۸۰% از فروش پلی استیشن در سه ماهه اول ۲۰۲۴ به صورت دیجیتالی بوده است
![playstation logo 80% از فروش پلی استیشن در سه ماهه اول 2024 دیجیتالی بوده است](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2024/05/PlayStation-logo.jpg)
طبق آخرین گزارش مالی سونی، بخش اعظم فروش پلی استیشن در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ به رسانههای دیجیتالی و از جمله سرویس PS Plus اختصاص داشته است.
سونی جدیدترین گزارش مالی خود را برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ منتشر کرده است که عملکرد پلی استیشن در سال مالی ۲۰۲۴ را نشان میدهد. در این گزارش اشاره شده که بیش از ۸۰ درصد از فروش پلی استیشن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به صورت دیجیتالی بوده است.
بر اساس این گزارش، بازیهای دیجیتالی ۷۰ درصد از کل فروش پلی استیشن را در سال مالی ۲۰۲۳ به خود اختصاص دادند و این میزان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است. همچنین میزان فروش فیزیکی در این سه ماهه ۲۰ درصد بوده است. این یک نمونه دیگر از نحوه تسلط رسانههای دیجیتالی بر بازار را نشان میدهد.
اکنون با توجه به سرویسهای اشتراکی مانند PS Plus و Game Pass نمیتوان منکر سهولت و دسترسی آسان توزیع دیجیتالی شد. به گفته سونی، افزایش فروش دیجیتالی از خدمات شبکه و از جمله سرویس PS Plus ناشی میشود. سرویس اشتراکی پلی استیشن هنوز هم یکی از منابع اصلی درآمد سونی محسوب میشود و در سالهای اخیر بسیار بهبود یافته است.
![playstation games 80% از فروش پلی استیشن در سه ماهه اول 2024 دیجیتالی بوده است](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2024/08/PlayStation-Games-1280x720.jpg)
سونی با افزایش فروش ۱۲ درصدی در بخش گیمینگ خود نسبت به سال گذشته، درآمد عملیاتی آن را تا ۳۲ درصد افزایش داده است. با این حال، این شرکت کاهش فروش در بخش سختافزار را اعلام کرده است.
طبق گزارشها، سونی کنسول PS5 Pro را برای عرضه در اواخر امسال آماده کرده است که میتواند به فروش بیشتر بخش سختافزار کمک کند. بازی Astro Bot برای عرضه در سال جاری میلادی برنامهریزی شده است که میتواند فروش زیادی را نیز به همراه داشته باشد. در مجموع نتایج سه ماهه اول ۲۰۲۴ علیرغم کاهش فروش سختافزار برای سونی مناسب بوده است.
![HesamAI HesamAI](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/184948/1705940574-bpthumb.jpg)
![Royalknight Royalknight](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/176112/1674995543-bpthumb.jpg)
![AAACE AAACE](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/14884/1689758969-bpthumb.jpg)
![HTrembler HTrembler](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/185159/1693590417-bpthumb.png)
![بدون تعصب بدون تعصب](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/188936/1719044664-bpthumb.jpg)
![سگِ در حال گاز گرفتن 🐕 سگِ در حال گاز گرفتن 🐕](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/191401/1723022453-bpthumb.jpg)
![Amsc Amsc](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/187806/1720643383-bpthumb.jpg)
![A0seyed0A A0seyed0A](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/183173/1687346342-bpthumb.jpg)
![هادی صفائی هادی صفائی](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/3289/1722752890-bpthumb.jpg)
![Javad Javad](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/185767/1695810486-bpthumb.jpg)
![پروفسور بی سواد پروفسور بی سواد](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/185760/1714056314-bpthumb.jpg)
![Max22 Max22](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/98383/1710877350-bpthumb.jpg)
پر بحثترینها
- گزارش: توسعهدهنده Phantom Blade Zero در مورد عدم عرضه نسخه Xbox: «کسی به این پلتفرم نیاز ندارد» [بهروزرسانی شد]
- تصاحب Bungie ممکن بود به ضرر ایکس باکس تمام شود
- فروش PS5 به ۶۱ میلیون واحد رسید؛ کاهش فروش سختافزار و افزایش سود عملیاتی
- بررسی نسل نهم بازی های ویدیویی تا به امروز
- مدیر بازاریابی ایکس باکس: امیدواریم با گیم پس دوره Xbox 360 را بازسازی کنیم
- چرا Red Dead Redemption 2 برای دیگر بازیها تاثیرگذار و تحولبخش نیست؟
- توسعهدهنده سابق راکستار: GTA 4 کمی بیش از حد جدی و تاریک بود
- گزارش: عرضه بازی Avowed تا سال ۲۰۲۵ تاخیر خورده است
- بازی Marvel’s Spider-Man 3 با چالش طراحی جهان خود مواجه است
- شرکت بانجی ۲۲۰ کارمند خود را اخراج کرد
نظرات
دلم یه مراسم مث e3 2016 میخواد..پشم ریزون..هیجانی..باور نکردنی
به زودی شوکیس سونی این هیجان رو بهمون تزریق میکنه
لحظه اومدن گروه موسیقی فوق العاده با اون اجرای شاهکارشون و اون هایپ خفن و بعدش لوگوی Santa Monica رو اسکرین …
فوق العاده بود
دنیا یه مراسم دیگه مثل اون شب بهمون بدهکاره
“همچنین میزان فروش فیزیکی در این سه ماهه به ۲۰ درصد بوده است”
این ۲۰ اگه ۱ هم بشه به هر حال باید به مشتری حق انتخاب داد ، تازه به غیر از این حفظ فیزیکی بازی هایی که ممکنه از فروشگاه های دیجیتال به هر دلیلی حذف بشن هم مهمه
برای سونی هزینه ای نداره ک سی دی بده بازی رو فیزیگی بده ولی بقیه شرکتا فک کنم واسه هرنسخه فیزیکی باید یه مبلغی رو به سونی بدم فک کنم حق اختراع سی دی برای سونیه واسه همسنه ک ایکس باکس رفت سمت دیجیتال چون اکلن هزینه تولید کمتره دومن هیچ مبلغی به شرکت سوم نمیده سومن خیلی سودشکن بیشتره
واسه اونایی ک فیزیکیهم میخان میتونن محدود کالکترز ادیشن بزنن مثلن
Playstation کبیر
به نظر نمیاد اونا چندان به فکر تعویض یا فروش بازی هاشون باشن .
این معیار برای مایی که امروز بازی هامون از مرز ۴ میلیون هم عبور کرده تا این حد مهمه و متاسفانه تسلط دیجیتال بر بازار علارغم سهولت دسترسی انتخاب ما رو به شدت محدود میکنه .
تصور کنید بازی ۷۰ دلاری رو میخرید و بعد از چند ساعت به هیچ وجه نمی تونید باهاش ارتباط برقرار کنید . ( مثل منی که عاشق بازی های کوجیما بودم اما با اثر آخرش بعد از ۱۰ ساعت تجربه نتونستم ارتباط بگیرم ) . در نهایت ۷۰ دلار یا بهتره بگم بیش از ۴ میلیون از جیب شما رفته و تمام. این موضوع وقتی بیشتر اهمیت پیدا میکنه که با بالا رفتن سن بازی های بسیار خاص و محدودی نظر شما رو جلب میکنه و ریسک کمتری در امتحان کردن بازی های جدید میکنید .
خبر بد
به زودی فروش بخش سخت افزاری هم با ورود به ۲۰۲۵ و معرفی عناوین + با عنوان مورد انتظارترین گیم تاریخ “GTA VI” جبران میشه 🐕
لیدر بازار فیزیکی
و صد البته دیجیتالی
👏👌
Play Has No Limits
البته ۲۰ درصد هم عدد قابل توجه هیه و هنوز دارن از فروش بازی های فیزیکی سود میکنن….
ازون طرف خرید بازی بصورت دیجیتالی کاره ساده تر و ارزون قیمت تریه
پس نشون میده تصمیم مایکروسافت برای تعدیل بخش فیزیکی بازی ها درست بوده دیر یا زود سونی هم این تصمیم رو میگیره چون دیگه دوره دیسک فیزیکی به سر اومده الان بیشتر کشور ها سرعت دانلودش حدودا ۲۰۰ مگابیت هست
دیجیتالی دم دست تره لذت خاصی داره برای خرید اما داشتن دیسک و کاور بازی یک چیز دیگه است به خدا only on playstation