پس از موفقیت Black Myth: Wukong تمرکز چین روی صنعت بازیسازی بیش از پیش است
بازی Black Myth: Wukong بیتردید یکی از موفقترین عناوین امسال بوده است. این اکشن نقشآفرینی که توسط استودیوی چینی Game Science توسعه یافته، نشاندهنده توانایی بالای استودیوهای آسیایی است. و به نظر میرسد چین با تکیه بر این موفقیت، تمرکز خود را بر صنعت بازیسازی افزایش داده است.
موفقیت بازی جدید Game Science نه تنها به خود این استودیو بلکه به سایر بازیسازهای چینی هم انگیزه داده است. بنابراین احتمال دارد در سالهای آینده شاهد موفقیتهای بزرگتری از سوی چینیها باشیم. طبق گزارشی جدید، چین در ماه آگوست به ۱۱۷ بازی ویدئویی چراغ سبز نشان داده است که بیشتر آنها برای عرضه در سال ۲۰۲۴ برنامهریزی شدهاند.
چند هفته پس از انتشار Black Myth: Wukong، همچنان پرفروشترین عنوان استیم است و بهطور میانگین حدود ۱.۵ میلیون بازیکن همزمان دارد. این بازی چندین رکورد را شکست و حتی در زمان انتشار دومین بازی از لحاظ تعداد بازیکن همزمان در استیم شد. از سوی دیگر، بازیهایی مانند Concord و Suicide Squad اخیراً با شکست بزرگی مواجه شدهاند.
بنابراین شاید برای صنعت بازیسازی بهتر باشد که از موفقیت Game Science درس بگیرد. استودیوهای کره جنوبی نیز پیشرفت خوبی داشتهاند و با بازیهایی مانند Stellar Blade و Lies of P نام خود را بر سر زبانها انداختهاند.
بر کسی پوشیده نیست که استودیوهای آسیایی اکنون راه درستی را در پیش گرفتهاند و دیگر استودیوها باید از آنها پیروی کنند. برخی از بازیهای معرفی شده مانند Project DT نیز پتانسیل بالایی دارند و بیصبرانه منتظریم ببینیم چه تجربههایی در انتظار ما هستند.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
لطفا خبر هارو زودتر کار کنید ممنون🙏
امیدوارم یه روزی موج موفقیت تو این صنعت به کشور ما برسه که نخبه های زیادی تو این زمینه داره و متاسفانه انگار کسی نمیخواد صداشونو بشنوه و تلاششونو ببینه
ادای احترام میکنم به همه کسایی که زندگیشونو تو این مسیر برای کسب هنر دانش و تجربه گذاشتن و به جایگاهی که لایقش بودن نرسیدن
ما خیلی تو بازی سازی پتانسیل داریم ولی حیف حمایت نمیشن
درسته دوس دارم ژاپن و چین و یا حتی کشور های شرقی توی گیم پیشرفت کنن ولی نمیدونم من چرا باز تعصب غربو میکشم.واقعا نمیدونم چرا.البته یادمون نره چندین شرکت غول بازی سازی توی شرق هستند که دارن کمک میکنن به بزرگتر شدن صنعت گیم
غربی دارن تو همه چی گند میزنن از سریال فیلم بازی بگیر همه اکثر ضعیف عمل میکنن ولی همین چشم بادومی ها از ژاپن چین کره جنوبی بگیر چقدر درست حساب شده واسه هر کاری وقت میزارن
از سوی دیگر، بازیهایی مانند GayCord و Suicide Clowns اخیرا با شکست بزرگی مواجه شدهاند. خدا را صدهزار مرتبه شکر.🙏 همیشه خوش خبر باشید آقای مکاری. البته آشغال Dustborn یا همان Gayborn را هم به این فهرست اضافه میکنیم.
خدارو شکر با این وضعیت همچنان بساط گیم سینگل پلیر به راهه
بهتر از این نمیشه موفقیت بازیهای داستانی و شکست بتل رویال ها…
البته که بازی های بتل رویال هم بد نیستند قطعا و هنوز پابجی بیشترین امار پلیر همزمان استیم رو داره اما خب به شرطی یه بازی بتل رویال موفق میشه که
اولا مثل وارزون نشه که تماما هک و چیت و تقلب از سر و کله ی بازی بالا می رفت و دیگه بازی عادلانه نبود
دوما با پرداخت های درون برنامه ای پلیر و خفه نکنه مثه بازی بتل رویال plant vs zombies ماله شرکت خوش نام EA
سوما هم که بازی بر اساس level تو رو وارد بازی بکنه بر خلاف وارزون ۲ که ممکنه توی بازی به پرو ترین پلیرها بخوری که قطعا شانسی برای پیروزی نخواهی داشت
آخ گفتی دمت گرم بهتر از این نمیشه امیدوارم بازی های لایو سرویس بتل رویال کلا بازی های آنلاین رقابتی چه رایگان چه پولی شکست بخورن تا آنقدر مثل موریانه همه چی رو نخورن و باعث فراموشی بازی های داستانی سرمایه گذاری روشون نشن موفقیت داستانی ها مارو خوشحال میکنه
دقیقا منم خیلی خوشحالم که یه بازی آفلاین و سینگل پلیر اینطوری غوغا کرده 🙌
واقعا گیم بنظرم عالی برای این سال هست ولی ما منتظر نسخه ایکس باکس هستیم هرچند که خبر زرد زیادی درحال پخش شدن هست…
بعید میتونم کشش این رو داشته باشه
واقعا میگم
فایو بعضی جاها افت فریم داره !!!
ببینیم چه میشود دیگر برادر…
واقعا بازی خفنی بود
فقط مشکل پرفورمنس داشت
چین ۱/۵ میلیارد جمعیت داره و باید کلی تو صنعت گیم و سینما پیشرفت کنه
یه برنامه واسه تجزیه ش باید بریزن، خیلی زیادن 😅
و همه شبیه هم
ای کاش بعد از موفقیت children of morta هم تمرکز ما هم روی این صنعت بیشتر میشد 😑
حالا انقدر کپی پیست کنن از رو هم و عناوین دیگه که ،حالمون از هرچی بازی که کاراکترش شمشیر به دست میگیره بهم بخوره ! …
جمعیت وحشتناکی دارن به نظرم برن رقیب gta رو بسازن بهتره ، هرچند از چینی ها هیچ وقت نباید توقع مرحله سازی ،کارگردانی و یا داستان قوی رو داشت ، این تو آثار سینمایی شون هم مشخصه !
طبق یک شایعه که چند روز قبل از انتشار همین بازی اومده بود قرار شد که اگر وو کانگ به موفقیت برسه عنوان Black Myth تبدیل به ی سه گانه بشه که بعد از داستان میمون شاه دو نسخه دیگش مختص به یک کارکتر سرشناس از متالوژی چین بپردازه که یکیشون مربوط به محافظ بهشت و شکارچی روباه سرخ ژانگ ژیاس
اگه این استودیو چنین قدمی برای چین برداشته در آینده ممکنه قطب اصلی این کشور در صنعت بازی سازی بشه و یکی از نمادین ترین استودیو ها باشه
من که به شدت منتظر بازی بعدیشونم و امیدوارم به خوبی ازشون حمایت بشه
ای بابا اینا هم جو گیر شدند🫤
قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است🤷
امیدوارم مثل صنعت خودرو سازیشون فقط کپی کاری نکنند
یعنی چین بیاد عرصه گیم با این خبر که ۱۱۷ بازی چراغ سبز نشون داده یعنی هر هفته ۲ تا گیم منتشر میکنه اونوقت باید بیکار باشی و مولتی میلیاردر که هم بتونی بخریشون و هم تایم بذاری تموم کنی. یادش بخیر قبلا ها بازی ها خطی بودن و ۷-۸ ساعت نهایت ۱۳ ساعته تموم میشدن داستانشونم واقعا جذاب بود. الان همه شدن یا بتل رویال یا اوپن ورلد با ماموریت های تکراری و حوصله سر بر نمونش اساسین کرید واقعا تو والهالا کلا حوصلم سر رفت همش ماموریت تکراری برا بدست اوردن لباس و …. الان چین بیاد عرصه گیم یعنی کپی و پیست. مثل خودرو سازیشون هر سال یه خودرو میدن مثل تیگو انگار گوشی ایفونه مینی پرو پلاس پرومکس.