بازی Astro Bot جایگاه بسیار مهمی برای پلی استیشن پیدا کرده است
در مصاحبهای مشترک با کارگردان بازی Astro Bot یعنی نیکلاس دوسه (Nicolas Doucet)، هرمان هولست (Herman Hulst) رئیس استودیوهای پلی استیشن درباره اهمیت برند Astro برای آینده این شرکت صحبت کرد.
هولست اشاره کرد:
Astro برای پلی استیشن بسیار بسیار مهم است. قطعاً بازی پیشفرضی که روی پلی استیشن ۵ نصب شده بود و میلیونها نفر آن را دوست داشتند، زمینهای شد برای عرضه این بازی. شگفتانگیز است که یک تیم کوچک توانسته بازیای بسازد که اینقدر رشد کرده و حالا به یک بازی برجسته به نوبه خود تبدیل شده است.
هولست همچنین درباره برنامههای پلیاستیشن برای توسعه بازیهایی در ژانرهای مختلف صحبت کرد. در حالی که Astro Bot یک پلتفرمر بامزه است، خروجیهای اخیر سونی بیشتر بهعنوان بازیهای اکشن سوم شخص با بودجههای کلان و گرافیکهای واقعگرایانه شناخته میشوند. او افزود:
این مسئله بسیار مهم است که استودیوهای پلی استیشن بازیهایی در ژانرهای متنوع تولید کنند و بازار [بازیهای مناسب] خانواده برای ما واقعاً مهم است تا بر روی آن تمرکز کنیم. جالب است که نیکلاس و من در ابتدای پروژه Astro Bot درباره پلتفرمرها و اینکه چطور بسیاری از پلتفرمرهای بزرگ از ژاپن بیرون میآیند صحبت کردیم. من به شوخی به او گفتم که بیایید این بازیها را بهعنوان استاندارد ببینیم و بسیار هیجانزدهام که آنها اکنون همچین اثری را تحویل میدهند.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
بله درسته حقم دارن که تمرکز رو روی این سبک بازیا بیشتر کنن
چون عملا به یه داستان و گرافیک خیلی درجه یک خلاصه نمیشن همش گیمپلی و خلاقیته و همین باعث میشه بازی برای هر مخاطبی با هر سنی جذاب تر باشه تا مثلا بازیی مثل لست آف آس که خب بیشتر بدرد کسی میخوره که بازی ترسناک دوست داره
قبلاً هم گفتم ، امیدوارم با موفقیتی که این بازی بدست آورد سونی تمرکزش روی عناوین این چنینی بیشتر بشه چون قطعا جای پیشرفت داره و میتونه وارد یه سطح جدیدی از رقابت بشه
برخلاف بعضیا که بازی های موفقشون رو …
بیخیال
اولین باری که Astro’s playroom رو پلی دادم
صرفا بخاطر استفاده از قابلیت های دوال سنس بود
اما به تدریج غرق بازی شدم و به شدت از گیم پلی، فضاسازی و ایستراگ های بازی لذت بردم به طوری که حتی قبل از معرفی شدن نسخه جدید هم منتظر یه چیز جدید از بازی بودم
سونی باید قدر چنین استودیو هایی رو بدونه
قطعا همینطوره
پ.ن:لعنتی اون مراسمو بزار دیگه چهارتا فرست پارتی رونمایی کن
تجربه نشون داده که اینجور بولد کردن یک بازی که قبلا زیاد جدی گرفته نمیشده، با تجاری کردن و ضربه زدن به روح خلاقانه اون بازی به جاهای خوبی ختم نمیشه.
موضوعات رو قاطی نکن حرفت شاید برای یه سری بازیا درست باشه ولی موفقیت این بازی به خاطر کیفیت و خوش ساخت بودنشه. و با این بازی نه تنها برای اهداف تجاری هیچ ضربه ای به ماهیت اصلیش نزدن بلکه از پتانسیلش برای شکوفایی بیشترش استفاده کردن.
شاید منظورمو درست نرسوندم. من اصلاً قصد ندارم کیفیت Astro Bot رو زیر سوال ببرم، چون واضحه که بازی خیلی خوشساخته. حرفم اینه که وقتی یه بازی خیلی میره تو مرکز توجه یه شرکت بزرگ مثل سونی، دیگه اون آزادی عمل اولیه طراحها ممکنه کمرنگ بشه. تجربه نشون داده بازیهایی که خیلی تجاری میشن، تحت فشار بازار ممکنه از خلاقیتشون دور بشن. مثلاً سری Assassin’s Creed اولش خیلی نوآور بود ولی بعد از اینکه خیلی بزرگ شد، یه دورهای افت کرد و دیگه اون تازگی و خلاقیت اولیه رو نداشت. من بیشتر نگران همچین اتفاقاتی برای Astro Bot هستم.
مشخصه همیشه بخش منفی مسائل رو بیشتر میبینی.
به ماریو یه نگاه بنداز دوباره بهش فکر کن
است میگی ماریو واقعاً یه استثناست؛ ولی خب همه بازیها مثل ماریو این مسیر موفقیت رو طی نمیکنن. نینتندو تونست هویت ماریو رو تو هر نسخه حفظ کنه، ولی مثلاً بازیهایی مثل Dead Space یا Mass Effect وقتی تجاری شدن، از اون اصالت اولیه خودشون فاصله گرفتن و به مرور کیفیتشون افت کرد. من فقط دارم میگم که نگرانم Astro Bot هم به این سمت بره، هرچند که تا الان خیلی خوب عمل کرده.
مدیران سونی وقتی برای اولین کاری که نینتندو ۳۰ سال هست داره انجام میده رو انجام میدن و میبینن موفق بوده:
🤯🤯🤯
خیلی جالبه که سونی تنها طی یک هفته با عرضه Astro Bot از چاله ای که بخاطر Concord داخلش افتاده بود در اومد و با معرفی PS5 PRO هفتصد دلاری دوباره به اعماق چاه برگشت
اون کاری که نینتندو ۳۰ ساله داره انجام میده و پلی استیشن هم قبلا با کرش و اسپارو جک اند دکستر و.. انجام داده رو ایکس باکس یه بارم انجام داده؟
ببخشید ولی آره
سری سایکوناتز و بانجو کازویی
من مثل شما مرجع نیستم 😅 و اینم نمیدونستم الان بهم اضافه شد صرفا گفتم چون این حتی فنبوی هم نیست فن یکیه مثل من فنبوی یه لول بالاتره ولی این کلا هیتره
آره کلا تو یه دنیای دیگه برای خودش سیر میکنه 😂
😂دقیقا
فشار طهیلگران منو بیشتر اروم میکنه😁🤧
پلی استیشن فایو پرو هم اگه سونی ببینه فروش نمیره قیمتشو کمتر میکنه
و مطمئنم اولین کسی که به این ماجرا هیت میکنه جنابعالی هستش که روز و شب داره یه چیزی سرهم میکنه تا فشارشو از بقیه مخفی کنه
واکنش صادقانه کراش بندیکوت :
از یک بازی عادی رسیدن به این نقطه واقعا تبریک داره به سونی.👌
امیدوارم کار درست رو انجام بدی آقای هولست
الان که ژانر پلتفرمر بهت چسبید
مثل قضیه بازی های سرویس محور عمل نکنین
مثلا یهو نیاین به سانتا مونیکا بگین پلتفرمر بسازه
استودیو هایی که تخصصشون اکشن ادونچر سوم شخص داستانیه باید توی همین زمینه فعالیت داشته باشن
اگه میخواین توی ژانر های بیشتری بازی عرضه کنین باید استودیو های جدیدی رو براش در نظر بگیرین
از تعداد گیم های اکشن ادونچرتون نزنید برای ساخت بازی ها در ژانر های دیگه
بزارید این استودیو هاتون با همین فرمول موفقشون ادامه بدن تا بهترین گیم های خودشون رو عرضه
از اونجایی که طرفدار هاتون هم بیشترین سبک مورد علاقشون همین اکشن ادونچره
ولی واقعا باید سونی به آی پی های پلتفرمرش یه جون و فرصت دوباره بده
علی الخصوص پاتاپون و اسلای کوپر.و جک اند داکستر و لوکو روکو و سک بوی و کنک(واقعا میشه یه شاهکار ازش درآورد)
یا در بدترین حالت همین سری های استرو بات و رچت رو پرقدرت تر دنبال کنه
خدایی حیفه سونی با این همه آی پی پلتفرمر، همشون رو خاک خورده نگه داره
اونم الان که بهترین تلنگر و فرصته برای زنده کردن این آی پی ها
Tearaway و little big planet واقعا حیفن
به نظرم همین تیم آسوبی به کار خودش در ژانر پلتفرمر ادامه بده
اینسامنیاک هم رچت رو با قدرت ادامه بده
امیدوارم سک بوی رو هم بیشتر بودجه و تمرکز روش بزارن و به دوران اوجش برگردونن(sackboy a big adventure که فکر کنم ۲۰۲۰ منتشر شد ولی گیم متوسطی بود)
علاوه بر اینا مدیا مولکول هم واقعا استودیو با استعدادیه در سبک پلتفرمر که باید بیشتر بهش توجه کنن
بودجه بیشتر بهش اختصاص بدن و کارمنداش رو بیشتر کنن
هنوز توی این نسل بازی نداده
“Astro برای پلی استیشن بسیار بسیار مهم است.”
مهم شد ، مهم نبود !!
قشنگ از جملاتش معلومه تازه اینو فهمیدن و برای خودشون غیرمنتظره بوده ولی طوری حرف می زنن که انگار پیشبینی میکردن که اینقدر نظرات نسبت بهش مثبت بشه !
الان بهترین موقع است ی انیمیشن سریالی ازش بدن بیرون
شاهکار جدید از پلی استیشن 🌹