بایوور: بازی Anthem به ما یاد داد که روی نقاط قوت خود تمرکز کنیم
در شمارۀ جدید مجلۀ EDGE، جان اِپلر (John Epler)، کارگردان بازی Dragon Age: The Veilguard، توضیح داد که از چند جهت رضایت دارد که بازی Anthem توسعه پیدا کرده است. وی اعتقاد دارد که توسعۀ یک عنوان چندنفرۀ آنلاین از نقاط قوت بایوور (BioWare) نبوده و استودیو نمیبایست به این سمت سوق پیدا کند.
اِپلر در این باره گفت:
ما همیشه استودیویی بودهایم که روی داستانسرایی و نقشآفرینی تمرکز دارد. من از جهات مختلفی به Anthem که یک سال و نیم روی آن کار کردم، افتخار میکنم. اما در نهایت، ما روی اثری کار میکردیم که مهارت بهینهای در قابل آن نداشتیم و در آن متخصص نبودیم.
اِپلر در ادامه توضیح داد که جمع قابل توجهای از استودیوی بایوور به دلیل ساخت تجربیات تکنفره به این تیم ملحق شده بودند و به همین خاطر نتوانستند بهترین خروجی ممکن را با Anthem ارائه دهند:
برای من و کل تیم، بزرگترین درس این بود که باید روی اثری کار کنیم که در آن تخصص داریم. نباید سعی میکردیم چندین کار متفاوت را که در آنها تخصص نداریم، به صورت همزمان انجام دهیم. بسیاری از اعضای تیم ما آمدهاند تا آثار نقشآفرینی داستان محور و تکنفره تولید کنند.
با وجود این صحبتها، مدتی پیش Gary Mckay، مدیر کل استودیوی بایوور، گفته بود که در یک مقطع زمانی قرار بود The Veilguard یک بازی با محوریت چندنفره و آنلاین باشد، اما بعدها سازندگان متوجه شدند که طرفداران خواهان این رویکرد نیستند. از سوی دیگر، ساختار بازی نیز مبتنی بر ماموریت خواهد بود و سازندگان رویکرد جهان باز را پیش نگرفتهاند.
اطلاعات جدید منتشر شده از سوی تیم سازنده تایید میکند که Dragon Age: The Veilguard شامل ۱۴۰,۰۰۰ خط دیالوگ میشود. طبق اعلام رسمی بایوور، صداپیشگان The Veilguard به مدت پنج سال است که روی آن کار میکنند. اشلی بارلو (Ashley Barlow)، کارگردان بخش اجرایی، میگوید که این اثر نقشآفرینی دارای ۱۴۰,۰۰۰ خط دیالوگ ضبط شده است و ۶۰,۰۰۰ مورد از آنها تنها به قهرمان داستان اختصاص دارد. در واقع، هر گونه از شخصیت اصلی (که هر یک صداپیشه متفاوتی دارد) از ۱۵,۰۰۰ خط دیالوگ برخوردار خواهد بود.
بازی Dragon Age: The Veilguard برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC در دست ساخت قرار دارد. تاریخ انتشار این عنوان طی ماه جاری اعلام خواهد شد و البته منتظر نمایش گیمپلی جدید آن نیز هستیم.
پر بحثترینها
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- اولین تریلر از فیلم ترسناک ملوان زبل با نام Popeye the Slayer Man منتشر شد
نظرات
بشخصه خیلی دوست دارم بایوور دوباره به اون دوران برگرده که سه گانه شاهکار مس افکت رو ساخت ولی متاسفانه همچنان به بایوور امید ندارم که بتونه به رستگاری برسه چون عملا تمام افراد کلیدی و تاثیر گذار از جمله کیسی هادسون (کارگردان سه گانه مس افکت) از این شرکت رفتن و خب EA رسما بایوور رو نابود کرد با مدیریت غلطش و خب الان که دارن این نسخه جدید از Dragon Age رو میسازن حقیقتا خیلی حس بدی بهش دارم مخصوصا قیافه کارکتر هاش خیلی کرینج و زشته یعنی شخصیت میراندا و لیارا از مس افکت ظاهرشون صدها برابر قشنگ تره نسبت به این کارکترا. هرچند انگار کل استودیو های غربی با هم پیمان بستن هرکی کارکتر زشت تر و کرینج تری بسازه بخصوص اگر زن باشه برنده هست 😅
نقطه قوتتون اینه که بیان ریمیک KOTOR رو خودتون به دست بگیرین به اضافه ریمیک Jade Empire
Anthem از بابت گرافیک و فیزیک خیلی خوب بود فقط بعد یه مدت خسته کننده میشد ولی نبرد هاش فوقالعاده بود،و صلاح های فوقالعاده ای داشت.
چه قهرمان وراجیه