بررسی بتای Call of Duty Black Ops 6 - گیمفا
بررسی بتای Call of Duty Black Ops 6 - گیمفا
بررسی بتای Call of Duty Black Ops 6 - گیمفا
بررسی بتای Call of Duty Black Ops 6 - گیمفا
بررسی بتای Call of Duty Black Ops 6 - گیمفا
بررسی بتای Call of Duty Black Ops 6 - گیمفا

بررسی بتای Call of Duty Black Ops 6

امیر فتحی
۲۰:۳۶ ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
بررسی بتای Call of Duty Black Ops 6 - گیمفا

پس از مدت‌ها انتظار، دسترسی زودهنگام بازی Call of Duty Black Ops 6 هفته گذشته منتشر شد. آیا این بتا توانسته مشکلات چند سال اخیر طرفداران با بخش چندنفره را اصلاح کند یا باری دیگر شاهد یک عنوان تکراری هستیم؟ برای پرسش به این سوال با ما همراه باشید.

نسخه ششم Black Ops پس از ۴ سال غیبت سری و استودیوهای Treyarch و Raven Software، از همان ابتدا بسیار جاه‌طلبانه به نظر می‌رسید. با به هم ریختن برنامه عرضه سالیانه Call of Duty در سال ۲۰۲۰، سازندگان Black Ops 6 برای نخستین بار در تاریخ سری توانستند فرصتی ۴ ساله برای توسعه به دست بیاورند. این مدت زمان ۴ ساله می‌تواند تضمینی برای کیفیت و تعادل در تمام بخش‌های بازی باشد. با عرضه بتای بخش چندنفره، این فرصت پیش آمد که استانداردهای تعریف شده در این قسمت از بازی را بسنجیم. در این مقاله قصد داریم تمام اجزای بتا را بررسی کنیم. با ادامه مطلب همراه ما باشید.

بررسی بتای Call of Duty Black Ops 6 - گیمفا

پیش از این که به مکانیک‌ها و گیم‌پلی بخش چندنفره بپردازیم، لازم است درباره پیش‌زمینه نبردها، فکشن‌ها و سیستم اپراتورها صحبت کنیم. به گفته استودیوی Treyarch، نبردهای قسمت چندنفره پس از وقایع داستان (کمپین) رخ می‌دهند. بر خلاف بازی‌های پیشین سری، فکشن‌ها دیگر نهادهای دولتی یا نظامی نیستند و نبردها میان دو گروه Rogue Black Ops و Crimson One شکل می‌گیرند. Rogue Black Ops در اصل همان شخصیت‌های نام‌آشنا و محبوب سری هستند که به همراه برخی کاراکترهای جدید، مجبور شده‌اند از فرمان‌های دولتی سرپیچی کنند. Crimson One به نظر گروهی وابسته به سازمان CIA است که نقش منفی بخش داستانی را برعهده دارند. درباره اهداف و انگیزه‌های این گروه چندان صحبتی نشده، همچنین استودیوی Treyarch گفته به دلیل جلوگیری از اسپویل بخش داستانی، از قرار دادن بیوگرافی برای اپراتورهای هر فکشن خودداری کرده است. با این وجود، دیالوگ‌های Announcerها در حین گیم‌پلی بخش چندنفره کمی اطلاعات به ما می‌دهند. تیم Rogue Black Ops توسط شخصیت مارشال (Marshall) و فرانک وودز (Frank Woods) مدیریت می‌شود، البته وودز به خاطر اتفاقاتی که در Black Ops 2 برایش رخ داده، دیگر توانایی مبارزه را ندارد و نقش Announcer و برنامه‌ریز گروه را گرفته و مارشال فرماندهی نیروها در میدان نبرد را برعهده دارد.

سیستم اپراتورها که با Modern Warfare 2019 معرفی شد، بار دیگر با مشکلات همیشگی خود بازگشته است. ایده قرار دادن چنین سیستمی در بازی‌های سری Call of Duty، در ابتدا بسیار جذاب به نظر می‌رسید؛ بازیکنان دیگر کنترل یک سرباز بی‌هویت که فاقد هرگونه شخصیت‌پردازی بود را نداشتند و با کاراکترهای محبوب سری به نبرد می‌روند. اما نبود یک سیستم Progression برای اپراتورها، وجود آن‌ها را غیرضروری می‌کند. Treyarch می‌توانست با ترکیب اپراتورها و بخش Loadouts، یک سیستم پیشرفت برای آن‌ها تعریف کند و هدایایی مانند اسکین‌های اختصاصی برای هر اپراتور در نظر بگیرد.

بررسی بتای Call of Duty Black Ops 6 - گیمفا

Black Ops 6 سیستم Specialist دو بازی Black Ops 3 و ۴ را این بار با قوانین و ظاهری جدید معرفی کرده است. دیگر این ویژگی‌ها به شخصیت‌ها اختصاص ندارند و برای به دست آوردن آن‌ها باید سه Perk خود را از یک گروه انتخاب کنید. این سه گروه و Perkهای هر کدام را در ادامه می‌توانید مطالعه کنید:

Enforcer: پس از کشتن دشمنان به مدت چند ثانیه حرکت سریع‌تر شده و بخشی از سلامتی باز می‌گردد.

  • Assassin: دشمنانی که چندین نفر را بدون مردن کشته‌اند روی نقشه مارک می‌شوند
  • Bruiser: کشتن دشمنان با چاقو یا Finisher بخشی از سلامتی را بازمی‌گرداند و امتیاز بیشتری می‌دهد
  • Gung-Ho: ریلود اسلحه در هنگام دویدن و Tactical Sprint ممکن می‌شود
  • Dexterity: کاهش لرزش اسلحه در هنگام پریدن و لیز خوردن
  • Double Time: افزایش قابل توجه Tactical Sprint
  • Bankroll: پس از هر بار اسپاون شدن ۱۵۰ امتیاز برای Scorestreakها در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد

Recon: پس از هربار اسپاون دشمنان از پشت دیوارها قابل مشاهده هستند

  • Ghost: اسکوراستریک‌هایی که موقعیت بازیکن را به دشمن لو می‌دهند دیگر تاثیری ندارند
  • Engineer: تجهیزات و Scorestreakها برای بازیکن مارک می‌شوند
  • Tracker: ردپای دشمنان برای مدتی قابل مشاهده می‌شود
  • Vigilance: هرگاه که دشمن بازیکن را مورد هدف قرار می‌دهد به او اطلاع داده می‌شود

Strategist: بازی کردن در Objective و تخریب تجهیزات دشمنان امتیاز اضافه‌ای به بازیکن می‌دهد

  • Flak Jacket: آسیب کمتری از نارنجک‌ها و آتش به بازیکن وارد می‌شود
  • Dispatcher: اسکوراستریک‌های غیرکشنده هزینه کمتری دارند
  • Quartermaster: تجهیزات به مرور زمان شارژ می‌شوند
  • Guardian: بهبود سریع‌تر در Objective، نجات دادن هم‌تیمی‌ها سریع‌تر انجام می‌شود

در نگاه اول شاید این سیستم بی‌اهمیت به نظر برسد، اما با ترکیب برخی از Perkها می‌توان به یک Loadout و پلی‌‌استایل یونیک و تاثیرگذار رسید. به عنوان مثال، می‌توانید Perkهای Strategist را انتخاب کنید و با استفاده از Greed Wildcard، از Bankroll نیز بهره ببرید. با این انتخاب‌ها می‌توانید با خیال راحت در Objective بنشینید و با کشتن تنها ۳ دشمن به UAV دسترسی پیدا کنید. ترکیب‌های این چنینی با عرضه کامل بازی و Perkهای بیشتر، می‌توانند عمیق‌تر و تاثیرگذارتر شوند.

بتای Black Ops 6 تنها دو Wildcard ارائه می‌دهد که هر دو در بازی‌های پیشین وجود داشته‌اند. پیش از عرضه بتا و طی افشای عظیم اطلاعات از Black Ops 6، چند Wildcard دیگر دیده می‌شدند. به نظر می‌رسد که استودیوی Treyarch طی یک ماه اخیر تصمیم گرفته Wildcardهای جدید را در بتا قرار ندهد.

بررسی بتای Call of Duty Black Ops 6 - گیمفا

طبق سنت همیشگی سری Black Ops، در نسخه ششم نیز شاهد Scorestreakها هستیم. این سیستم در Cold War با واکنش‌های منفی بسیار زیادی مواجه شده بود و بسیاری مشتاق این بودند که Black Ops 6 چگونه این سیستم را ارائه می‌دهد. این بازی سیستم قدیمی Scorestreak را بازگردانده است. بازیکنان در مجموع ۳ تا از آن‌ها را می‌توانند انتخاب کنند و پس از هر بار مردن امتیاز حساب شده صفر می‌شود. با وجود این که بازگشت به سیستم قدیمی Scorestreak تغییر مثبتی حساب می‌شود، امتیازهای لازم برای دریافت آن‌ها کمی زیاد هستند. در Black Opsهای قدیمی، برای دریافت یک UAV به ۴۰۰ تا ۵۰۰ امتیاز نیاز بود، اکنون این عدد به ۶۵۰ رسیده است. این افزایش امتیاز، بازیکنان را مجبور به استفاده از صرفا چند Perk خاص می‌کند و پلی‌استایل‌های اکثر بازیکنان مشابه یکدیگر می‌شوند. خوشبختانه استودیوی Treyarch اعلام کرده درباره Scorestreakها به نظرات طرفداران توجه می‌کند و با موج منفی شکل گرفته علیه این مشکل، به احتمال زیاد شاهد اعداد متعادل‌تری در بازی اصلی باشیم.

در هنگام دسترسی زودهنگام بتای Black Ops 6، بازی دارای ۶ عدد Scorestreak بوده و در بتای عمومی ۲ تای دیگر نیز به بازی اضافه می‌شوند. اسامی و توضیحات هر یک از Scorestreakها را در ادامه می‌توانید مطالعه کنید:

  • Scout Pulse: یک رادار شخصی که موقعیت دشمنان را تنها برای شخصی که آن را فعال کرده مشخص می‌کند
  • RC-XD: یکی از Scorestreakهای کلاسیک سری Black Ops؛ یک خودروی کوچک انتحاری با قابلیت کنترل از راه دور
  • UAV: یک رادار که موقعیت دشمنان را برای تمام اعضای تیم مشخص می‌کند
  • Counter-UAV: یک Drone که مینی‌مپ دشمنان را غیرفعال و استفاده آن‌ها از Scorestreakها را مختل می‌کند
  • Watchdog Helo: یک هلیکوپتر که به شکل خودکار با دشمنان درگیر شده و موقعیت آن‌ها را به تیم نشان می‌دهد
  • Hellstorm: یک موشک دوربرد با قابلیت شلیک مستقیم یا پرتاب چندین بمب
  • Interceptors (دسترسی در بتای عمومی): ارسال یک گردان هوایی برای از بین بردن Scorestreakهای هوایی دشمن
  • Chopper Gunner (دسترسی در بتای عمومی): گرفتن کنترل LMG هلیکوپتر جنگی
بررسی بتای Call of Duty Black Ops 6 - گیمفا

بتای Black Ops 6 در مجموع ۱۲ اسلحه دارد و به جز Jackal PDW، همگی متعادل بوده و دارای نقش‌های خاص خود هستند. در برخی از بازی‌های جدید سری، سازندگان انگار نقش هر اسلحه را متوجه نمی‌شدند و نتیجه این موضوع تعادل عجیبی بود که برای دسته‌بندی‌های مختلف به وجود می‌آمد. به عنوان مثال، در Vanguard اسلحه‌های LMG کنترلی مشابه Assault Rifle داشتند و این اتفاق بیلدهای عجیب و غریبی به وجود آورده بود. در مبحث تعادل قدرت، به مانند ۳ بازی قبلی استودیوی Treyarch، شاهد قدرت بیش از حد یک SMG هستیم. Jackal PDW اگرچه به مانند MP5 در Cold War قوی نیست، اما احتیاج به یک تضعیف قدرت دارد.

خوشبختانه به مانند Cold War، در Black Ops 6 اضافه کردن Attachment به اسلحه‌ها باعث تغییر شدید در قدرت و کنترل آن‌ها نمی‌شود. در نسخه‌های اخیر سری، تاثیر قابل توجه اضافه کردن Attachment به اسلحه‌ها باعث ایجاد اختلافی چشم‌گیر میان دو بازیکن می‌شد. با این کار، بازیکنان مجبور می‌شوند به یک Grind تمام‌عیار روی بیاورند و ساعت‌ها با یک اسلحه بازی کنند. در Black Ops 6، این Attachmentها استفاده از یک اسلحه‌ را آسان‌تر می‌کنند، اما آن را از هویت اصلی‌اش دور نمی‌کنند. البته شایان ذکر است که پیشرفت لول اسلحه‌ها در بتا کمی کند است و خوشبختانه استودیوی Treyarch اعلام کرده در بازی اصلی این روند با سرعت بیشتری طی می‌شود.

بررسی بتای Call of Duty Black Ops 6 - گیمفا

در هنگام نگارش این مقاله، بتای BO6 چهار نقشه Scud ،Derelict ،Skyline و Rewind را در اختیار بازیکنان قرار داده است. دو نقشه Pit و Gala نیز تا پیش از پایان دسترسی زودهنگام اضافه و دو نقشه Babylon و Stakeout نیز با شروع بتای عمومی منتشر می‌شوند. همان‌طور که طراحان استودیوی Treyarch در مراسم اختصاصی بازی توضیح دادند، در طراحی کلی نقشه‌ها از فرمول کلاسیک سه‌خطی استفاده شده است. بازی‌های مدرن سری نیز از طراحی سه‌خطی بهره برده‌اند اما چیزی که نقشه‌های قدیمی سری را از آن‌ها متفاوت می‌کرد، تعاملات و اتصالات فرعی میان سه خط اصلی بود. خوشبختانه ۴ نقشه جدید Black Ops 6، دیگر محدودیت‌های نقشه‌های سه‌خطی مدرن را ندارند. بازیکن در هر جای نقشه که باشد، می‌تواند مسیری برای ورود به خط اصلی دیگر پیدا کند. همچنین هر کدام از نقشه‌ها دارای تعاملات خاصی هستند. در Scud بشکه‌های انفجاری در جای جای نقشه قرار دارند و با استفاده هوشمندانه از آن‌ها می‌توان از ورود دشمنان به Objective خودداری کرد. در Skyline یک درب مخفی پشت کتابخانه وجود دارد که مسیری جدید به سمت دیگر نقشه باز می‌کند.

طراحی خوب و فکر شده نقاط پردرگیر در هر نقشه، راه را برای درخشش تمام پلی‌استایل‌ها باز می‌کند. نقشه‌های حاضر در بتا با وجود این وسعت کمی که دارند، دارای نقاطی مخصوص تک‌تیراندازان (Snipers) هستند. خوشبختانه به مانند Black Ops Cold War و بر خلاف Modern Warfare 2019 و Modern Warfare 2 (2022)، نقشه‌های Black Ops 6 هیچ پلی‌استایلی را مجازات نمی‌کنند. البته شایان ذکر است که نبود نقشه‌هایی با وسعت زیاد در دسترسی زودهنگام بتا، کمی دلسرد کننده است.

از لحاظ تنوع بصری، نقشه‌های بتای Black Ops 6 هر کدام فضایی متفاوت دارند. Skyline یک پنت‌هاوس بسیار لاکچری بوده که صاحبان و کارکنان آن طی یک حمله مرموز کشته شده‌اند. Scud یک پایگاه نظامی در نزدیکی ساحل خلیج فارس است که زیر باران موشک‌ها، چیز زیادی از آن باقی نمانده است. Rewind یک پاساژ واقع در شهر Liberty Falls است، شهری که در بخش زامبی به استقبالش می‌رویم. Derelict یک قطار قدیمی و مخروبه در دل جنگل‌های رشته‌کوه آپالاش ایالت ویرجینای غربی می‌باشد.

بتای Black Ops 6 در هنگام نگارش این مقاله دارای ۴ حالت بازی (Mode) است. Kill Order مود جدید به حساب می‌آید که در بتای Black Ops 6 قرار گرفته؛ در این مود یکی از بازیکنان هر تیم به عنوان HVT (High Value Target) انتخاب می‌شود. موقعیت این بازیکن در هر چند ثانیه به تیم حریف نشان داده می‌شود و آن‌ها باید برای کشتن HVT تلاش کنند. البته این کار سخت‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید، هر HVT دارای ۳ Armor Plate بوده و قابلیت Down شدن دارد. پس یورش تک‌نفره به سمت او، چندان کار عاقلانه‌ای نیست. هر دو تیم باید از HVT خود حفاظت کنند و اجازه بدهند او بیشترین Killها را دریافت کند. سیستم امتیازدهی این مود به این شکل است که هر شخصی توسط HVT کشته شود، ۵ امتیار به تیم داده می‌شود. کشتن هر فرد عادی توسط فرد عادی ۱ امتیاز و کشتن HVT دو امتیاز دارد. Kill Order را می‌توان یک Team Deathmatch بااستراتژی و کار تیمی دانست، اگر از کسانی هستید که از Team Deathmatch خسته شده‌اید و حوصله مودهای دارای Objective مکانی را ندارید، قطعا از Kill Order لذت خواهید برد.

دیگر مودهای بتا، Team Deathmatch ،Domination و Hard Point هستند که در بازی‌های پیشین سری حضور داشتند. دو پلی‌لیست Face Off و Gunfight نیز در بتای عمومی در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرند.

گیم‌پلی Black Ops 6 به لطف سیستم Omnimovement دچار تحولی بزرگ شده است. تا پیش از عرضه بتا بسیاری از طرفداران از جمله من دیدگاهی پر از شک به این سیستم داشتند؛ آیا Omnimovement گیم‌پلی را ارتقا می‌دهد، یا با معرفی حرکات نامتعارف جدید قرار است تجربه‌ای طاقت‌فرسا به وجود بیاورد؟

با تجربه بتای بازی، می‌توانم بگویم پرسش این سوال ترکیبی از هر دو حدس است. بله، Omnimovement چندین مورد نامتعارف به سری آورده است، اما خوشبختانه با طراحی خوب نقشه‌ها، در برخورد دو شخص با یکدیگر فرصت کمی برای استفاده از Exploitها یا راه‌های غیرمنصفانه برای نابودی دشمن وجود دارد. همچنین با لرزش بیشتر اسلحه هنگام پریدن و لیز خوردن و قدرت کمتر Aim Assist، علاقه‌مندان به Bunny Hopping دیگر به مانند گذشته قدرتمند نیستند. این موضوع به همراه Time to Kill (TTK) طولانی‌تر باعث شده دویدن بدون فکر و برنامه در بازی، با مجازات همراه باشد. اگر می‌خواهید در Black Ops 6 موفق عمل کنید، باید با برنامه‌ریزی به سراغ Objectiveها بروید.

Omnimovement همچنین توانسته عمق بیشتری به برخی از حرکات کلاسیک بدهد. پریدن به کاور برای فرار از دست دشمنان و Dophine Dive دو مثال از این حرکات هستند که طرفداران Black Ops 1 قطعا آن‌ها را به خاطر دارند. Black Ops 6 بیشترین آزادی حرکت در تمام سری را دارد و با واکنش مثبت اکثر بازیکنان نسبت به این موضوع، Omnimovement قطعا تبدیل به سیستمی پرتکرار در نسخه‌های آینده Call of Duty می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید که با Black Ops 6 معرفی شده، سپر انسانی (Body Shield) است. پیش‌تر در Cold War این قابلیت در بخش داستانی وجود داشت و حالا شاهد حضور آن در بخش چندنفره هستیم. شخصی که اسیر شده می‌تواند با صدا زدن هم‌تیمی‌هایش، موقعیت خود را برای آن‌ها مشخص کند. اگر تیم به موقع به یار اسیر خود برسند و دشمن را از بین ببرند، می‌توانند او را نجات دهند. هنگامی که سپر انسانی توسط شخصی انجام می‌شود، Proximity Voice Chat میان دو شخص باز شده و مکالمات بسیار جذابی در این حین شنیده می‌شود.

پس از عرضه Call of Duty Vanguard در سال ۲۰۲۱، طرفداران انتقادات بسیاری نسبت به عدم تغییر در UI بازی‌های سری داشتند. پس از Modern Warfare 2019، دیگر استودیوهای سازنده Call of Duty تصمیم گرفتند طراحی UI مشابه آن بازی داشته باشند. سرانجام در سال ۲۰۲۲، استودیوی Infinity Ward با Modern Warfare 2 طراحی افقی UI را انتخاب کرد تا تحولی در این بخش انجام دهد، تصمیمی که با نارضایتی اکثریت طرفداران مواجه شد. طراحی افقی منوها استفاده از بخش Loadouts را بسیار عذاب‌آور کرده بود، بازیکنان برای شخصی‌سازی اسلحه‌های خود می‌بایست دائما در منوها بگردند و آیکون‌های با اندازه بیش از حد بزرگ را تحمل کنند. خوشبختانه Black Ops 6 دیگر از منوهای افقی استفاده نمی‌کند. طراحان UI استودیوی Treyarch سادگی و دسترسی آسان‌ را الگوی اصلی خود در طراحی UI قرار داده‌اند و نتیجه آن به وجود آمدن منوهایی با آیکون‌های بسیار ساده و با ساختار عمودی است. Black Ops 6 قصد ندارد به مانند Modern Warfare 2 و ۳ منوهایی تجملاتی و پرزرق و برق داشته باشد و بازیکن را سردرگم کند.

Black Ops 6 همچنین به بازیکنان اجازه می‌دهد HUD خود را در هنگام گیم‌پلی شخصی‌سازی کنند. طراحان چندین HUD از پیش ساخته شده در تنظیمات قرار داده‌اند تا بازیکنان هرکدام را که مناسب می‌بینند، انتخاب کنند.

موسیقی‌متن Black Ops 6 توسط جک وال (Jack Wall)، آهنگساز کهنه‌کار سری Black Ops، ساخته شده است. موسیقی منوی اصلی بازی که پیش از عرضه رسمی فاش شده بود، در کنار موسیقی‌های متن Black Ops 2 و Modern Warfare 2 از جذاب‌ترین موسیقی‌هایی است که در سری Call of Duty دیده‌ایم. همچنین در لحظات ابتدایی و پایانی هر Match موسیقی‌های اختصاصی‌ای قرار گرفته‌اند که بسته به عملکرد تیم‌تان به شما اطمینان خاطر و یا استرس می‌دهند.

بررسی بتای Call of Duty Black Ops 6 - گیمفا

بازی Black Ops 6 با استفاده از نسخه شخصی‌سازی شده IW 9.0، موتوری که دو استودیوی Infinity Ward و Sledgehammer در بازی‌های Modern Warfare 2 و ۳ استفاده کرده‌اند، ساخته شده است. از لحاظ بصری، Black Ops 6 بدون‌شک خروجی بصری بهتری نسبت به آخرین ساخته Infinity Ward دارد و مهندسین Treyarch و Raven Software توانسته‌اند با ارتقای قابل توجه نورپردازی و سایه‌ها، تجربه‌ای غوطه‌ورانه‌تر به ارمغان بیاورند. با این وجود، برخی از جزئیات کوچک در فیزیک ماشین‌ها و بازخورد اجسام به گلوله نسبت به Cold War کمتر هستند که البته انتظار می‌رود با عرضه کامل بازی این موارد در کنار برخی از باگ‌های بصری اصلاح شوند.

سری Call of Duty همیشه تنظیمات بسیار متنوع گرافیکی برای PC داشته و Black Ops 6 نیز از این قاعده مستثنی نیست. تکنولوژی‌های Upscale متنوعی مانند DLSS، FSR و FidelityFX CAS در بازی وجود دارند که تاثیر بسیار چشم‌گیری در عملکرد می‌گذارند. البته با وجود تنظیمات گرافیکی بسیار متنوع، بازی Black Ops 6 به مانند Cold War فاقد تنظیمات Film Grain است و بازیکنان راهی برای کاهش آن ندارند.

بررسی بتای Call of Duty Black Ops 6 - گیمفا

از آن جایی که مشخصاً بتای Black Ops 6 نسخۀ کامل نیست، بازیکنان در تمام پلتفرم‌ها با کرش‌های متعددی روبه‌رو می‌شوند. البته به طور کلی بتای Black Ops 6 نسبت به عناوین قبلی سری خصوصا Modern Warfare 2 و Cold War، عملکرد بسیار بهینه‌تری دارد و باگ‌های جدی دیده نمی‌شوند. طی ۱۰ ساعت تجربه بتا، ۵ یا ۶ بار با کرش مواجه شدم که چندان جدی نیست. اما موضوع جایی آزاردهنده می‌شود که برای اجرای دوباره بایستی از هفت‌خوانی به نام Call of Duty HQ عبور کنید. خلاصه این پروسه چنین است: بازی کرش می‌کند، باید با Task Manager آن را به طور کامل ببندید، از استیم Call of Duty HQ را اجرا کنید، چند دقیقه به تماشای سینماتیک Modern Warfare 3، تبلیغ‌های مربوط به Warzone و لودینگ بپردازید، از منوی افقی مضحک HQ بتا را پیدا و اجرا کنید، چندین دقیقه منتظر باشید تا بتا اجرا شود و دعا کنید که HQ کرش نکند. سرانجام پس از یک عذاب وارد منوی Black Ops 6 می‌شوید.

Call of Duty HQ از زمان معرفی‌اش تاکنون توسط اکثریت طرفداران مورد انتقاد قرار گرفته اما متاسفانه اکتیویژن توجه‌ای به این مشکلات و انتقادات طرفداران ندارد. اجرای لانچر برای تمام بازی‌های سری تفاوتی با یک شکنجه ندارد. اگر دو بازی Warzone و Black Ops 6 را در سیستم خود نصب داشته باشید و توسعه‌دهندگان Warzone تصمیم بگیرند که یک به‌روزرسانی منتشر کنند، برای اجرای Black Ops 6 مجبورید آپدیت Warzone را نصب کنید. امیدواریم سازندگان در عرضه‌های بعدی سری دیگر از Call of Duty HQ استفاده نکنند.

جمع‌بندی

بتای Black Ops 6 بدون‌شک بهینه‌ترین تجربه را میان بتاهای Call of Dutyهای چندسال اخیر ارائه داده است. از نظر گیم‌پلی شاهد تجربه‌ای آشنا اما دارای حس و حال متفاوت هستیم، ویژگی‌ها و سیستم‌های جدید مانند سیستم حرکتی Omnimovement جان تازه‌ای به فرمول قدیمی Call of Duty داده‌اند. اسلحه‌ها و تجهیزات با صرفه نظر از Jackal PDW و هزینه برخی از Scorestreakها، بسیار متعادل هستند و هر کدام از آن‌ها دارای نقشی اختصاصی می‌باشند. خوشبختانه استودیوی Treyarch طی این چندروز به بسیاری از انتقادات پاسخ داده و به نظر می‌رسد اندک مشکلاتی که در بتا مشاهده می‌کنیم، به نسخه اصلی راه نمی‌یابند.

این بتا بر اساس کد ارسالی ناشر (Activision) و روی PC تجربه شده است

امیرحسین رهنوردبدون‍ تعصبسردبیر بعدی گیمفا(MOEIN)Armanیه گیمر سادهآرمان زرمهرامین رحیمیOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)Spider-ManMHN𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥Behzad zargaryMegaAshen undead the bearerNostalgic Playerپروفسور بی سوادآریاCambyses The Thirdدکتره گیمفامحسن رضوی فرmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی بتای Call of Duty Black Ops 6 - گیمفا
بررسی بتای Call of Duty Black Ops 6 - گیمفا
بررسی بتای Call of Duty Black Ops 6 - گیمفا
بررسی بتای Call of Duty Black Ops 6 - گیمفا
بررسی بتای Call of Duty Black Ops 6 - گیمفا
بررسی بتای Call of Duty Black Ops 6 - گیمفا
بررسی بتای Call of Duty Black Ops 6 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بررسی بتای Call of Duty Black Ops 6 - گیمفا