منبع داخلی Black Myth: Wukong را ستایش میکند، اما اعتقاد دارد در حد «بهترین بازی سال» نیست [تکذیب شد]
بدون شک بازی Black Myth: Wukong یکی از مورد انتظارترین بازیهای امسال است که در ماه جاری منتشر میشود. با این حال، Lunatic Ignus، افشاگر صنعت گیمینگ، در قالب یک نظر شخصی میگوید که این بازی لذتبخش است، اما لیاقت لقب بهترین بازی سال را ندارد.
بهروزرسانی:
صفحۀ رسمی Lunatic Ignus در توییتر اعلام کرد که اطلاعات فاش شده همگی اشتباه و فیک هستند.
متن اصلی:
Lunatic Ignus بیشتر به خاطر افشاگریهایش درباره بازیهای چینی مانند Phantom Blade Zero و Lost Soul Aside شناخته میشود و منبعی معتبر به حساب میآید. به نظر میرسد که Lunatic نسخه بررسی بازی را دریافت کرده و توانسته آن را تجربه کند.
Lunatic صحبتهای زیادی درباره مبارزات بازی کرده است. به گفته او، سیستم مبارزات تمرکز بسیاری بر مکانیکهای جاخالی مانند Dash و Roll دارد و بازیکنان تنها با مهارتها و جادوهای متنوع میتوانند ضربات دشمن را پری کنند. به نظر Lunatic، مبارزات جذاب و درگیرکننده هستند و به طور کلی بازی از نظر کیفی با عناوینی مانند Lies of P و Stellar Blade قابل مقایسه است. او همچنین اضافه کرد که ۱۰۰ درصد کردن بازی بین ۴۰ تا ۵۰ ساعت زمان خواهد برد. در نهایت، وی متذکر شد که این عنوان روی کنسول PS5 دارای دو حالت گرافیکی 4K/30FPS و 2K/60FPS است، اما سازندگان قصد دارند در آینده به نحوی 4K/60FPS را به بازی اضافه کنند.
به گفته Lunatic در صورت فروش موفقیتآمیز، استودیوی Game Science ممکن است محتوای بیشتری برای این اثر عرضه کند و برنامههایی برای DLC دارد. نسخه فیزیکی بازی نیز احتمالا تا یک سال آینده منتشر میشود.
Black Myth: Wukong در تاریخ ۲۰ آگوست ۲۰۲۴ (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) برای PS5 و PC منتشر خواهد شد. نسخۀ Xbox Series X/S بازی نیز در دست ساخت قرار دارد، اما مدتی پیش تاخیر خورد و هنوز تاریخ مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
یعنی متایی در حد ۸۴ تا ۸۸
متا معیار نیست
منم این حرفو خیلی قبول دارم از وقتی RAGE2مورد بیاعتنایی قرارگرفت وبعد پلی دادن وجویدن مپش وصرف بیش از۵۰ساعت تو مپش بااون گان پلی دیوانهوار فهمیدم متا هیچه….
درسته برای پلیر لزوما معیار نیست و بدون شک برای گیم اواردز و بقیه مراسم های مهم یه شاخص مهم محسوب میشه . بعدشم اصل منظور من این بود که طوری که این شخص گفته بود از نظر نمره یه همیچین حدودی میشه بهش نسبت داد(که البته در حال حاضر مثل این که تکذیبیه اومده)
یه نکته ای که توی اکثر بازیها خیلی مهمه موقعه ای ضربه میزنی و میکشی باید گیمر رو حال کنه , خون زیاد بپاشه و اثر ضربه خوردن واقعا ببینه
بیشتر توی بازی دوم ( کلا بازی های شوتر اول شخص ) این قضیه درسته اما توی لیت بازی فکر نکنم همچین حرکتی انجام بدن
۸۰ بگیره موفقه
ولی چیزی که من میبینم یسری مبارزات و باس های کم عمق و تکراریه که به نظرم بعد از یه مدت خسته کننده بشن
خب عزیز من شما که هنوز بازی رو به طور کامل تجربه نکردی که
هیچ بازیی رو با یکی دو ساعت پلی دادن نمیشه قضاوت کرد
مخصوصا این بازی که ژانرش اکشن rpg هست و همه میدونن که بازی های آر پی جی تازه وقتی پروتاگونیست رو پرورش دادی و مکس لول اش کردی پتانسیل شون و نشون میدن
مطمئن شدم متاش زیر ۸۰ میشه
این چینی ها فقط سر و صدای تو خالین
گول منتقد فنبوی رو نخور، صبر کن تا نمرات اصلی بیاد اونوقت نتیجه ی نهایی رو ببین
ایول👌👏
تو بیا فقط پلی بدیم متاش مهم نیست
😂😂😂😂😂 👌 اما مقابل آثاری چون Lies of p و Stellar Bladd حرفی برای گفتن ندارد!!!!!
این بنده خدا کاملا برعکس گفته جمله رو، حداقل صبر کن تا سایت های معتبرتر نقد هاشونو به اشتراک بزارن بعد بیا جوک بگو. این سایت مخاطبش یه بچه سونی فنه که میخاد اثاره چینی رو حقیر و کوچک جلوه بده ..
بهترین بازی سال که خیلی سخته بهش بگیم و رقیبان زیادی داره،ولی یکی از بهترین های سال.
(HELLO.BROTHER)
چه رقبایی داره مثلا؟
استاکر
اسپیس مارین ۲
برای من بهترین بازی های سال اینان
استالکر واقعاهمیشه عالی نوازنده وبازم مینوازه اما نباید بازیا سونی رودست کم گرفت چون بیشترشون از همه نظر نوآوری دارن تو همه چیز
SPACE MARINE 2 بله چقدر منتظرش هستم.
BROTHERS این S رو یادت رفت جان خودت جا انداختی،این S خیلی مهم دمت گرم دیگه جا ننداز.
” اما لیاقت لقب بهترین بازی سال را ندارد.”
حرف من هم همینه. انقدر بازی خوب و با کیفیت کم بود این به چشم داره میاد وگرنه یک بازیه خوبه فقط نه شاهکاری که استاندارد هارو میخاد ۱۰۰ پله جا به جا کنه به قول بعضی از دوستان فرهیخته. پیشبینی میکنم در بهترین حالت اینم فروشی مثل استلار بلید رو تجربه خواهد کرد👍😊
انقدری که درگیر برند ها و نمره متا شدید که یادتون رفته اصل و هدف بازی ها سرگرمی هست، اصلا گیریم که بازی نخواد استاندارد ها رو جا به جا کنه یا به قول خودتون شاهکار باشه این باعث میشه شما از بازی لذت نبرید ؟
واقعا حسرت ۲۰ سال پیش خودم رو که بدون توجه به اسم بازی فقط از اینکه تایمم رو بدون اینکه درگیر مسائل روزمره بشم صرف بازی بکنم میخورم، یاد اون دوران بخیر که متأسفانه هیچ وقت تکرار نمیشه دیگه.
ممکنه دی ال سی الدن بازی سال شه؟
نمیدونم قانونش چطوره بسته الحاقی میتونه گیم اف د یر شه یا نه ولی خیلی کولاک کرد از بازی اصلی هم به نظرم بهتر بود.
خیر بسته الحاقی نمیتونه کاندید بهترین بازی سال باشه.
خیلی ممنونم اقای کریمی
دی ال سی نمیتونه بهترین بازی سال بشه ولی جوایز دیگه ای هست که احتمالا به Shadow تعلق بگیره
اما در مقایسه با عناوینی مانند Lies of P و Stellar Blade حرفی برای گفتن ندارند 🤨
بنظرم بازی خوبی میشه
لیاقت یکی از کاندیدا ها بودن رو پس داره و برای Game Science این میتونه خیلی خوب باشه
بهتون تضمین میدم که این منبع مخاطبش یک سونی فن هست که بیشتر تمایل داره فاینال فانتزی بهترین بازی سال بشه، اصلا این سایت نظرش هیچ اهمیتی نداره
این گیم قطعا بهترین بازی سال خواهد شد و برچسب must play روهم دریافت میکنه، مهم نیست نمرش دقیقا چند میشه اما این گیم به احتمال ۹۰ درصد نمرش رو ۹۰ خواهد بود.
فکر میکنم بازی متوسطی از آب در بیاد با نمره متای بین ۷۰ تا ۷۵
متا این بازی احتمالا ۸۸بشه به احتمال زیاد وشایدم چیزی بین ۸۵تا۹۲
🔶 خوب شد یک فرصت پیش اومد من راجع به این بازی یک صحبتی داشته باشم خیلی وقت بود تصمیمش رو داشتم، دوستان من به نقد منتقدا و این منتقد اصلا کاری ندارم میخوام برداشت خودم رو از تریلرای بازی داشته باشم بازی طرفدارای زیادی داره و مطمئنا خیلیا مخالف نظر من خواهد بود عیبی هم نداره نظر همه محترم منم ترسی از گفتن حقیقت ندارم بالاخره همیشه هر نظری و هر طرز فکری مخالف ها و موافق های خودش رو داره اما به شرطی که این وسط فقط دیسلایک خالی نباشه راجع بهش صحبت هم بشه که چرا مثلا خیلیا مخالف هستن تا منطقی راجع بهش حرف بزنیم و تبادل نظر کنیم
🔸 ببینید به نظر من انتظارات از بازی Black Myth: Wukong بیش از حد بالا رفته و خیلیا از الان متای بالا نودو بهترین بازی سال براش در نظر گرفتن که این به نظرم اغراقه من نمیگم این بازی بده یا قراره عملکرد بدی داشته باشه فقط میگم در اون حدی نیست که بگیم قراره کولاک کنه یا صنعت گیم رو ببره جلو، یعنی من به شخصه چیزی به اون صورت ندیدم که بگم «واو باورنکردنیه تا حالا همچین چیزی ندیده بودم» غیر اون مکانیزمی که بعد از کشتن باس فایت ها میتونی از قدرتشون استفاده کنی و یا تغییر شکل بدی بقیش رو داخل بازی هایی مثل گاد او وار و بازی های فرام سافتور دیدیم، طراحی باس فایت ها عالیه، گرافیک هنری و بصری تا الان خیلی خوب بوده، گیم پلی بازی قابل قبوله داستان روایت که با دیدن چندتا تریلر نمیشه تشخیص داد موسیقی هم چیز زیادی نشنیدم که نظرمو بگم
🔸 نکته مهم دیگه اینکه سازنده گفته بود برای تموم کردن بازی ۱۵ تا ۲۰ ساعت زمان لازمه که البته گفت زمان تقریبی اما این منتقد میگه گیم پلی بازی بین ۴۰ تا ۵۰ ساعت خواهد بود هرچقدرم سازنده زمان تقریبی داده باشه بازم با حرفشون نمیخونه ۲۰ ساعت کجا ۴۵ یا ۵۰ ساعت کجا چون من میخواستم راجع به ۸۰ نوع باس و ۱۶۰ نوع دشمن صحبت کنم که تو این ۲۰ ساعت چطور قراره تو بازی حضور داشته باشن که این منتقد باعث شد دست نگه دارم تا مطمئن بشم بالاخره مدت زمان اتمام بازی چه قدره
🔸 در کل بهتون بگم انتظاراتتون از این بازی بیارین پایین تا تو ذوقتون نخوره این بازی نوآوری ای هم به نظر من نداره که گیم اواردز بخواد گوتی سال رو بهش بده نامزد میشه اما گوتی نه چون گیم اواردز در وهله اول نوآوری براش مهمه چیزی که صنعت گیم رو ببره جلو Black Myth: Wukong چیزی که من دارم ازش میبینم تنها یک بازی سرگرم کنندس با اینکه من متا برام ارزشی نداره و بازی هارو تا تجربه نکنم قضاوت نمیکنم ولی از اونجایی که نسل جدید خیلی وابسته متا شدن بخاطر اونا میگم متای بازی چیزی حدود ۸۵ خواهد شد دوستان بازم میگم من بازی رو قضاوت نکردم هرچی دارم میگم براساس تریلرهایی هستش که این مدت از بازی منتشر شده که ممکنه خیلیاش درست باشه خیلیاش نه حالا بسم الله اگر مخالفتی هست صحبتی هست من در خدمت هستم
نسل جدید متا براش خیلی مهمه.اینو خیلی باهات موافقم صنعت گیم رو نسل جدید با متا داره از بین میبره طرف بدون اینکه خودش تجربه کنه و با دیدن گیمپلی از یوتیوب میاد نظر میده.
خب دیلیلش می تونه گرون بودنه بازی های هفتاد دلاری باشه .
من ps2 داشتم اون موقع دیسک رو میگرفتم دو هزار تومن الان واسه حتی ریمستر ها باید سه میلیون تومن هزینه کنی
بر چه اساسی فکر می کنی مردم دنبال متا هستند؟
چرا الکی جو منفی پیرامون منتقد ها درست می کنین و می خواین سلیقه شخصی خودتون معیار فروش بازی ها باشه؟
1- نویسنده و منتقد گیمر تحصیل کرده هست که سواد لازم برای زبان و قلم آوردن نقاط قوت و ضعف داره(حرف دل اکثر بازی کن ها که قدرت بیان اونو ندارن) و سعی میکنه با دلیل نمره ای که برای بازی داده رو ثابت کنه و در نهایت نکات منفی و مثبت بازی رو بیان میکنه و این مخاطب هست که انتخاب میکنه.(در صورتی که با سلیقه تو جور در اومد می ری سراغ بازی)
2- اگه منتقدی با یک بازی با بی عدالتی رفتار کنه و همیشه طرفداران یک سایت از اون شخص ناراضی باشن اون فرد اصولاً اخراج میشه.(یا کسی داخل اون سایت به نمره این شخص اهمیت نمیده)
3-متاکریتیک و اوپنکریتیک دارای طرفداران زیادی نیستند و مردم سایت های گیمینگ و منتقد هایی که باهاشون هم سلیقه باشن رو دنبال میکنن.
4- بازی های زیادی با اینکه منتقد ها از اون طرفداری کردند به فروش بالا دست پیدا نکردن و بلعکس (این روند همین الان هم قابل اثبات هست.)
بازی منتقد پسند با فروش پایین: Alan weak 2
بازی بدون تبلیغات و بدون نمره متا با فروش بالا: palworld
5- یکی از مهم ترین دلایل که باعث شده همچین فکری به سرت بزنه اینه که منتقد ها هم اصولاً گیمر هستند و اکثر مواقع نظرات مردم با اونها یکی هست و این مهم دلیل بر فروش بر اساس میانگین نمرات رو اثبات میکنه.
🔶 ببین دوست عزیز شما به اون دوستمون گفتی بر چه اساسی فکر می کنی مردم دنبال متا هستند من جواب شما رو کامل میدم
🔸 دلیلش اینه که اون زمان ما وقتی بازی میخریدیم حالا کار ندارم اینترنت هنوز تو کشورا ما فیکس نشده بود و متاکریتیک و این داستانا بولد نشده بود وقتی میخریدیم کار نداشتیم که متاش چند شده کار نداشتیم سازندش کیه به این چیزا انقدر حساس نمیشدیم دلیلش چی بود؟ قیمت بود طوری که ما مثل کسی بودیم که میرفت میوه فروشی کیلویی میوه میخرید مثل الان نبود که به پولمون نگاه کنیم چند تا بازی میشه خرید میدادیم به طرف الان باید انتخاب کنیم باید به متای اون بازی نگاه کنیم به سازندش نگاه کنیم به سبکش نگاه کنیم من خودمو عرض نمیکنم دارم از جانب خیلی از گیمرا دیگه صحبت میکنم که وضع مالیه خوبی ندارن و مجبورن از بین بازی ها نهایت یک دونه انتخاب کنن برای بعدی باید چند ماه پول جمع کنن
🔸 در مورد منتقدها گفتی اجازه بده نظر خودمو بگم اولا منتقدها از کجا میان از بین ما یعنی در وهله اول یک گیمر هستن خب حرفت در مورد اینکه نویسنده و منتقد گیمر تحصیل کرده هست که سواد لازم برای زبان و قلم آوردن نقاط قوت و ضعف داره این مال زمان ببخشید دوره کرتاسه بود یعنی الان فقط شده سیاست، فن بوی بازی، چشمو چشمی و متا که فلان سایت فلان منتقد IGN، Gamespot و… چه نمره ای داده منم بیام براساس اون نمره بدم یا متای بازی چند شده من بیام براساس اون نمره بدم مخصوصا سایت های خارجی که چمیدونم سیاه پوست نبود تو بازی پس من نمره کم میدم فلان منتقد از مشکلات فنی بازی مورد علاقش چیزی نمیگه اونوقت همون منتقد میاد برای یک بازی دیگه که علاقه ای بهش نداره مشکلات فنی براش میسازه از ده تا منتقد بگی نهایت یکی دوتا براساس اصول و استانداردها یک بازی رو نقد میکنن بعدم شما هنوز نمیدونی خیلی از سایت ها میان از همدیگه متن کپی میکنن همون رو تغییر میدن و میزارن تو سایت خودشون که بگن آره ما بازی رو تجربه کردیم دیدم که میگم خودم تو این حوزه کار کردم که چه کارایی میکنن خیلیا
🔸 (متاکریتیک و اوپنکریتیک دارای طرفداران زیادی نیستند و مردم سایت های گیمینگ و منتقد هایی که باهاشون هم سلیقه باشن رو دنبال میکنن) شما از کدوم مردم حرف میزنی عزیز؟ مردم خودمون یا اونور؟ والا چیزی که من دارم میبینم خلاف حرف شما رو ثابت میکنه از هزارو خورده نقدی که داخل این سایت ها هست از عمد میرن نمره پایین یا بالا میدن چرا چون میدونن مردم براشون مهمه و به همین خاطر ذهنیتشون رو خراب میکنن از فلان بازی و تو هر پیام رسانی میری فقط حرف از متاس چرا راه دور بریم همین سایت خودمون کار خیلیا شده فقط کل کل کردن که فلان بازی متاش چند میشه اصلا راجع به گیم پلی، داستان، موسیقی حرفی نمیزنن فقط حرفشون شده گرافیک متا گرافیک متا گرافیک متا وقتی طرف داره میاد کیفیت یک بازی رو براساس متا و گرافیکش میسنجه اونوقت شما هنوز میگی برچه اساس فکرمیکنی مردم دنبال متا هستند؟ خود رسانه ها هم مقصر هستن که این متا رو بولدش کردن وقتی طرف برمیداره نظر سنجی میزاره که فلان بازی متاش چند میشه دیگه تا تهش برو همین متایی که ما داریم در موردش صحبت میکنیم هم باعث نابودیه آیپی های پتانسیل دار و هم استودیوها شده نمونش خود سونی چرا؟ چون براشون مهم شده چون فهمیدن متا برای مردم مهم شده چون فهمیدن اگر متای بازیشون پایین تر از استاندارد باشه فروشش کم میشه به مارکتینگ بازی ضربه میخوره حالا بازم شما میگی مردم به متا اهمیت نمیدن؟ و به نقد نویسنده توجه میکنن؟
🔸 در مورد Alan Wake 2 و Palworld مثال زدی که واقعا مقایسه اشتباهی کردی شما اومدی دوتا بازی رو که یکیش فانه و به چند نفره بودنش معروفه و یکیش ترسناک رو باهم مقایسه کردی؟ فرق سبکای این دوتا مثل فرق زمین با آسمونه علت های فروش کم Alan Wake 2 رو هم بارها توضیح دادیم که سبک بازی های رمدی علتشه توضیح دادیم همه بازی های رمدی همچین فروشی دارن توضیح دادیم علت فروش کمتر Alan Wake 2 نسبت به بازی های دیگش حذف نسخه فیزیکی و عرضه شدن تو ماه شلوغه، شما چه بخوای چه نخوای عزیز متا الان شده اسباب بازیه این روزای گیمرا که باهاش یا کل کل کنن با فن بوی ها یا بازیاشونو انتخاب کنن سازنده ها هم از اینا بدتر
با نظرتون مخالف هستم و دلایل خودم رو دارم، “اعدادی” که میزارم نشانه جواب “بخش به بخش” کامنت شما هست.
1- جواب مناسبی برای پرسش من نیست و افزایش هزینه دلیل قابل قبولی حداقل برای جامعه جهانی بازی کن ها نمیدوم و همچنین مردم تو دوران قدیم از مجله های گیمینگ استفاده میکردن که شامل نقد و بررسی بازی های اون ماه میشد(مجله های خارجی برای هر بازی ۴ منتقد میزاشتن تا کیفیت نقد تضمین شده باشه)
2- منتقد ها تو هر وبسایتی طرفدار دارن و اکثر کاربران سایت اونا رو میشناسن.(تو سایتی مثل IGN اگه رو پروف یک نویسنده و منتقد کلیک کنید سابقه کار اون رو هم میاره) برای گیمفا هم میشه مثال زد ما می دونیم آقای کریمی منتقد سختگیری هست نمره بالا به راحتی نمیده و میدونیم آقابابایی کمی آسون میگرفتن و سعی میکردن فقط نقاط قوت رو ببینن.
در ادامه شماره ۲ اکثر گیمر ها توان گفتن نقاط ضعف و قوت رو ندارن و فقط از کلمات “خسته کننده” “لذت بخش” “عالی” “خوب” “بد” و… استفاده میکنن اما شما با اونها وارد بحث بشید و بخوای دلیل بیارن به احتمال زیاد توان بحث ندارن پس وقتی منتقدی رو می بینن که میتونه به خوبی حرف دل اونها رو بیان کنه خوشحال میشن و طرفدار اون منتقد میشن.
3- پرسش هاتون رو به ترتیب جواب میدم
من اکثریت جامعه بازیکن ها رو معیار قرار میدم.
از بازید و سئو و ترند بودن میگم.
گفتم منتقد گیمر هست و در اسرع مواقع حرف اونها با حرف اکثر جوامع بازی کن ها یکی هست و وقتی هم نظر هستند به متا اون بازی افتخار میکنن.
ما اینجا از کلمه متا به عنوان میانگین نمرات و درصد جلب رضایت منتقدین(بازی کن های تحصیل کرده) استفاده میکنیم پس قطعا نظر این افراد که در وبسایت های مختلف طرفداران زیادی دارند بایستی برای سازنده گان مختلف اهمیت داشته باشه.
4-می خوای صد تا بازی فان که شکست تجاری خورده نام ببرم؟
موفقیت palworld در جهت کسب رضایت مردمی (قدرت مردم که با دهن به دهن یک بازی رو به محبوبیت می رسونه) بود و بدون زره ای تبلیغات و نمره منتقد ها این کار انجام شد، پس من اون رو مثالی خوب و دقیق میدونم.
🔶 ببین عزیز شما همش داری راجع چیزایی حرف میزنی که هیچ آمار دقیقی ازش نداری و هیچ سندیتی نداره یعنی داری همش داری از جانب آدمهایی صحبت میکنی که معلوم نیست مثل شما فکرکنن و حرف شما رو تایید کنن، به نظرم یک چرخی تو همین سایت بزن ببین چند نفر براساس حرف شما عمل میکنن و نقد و بررسی یک منتقد رو به متا ترجیح میدن
🔸 ۱- جواب مناسبی برای پرسش شما نیست چون که شما فکرمیکنی همه طرز فکر شما رو دارن و واقعا نقد یک بازی براشون اهمیت داره و براساس اون بازیاشون رو انتخاب میکنن ببین من خودم جزو همون مردم قدیم هستم اون موقع که نت نداشتیم مجله بازی رایانه، بازی نما، دنیای بازی و… رو میخوندم خب اما هیچوقت دارم میگم هیچوقت نشد براساس نقد و بررسی یک منتقد بازیام رو خریداری کنم تا الانم هنوز ادامه داره من اگر نقد یک بازی رو میخونم زمانی اینکارو میکنم که اون بازی رو تجربه کرده باشم که اگر ببینم منصفانه نقد نشده حداقل یک کامنتی بزارم با اطلاعات کافی اومده باشم جلو نه اینکه تجربه نکنم بیام جلو و بدون اینکه اشکالات بازی رو بگم بگم که نخیر این نقد پر از اشکاله مثل نقد استارفیلد مثل نقد اسپایدرمن ۲ مثل نقد رگناروک که خیلیا فقط میومدن میگفتن ما نقد رو قبول نداریم بدون اینکه دلیلش رو بگن خوندن نقد یک بازی برای من حکم سرگرمی رو داره نه صرفا معیار برای انتخاب بازیم
🔸 ۲- آفرین باریکلا خدا پدر مادرتو بیامرزه چه منتقدهایی طرفدار دارن؟ منتقدهایی که براساس اصول یک بازی رو نقد کنن نه بخاطر ترس از طرفدارای سونی و مایکروسافت از خودشون چیزی بنویسن که مبادا این طرفدارا بهشون بپرن یک سری منتقدهای بی طرف هم این وسط حقشون ضایع میشه مثل آقای ملکی زیر پست استارفیلد که بنده خدا رو به رگبار بستن یک کلام هم میگفت بگید با کجای نقد مشکل دارین هیچکس حرف نمیزد فقط میگفتن قبول نداریم اونم از رو تعصب، آقای کریمی منتقد سختگیری هست بله یک بخش از سخت گیریشون رو قبول دارم یک بخشیش رو نه اون بخشی رو که قبول دارم بخاطر اینه که داره مشکلاتی رو میگه که به چشم یا گوش سازنده برسه و برای بازی بعدیش نقاط ضعفش رو حل کنه ۵۰ درصد نقد و بررسی یک فیلم یا یک بازی دلیلش همینه که رسانه ها انجام میدن که چی؟ که به سازنده برسه حالا اون بخشی از سختگیریش رو که قبول ندارم بخاطر اینه که ذهنش حتی اگر خودش هم ندونه رفته سمت اینکه بازی های موردعلاقش و سبک مورد علاقش رو کمتر سخت گیری کنه از اون طرف بازی های سونی میکوبونه به عنوان مثال رگناروک من بخشیش از نقدش رو قبول دارم بخشیش رو نه یعنی داره جهت دار نقد میکنه حتی اگر خودش متوجه این موضوع نشه
🔸 ۳- بله کیه که بدش بیاد از بازی محبوبش تعریف بشه اما بستگی به هدفش داره که پشت این همه تعریف چی قرار گرفته باشه که تو شماره ۲ توضیح دادم، درباره ادامه جمله هم توضیح دادم تو شماره ۲ نقد کردن یک بازی فقط برای سازندگان خوبه نه گیمرها
🔸 ۴- مگه صحبت ما درباره بازی فان هستش؟ عزیز من بحث فان بودن نیست بحث دهن به دهن چرخیدن مردم هم نیست بحث کیفیت بازی و نوع بازیه باید سرگرم کننده باشه الان Palworld یک بازی فان سرگرم کنندس که حالت چند نفره هم داره Dead By Daylight یک بازی ترسناک سرگرم کنندس پابجی، فورنتایت و… هم همینطور بازی اگر کیفیت داشته باشه و سرگرم کننده دقت کن سرگرم کننده باشه طرفدارای خودشو پیدا میکنه حالا چه بازی ای که Shadow Drop بشه یا چه بازی که تبلیغات سرسام آور داشته باشه یا چه بازی مثل Palworld که ساکت عرضه بشه و یهو بولد بشه، اگر بخوایم براساس حرف شما جلو بریم هر بازی ای که ساخته میشه به سازنده ها بگیم دیگه نمیخواد تبلیغات کنید همینطوری عرضه کنین تو بازار چون شما میگی قدرت مردم که با دهن به دهن یک بازی رو به محبوبیت می رسونه نه مارکتینگ و کیفیت بازی، در مورد مقایست هم بازم میگم عزیز آلن ویک یک بازی خاص پسنده با اتمسفر سنگین که هرکسی خوشش نمیاد مثل سری فاینال فانتزی، یاکوزا، پرسونا و… نه یک بازی سرگرم کننده ای که از بچه ۳ ساله تا پیرمرد ۶۰ ساله میتونه بازیش کنه اگر
با این تفاسیر هنوزم این مثال رو خوب و دقیق میدونی پس دیگه حرفی نمیمونه
💥کلی سایت آماری هست که سئو و بازدید سایت های مختلف رو میده برو نگاه کن یک سایت مثل IGN چندین برابر یا بهتره بگم چنصد برابر متاکریتیک بازدید داره.
خارج از سایت یوتوب IGN بالای ۸۰ میلیون Followers داره و نقد بررسی ویدئویی بازی ها رو کلی آدم قبل عرضه میبینن.
✅۱- قبلا جوابت رو دادم و گفتم “فروش یک بازی معیار های خیلی زیادی داره و منتقد ها درصد کمی رو به خودشون اختصاص دادن” و جوابی که دادی تاییدیه حرف من هست پس جای بحث باقی نمی مونه.
✅۲- اگه بخوایم وارد مسئله نقد و بررسی بشیم خیلی طولانی میشه و اونا صرفاً مثال بود و همچنین نحوه برخورد شما هم خارج از چیزی که من تعریف کردم نیست.
✅۳-منظورتون رو متوجه نمیشم و ربطش به کامنت من
✅۴- ✔️ اون دو بازی صرفاً مثال بود کلی بازی وجود داره که منتقد ها سعی کردن فروش اون رو زیاد کنن اما نتونستن.
✔️ اسم بازی فان رو شما آواردی وسط🙂
✔️ «اگر بخوایم براساس حرف شما جلو بریم هر بازی ای که ساخته میشه به سازنده ها بگیم دیگه نمیخواد تبلیغات کنید همینطوری عرضه کنین تو بازار چون شما میگی قدرت مردم که با دهن به دهن یک بازی رو به محبوبیت می رسونه نه مارکتینگ و کیفیت بازی» من کی همچین حرفی زدم. دوباره یک سر به شماره ۱ و اون قسمت که مربوط به کامنت قبلیم بود بزن.
✔️قدرت مردم هر بازی ای رو بالا نمیکشه و بازی های خیلی خاص میتونه این اتفاق براشون رخ بده.
✅جمع بندی
الان که تو اومدی حرف های من رو تایید کردی و گفتی متا اهمیت خاصی نداره تو فروش پس چرا انتقدر بحث میکنی؟
🔶 هوف سرم درد گرفت دیگه انقدر توضیح دادم عزیزدل من دیدن با تصمیم گرفتن و انجام دادن خیلی فرق میکنه مثل این میمونه من برم سایت فروشگاهی فقط محصولاتش رو ببینم اینم همینه ممکنه من برم سایت گیمینگ نقدش رو بخونم ولی براساس اون بازیمو انتخاب نکنم یا اصلا خیلی از اینایی که رفتن بعد از این بوده که بازی رو تجربه کردن چرا یک مثال ساده رو انقدر پیچیدش میکنی و برای خودت غیر قابل فهمش میکنی میزان بازدید تصمیم اون مخاطب رو ثابت نمیکنه مگه اینکه نعوذ بالله شما خدا باشی و خبر داشته باشی که ذهنیت آدما چجوریه و تصمیماتشون رو ببینی که متاسفانه شما همچین قابلیتی نداری و فقط داری نشون میدی که چون خودت براساس نقد و بررسی بازیتو انتخاب میکنی فکرمیکنی همه هم روششون مثل خودته
🔸 ۱- (جوابی که دادم در تاییدیه حرف شما هست) چی میگی شما حالت خوبه؟ پارگراف اول من چه ربطی داشت به معیار فروش بازی واقعا درکت نمیکنم از کامنتای من برای تاییدیه جواب های خودت استفاده میکنی D:
🔸 ۲- خدا خیرت بده که وارد مسئله نقد و بررسی نمیشیم چون من دیگه کشش ندارم هی حرفامو تکرار کنم بی فایدس
🔸 ۳- قشنگ با کامنت خودت مقایسه کن بخونی متوجه میشی عزیز چون من وقت اینو ندارم یک چیزی رو چند بار توضیح بدم همینطوریم کلی از کارام عقب افتاده واسه بحث با شما که تهش هیچی نداشت و آگاه نشدی
🔸 ۴- اسم بازی فان رو آوردم وسط که مقایسه کنم با یک بازی ترسناک احساس میکنم منو به مسخره گرفتی یک چیز ساده رو متوجه نمیشی و هی تکرارش میکنی
🔸 ۵- حرفی که زدی همین بود لازم نیست برم کامنتت رو دوباره نگاه کنم من کامنت ها رو علاوه بر کلیتاشون جزییاتشون رو هم میخونم پس حرفت رو عوض نکن دوست عزیز
🔸 ۶- داری میگی قدرت مردم هر بازی ای رو بالا نمیکشه فقط بازی های خاص؟ خیلی خب همون خاص معنیش میشه بازی های با کیفیت و سرگرم کننده این موضوع رو با خودت حل کن
🔸 ۷- الان شما برداشتت از کل حرفای من این بود که گفتم متا اهمیت خاصی تو فروش نداره؟ من حرفاتو تایید کردم؟ باز که برگشتیم سر خونه اول احساس میکنم وارد یک باگ شدم و یک مرحله رو چند بار دارم میرم D: خب قربون شکلت شما که تو این موضوع توانایی و اطلاعات کافی نداری چرا وارد یک بحثی میشی که مفهومش رو درک نمیکنی و وقت منو میگیری دستم تاول زد این همه تایپ کردم که آخرش اینو بگی برو عزیز من برو که خستم کردی دیگه صحبتی ندارم
یک نکته هم به جوابی که دادم اضافه کنم، فروش یک بازی معیار های خیلی زیادی داره و منتقد ها درصد کمی رو به خودشون اختصاص دادن.
🔶 بله فروش بالای یک بازی معیارهای خیلی زیادی داره که اگر بخوام تک تک زمان میبره اما کی آخر نتیجه گیری میکنه و قراره تضمین بده این بازی ارزش خرید داره یا نه؟ احسنت نقدها و نمرات منتقدین و متایی که ثبت شده، چون ببین خیلیا دوست دارن بازیو روز عرضه تجربه کنن چند روز صبر نمیکنن که منتقد بیاد دو صفحه نقد بنویسه بعد خوندن برن بخرن یا بدتر از اون خیلیا حتی صبرنمیکنن ببینن متای بازی چند میشه از قبل پیش خریدش میکنن
🔸 این موضوع بررسی بازی توسط منتقدین غول مرحله آخره که سازنده میاد کد بازیش رو میفرسته برای منتقدین برای بررسی، میدونی چقدر سخته سالهای برای یک بازی زحمت بکشی بعد بدی به یک منتقد که آیا وجهه بازی رو خراب کنه یا نه؟ یک منتقد میتونه از لحاظ تجاری یک بازی رو به شکست برسونه حتی یک استودیو رو ورشکست کنه، میدونی چقدر مهمه چقدر سازنده ها میترسن نمونش سیدی پراجکت با وضعیت افتضاح نسخه های کنسولی سایبرپانک از ترسش اومد فقط کد نسخه PC رو داد به منتقدین یعنی انقدر براشون نمره مهمه یا سونی همینطور، فکرمیکنی این مهم بودن از کجا میاد از همین مردم تازه متا تو بحث جوایز هم خیلی تاثیر داره یعنی انقدر مهم شده که غول بازیسازی مثل سونی بخاطرش استودیو تعطیل میکنه بازی لغو میکنه با همه اینا بازم شما میای میگی مهم نیست و مردم اهمیتی نمیدن به متا
“احسنت نقدها و نمرات منتقدین و متایی که ثبت شده، چون ببین خیلیا دوست دارن بازیو روز عرضه تجربه کنن چند روز صبر نمیکنن که منتقد بیاد دو صفحه نقد بنویسه بعد خوندن برن بخرن یا بدتر از اون خیلیا حتی صبرنمیکنن ببینن متای بازی چند میشه از قبل پیش خریدش میکنن”
✅نظرتون اشتباه هست
نمره و نقد با هم انتشار پیدا میکنه و لازم نیست دو هفته صبر کنی تا نوشته نقد بیاد.
درصد پیش فروش بازی ها نهایتش تا ۱ میلیون میرسه و بیشتر فروش بازی های داستانی تو روز عرضه و تا یک ماه بعد انتشار هست.
منتقدین نمیتونن یک بازی عالی رو خراب کنن و باعث شکست اون بشن به یقین مردم بعد از نهایت ۱ ماه متوجه نقد اشتباه افراد میشن و تازه تعداد منتقد ها زیاد هست و این مهم جلوی سیاستی بودن نقد ها رو تا حدودی میگیره و در ادامه سایت های سیاستی طرفدارانش رو از دست میدن و دیگه کسی به اونها اعتماد نمیکنه و در طولانی مدت عاری از طرفدار میشن.
✅متا تو بحث جوایز کمترین تأثیر رو داره
نمره متا توسط یک شخص از یک وبسایت داده میشه اما بهترین بازی سال(The Game Awards) توسط بیشتر از ۱۰۰۰ منتقد انتخاب میشه.
IGN و ۱۰۰ تا رسانه دیگه بهترین بازی سالشون که توسط کل منتقد های سایت نظرسنجی میشه رو میفرستن و نتیجه براساس بیشترین رأی منتقد ها اعلام میشه.
و مابقی دلایل رو تو جواب به کامنت بالا گفتم.
🔶 درباره پاراگراف اولم حرفم رو تصحیح میکنم و قبول دارم به اشتباه نوشتم، در مورد بقیه توضیحات شما هم طبق معمول عدم آگاهی و اطلاعات ناکافی درست مثل کامنتای قبلیت، فقط متاسفم برای منبعی که این اطلاعات پیش پا افتاده و غلط رو به خورد مخاطب هایی مثل شما میده پیشنهاد میکنم منبعت رو عوض کنی و دفعه بعد با اطلاعات کافی و موثق بیای جلو دوست عزیز، یاعلی
✅منبع من سایت های دقیق آماری و سالها تحقیقات در زمینه عملکرد های تجاری شرکت های مختلف هست.
اما منبع شما کجاست؟ تنها و تنها غرایز شخصی
✅شاید سال ها بعد به حرفی که الان زدم رسیدی اما فعلا فکر کن مهمترین عامل فروش بازی ها متاکریتیک هست.
🔸این منبع هایی هم که ازشون استفاده میکنی رو پشت بوم خیلی از خونه ها مخصوصا ویلایی ها تا دلت بخواد هست همشونم پرن، والا اگر بخوام سال ها بعد به این حرفای کاملا منطقی برسم خودکشی کنم بهتره چون میدونم اونموقع کارم به دارالمجانین کشیده میشه
🔸یادت نره به این دوتا کامنتمم دیسلایک بدی شنیدم برای کنترل کردن اعصاب خیلی خوبه
🔶 سلام منم به استودیو لاریان برسون و بگو کامنتا رو با چشم بسته نخونه من گفتم متا و برچسب Must Play تو بحث نامزدها و جوایز تاثیر گذاره نگفتم که فقط میان براساس اینا نامزدها و گوتی سال رو انتخاب میکنن وگرنه یک نوزاد شیش ماهه هم میدونه در وهله اول خلاقیت و نوآوری براشون مهمه
با بخش اول حرفت مخالفم خیلی از بازیها بودن که با متای بالا کم فروختن
دوست عزیز این گیم بطوره کلی جهان و شخصیتش هم یک چیزه متفاوت بشمار میره، اینکه شما فقط یک قابلیت تغییر شکل رو در بازی متفاوت میدونی نشون میده که تریلرهارو خوب بررسی نکردی، نوع ضربات و کمبوها و حملات بسیار متنوع هست و پیچیدگی خاصی داره چه از سمت دشمن و چه خوده کاراکتر، تنوع محیط بشدت بالاست و به همون اندازه که باس های متنوع درش وجود داره محیط های متنوع هم هست توی بازی. گرافیک هم که واقعا سطح واقعی نسل ۹ رو نشون میده
همه ی این موارد ازین اثر یک چیزه کاملا متفاوت بوجود میاره، واقعا با یه نقش آفرینی جدید و متفاوت روبرو هستیم
🔶 ببین عزیزدل جهان و شخصیت متفاوت یک چیز روتین تو بازی ها هست نوآوری محسوب نمیشه هر بازی جهان و شخصیت خودش رو داره نمیتونیم بگیم چون شخصیت اصلی شاه میمون (Monkey King) یک شخصیت تاریخی هستش این یعنی نوآوری، در مورد اون مکانیزم قابلیت تغییر شکل و استفاده از قدرت های باس فایت ها هم تو یک کامنت دیگه تصحیح کردم که مکانیزم جدیدی محسوب نمیشه تو گاد او وار های کلاسیک موجوده
🔸 متاسفانه شما دائم داری از تنوع صحبت میکنی نه نوآوری نوع مبارزات و کمبوها بله نقطه قوت این بازی همین گیم پلی و مبارزاتش هست ولی آیا کافیه برای اینکه بگیم بازی چیز جدیدی رو داره ارائه میده و در حد بازی سال بیاریمش بالا؟ یا گرافیک نسل نهمی مزید بر اینه که بگیم بازی موفقیت آمیزی خواهد بود؟ همه این هایی که شما داری میگی تنوع محیط، تنوع دشمن، تنوع مبارزات و… رکن هایی هستن که سازنده یک بازی وظیفه داره داخل بازیش بیاره و استاندارد یک ویدیو گیمه نوآوری زمانی اتفاق میوفته که سازنده بیاد خلاقیت به خرج بده ریسک کنه یک چیز جدید اضافه کنه
🔸 من یک سوال از شما دارم شما فکرکن سازنده این بازی هستی و داری بازاریابی میکنی که این بازی رو به من بفروشی و فرض بگیر من یک گیمری هستم که تمام بازی های اکشن نقش آفرینی، سولزلایک، هک اند اسلش های تاریخ ویدیو گیم رو تجربه کرده حالا شما بیا به من بگو Black Myth: Wukong چه چیزی داره که از بازی هایی مثل الدن رینگ، گاد او وار های کلاسیک و ریبوت، نیر اتومتا، دویل می کرای، سکیرو و… متمایز میکنه و چی داره که من تو این بازی ها ندیده باشم؟
((غیر اون مکانیزمی که بعد از کشتن باس فایت ها میتونی از قدرتشون استفاده کنی و یا تغییر شکل بدی))
دقیقا این هم توی الدن رینگ هست
🔶 من براساس سابقه نتیجه نمیگیری نمیکنم پسرگل براساس تجربه ای که طرف از بازی داشته نتیجه گیری میکنم الان کامنت شما فرقی با اون کامنت دوستمون نداره پس یا یکیتون فقط بازی رو تجربه کرده یا کلا جفتتون تجربه نکردین درنتیجه راه حل اینه که خودم برم سرچ کنم تا بفهمم یک سوال ساده کردم یک جواب ساده خواستم ازت سعی کن عاقلانه رفتار کنی نه کودکانه
اینم مدرک هضم کن
https://s8.uupload.ir/files/1_k0b0.png
تایم پلی من چه قدر هست؟
حرفی حدیثی؟
رفتار کودکانه من؟ به سابقه نگاه نمیکنی چشم داری که به لایک و دیس ها نگاه کنی ؟ یا نه ؟
می خوای لینک اکانت زومجی رو بهت بدم فعالیت من رو اونجا هم ببینی؟
از سال ۹۹ تو گیمفا هم اکانت دارم ولی به دلایلی اون اکانت بسته شد
با این کامنت بهم ثابت کردی ارزش بحث نداری پس بای بای
🔶 با این کامنتت ثابت کردی که هم سنت کمه هم در تربیتت کوتاهی صورت گرفته چون بلد نیستی چطور رفتار کنی و با بزرگتر از خودت چطور حرف بزنی اگر زودتر روی واقعیت رو نشون میدادی بی خودی وقتمو تلف نمیکردم
✅یک آدم تک بعدی و ساده
✅تو گفتی از سگا بازی کردن رو شروع کردی گفتم دروغ میگی، نه
✅بعد اومدی الدن رینگ بازی کردن منم زیر سؤال میبری و کلی تهمت میزنی؟
✅تا دلت بخواد تو سه تا کامنت آخرت هم توهین کردی.
✅بعد بی ادب شدیم ما جالبه، نه؟😂
✅کامنت اون دوستمون ۹ تا دیسلایک گرفته با ۲ تا لایک که یکیش تو هستی بعد میگی با کامنت تو هیچ فرقی نداره.
✅خوب چرا مردم بهش دیس میدن؟ چون داره الکی میگه
✅بعد مدرک میارم که الدن رینگ ۵۰۰ ساعت بازی کردم.
میگی روی واقعیت رو نشون میدی که بچهای الان فازت چیه دقیقاً؟ فقط خدا میدونه
«این منبع هایی هم که ازشون استفاده میکنی رو پشت بوم خیلی از خونه ها مخصوصا ویلایی ها تا دلت بخواد هست همشونم پرن، والا اگر بخوام سال ها بعد به این حرفای کاملا منطقی برسم خودکشی کنم بهتره چون میدونم اونموقع کارم به دارالمجانین کشیده میشه»
https://s8.uupload.ir/files/screenshot_20240813-031250_y3p2.jpg
اینم نوش جون کن😘
💥 با همین منبع ها قبل عرضه hellblade 2 و حتی قبل انتشار نقد ها و نمرات این پیشبینی رو کردم و درست بود.
میخوای چنتا بازی دیگه هم بگو برات تحلیل کنم شاید چندین سال زمان به چندین ماه کاهش پیدا کرد😂😂
دوست عزیز احترام دو طرفه هست.
اگه این کامنت رو نداده بودی منم هیچ وقت اون کامنت رو نمیدادم
«من براساس سابقه نتیجه نمیگیری نمیکنم پسرگل براساس تجربه ای که طرف از بازی داشته نتیجه گیری میکنم الان کامنت شما فرقی با اون کامنت دوستمون نداره پس یا یکیتون فقط بازی رو تجربه کرده یا کلا جفتتون تجربه نکردین درنتیجه راه حل اینه که خودم برم سرچ کنم تا بفهمم یک سوال ساده کردم یک جواب ساده خواستم ازت سعی کن عاقلانه رفتار کنی نه کودکانه»
این کامنتت جوابش همونی هست که بهت دادم دانشمند.
🔶 (اسپویل از گاد او وارهای کلاسیک): خیلی عذرمیخوام یک چیزی رو تصحیح کنم چون الان یادم افتاد همون مکانیزمی هم که عرض کردم بعد از کشتن باس فایت ها میتونی از قدرتشون استفاده کنی و من قبلا ندیدم رو تو گاد وارهای کلاسیک ما شاهدش بودیم بال های Icarus که کریتوس بعد از کشتنش ازش گرفت، سر Helios که بعد از کندنش ازش استفاده کرد، سلاح Claws of hades که بعد از کشتن Hades ازش استفاده کردیم، سلاح Nemean Cestus که با همون Hercules رو کشتیم و مال خودمون شد و… یعنی با این تفاسیر Black Myth: Wukong هیچ نوآوری ای از خودش نداره هرچی که هست الهام گرفتن از فرنچایزهای معروف تاریخ ویدیو گیم هستش
خیلی جالبه کسی که نام کاربری عضوتش توی گیمفا sony interactive entertainment هست بعد بیاد متا برام مهم نیست واقعا باید بهش شک کرد , این همه صحبت از متا میکنی بعد میگی برام مهم نیست , خودت میخوای درست حسابی و بی طرف نشون بدی و بگی یه گیمر منطقی هستی, هر کسی همچین رفتاری نشون میده باید بهش شک کرد
جالبه توی گیمفا همیشه کاربرهای جدید میاد اولش میگن بی طرف هستند توی هر خبر هزار کامنت هست میزارند , تهش یه طوری فن بازی در میارن که خود سونی دادش در میاد ,
یک سوال دارم این نام کاربری چندمیت توی سایت هستش؟ یادم میاد دقیقا همین نام کاربری زیاد مثل شما نظر میداد , دقیقا همچین اسمی داشت همینطور کامنت میذاشت ,نمیدونم کجا رفت , جالبه قبلا هم گفتی کامنت های بنده همیشه میخونی معلوم میشه کاربر قدیمی گیمفا هستی ,
🔶 (Dastan): خوبه که دنیا همیشه به چشم شما جالبه چون هروقت دیدم کامنت گذاشتی همیشه اولش میگی خیلی جالبه…
🔶 برای اینکه دیگران آگاه بشن میگم نه شما که کارت از آگاهی گذشته، اسم کاربریم رو به این خاطر سونی گذاشتم که چون سبک بازیاش سلیقمه و بیشتر از بقیه پلتفرم ها باهاش خاطره دارم طبیعی هم هست چون من تو دوران گیمریم کنسول پلی استیشن رو بیشتر از سگا، نینتندو و ایکس باکس داشتم پلی استیشن ۱/۲/۳/۴، آتاری، SNES، سگا جنسیس، ایکس باکس ۳۶۰ و… از نظر شما اگر نام کاربریم رو هایده میزاشتم یعنی دیگه صدای هیچ خواننده ای رو دوست نداشتم؟ بحث خاطره و سلیقس نه میزان دوست داشتن اگر دنبال مچ گیری هستی که مثلا من رو سونی تعصب دارم میتونی کامنتام رو یک دور مرور کنی که به وقتش هم تشویقش کردم هم انتقاد مایکروسافت و نینتندو هم همینطور
🔸من کیفیت بازی برام مهمه و اون لذتی که ازش میبرم کار ندارم مایکروسافت ساخته باشش یا سونی یا نینتندو یک سری از بازی های مایکروسافت و نینتندو هم درست مثل بازی های سونی سلیقمه من به غیر از سبک نقش آفرینی، سولز، شبیه ساز و سرویس محور که سلیقم نیستن همه چی پلی میدم مثلا از سونی گرن توریسمو پلی نمیدم چون شبیه سازه، نصف بازی های مایکروسافت هم نقش آفرینی هستن پلی نمیدم ولی سری گیرز، هیلو، هلبلید ۲، ایندیانا جونز، دووم، بلید و… رو حتما پلی میدم اگر عمری باشه که البته سه گانه فوق العاده گیرز رو تو نسل هفتم تجربش کردم از نینتندو هم ماریو، کربی، دانکی کونگ و… رو تجربه کردم و در آینده خواهم کرد مخصوصا زلدا
🔸متوجه نمیشم مگه هرکی پلی استیشن داره متا باید براش مهم باشه؟ قانونشه؟ این همه صحبت از متا میکنم؟ برفرض کرده باشم خب چه چیز مشکوکی این وسط وجود داره استاد؟ اینکه میگم متا از نظرم ارزشی نداره شما فکرمیکنی دارم خلافش رو میگم؟
🔸برای اینکه کنجاویت ارضا بشه میگم من از زمان تاسیس سایت گیمفا اینجا بودم منتها هیچوقت تا همین یک سال پیش اکانت نساخته بودم فقط کامنتا رو میخوندم زیر پست اساسین کرید هم این نکته رو عرضه کردم که کامنتای شما رو یادمه منتها شما انقدر داغ کرده بودی و الفاضی رو به کار میبردی که نمونش رو تو خیابونا به کار میبرن برای همین متوجه حرفام نمیشدی
🔸ببین پسرگل از قدیم میگن کسی که ریگی به کفشش هست به دیگران تهمت میزنه شما زیر پست اساسین کرید گفتی عاشق چشمو ابروی سونی و مایکروسافت نیستی اما یکسره با کامنتات داری خلافش رو ثابت میکنی شما هرجور دوست داری میتونی راجع به من فکرکنی خب من نه وقتشو دارم نه وظیفشو دارم که هروز خودم رو به شما ثابت کنم من فقط تو تایم استراحتم میام اینجا چهارتا اطلاعات در اختیار بقیه بزارم چهارتا اطلاعات هم بگیرم به اندوخته هام اضافه کنم این وسط هم با چندتا از دوستام صحبت کنم و خوش بگذرونم، اصلا مغزم کشش این رو نداره با امثال تو بحثو جدل کنم پس یک لطفی کن یک اسباب بازی دیگه برای خودت پیدا کن
این بازی که گوتی نمیشه گیمپلی سریع داره و ارضا کننده نیست ,
در مورد گوتی امسال هم فعلا Final Fantasy VII Rebirth گوتی هستش
ولی پنچ بازی بزرگ دیگه هم میادش که Dragon Age: The Veilguard یکم گیمپلی متفاوت داره و استودیو بزرگی هم داره میسازتش احتمال داره گوتی بشه ,
منم موافقم
اول که دیدم پیش خودم گفتم اینم یه سولزلایک دیگس نمیدونم این هایپ براش از کجا اومد
بازی طولانی تر از چیزیه که تصور میکنید، ۲۰ ساعت فقط مربوط به خط داستانی میشه و بازی از محیط های سندباکس برخورداره، محیط ها باز و بزرگ هستن به همین دلیل میزان گیمپلی تقریبا چند برابر بیشتر میشه و بیشتره باس ها تو مناطق فرعی قرار گرفتن، عقیدتون در مورد این بازی اشتباهه چون با یک اثره فوق العاده بزرگ طرفیم
دقیقا باهات موافقم👌
اینکه از یک افشاگر به عنوان منتقد یاد کردید فکر نکنم کار درستی باشه و تا حدی توهین به نویسندگان و منتقدان فعال در این صنعت محسوب میشه
به احتمال زیاد goty نمیشه چون در کنار اینکه رقیب های خیلی قدری داره امسال گیم پلیش اونقدر عمیق نیست کی سری باس های کم عمق
_________
با وجود Black Ops6 که این همه سر و صدا کرده احتمال خیلی زیاد داره که Black Myth با نمره متایی در حد ۸۰-۸۷ از یاد بره
_________
در کنار Black Ops فقط داخل Xbox Showcase کلی بازی خفن معرفی شد که در برابر Black Myth کامل یک سر و گردن بالا ترن
_________
شاید برای اینکه حداقل نمره متای مخاطبین بالایی داشته باشه بره داخل یک سرویس اشتراکی که بتونه خودش رو در حد بقیه بازی ها برسونه
نه بهترین سالو با اختلاف میگیره واقعا حقشه بعضیا میگن باس فایت تکراری داره از این حرفا یعنی از الدرینگ میخواد تکراری تر شه این حرفا یعنی چی صددرصد ایکس باکس فنا میان این حرفارو میزنن آخه ب سونی چ ربطی داره کنسول شما ضعیفه برا شما دیرتر میاد 😡
کنسول ما ضعیفه یا اون پشت یکی پای ی کاغذی رو امضا کرده؟
احتمالا هردوتاش 😂
خیلی دارن هایپ بازی میبرن بالا این حرکتشون میتونه ریسک بزرگی باشه
اینو ولش
گوتی ۲۰۲۵ قراره چی باشه ؟ 💀
این همه بازی خفن از جمله gta vi