درآمد ۳۰ میلیارد دلاری NVIDIA در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴؛ سلطه ادامه‌دار بر بازار هوش مصنوعی

امیر فتحی
۱۸:۴۳ ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
Nvidia AMD

روز گذشته شرکت انویدیا (NVIDIA) گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه دوم سال جاری را منتشر کرد.

طبق این گزارش، انویدیا طی این سه‌ماه ۳۰ میلیارد دلار درآمد داشته است. این رقم نسبت به سه‌ماهه پیشین ۱۶ درصد رشد داشته و حدود ۱۲۲ درصد از درآمد سه‌ماهه دوم سال گذشته بیشتر است.

جنسن هانگ (Jensen Huang)، بنیان‌گذار و مدیرعامل انویدیا، درباره آینده این شرکت چنین گفت:

هاپر همچنان تقاضای بالایی در بازار دارد و انتظار برای بلک‌وال فوق‌العاده است. انویدیا درحالی به این رکورد در درآمد رسیده که مراکز دیتا با سرعت بسیاری درحال پیشرفت هستند.

آقای هانگ همچنین اعلام کرد که نمونه‌های بلک‌وال به‌زودی به دست همکاران و دیگر مشتریان خواهند رسید. او در پایان صحبتش گفت که هوش مصنوعی مولد تحولی عظیم در تمام صنایع ایجاد می‌کند.

در صورت شروع این تحول، شرکت انویدیا در خط اصلی آن خواهد بود. این شرکت در نیمه‌ نخست سال مالی ۲۰۲۵ حدود ۱۵.۴ میلیارد دلار به عنوان سود نقدی و بازخرید سهام به سهام‌داران پرداخت کرده است. مجوز بازخرید سهام ۷.۵ میلیارد دلار بود. در پایان سه‌ماه دوم، تیم مدیریت ۵۰ میلیارد دلار دیگر برای بازخرید سهام پرداخت کرد.

طبق گزارش، انویدیا ۲.۹ میلیارد دلار از صنعت گیمینگ درآمد داشته که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد و نسبت به سه‌ماهه پیشین ۹ درصد رشد داشته است.

بخش رباتیک انویدیا چیزی حدود ۳۴۶ میلیون دلار درآمد داشته ۵ درصد بیشتر از سه‌ماهه پیشین و ۳۷ درصد بیشتر از سال گذشته می‌باشد. انویدیا برای سه‌ماهه سوم سال انتظار کسب درآمدی ۳۲.۵ میلیاردی دارد.

🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉Strixcrystal skySoulHELLO.BROTHERS

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید