تعداد بازیکنان Concord در زمان انتشار روی استیم ۱۰ برابر کمتر از Redfall است

آرمین مکاری
۲۰:۰۵ ۱۴۰۳/۰۶/۱۰

بازی Concord، یکی از عناوین انحصاری پلی استیشن ۵ است که شرکت سونی سرمایه‌گذاری زیادی روی آن انجام داد. اما پس از هشت سال توسعه، این بازی نتوانست حتی در بین ۳۰ عنوان پرفروش این کنسول قرار بگیرد.

جدیدترین انحصاری سونی همچنان در لیست پرفروش‌ترین بازی‌های استیم (Steam) جایی ندارد، زیرا تقریباً هیچ‌کس آن را نمی‌خرد. بازی Redfall، یکی از شکست‌های ایکس باکس که در سال گذشته عرضه شد، انتقاداتی مشابه Concord به آن وارد کردند اما عملکرد به مراتب بهتری داشت.

در مقایسه بین عملکرد اولیه دو بازی روی استیم، Redfall توانست به ۶۱۲۴ بازیکن همزمان برسد، در حالی که Concord تنها ۶۲۲ بازیکن داشت؛ به این معنی که حالت چندنفره روی رایانه‌های شخصی تقریباً خالی از پلیر است.

انتظار می‌رفت که این بازی فروش خوبی نداشته باشد، زیرا هر دو نسخه بتا بسیار ناامیدکننده بودند. مشکلات Concord از مدت‌ها قبل از انتشار شروع شده بود، اما پلی استیشن هیچ اقدامی برای رفع این نگرانی‌ها انجام نداد. بتای عمومی تنها توسط ۲ هزار بازیکن روی استیم تجربه شد و عملکرد بازی در زمان انتشار حتی بدتر از زمان بتا بود.

Concord

سونی قبل از انتشار، نقشه راه Concord را منتشر کرد. بنابراین چنین عملکرد ضعیفی قطعاً به ضرر این غول ژاپنی خواهد بود. برخی حتی ابراز نگرانی کرده‌اند که این شکست می‌تواند تغییراتی در رویکرد بلندمدت سونی نسبت به عناوین لایو سرویس ایجاد کند.

بازی‌های چندنفره معمولاً در زمان انتشار با استقبال هزاران بازیکن مواجه می‌شوند. Concord نیز در تعطیلات آخر هفته منتشر شد که به خودی خود یک مزیت در جذب پلیر محسوب می‌شود.

اگر بخواهیم مقایسه دیگری انجام دهیم، باید بگوییم بازی داستان محور Black Myth: Wukong به سرعت به حدود ۱ میلیون بازیکن همزمان روی استیم رسید. سونی منابع و زمان بسیاری روی این پروژه صرف کرد، بنابراین انتظار داشت که Concord نیز با موفقیتی مشابه روبرو شود.

اگرچه استودیوی Firewalk هنوز امیدوار است که اوضاع را بهبود ببخشد، اما نشانه‌ها حاکی از آن است که پلی استیشن ممکن است با بزرگترین شکست سال ۲۰۲۴ خود مواجه شده باشد.

𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥Arcix™ツ`A0seyed0Aاپوزوسیون گیمفادکتره گیمفاRifleGBboy gamerTrevor Phillips∞One Simple PC GamerکلاغCambyses The ThirdOrin

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید