اکتیویژن احتمالا از هوش مصنوعی برای طراحی NPC استفاده کند
هوش مصنوعی اکنون سریعتر از هر زمانی در حال رشد است و شرکتهایی مانند اکتیویژن (Activision) نمیخواهند از این پیشرفت جا بمانند. طبق پتنت جدید اکتیویژن، این شرکت میخواهد هوش مصنوعی را به طراحی NPCها اضافه کند.
این استفاده به منظور واقعگرایانهتر شدن اعمال، واکنشها و بازخوردهای NPCهاست. هوش مصنوعی به آنها کمک میکند تا به اتفاقات گیمپلی بازخورد مناسبی نشان دهند. هوش مصنوعی استفاده شده با تحلیل بازخوردهای انسان توانسته به این درجه برسد.
نام پتنت مذکور «روشها و سیستمهایی برای اعمال هوش مصنوعی به منظور ساخت صدای گیمپلی» نوشته شده و به طور به خصوص به استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی برای ساخت واکنش صوتی انسانی و واقعگرایانه در هنگام گیمپلی مربوط میشود. با این تکنولوژی دیگر NPCها برای هر عملی که بازیکن انجام میدهد او را تهدید نمیکنند.
واکنشهای موردنظر ممکن است در قالب صوتی یا حرکتی به بازیکن نشان داده شود. عکسالعملهای ثبت شده و اتفاقات گیمپلی برای ساخت یک شبکه عصبی برای NPCها در طی رویدادهای گیمپلی استفاده میشوند.
پتنت همچنین درباره ساخته شدن ژستها و حرکات واقعی NPCها نیز صحبت میکند. این حرکات برای پشتیبانی از واکنشها و بازخوردهای صوتی موثر هستند. به زبانی دیگر، هر NPC در بازی دارای صدا و واکنشهای فیزیکی متفاوتی خواهد بود.
به گفته اکتیویژن، روش کنونی سازندگان برای ساخت واکنشهای NPC بسیار محدود و غیرواقعی است. اگر یک اثر بتواند به طراحی بصری و مکانیکهای گیمپلی فوقالعاده برسد، داشتن NPCهایی که واقعگرایانه نیستند شرایطی نامطلوب به وجود میآورد.
صدای تولید شده مصنوعی برای NPCها میتواند بر غوطهوری و تجربه کلی بازی تاثیر منفیای بگذارد. به همین خاطر ما به سیستمها و روشهایی نیاز داریم که اعمالی واقعی و بر پایه فیزیک جهان واقعی بسازند، تا تجربهای ایمرسیو به وجود بیاید.
شایان ذکر است که اکتیویژن در گذشته پتنتهای بسیاری ثبت کرده است. یکی از آنها به اشتراک گذاشتن اینتوری درون بازی با دیگر بازیکنان بوده که با واکنشهای متفاوتی رو به رو شده بود.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
صدای هوش مصنوعی به جای صدای یه شخص واقعی؟…نه ممنون
سلام مبارک اولین کامنت بعد دوری دلمون تنگ شده بود هر روز امتحان میکردم تازه امروز باز شد سایت برام
قطعا اگه بتونه اینکارو میکنه. هدف اینا فقط کاهش هزینه است.
خداییش میگم تو این دو هفته بخاطر پیگیری اخبار سایت همسایه رفتم یا ویجی اما هیچکدوم نمیدونم چجوری بود به دلم نمینشست واقعا به گیمفا فقط عادت کردیم خودم که اینجور هستم همش اعصابم ریخته بود بهم نکنه کلا کر کره پایین اومده منم که غیر گیمفا جایی نه میتونم کامنت بزارم نه اصلا به دلم قلمشون میشینه جدی میگم هیچی گیمفا نمیشه
حرف دل خودمو زدی
بلاخره بعد ۸ روز سایت برام باز شد
اکتیویژن کم مونده خود بازیو بده هوش مصنوعی بسازه
مگه چه اشکالی داره الان دیگه تمام دنیا شده هوش مصنوعی معذرت میخوام برای هر کاری دیگه انسان ها دارن از هوش مصنوعی استفاده میکنن اما خودشون گفتن که ما باید به گونه ای از این هوش مصنوعی برای طراحی NPC ها استفاده کنیم که تجربه واقعی و به عبارتی واقع گرایانه ترین تجربه رو به پلیر های عزیز وارد کنه استفاده کردن به درستی و عالی ترین شکل ممکن از هوش مصنوعی این ملاک هست که شما به گونه ای طوری از هوش مصنوعی استفاده کنی که اصلا یک تجربه واقعی باشه اشکالی ندارد الان دیگه تمام دنیا شده هوش مصنوعی و هر روز هم داره مدرن تر و پیشرفته تر میشه
حرف دلمو زدی
امیدوارم خوب درست بشود.
آقا کم مونده بازیشو هوش مصنوعی بسازه.این بد نیست که Npc هوش مصنوعیشون قوی تر شه کلی خب زیاده روی تو اینه که رو آن پی اس ها صدای ی واقعی حذف میشه!خب صد درصد هیچی مث صدای واقعی نیست یعنی چی؟بخاطر کمبود هزینه اینقدر گند نزنید تو بازی نمیگم هوش مصنوعی رو بازی ها خوب نیست ولی زیاده رویش هم خوب نیست