Ready at Dawn، استودیوی سازنده The Order: 1886، تعطیل شد
استودیوی Ready at Dawn که بیش از هر چیز برای توسعۀ The Order: 1886، انحصاری معروف PS4، شناخته میشود، تعطیل شد. وبسایت Android Central گزارش میدهد که دلیل اصلی این تعطیلی، اطمینان حاصل کردن از عملکرد استودیوهای زیرمجموعۀ Meta حول کنترل بودجه و «تاثیرگذاری بلندمدت» در قسمت واقعیت مجازی بوده است. این استودیو در سال ۲۰۲۰ توسط شرکت Meta خریداری شد تا برای دستگاه واقعیت مجازی Meta Quest بازی تولید کند.
عنوان The Order: 1886 در فوریۀ ۲۰۱۵ عرضه شد و نظرات ضد و نقیض طرفداران را به همراه داشت. برخی این اثر را قابل قبول خطاب میکردند و عدهای از آن استقبال نکردند. البته، این تنها بازی استودیو در اکوسیستم پلی استیشن نیست. Ready at Dawn روی عناوین God of War: Chains of Olympus و God of War: Ghost of Sparta برای PSP، نسخۀ اسپینآف Daxter، پورت Okami برای Nintendo Wii و بازی چندنفرۀ Deformers نیز کار کرده بود. پیش از تصاحب این تیم توسط Meta، بسیاری باور داشتند که سونی باید آن را با هدف توسعۀ بازی برای PSVR و ادامۀ داستان The Order، از آن خود کند.
پر بحثترینها
- ۱۵ مشکل بزرگ سری GTA که طرفداران سرسخت نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- ویدیو: مقایسه Call of Duty Black Ops 6 روی PS5 و Xbox Series X/S [زیرنویس فارسی]
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- گزارش: کارگردانان بازی Marvel’s Wolverine نقش خود را رها کردند
- تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
نظرات
The Order: 1886 تو زمان خودش جذب بهترین گرافیکیا بود …واقعا حیف شد
والا همین الآن هم یکی از بهترین گرافیک ها رو داره
دقیقا
چیزی که خیلی عجیبه اینه که دو تا بازی برای لانچ کنسول های نسل هشتمی (ps4 و xbox one) معرفی شدند
اولیش همین the order
و دومیش هم ryse son of rome
گرافیک هر دو بسیار عالی بود
اما هر دوبازی شکست خوردند و تبدیل به یه آی پی دنباله دار برای کنسول هاشون نشدند …
یه دلیل جالب هم پشت شکست هر دوتاشون هست ….
چون بازی که فقط دنبال گرافیک نمیتونه به موفقیت برسه
دمت گرم دقیقا
استودیویی که یک زمان دو نسخه فرعی از God of War رو ساخت که یکیش هم متای بالای ۹۰ گرفت ولی با بی توجهی سونی در آخر به این روز افتاد
هیچ کدوم از نسخه های فرعی گاد متای ۹۰ ندارن
سونی بهشون توجه کرد و از گاد اف وار psp با کمک سانتا مونیکا رسیدن به اوردر ۱۸۸۶
Ghost of sparta ۹۰ گرفته به هر حال
نه داداشGhost of Sparta ۸۶ گرفته فکرکنم منظورت Chains of Olympusهه
همون
هی نمره این دوتا رو قاطی میکنم
توو order هم سانتامونیکا همکاری داشته، بازی توسط دو استودیو ساخته شد. تحت نظارت کامل پلی استیشن استودیوز، الکی همه خاک هارو نریز روو بدبخت ها
دقیقا نوشتم با کمک سانتا مونیکا اوردر رو ساخت
God of War Chains of Olympus متاش ۹۱ مثلا سونی فنی اینو نمی دونی:)
من یاد گوست اف اسپارتا بودم که هشتادو خورده ای بود
چجوری متا چینز اف الیمپوس بیشتر شده؟
گوست اف اسپارتا که خیلی خفن تره
درست میگی مثالشم دو گانه رحمناروکه که متای بالاتری از گاد ۳ دارن 😑
۲۰۱۸ که شاهکار طبیعیه
رگناروکم به خاطر تمام پیشرفتاش بجز داستان بازم طبیعیه
متاسفانه سن تام جان اینجا قد نمیده چون تازه یکی دو سال پیش بخاطر تولد ۱۲ سالگی براش پلی استیشن خریدن و اینجا اومده سونی فن و سهامدار شده ولی نسخه Chains of Olympus متای بالای ۹۰ داشت
https://s8.uupload.ir/files/screenshot_2024-08-08-15-11-27-918_com.android.chrome-edit_xr56.jpg
خوبه ما وقتی تو به دنیا نیومده بودی جفتشو رو psp و اوریجینز کالکشنشو رو ps3 پلی دادیم
از کامنتت که نوشتی هیچ کدوم از نسخه های فرعی گاد متای ۹۰ ندارن سنت مشخص شد
عمرا هم دستت به PSP یا PS3 خورده باشه
شرمنده من مثل تو سرم تو متای بازی سال ۲۰۰۸ نبود
توی موبایل پلیر فکر کن دستم نخورده
خدایی بازیای خوبیم نبودند صرفا اینکه رو psp بود خیلی اچیومنت بزرگی حساب میشد کلا استدیو متوسطی بودند البته موافق تعطیلیش نیستم ولی خب استدیویی نبودند که ۲۰ سال دیگه بگیم حیف شد یه بازی محشر ساختن مثل تانگو
برادره من چ ربطی ب سونی داره ؟ این استودیو کاله سونی نبود باهم همکاری میکردن
گرافیک خوبی داشت ولی از نظر گیم پلی و داستان به شدت تهی و حوصله سربر بود
🔶 (بدون تعصب): من به شخصه با گرافیک بازی مشکلی نداشتم هنوزم که هنوزه از اکثر بازی های نسل نهمی هم گرافیکش بیشتره اما وقتی تمرکز رو گرافیک باشه بقیه المان های بازی توش ضعف بوجود میاد مثل کوتاهیه بازی و کاتسین های زیاد ولی از لحاظ داستان و گیم پلی خیلی خوب بود شخصیت پردازی گالاهاد هم همینطور سلاح های بازی هم هرکدومشون بی نظیر بودن به نظر من The Order پتانسیل این رو داشت که تبدیل به یک فرنچایز بشه و همینطور استودیو Ready at Dawn پتانسیل درجه یک شدن رو داشت با سابقه خوبی که داشتن
🔸سونی از نسل ۸ به اینور انگار کلا از این رو به اون رو شده یعنی اگر ببینه متای بازی اون چیزی که موردانتظارش بوده نشه نه فرصت دوباره میده و نه میزاره اون استودیو به کار خودش ادامه بده و درجا تعطیلش میکنه مثال زیاده بارها گفتیم که سر همین سیاست جدیدش چه استودیوهایی رو تعطیل کرد، استودیو Ready at Dawn رو قشنگ میتونست بخرش و زیر پرو بالش بگیره خیلی حیف شد خیلی سوختم از این بابت هم سر Days Gone سوختم هم سر The Order قشنگ جفتشون پتانسیل تبدیل شدن به یک فرنچایز رو داشتن
دقیقا امیر حسین جان واقعا درد ناکه همچین ایپی های با این همه پتانسیل نادیده گرفته شن
گفتی دیزگان یادمه اون زمان ک منتشر شد رفتم خریدمش تجربش کردم و همون اول شیفته ی گیم شدم بعد ب هرکدوم از رفیقام معرفیش کردم میگفتن نه بابا بازی اشغاله هو فلان الان همون رفیقام حسرت تجربه ی دیزگانه ۲ رو میخورن کلا دیزگان زمان عرضش جو دورش خیلی منفی بود
میخوام بگم یسری گیم ها وقتی عرضه میشن اول جو دورشون منفی ی کم کم اون جو منفی میخوابه مردم امتحانش میکنن و اونجاس ک نظر صادقانشون رو میگن
خیلی از این گیم ها ب واسطهی سرویسهایی مثل گیم پس و پلاس ب موفقیت میرسن
🔶 نمیدونم چرا همه امیرحسین صدام میکنن امیر خالی هستم داداش 😁
🔸احسنت ببین یک عادتی که من دارم اینه که بازی هارو روز عرضه تجربه نمیکنم چون تجربه داشتم و میدونم روز عرضه بخاطر مشکلات فنی و بهینه سازی اون لذت کامل رو نمیدن صبرمیکنم نهایت یکی دوماه بعد پلی میدم که آپدیتاش اومده باشه و کامل فیکس شده باشه دیزگان هم من با تمام آپدیتاش تجربه کردم شاید اگر منم مثل خیلیا روز عرضه تجربش میکردم لذت نمیبردم
🔸در کل به اعتقاد من تا خود آدم بازی رو تجربه نکنه نمیتونه به نقدها، نمرات، متا، شنیده ها و… اکتفا کنه و براساس اونا تصمیم بگیره در مورد این سیاست های جدید سونی هم واقعا دیگه شورش رو درآورده یعنی از اولویتش شده متا کافیه یک بازی متاش زیر ۸۰ بشه یا اجازه ساخت نسخه بعدیش رو نمیده یا استودیو سازنده رو تعطیل میکنه
شرمنده بابت اشتباه برادر 😂😁💙
البته خوشبختانه سونی ب بند استودیو میشه گفت ی شانس دوباره داد و اگه اشتباه نکنم ۲۵۰ میلیون تقریبا واسه بازی آیندشون سرمایه گذاری کردن ولی کاش این شانس دباررو ب دیزگان و کارگردانش هم میدادن….
🔶 دشمنات شرمنده بشن فدای سرت 😉❤️
🔸چی بگم والا فقط میدونم اگر استودیو بند یک استودیو معمولی بود شاید تعطیلش میکرد ولی چون استودیو با سابقه ای هستش و سازنده سری بی نظیره سایفون فیلتر هستش فرصت دوباره بهش داد
🔸شاید باور نکنی رفیق دیگه برام مهم نیست آیپی جدید استودیو بند چیه بخاطر اینکه دیزگان انقدر بهم چسبید دیگه مطمئنم هیچ بازی دیگه ای از این استودیو نمیتونه جاشو برام پر کنه یک دلیلی که خیلی دیزگان رو دوست داشتم بخاطر این بود که سبک مورعلاقم بود یعنی وحشت بقا و زامبی استودیو بند هر بازی بسازه و سبکش چیزی غیر از این باشه دیگه برام جلب کننده نیست یعنی ذوقشو ندارم از این میسوزم که دیزگان ادامه دار تموم شد و قرار نیست دیگه ببینیمش مگه اینکه سونی سیاست مسخرش رو عوض کنه
واقعا حرفتو قبول دارم ی فضای اوپن وورد آخرلزمانی بای گیم پلی جذاب فضا سازی فوق العاده داستانی ک تا آخرین لحظه جذابیت خودش رو حفظ میکنه پایان بندی گیم هم ک همه دیدیم اون یارو ک اسمش رو یادم نیست از هلیکوپتر نیاد پلینو بقیشو بگم اسپویل محسوب میشه
جدای ازین بخشند روز پیش توی اون پست مایکروسافت ک کامنت گذاشته بودی ی کامنتی گذاشتم ک تایید نشد …میخواستم فقدر بدونی کاش همه ی کاربر مثل شما بودن داداش 💙
🔶 دقیقا همینطوره، یک چیزی بگم اینکه هر کسی یک سلیقه ای داره و هر سبکی رو دوست نداره قبول دارم چون شنیدم و دیدم که خیلیا میگن دیزگان چیز خاصی نداشت یک بازی معمولی بود خب اینو من احترام میزارم به نظرشون
🔸اما دیزگان برای خود من یک شاهکار بود یک دلیلش که گفتم سبک مورد علاقمه دلیل دومش رو نمیدونم چطوری میشه تو کلمه یا جمله آورد دیزگان یک جادویی داره که جذبت میکنه یعنی تک تک المان های بازی تک تک جزییات بازی برام جذاب بود یعنی طوری که من بعد از پلات کردنش هم بازی میکردم به اعتقاد من خدانکنه یک چیزی جذبت کنه تا مدت ها ولت نمیکنه که این واقعا لذت بخشه اگر بخوام راجع به تک تک جزییات بازی صحبت کنم طولانی میشه فقط یک چیز میگم اینکه گیم پلی بازی انقدر سرگرم کنندس که من به جای اینکه ماموریت های اصلی یا جانبی رو برم میرفتم فریکرها رو میکشتم یعنی عاشق این بودم صدا خفه کن وصل کنم به اسلحه هام برم Heatshot شون کنم
🔸این موتورش هم که عضو جدا نشدنی برام شده بود خود سازنده هدفش این بود که بدون موتورت یک دقیقه هم تو جهان بازی زنده نمیمونی و واقعا هم همینطور بود یک مکانیزم جذابی که داشت و دوستش داشتم این بود که میتونستی موتورت رو ارتقاع بدی و مهمات عقب موتور جاسازی کنی، هیچوقت نشد گله کنم که چرا بازی تموم نمیشه خسته شدم دیگه برعکس دوست داشتم تموم نشه اصلا سیر نمیشدم ازش
🔸(هشدار اسپویل): آره اسم اون دکتر جیمز اوبرایان (James O’Brian) که خودشم تبدیل به فریکر شده بود اما جالب اینجا بود حالت انسانیش رو از دست نداده بود در واقع سازنده میخواست بگه که تو نسخه دوم شاهد فریکرهای جهش یافته هستیم که هوش دارن، نقشه میکشن و… این یعنی خطرناک تر از نسخه اول خواهد بود حیف واقعا که شاهد نسخه دوم نبودیم
🔸آره میدونم کدوم کامنت رو میگی اعلانش هم برام اومد اما گویا تایید نشد، قربانت داداش گلم باور کن من آدم خاصی نیستم یا کار خاصی نمیکنم فقط خودم رو زیاد درگیر حاشیه ها و کل کل های گیمری نمیکنم چیزی که برام مهمه کیفیت بازی ها و لذت بردن ازشونه یعنی آرزومه همه همینطور باشن و این کل کلکا و فن بوی بودن رو بزارن کنار و فقط از بازیشون لذت ببرن در مورد کمپانی ها هم چه سونی باشه چه مایکروسافت باشه چه نینتندو اشتباه بکنن بهشون انتقاد میکنم شاید خیلیا بگن این کمپانی های بزرگ نمیفهمن تو میفهمی؟ اتفاقا مشکل همینجاس که خیلیا فکرمیکنن نعوذ بالله این شرکتا خدا هستن و هیچ اشتباهی نمیکنن در صورتی که واضح و مبرهنه الان سونی داره اشتباه میکنه و باید بهش انتقاد بشه، ببخشید کامنتم طولانی شد در هر صورت ممنون از لطفی که به من داری داداش ❤️🙏
همش داشتم بزور خودمو راضی می کردم که یروز اخر از نسخه دوم بازی رونمایی میشه که اینم تیر اخر به امید بود😶
و فقط همین
انگار قرار بود دفتر نقاشی متحرک بسازن
گیم پلی کند و تکراری بود، داستان هم که آخرش خیلی آبکی شد
داستان این بازی و تم و فضا سازیش واقعا خوب بود برا خودم یکی از بهترین بازی ها بود
اینم بدجوری حیفو میل شد
خیلی نارحت شدم
بازی The Order: 1886 ویدیو هاش ادم دیوانه می کرد
آرزوم بود بازیش پلی بدم ولی به دلیل انحصاری بودن نتونستم پلیش بدم
گرافیک بازیخیره کننده بود
حیف شد واقعا💔💔
اردر هم واقعا بازی جذابی بود با تمام مشکلاتش باهاش حال کردم و تجربه کوتاه و جمعجور و جذابی بود و البته شدیدا الکی هیت گرفت
حیف شد….
اینو چند وقت پیش بازی کردم از داستانش چیز زیادی نفهمیدم، گیمپلیش هم بد نبود ولی گرافیکش خیلیییییی بالا بود رو ps4
عجب بازی بود خدایی، تو کنسول رفیقم پلی داده بودم قبلا. کاش اینو پورت میکردن، تو PC قطعا بیشتر میچسبید.
اندریت ترین بازیی که بازی کردم این بازی واقعا لایق یه دنباله بود
با اینکه از ایکس باکس و مایکروسافت و سیاست هاش متنفرم ولی وای به روزی که شرکت هایی مثل متا و اپل و آمازون بخوان تو صنعت گیم جایگاهی ویژه ای داشته باشن و سیاست ها و بازار خودشون رو گسترش بدن رسما باید با گیم خداحافظی کنیم
تنفرت برای هیچکس مهم نی عزیز دل
انقدر مهم نبود که تورو وادار کرد ریپلی بزنی👌😁
آخه چرا واقعا ناراحت کنندس خدایی زمان خودش سال۲۰۱۴ بهترین گرافیکو داشت همین الانشم گرافیکش تازس الان آف خورده با ده دلار میتونی تو استور تهیه کنی فقط بازیش میان پردش زیادبود امامیبینی ومیمونی گرافیکش خداس این شرکت واسه pspدوتا گاد هم ساخت اوناهم بازیهای بی نظیری بودن God of War: Chains of Olympus و God of War: Ghost of Sparta و خیلی حیف خیلی نباید اینجور میشد
دی ان ای این استودیو به استودیوهای فرستپارتی پلی استیشن نمیخورد و متاسفانه توسط سونی خریداری نشد نتونست جایگاهی بین اونا داشته باشه ولی خودم با دو تا نسخه فرعی گاد اف وار که ساخت خیلی حال کردم در هر صورت امیدوارم کارمنداشونو استخدام کنن
این استودیو در حد اینسامنیاک میتونست بالا بیاد ولی سر اردر واقعا بد هیت الکی گرفت.حیف شد واقعا
اخ قلبم خیلی پوتانسیل ساخت ۲ بالا بود ۱ یجوری تموم شد که امکان ادامه دادن داشت
خدا لعنت کنه ea و مایکروسافت رو
آغاز گر این راه کثیف اخراج نیرو و تعطیلی استودیو به بهانه های مزخرف و استدلالی مزخرف تر
حالا هم سونی بانجی رو خرید اینو تعطیل کرد
خب منطق اینکار چطوریاس؟حداقل نگهش میداشتی تا بازی های قدیمی رو ریمیک میکردن….
این نسل نیمی ازش رفت اما فقط ….
یه جوری ناله میکنین انگار استدیو شاهکار سازی بوده ۱ بازی خوب داشته اونم پورت اوکامی بوده😭😹
۲ تا گاد اف وار هم ساخته
هردو عالی بودن مخصوصا گوست اف اسپارتا که بهترین نسخه فرعی فرنچایزه
متاسفانه با بازی the order سابقه خوبشون نادیده گرفته شد
سعی کن وقتی یه مقاله رو باز میکنی صرفا به تیترش نگاه نکنی و اسکرول کنی به بخش کامنت ها
خاطراتم از این استودیو با گاد آف وار های psp هستش
اگر حافظه تاریخی من یاری بده یادم میاد این بازی گرافیک تحسین برانگیزی داشت اما توفیق زیادی کسب نکرد. تو نقطه مقابل اونور مایکروسافت rise son of rome رو داشت که مثل اوردر گرافیک چشم نوازی داشت اما اونم خوب عمل نکرد. دعوا های اون زمان سر این دو بازی رو هیچ وقت یادم نمیره(انگار همین دیروز بود)
خیلی حیف شد
امیدوارم ک کارکنانش به استودیو های بزرگ تری انتقال داده بشن
واقعا شرم بر سونی
استودیو برای متا یا همون فیس بوکه
چه ربطی به سونی داره؟
به این علت که به تیم یه فرصت دیگه و کمکی برای ساخت بازی شاهکار ۱۸۸۶ نداد
هیچوقت اون دوتا نسخه فرعی گاد اف وار رو از یاد نمیبرم.
فوق العاده بودن
سونی باید فرصت بیشتری به این استودیو میداد
قبل تعطیلی آپدیت برای این The order ندادن که کات سین هاش رو بشه Skip کرد ؟؟!!
حیف! صد البته حیف میتونست همین شرکت بیاد کیل زون جدید رو بسازه.