۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان - گیمفا
۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان - گیمفا
۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان - گیمفا
۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان - گیمفا
۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان - گیمفا
۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان - گیمفا

۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان

امیررضا نوذرپور
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان - گیمفا

سریال فرار از زندان یکی از محبوب‌ترین سریال‌های زمان خودش بود و تا ۵ فصل ادامه داشت و با اینکه به نوعی داستان آن به پایان رسیده، طرفداران بدشان نمی‌آید اگر باز هم فصل‌های دیگری از این سریال ساخته شود.

متاسفانه به نظر نمی‌رسد که شبکه‌ی Fox برنامه‌ای برای ساخت یک ریبوت یا فصل جدیدی از این سریال داشته باشد؛ اما با اینحال سریال‌های زیادی با شخصیت‌ها، موضوعات و حس و حال مشابه‌ فرار از زندان وجود دارد که شاید بتواند طرفداران این سریال را راضی کند.

داستان سریال فرار از زندان درباره‌ی دو برادر به اسم‌های لینکلن باروز و مایکل اسکافیلد است که لینکلن برای جرم انجام نداده، به اعدام محکوم شده بود. به همین خاطر مایکل نقشه‌ای را برای فراری دادن برادرش طراحی می‌کند که برای اجرای این نقشه، خودش باید وارد آن زندان شود. در طول این پنج فصل، سریال توانست تا نقد‌ها و نمرات خوبی را دریافت کند که البته در فصل‌های بعدی افت کرد. با اینجال سریال به پایان رسیده و طرفداران دنبال سریالی هستند که بتواند باز هم آن حال و هوا را برایشان تداعی کند؛ در ادامه با ده سریال برتر مشابه با فرار از زندان آشنا شوید.

۱۰- سریال Breaking Bad – سال‌های پخش: از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳

۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان - گیمفا

احتمالا همیشه عادت داشتید که اسم سریال Breaking Bad را در رتبه‌‌های اول یا حداقل دوم ببینید و البته رتبه‌ی ۱۰ در این لیست اصلا به معنای ضعیف بودن آن نیست. سریال Breaking Bad یکی از برترین سریال‌های تاریخ است که برای همیشه در تاریخ سریال‌های تلویزیونی ماندگار شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شده و به همراه شخصیت‌پردازی‌های جذاب، داستان هیجان‌انگیز، کارگردانی بی‌نظیر، فیلمبرداری چشم‌نواز و البته بازیگران فوق‌العاده، پکیج کاملی از یک سریال بی‌نقص را به مخاطب ارائه می‌دهد. با وجود المان‌های جنایی، شخصیت‌های پیچیده و لحظات غافلگیرکننده، این سریال برای طرفداران فرار از زندان می‌تواند جذاب باشد.

پس از تماشای پنج فصل و ۶۲ قسمت از سریال Breaking Bad، طرفداران و بینندگان آنقدری خوش‌شانس بودند که اسپین آفی با عنوان Better Call Saul از این سریال ساخته شود که کیفیت فوق‌العاده‌ای به اندازه‌ی Breaking Bad (از نظر برخی حتی بهتر) داشت. برخلاف سریال فرار از زندان، تمامی فصول سریال Breaking Bad همیشه نمرات خوبی داشتند و کیفیت خود را همیشه حفظ کرد.

۹- سریال Mayor of Kingstown -سال‌های پخش: از سال ۲۰۲۱ تا الان

۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان - گیمفا

همانند سریال فرار از زندان، سریال Mayor of Kingstown ساخته‌ی تیلور شریدان، حول محور جنایات و زندان جریان دارد. جرمی رنر در این سریال در نقش شخصیتی به اسم مایک مک‌لاسکی است. خانواده‌ی مک‌لاسکی سال‌ها به عنوان واسطه‌ای بین زندانیان‌ نگهبانان زندان، افسران پلیس و باندهای خیابانی فعالیت می‌کنند. پس مایک درواقع یک شهردار نیست اما به دلیل نفوذ زیاد و تلاشش برای حفظ صلح شهر، می‌توان او را همانند یک شهردار در نظر گرفت.

سریال Mayor of Kingstown از سال ۲۰۲۱ شروع به پخش کرد و تا به حال سه فصل ده قسمتی از آن پخش شده است؛ پس بینج واچ (پشت سر هم دیدن تمام قسمت‌ها) کردن آن چندان سخت نیست، البته باید در نظر بگیرید از آنجایی که فصل سوم آن به تازگی به پایان رسیده، یک سالی باید برای فصل چهارم آن صبر بکنید. با اینحال این سریال با هیجان زیادش، می‌تواند یادآور سریال فرار از زندان باشد.

۸- سریال ۲۴ – سال‌های پخش: از ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴

۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان - گیمفا

سریال ۲۴ شاید ربطی به زندان و زندانی نداشته باشد، اما هیجان زیاد و المان‌های جنایی باعث می‌شود تا ما را یاد سریال فرار از زندان بیاندازد. سریال ۲۴ ساخته‌ی جوئل سورنو و رابرت کوچارن داستانی جذاب و در عین حال خلاقانه‌ای دارد، داستان درباره‌ی مامور فدرالی به اسم جک بائر (با بازی کیفر سوترلند) است که هر فصل به تروریست‌ها و خلافکاران مختلفی رو به رو می‌شود. نکته‌ی جذاب سریال ۲۴ این است که کل فصل تنها در یک روز و در یک ۲۴ ساعت می‌شود و این یعنی هر قسمت آن ۱ ساعت از داستان را جلو می‌برد.

سریال ۲۴ نُه فصل دارد که در ابتدا در سال ۲۰۱۰ با هشت فصل به پایان رسید اما در سال ۲۰۱۴ فصل دیگری از آن ساخته شد. آخرین فصل این سریال هم نیز مثل فرار از زندان پس از چندین سال عرضه شد و هر دو دارای شخصیت‌های پویا و جذاب بودند.

۷- سریال Chicago PD – سال‌های پخش: ۲۰۱۴ تا الان

۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان - گیمفا

با اینکه سریال Chicago PD حول محور افسران قانون و فرار از زندان حول محور خلافکاران است، با اینحال دارای شباهت‌هایی هستند. مت اولمستد، که یکی از تهیه‌کنندگان سریال فرار از زندان بود، به همراه دیک وولف یکی از سازندگان سریال Chicago PD نیز می‌باشد. سریال Chicago PD موضوعات تاریک‌تری از جرم و جنایت را به تصویر می‌کشد و به همین منظور تا حدودی می‌تواند شبیه به فرار از زندان باشد.

شخصیت اصلی سریال Chicago PD، گروهبان هنک وویت است که به عنوان یک پلیس فاسد شناخته می‌شود و این مسئله از فصل اول به بعد محور اصلی داستان بوده است. روش‌های وویت کاملا غیرقانونی هستند، که اغلب باعث تنش بین او و تیمش در واحد اطلاعات می‌شود. سریال Chicago PD قسمت‌های خشن و شخصیت‌هایش پیچیده دارد و با توجه به اینکه این سریال تاکنون ۱۱ فصل داشته و فصل دوازدهم آن در پاییز ۲۰۲۴ پخش خواهد شد، می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای طرفداران فرار از زندان باشد.

۶- سریال White Collar – سال‌های پخش: ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴

۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان - گیمفا

سریال White Collar هم سریال دیگری درباره‌ی پلیس‌ها است که شباهت‌هایی با فرار از زندان دارد. شخصیت اول این سریال همانند مایکل اسکافید فرد باهوشی است؛ نیل کافری مردی کلاهبردار، دزد و جاعل است. در ابتدای سریال FBI پس از سه سال تعقیب، موفق می‌شود تا نیل را دستگیر کند و او را به چهارسال زندان محکوم می‌کنند، اما زمانی که تنها چند ماه از محکومیتش باقی مانده بود، نیل از زندان فرار می‌کند.

البته نیل آنقدرها خوش‌شانس نیست و دوباره دستگیر می‌شود اما این بار با FBI یک معامله می‌کند، او در ازای زودتر آزاد شدنش از زندان، به آن‌ها برای دستگیری دیگر مجرمان یقه سفید (مجرمین مرتبط با کلاهبرداری و پول‌شویی) کمک خواهد کرد. سریال White Collar تا شش فصل ادامه داشت و در سال ۲۰۱۴ به پایان رسید، اما گفته شده که یک ریبوت از این سریال درحال ساخت است.

۵- سریال Money Heist – سال‌های پخش: ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱

۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان - گیمفا

سریال Money Heist شباهت‌های زیادی با فرار از زندان دارد، زیرا هر دو سریال تلویزیونی حول نقشه‌های پیچیده و جنایی روایت می‌شوند‌؛ سریال Money Heist دو سرقت پیچیده و کاملاً برنامه‌ریزی‌شده را روایت می‌کند، یکی در ضرابخانه سلطنتی اسپانیا و دیگری در بانک اسپانیا. این سریال توسط الکس پینا ساخته شده و از نتفلیکس پخش شد. داستان آن نیز توسط یکی از سارقان بانک روایت می‌شود.

سریال Money Heist نقدهای بسیار خوبی دریافت کرد و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های نتفلیکس شد. در ابتدا این سریال قرار بود که محدودتر باشد اما به توجه طرفداران زیاد آن، فصل‌های بیشتری از آن ساخته شدو همچنین یک اسپین آف از شخصیت برلین با عنوان Berlin ساخته شد که البته به اندازه‌ی سریال اصلی مورد استقبال قرار نگرفت.

۴- سریال The Blacklist – سال‌های پخش: از ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۳

۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان - گیمفا

همانند فرار از زندان، شخصیت اصلی سریال The Blacklist یک مجرم باهوش است. ریموند ردینگتون با بازی جیمز اسپیدر، جزو لیست افراد تحت تعقیب FBI است که در نهایت خودش را به ماموران قانون معرفی می‌کند. او با FBI معامله می‌کند و تصمیم می‌گیرد در ازای آزادی‌اش، به دستگیری دیگر مجرمان کمک کند. همچنین ریموند به آن‌ها می‌گوید که برای افراد بسیار خطرناکی کار می‌کرده که از وجودشان بی‌اطلاع هستند.

سریال The Blacklist یکی از موفق‌ترین سریال‌های شبکه‌ی NBC بود که ۱۰ فصل و ۲۰۱۸ قسمت از آن پخش شد. البته این سریال هم مانند سریال‌های زیادی در طول زمان دچار افت شد و حداقل تا شش فصل آن ارزش تماشا دارد.

۳- سریال Oz – سال‌های پخش: ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳

۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان - گیمفا

مطمئنا می‌شد حدس زد که سریال Oz در این لیست حضور داشته باشد چرا که همانند سریال فرار از زندان، در یک زندان روایت می‌شود. این سریال بر یک واحد آزمایشی تمرکز دارد که به جای مجازات، بر اهمیت بازپروری در زندان تاکید دارد و توسط مدیر واحد، تیم مک‌مانوس، و رئیس زندان، لئو گلین، اداره می‌شود. Oz قطعا بهترین سریال تلویزیونی درباره زندان استو به لطف داستان جذاب و هیجان‌انگیزش، گزینه‌ی خوبی برای طرفداران فرار از زندان است.

از سریال Oz شش فصل ساخته شد و به خاطر بازیگری‌ها، داستان تلخ و خشنش و شخصیت‌های پیچیده مورد تحسین قرار گرفت. همچنین این سریال جوایز زیادی را در جشنواره‌های مختلف توانست کسب کند.

۲- سریال Prodigal Son – سال پخش: ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱

۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان - گیمفا

سریال Prodigal Son یکی از سریال‌های خوب و منحصر به فردی بود که عمر کمی داشت و تنها پس از دو فصل توسط Fox کنسل شد. سریال Prodigal Son توسط کریس فداک و سم اسکالور ساخته شد و درباره‌ی رابطه‌ی پیچیده‌ی یک پدر و پسر است؛ مالکوم برایت یک مامور سابق FBI است که برای نیروی پلیس نیویورک کار می‌کند. پدر مالکوم، مارتین ویتلی، یک قاتل سریالی محکوم‌شده است که مالکوم او را در بچگی به پلیس لو داد و باعث دستگیری‌اش شد.

مثل سریال فرار از زندان، در این سریال نیز شاهد رابطه‌ی میان دو نفر از اعضای خانواده است که یکی از آن‌ها در زندان است، البته با این تفاوت که رابطه‌ی مالکوم و ماترین خیلی پیچیده‌تر است. سریال Prodigal Son با شخصیت‌های پیچیده و داستان غافلگیرکننده‌اش می‌تواند برای طرفداران فرار از زندان جذاب باشد.

۱- سریال Orange Is The New Black – سال پخش: از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹

۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان - گیمفا

سریال Orange Is The New Black همانند فرار از زندان در یک زندان روایت می‌شود (حداقل برای فصل اول). این سریال بیشتر از اینکه یک سریال درام باشد، بیشتر برروی جنبه‌های طنز و کمدی خود تکیه دارد؛ داستان درباره‌ی فردی به اسم پایپر چپمن است که به ۱۵ ماه حبس در زندان لیچفیلد، زندانی خیالی در نیویورک، محکوم می‌شود.

در شش سالی که سریال Orange Is The New Black پخش شد، از سوی منتقدین و بینندگان مورد تحسین قرار گرفت و به لحاظ نویسندگی، کارگردانی و عملکرد بازیگران واقعا با کیفیت بود. همچنین در جشنواره‌ی اِمی نامزد هشت جایزه شد و جایزه‌‌ی بهترین بازیگر نقش مکمل در سریال درام را دریافت کرد. جدای از شباهت‌های این سریال به فرار از زندان، ارزش تماشا را دارد و با سریالی با کیفیت مواجه هستید که شاید بتواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

منبع: ScreenRant

boy gamerARSHIAAAAبدون‍ تعصبREZAجان قماربازآقای شاعرپروفسور بی سوادتریس مری گلد

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان - گیمفا
۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان - گیمفا
۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان - گیمفا
۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان - گیمفا
۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان - گیمفا
۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۰ سریال‌ برتر شبیه به سریال فرار از زندان - گیمفا