۹۰ درصد از توسعه‌دهندگان معتقدند که خرید درون برنامه‌ای ضروری نیست - گیمفا
۹۰ درصد از توسعه‌دهندگان معتقدند که خرید درون برنامه‌ای ضروری نیست - گیمفا
۹۰ درصد از توسعه‌دهندگان معتقدند که خرید درون برنامه‌ای ضروری نیست - گیمفا
۹۰ درصد از توسعه‌دهندگان معتقدند که خرید درون برنامه‌ای ضروری نیست - گیمفا
۹۰ درصد از توسعه‌دهندگان معتقدند که خرید درون برنامه‌ای ضروری نیست - گیمفا
۹۰ درصد از توسعه‌دهندگان معتقدند که خرید درون برنامه‌ای ضروری نیست - گیمفا

۹۰ درصد از توسعه‌دهندگان معتقدند که خرید درون برنامه‌ای ضروری نیست

آرمین مکاری
۱۹:۰۹ ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
خرید درون برنامه‌ای

طی یک نظرسنجی که در کنفرانس Devcom انجام شده، نشان می‌دهد که ۸۹ درصد از توسعه‌دهندگان بازی بر این باورند که وجود خرید درون برنامه‌ای برای فروش بازی‌ها ضروری نیست.

این کنفرانس که در شهر کلن برگزار شد، شامل ۳۰۰ سخنران از سراسر جهان بود و حداقل ۱۰۰ نفر از آن‌ها در این نظرسنجی شرکت کردند. طبق این نظرسنجی، اکثر توسعه‌دهندگان معتقدند که بازی‌های AAA می‌توانند تنها با مدل سنتی فروش یا همان buy-to-play به موفقیت مالی دست یابند و نیازی به فروشگاه درون‌برنامه‌ای ندارند.

همچنین، طبق این نظرسنجی، تنها یک نفر از صد شرکت‌کننده معتقد بود که وجود تبلیغات برای آینده صنعت بازی‌سازی ضروری است. در همین حال، درباره هوش مصنوعی نیز در این جلسه بحث شد و حدود ۳۱ درصد از شرکت‌کنندگان معتقد بودند که استفاده از هوش مصنوعی در توسعه باید تا حد امکان محدود باشد. در مقابل، ۲۱ درصد از توسعه‌دهندگان باور داشتند که استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به کدنویسی و روند کلی تولید، می‌تواند یک حرکت رو به جلو برای صنعت بازی‌سازی باشد.

همچنین بیش از ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقد بودند که اشباع بازار، مشکل اصلی بازی‌سازی است. در حالی که ۴۶ درصد عنوان کردند که افزایش هزینه‌های توسعه بزرگترین چالش آن‌ها محسوب می‌شود.

در آخرین نظرسنجی، نظرات در مورد اخراج کارکنان نیز متفاوت بود؛ ۴۳ درصد از شرکت‌کنندگان پیش‌بینی کردند که تعلیق نیروها در ۱۲ ماه آینده کاهش خواهد یافت، در حالی که مابقی بر این باور بودند که این مشکل فراتر خواهد رفت.

خرید درون برنامه‌ای؛ چالش این روزهای بازی‌سازها

خرید درون برنامه‌ای

مباحث پیرامون خریدهای درون برنامه‌ای یا همان میکروتراکنش (microtransactions) سال‌هاست که وجود دارد، و مکانیزم Pay to Win از سوی دولت‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. تا جایی که پارلمان بریتانیا اظهار داشته که خریدهای درون برنامه‌ای‌ باید در این کشور به عنوان نوعی قمار طبقه‌بندی شوند. اما علی‌رغم تمام این بحث و بررسی‌ها، صنعت بازی‌سازی همچنان به استفاده از آن ادامه می‌دهد، زیرا ناشرین پول زیادی از این مکانیزم به دست می‌آورند.

به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۱ شرکت اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) حجم کثیری از درآمد ۸.۸ میلیارد دلاری خود را از طریق میکروتراکنش‌ها به دست آورد. حتی GTA 5، یکی از پرفروش‌ترین عناوین تاریخ، در سال ۲۰۱۷ از خریدهای درون برنامه‌ای بیشتر از فروش بازی کسب درآمد کرد. بنابراین با چنین حجم جابجایی مالی، به راحتی می‌توان درک کرد که چر صنعت علاقه‌ای به کنار گذاشتن این موضوع ندارد، حتی اگر توسعه‌دهندگان و طرفداران هر دو مخالف آن باشند.

SamA0seyed0A𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥kravinoff

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۹۰ درصد از توسعه‌دهندگان معتقدند که خرید درون برنامه‌ای ضروری نیست - گیمفا
۹۰ درصد از توسعه‌دهندگان معتقدند که خرید درون برنامه‌ای ضروری نیست - گیمفا
۹۰ درصد از توسعه‌دهندگان معتقدند که خرید درون برنامه‌ای ضروری نیست - گیمفا
۹۰ درصد از توسعه‌دهندگان معتقدند که خرید درون برنامه‌ای ضروری نیست - گیمفا
۹۰ درصد از توسعه‌دهندگان معتقدند که خرید درون برنامه‌ای ضروری نیست - گیمفا
۹۰ درصد از توسعه‌دهندگان معتقدند که خرید درون برنامه‌ای ضروری نیست - گیمفا
۹۰ درصد از توسعه‌دهندگان معتقدند که خرید درون برنامه‌ای ضروری نیست - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۹۰ درصد از توسعه‌دهندگان معتقدند که خرید درون برنامه‌ای ضروری نیست - گیمفا