ثروتمندترین توسعه‌دهندگان بازی و تولیدکنندگان محتوا در بریتانیا مشخص شدند
ثروتمندترین توسعه‌دهندگان بازی و تولیدکنندگان محتوا در بریتانیا مشخص شدند
ثروتمندترین توسعه‌دهندگان بازی و تولیدکنندگان محتوا در بریتانیا مشخص شدند
ثروتمندترین توسعه‌دهندگان بازی و تولیدکنندگان محتوا در بریتانیا مشخص شدند
ثروتمندترین توسعه‌دهندگان بازی و تولیدکنندگان محتوا در بریتانیا مشخص شدند

ثروتمندترین توسعه‌دهندگان بازی و تولیدکنندگان محتوا در بریتانیا مشخص شدند

محسن رضوی فر
۱۴:۵۵ ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
ثروتمندترین توسعه‌دهندگان بازی و تولیدکنندگان محتوا در بریتانیا مشخص شدند

رسانه The Sunday Times فهرست ثروتمندترین توسعه‌دهندگان بازی و تولیدکنندگان محتوا در بریتانیا را ارائه کرده است.

طبق این گزارش، برادران روسی‌الاصل ایگور و دیمیتری Bukhman با ثروت تخمینی ۱۲.۵ میلیارد پوند پیشتاز هستند. این دو که در فهرست کلی ثروتمندان The Sunday Times 2024 در رده بیست و هفتم قرار گرفتند، از بنیان‌گذاران استودیوی Playrix، خالق بازی‌های موبایلی Township، Fishdom و Homescapes هستند.

این فهرست تحت سلطه توسعه‌دهندگان بازی‌ها است. نام‌های شناخته شده‌ای همانند دن و سم هاوسر، بنیان‌گذاران راکستار (Rockstar)، با ثروت تخمینی ۳۵۰ میلیون پوند در رتبه چهارم قرار دارند. از دیگر نام‌های این فهرست می‌توان به نیل تیلور (Neil Taylor)، رئیس خرده‌فروشی Game اشاره کرد که یکی از بنیان‌گذاران فروشگاه‌های زنجیره‌ای به شمار می‌رود.

از دیگر نام‌های برجسته این فهرست می‌توان از Riccardo Zacconi، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل سابق King (با ثروت تخمینی ۴۱۰ میلیون پوند)، گری نیومن، خالق بازی سندباکس Garry’s Mod (با ثروت تخمینی ۳۳۵ میلیون پوند)، Sean Murray، یکی از بنیان‌گذاران Hello Games، (با ثروت ۹۴ میلیون پوند) و همچنین کریس و جیسون کینگزلی، بنیان‌گذاران استودیوی Rebellion (با ثروت ۱۲۰ میلیون پوند) نام برد. علاوه بر این، لوکا گالانته، توسعه‌دهنده بازی Vampire Survivors، ثروتی معادل ۴۰ میلیون پوند دارد.

تولیدکنندگان محتوا نیز در این فهرست حضور دارند. KSI و The Sidemen با ثروت تخمینی ۵۰ میلیون پوند به طور مشترک در رتبه بیست و یکم قرار گرفتند.

Go tell aunt roudyArcix™ツ`پروفسور بی سوادیه گیمر سادهall time play gameTa Specternimaاپوزوسیون گیمفاboy gamer

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ثروتمندترین توسعه‌دهندگان بازی و تولیدکنندگان محتوا در بریتانیا مشخص شدند
ثروتمندترین توسعه‌دهندگان بازی و تولیدکنندگان محتوا در بریتانیا مشخص شدند
ثروتمندترین توسعه‌دهندگان بازی و تولیدکنندگان محتوا در بریتانیا مشخص شدند
ثروتمندترین توسعه‌دهندگان بازی و تولیدکنندگان محتوا در بریتانیا مشخص شدند
ثروتمندترین توسعه‌دهندگان بازی و تولیدکنندگان محتوا در بریتانیا مشخص شدند
ثروتمندترین توسعه‌دهندگان بازی و تولیدکنندگان محتوا در بریتانیا مشخص شدند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • tintin گفت:

    درآمد بازی های موبایلی باورکردنی نیست…..

    Madao, the carton walker
  • logical man گفت:

    یعنی من همیشه تو این زمینه به خالق ماینکرفت فکر میکنم که چجوری با یک بازی با اون گرافیک نسل ۴ می( می‌دونم خودش الان یه آرت محسوب میشه) و اون پیکسل های قابل لمسش اثری بسازه که هنوزم پرفروش ترین بازی تاریخ باشه و هنوزم ذره ای از طرفداراش کم نشه

    Madao, the carton walkerGo tell aunt roudyکاکاسنگی
  • logical man گفت:

    یه چیزم بگم: تاحالا توجه کردین شرکت ها هروقت تمام تمرکزشون رو گذاشتن روی گرافیک و ظاهر بازی رو اولویت قرار دادن در نهایت شکست تجاری خوردن( البته نمیگم همشون)؟ الانم هلبلید و الن ویک رو داریم ،

    Madao, the carton walkerOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)دیبی لزمرکاکاسنگیerfankarimiپروفسور بی سوادO2KHPSSRDKHKباراکا اساسینشبح اسپارتانmore
    • amirthful گفت:

      ۱.چقدر بی ربط
      ۲.اگر “نمیگی همشون” و یه چیز تخمینیه چرا در رابطش صحبت می کنی فکت سازی میکنی
      ۳.جفت بازی ها نسخه‌ی دوم داشتند این چگونه میتونی شکست تجاری تلقی بشه؟
      ۴.شما مطمئنی هر دو بازی که رو هم چهار تا نسخه و یک دی ال سی و یک اکسپنشن هستند رو تجربه کردید چون برداشت من اینه که انگار فقط تریلری رو گذری از این ها دیدید و فکر میکنید فقط گرافیک هستند…
      ۵.الن ویک ۲ فروش ضعیفی داشت اما رمدی در نهایت راضی بود و این در تمام بازی های رمدی هست، اونها بازیاشون چون خاصه کم میفروشه ولی هممون میدونیم چه استودیوی محبوب و با کیفیتیه.
      ۶.هلبلید ۱ یه اثر ایندی بود هلبلید ۲ زیر مجموعه مایکروسافت و جفتشون دو تا کمپانی گنده یعنی سونی و مایکروسافت پشتش بودن این نشان از کیفیت بازی داره که در نسخه‌ی دوم نسبت به نسخه اول داستان ضعیف تری داشتیم…
      ۷.جدای از این ها موارد زیادی وجود داره که حرف شما رو نقض میکنه ولی من در تعجبم چرا در همچین پستی! همچین سخنی؟

      • logical man گفت:

        کلا بازی هایی نظیر الن ویک و هلبلید برای یه سلیقه خاص ساخته شدن اما اینکه در الن ویک هیچ تنوعی در گیم پلی و گان پلی و همینطور انمی ها وجود نداشت و حتی در زمینه ترس هم اونقدر موفق نبود رو نمیشه پای سبک بازی بذاریم ، به نظرم میتونست جوری ساخته بشه که حداقل گیم پلی کمی درگیر کننده باشه . بازی رو انجام دادم اما به اتمام نرسوندم و ول کردم چون بعد فهمیدم به طور عجیبی داستان در ادامه نسخه قبلی و حتی بازی کنترل هست ، هلبلید هم در زمینه گیم پلی هیچ نو آوری ای نداشته
        من نمیدونم بعضی ها چرا سعی دارن بگن نه خب این بازی ها سبکشون همینه و جایی برای خلاقیت در این زمینه ها وجود نداره
        در مورد شکست تجاری بنده اشتباه شاید اطلاع داده باشم عذرخواهی میکنم . بیشتر منظورم این بود که این بازی ها معمولا فروش خوبی ندارن چون پلیر بیشتر بدنبال یه گیم پلی درگیر کننده هست تا گرافیک و داستانی در این حد وابسته به نسخه قبلی

    • داداش حرفت صحیحه ولی الن ویک جز اون دسته بازیا نیست که وقتی تمرکز روی گرافیک میره از داستانش کم بشه بنظرم حقش نبود و جز اندر ریتد و کم فروش ترین بازی ای هست که واقعا اثر خوبیه و در حقش ظلم شده
      برای مثال جایگزین الن ویک بهتر بگی “ اوردر “

    • Phantom گفت:

      آخه مثال هایی که زدی به جز گرافیک داستان قوی هم دارن نسخه های اولشون موفق بودن مخصوصا هلبلید که کلی جایزه هم گرفت و تحسین شد. هردو بازیا نسخه فیزیکی ندارن و اجراشون سیستم قوی میخواد که خیلی گیمرا امکانشو ندارن یکیشونم که انحصاری اکس باکسه که کم طرفدار ترین پلتفرمه

      خدای سابق (اک دوم🗿)
      • logical man گفت:

        بازی تنها چیزهایی که داره گرافیک و انیمیشن روان و داستان نه چندان درگیز کننده و وابستگی شدید به نسخه های قبل
        پلیر از بازی گیم پلی درگیرکننده ، گان پلی متنوع ، انمی های متفاوت میخواد بیشتر تا …..
        هلبلید هم همینطور
        بدون شک میدونستم هردو بازی فروش خوبی ندارن
        اما قبول دارم که برای طرفدارای خاص خودشون ساخته شدن
        اما بدون نسل این بازی ها به دلیل سود خیلی کمشون کمکم برداشته میشه تا وقتی که بخوان در گیم پلی انقدر بی‌توجهی کنن

    • KHPSSRDKHK گفت:

      خیر این دو تا بازی بازی های خاص پسند هستن،و الا الان راکستار و ناتی داگ باید سالگرد ورشکستگی میگرفتن با این منطق

      Madao, the carton walkeramirthful
    • دوتا از بهترین هارو گفتی مخصوصا آلن ویک که جایزه بهترین بازی ترسناک داره در ده سال اخیر مشکلش فقط گیم پلی بازیش که همه پسند نیست و بهینه نشدنش واسه سیستم‌های پایین تر و اینکه رو استیم نیست مارکتینگ قوی نداشت در شلوغ ترین ماه ترافیکی سنگین ۲۰۲۳ منتشر شد هایپ اولیه فروش از دست داد بعدشم سه ماه طلایی اول فروش رو هلبلید هم نسخه اولش جزو شاهکار ها بود و دومی هم سیاست های اشتباه مارکتینگ و انتشار مشکلش بود و خاص بودن اتمسفر بازی والا نشان‌دهنده بد یودن بازی یا صرفا گرافیک نبود که اگه بود کلی بازی باید شکست خورده حساب می‌شد که عکس پرفروش هم هستن اتفاقا گرافیک یکی از مهم ترین عوامل هم از دیدگاه مخاطب هم منتقد الان هلبلید دو با اختلاف جزو بهترین بازی ها هست که فیبرها انریل انجین ۵نشون داد آدم نورپردازی بافت‌های یکدست و باکیفیت محیط فیزیک و کیفیت صدا بازی رو که میبینی میشنوی لذت میبری تیمش سنگ تموم گذاشته تو فیبرهای انریل استفاده کردن ازش اول بازی هم زده با هدفون تجربش کنید که تمرکز بخش فنی رو میرسونه مگه میشه منکر جادو گرافیک و هنر پیاده سازیش و در نهایت لذت مخاطب ازش شد .

      amirthfulکاکاسنگیپروفسور بی سواد
    • فیچرهای آنریل انجین اشتباه تایپی بود

  • با یدونه Vampire Survivors چهل میلیون پوند ثروت جمع کرده، قشنگ سبک سازی کرد این بازی، اصل اعتیاد اوره

ثروتمندترین توسعه‌دهندگان بازی و تولیدکنندگان محتوا در بریتانیا مشخص شدند