میدن و هرچی پیرو عقاید و سلیقه خودشون نباشه نمره منفی میدن اکثر منتقدین فعال رسانه های اروپایی آمریکای شمالی هستند و اکثر این منتقدا توی جنبش های سیاسی فعال هستند و خیلی از منتقدا متعصب هستند . از نظر من بازی فقط مشکلات فنی نداشته باشه و راحت اجرا بشه ارزشمند هست و توجهی هم به عقاید سیاسی اجتماعی و مذهبی نداشته باشه
متاکریتیک تبلیغ عالی برای شرکت هاست بنابراین بازی های خودشون رو به جای اینکه برای مخاطب بسازن برای منتقدین میسازند . منتقدین جامعه گیمر نیستن بلکه جامعه خبرنگاری هستن
امتیاز متا تو این دوره بره لایه جرز دیوار بهتره
دید من به متاکریتیک به دو بخش تقسیم میشه:بازیهای بالای ۷۵ و بازیهای زیر ۷۵ که کلا این بازیها و میذارم کنار.حالا بازیهای بالای ۷۵ رو میام میشینم نقدهای مختلف رو از سایتهای بزرگ و همچنین بعضی سایتهای ایرانی میبینم و میخونم و در آخر میرم سراغ یوتیوب شاید یه ساعت گیمپلی رو بشینم ببینم اگه با سلیقه من جور در بیاد بازی میکنم.یعنی برای من همه بازیهای بالای ۷۵خوبه و ارزش بررسی دارن برام تموم شد و رفت نه اینکه بشینم متا ۹۰ بگردم بازی کنم چون تو این دنیا دیگه همه آدما چه خارجی چه ایرانی قیمت خودشون رو دارن و با پول همه کار میشه کرد.
بازم این مطلق نیست و تاکید می کنم لزوما نمرات متا میل شدیدی به سمت سلیقه و جبهه گیری کمپانی داره
بازی Lords of the Fallen (2014) با متای ۶۸ واقعا بازی که هیچ وقت به حقش نرسید
Days Gone با متای ۷۱ اثری که هنوز لذت تجربش تو وجودم هست و عاشق این بازی شدم
Sniper: Ghost Warrior 3 متای ۵۵
Mad Max متای ۶۹ رو ps4 و متای ۷۳ رو pc واقعا این بازی ارزش تجربه رو داره
و …
حالا یک مثال هم از بازی های قدیمی بزنم که شما از هر گیمری قدیمی بپرسی بهاش خاطره داره وی یکی از بهترین های زندگیش بوده
Project IGI: I’m Going In با متا ۷۰
بازی The Punisher با متای ۶۹
دنیای ویدیو گیم واقعا دنیایی عجیبی هست و بعضی موقع ها بازی که فکرش رو نمی کنی یک سورپرایز ویژه برات داره و تو رو به لذتی می رسونه که دیگران هیچ وقت شاید تجربش نکنن
وای چه مثالی زدی پس حاجی ما سنمون نزدیک هم هست İGİ عجب بازی بود عجب خاطره بازی کردی.lords of the fallen متا ۶۸ یا خود خدا خودت نردبون بذار بیا پایین به جون خودم من اصلا نمیدونستم متاش چنده ولی بازی کردم خیلی بازی خوبیه چرا واقعا متاش اینه اصلا من تو گیمپس تریلرش رو دیدم یوتیوب رفتم دیدم بازی کردم خیلی بازی خوبی بود.نگاه خدایی این متا چقدر چرته
از اشنایی خوشبختم
تقریبا اکثر افرادی گیم رو از ۲۰ ۳۰ سال پیش شروع کردن انچنان متا محور نیستن
ولی افرادی رو دیدم چند سال گیمر شدن و خوشختانه اونها هم متا رو نمی پرستن
متا به طور کلی نمی شه رد کرد ولی خب تکیه گاه محکمی هم نمی شه حسابش کرد
قطعا همه چیز متا نیست و نظرات بازیکنانی که تجربه کردن مهم تره و من به شخصه بیشتر میرم استیم امتیاز های پلیر ها رو نگاه میکنم تا امتیاز متاکریتیک
خوش به حالت باز میری استیم من از درصد لایک و دیس لایک گوگل گیممو انتخاب میکنم:)
(فرمولی برای دستیابی به امتیاز بالا شکل گرفته است. اگر بازی شما در آن قالب قرار نگیرد یا پتانسیل خود را برای موفقیت در بازار فعلی نشان ندهد، امتیاز متاکریتیک را از دست میدهد.)
بشدت درست گفته این قسمتو
من نظرات کاربرای گیمفا برام مهم تر از نمرات متاست!!! زیر این پست هم معلومه کیا از متا حمایت میکنند ، از زمانی که مترو اکسدس متاش شد ۸۰ !! دیگه هیچ موقعه متا رو قبول نداشتم
گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده
حالا بیا ایران و با مزخرفی فوق من دراوردی بنام بیگ وینر یا گوتی اشنا شو. البته غیر از مراسم رسمی game awards که همچی توش مشخصه. و از اون سایتای عجیب غریبی که تو یه سال بین چنتا بازی شاخ رای میدن یه سال یه بازی تو کویر میاد کلی میبره که هیچ عدالتی توش نیست یا یهویی سایتای گیمینگی تشکیل میشن که قبلا اسمی ازشون نبود.
این بازیه مثل جهنم دانته یا ارتش دو نفره هیچ وقت برای پیسی پورت نشد
چرا آخه مشتی
اهمیت متا وقتی برام ریخت که فهمیدم FNAF Sister Location متای ۶۵ داره ولی یوزر اسکورش ۹۸ شده