اطلاعات جدیدی از مدل پایین رده AMD RDNA 4 RX 8600 فاش شد

ًRE:ZA
۰۱:۴۳ ۱۴۰۳/۰۶/۱۲

پیش‌بینی می‌شود که AMD معماری گرافیکی RDNA 4 را در ماه‌های آینده رونمایی کند. در مورد RDNA 4، هنوز هیچ اطلاعاتی منتشر نشده و در چندین رویداد سخت افزاری مختلف که حضور آن احتمال داده می‌شد نیز غایب بوده است.

طبق شایعات، AMD دیگر روی پردازنده گرافیکی پیشرفته Navi 41 کار نمی‌کند. فقط Navi 48 و Navi 44 که دومی مدلی باقدرت پایین‌تر است، هنوز در حال توسعه هستند. در همین حال، Navi 48 ممکن است اولین‌بار در CES سال بعد، اولین نمایش خود را داشته باشد.

به‌تازگی اما یکی از اینسایدرهای معروف که سابقه خوبی در افشای اطلاعات مختلف سخت‌افزاری دارد، لیک‌های جدیدی از پروژه‌های آتی AMD منتشر کرده است.

  به لطف اطلاعات واکاوی شده توسط Olrak29 از دیتای مربوط به حمل و نقل قطعات AMD، به نظر می‌رسد که Navi 48 XTX و Navi 44 XL واقعاً توسط AMD در حال توسعه هستند.

AMD معمولاً مدل‌های XL ،XT و XTX را به‌عنوان پردازنده‌های گرافیکی مجزا ارائه می‌کند. برای سری پردازنده‌های قابل‌حمل و ورک استیشن‌ها، مدل‌های اختصاصی مانند XTXH و XTGL وجود دارد. با این وجود، سری مجزای مخصوص دسکتاپ معمولاً از سه نوع تشکیل شده است.

در حالی که XT و XTX ممکن است مشخصات یکسانی داشته باشند، بسته به پردازنده گرافیکی، XTX معمولاً مدل کامل با عملکرد بهبود یافته نسبت به دیگر مدل‌ها است. از سوی دیگر، مدل‌های XL معمولاً ورژن‌های کوچک‌تر از مدل اصلی GPU هستند.

به این ترتیب، RDNA 4 ممکن است با Radeon RX 8600 SKU عرضه شود.

علاوه بر این، انتظار می‌رود که AMD پیشرفت‌هایی مانند ردیابی پرتوی (Ray Tracing) بهتر و کارایی بالاتر را برای اجرای بازی‌ها به ارمغان بیاورد. پیش‌بینی می‌شود که زمان ارائه برخی از این پیشرفت‌ها به عرضه PS5 Pro گره‌ خورده باشد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید