ثبت اختراع جدید سونی به تولید خودکار انواع افکتهای صوتی در بازیها اشاره دارد
به نظر میرسد که شرکت سونی راهی برای ایجاد نوآوری در افکتهای صوتی بازیها پیدا کرده است.
سونی یکی از شرکتهای پیشرو در جهان است که برای نوآوری در صنعت بازی تلاش میکند. بسیاری از ایدههای این کمپانی ابتدا در ثبت اختراعات ظاهر میشوند و سپس پا به دنیای واقعی میگذارند. البته، بسیاری از آنها نیز رنگ واقعیت به خود نمیگیرند.
یک اختراع جدید توسط سونی ثبت شده که در مورد ایجاد خودکار صداهای درون بازی و احتمالاً حتی موسیقی با استفاده از فناوریهایی مانند هوش مصنوعی است. این سیستم از دادههای صوتی موجود درون بازی برای اعمال تغییرات، آن هم بدون هیچ دخالت انسانیای استفاده خواهد کرد و انبوهی از جلوههای صوتی را در بازیها اضافه میکند که به غوطهوری در آن میافزاید.
بازیهای ویدیویی برای حفظ علاقه و تعامل بازیکنان، انواع مختلفی از صداها را تولید میکنند. به عنوان مثال، یک صدای شوکه کننده ناگهانی در یک بازی ویدیویی ترسناک یا موسیقی هیجانی در یک تعقیب و گریز.
سونی اختراعی با نام «سیستمها و روشها برای تولید و اعمال توابع مبتنی بر صدا» را ثبت کرده که یک تولید کنندهی صوتی پیشرفته است و از اجزاء و روشهایی خاص برای تولید محتوای صوتی جدید از فایلهای صوتی موجود استفاده میکند.
سونی در بخش توضیحات استدلال کرده که بازیکنان ممکن است به دلیل عدم تنوع در صداها، به آرامی از انجام برخی آثار خسته شوند. به عنوان مثال، یک کاربر ممکن است پس از ساعتها قدم زدن در نقشه، از تکرار یک صدای ثابت قدم زدن خسته شود. با این حال، ثبت اختراع جدید، این مشکل را با ایجاد تغییرات صوتی متعدد برای افزایش غوطهوری و واقعگرایی حل خواهد کرد.
این ثبت اختراع از سوی سونی تأثیر چشمگیری بر صنعت بازی خواهد داشت، زیرا کاملاً نحوه برخورد توسعهدهندگان با افکتهای صوتی را تغییر خواهد داد اما بهتر است فعلا این ایده را جدی نگیرید زیرا بسیاری از ایدهها در حد همان طرح اولیه باقی میمانند و به بهرهبرداری نمیرسند.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
چند سال قبل یه ثبت اختراع بود از جانب نینتندو ک ظاهراً میخواستن رایحه های مختلف در بازیها رو گیمر حس کنه،یادمه کاملا…میگفتن برای سوویچ دو قراره ب کار بگیرن ک احتمالا رفت جز اختراعاتی ک صرفا ثبت میشن و عملی نمیشن ب این زودیا
فکر کن تو رزیدنت ایول ۲ وارد مرحله فاضلاب بشی بوشم کل خونه رو بگیره😁
البته میتونن یچیزی مثل هندزفری بسازن بزاریم تو بینی😂
جالب بود😂
😃😃😃😃
ویچر ۳ سر صحنه هاش>>>
چنین چیزی رو سونی خیلی وقت پیش اختراع کرد که بوی های مث خون و دود و بارون و جنگل و خاک و کیک و … پخش میکرد بسته به موقعیت گیمر. که چون استقبال نشد ازش به مرحله تولید انبوه نرسید
تو همین ۴ سالی که از نسل ۹ گذشته ، فکر می کنم حدود ۱۰ الی ۲۰ خبر راجع به این موضوع ثبت اختراعات سونی خوندم . حالا کدومشون رو سونی واقعا بتونه در عمل پیاده کنه ، خدا داند !!!
صدای یکنواخت قدم ها توی بازی های جهان باز واقعا رو اعصابه بدترین بازیی که صدای راه رفتنش حالم رو بهم زده بود از وسطای بازی به بعد ۲ تا بازی هستن یکی the phantom pain و horizon
در این صنعت پر هیاهو فقط سونی رو عشق است و بس 🩵
💙💙💙