بندرعباس به چه شهرهایی قطار دارد - گیمفا
بندرعباس به چه شهرهایی قطار دارد - گیمفا
بندرعباس به چه شهرهایی قطار دارد - گیمفا
بندرعباس به چه شهرهایی قطار دارد - گیمفا
بندرعباس به چه شهرهایی قطار دارد - گیمفا
بندرعباس به چه شهرهایی قطار دارد - گیمفا

بندرعباس به چه شهرهایی قطار دارد

پست گیمفا
۰۲:۴۸ ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
بندرعباس به چه شهرهایی قطار دارد - گیمفا

استان هرمزگان جاذبه‌های زیادی برای گردشگران دارد و همین هم باعث می‌شود که سالانه افراد زیادی از جاذبه‌های این استان و شهر بندرعباس دیدن کنند. یکی از محبوب‌ترین روش‌های سفر نیز، سفر ریلی است. در ادامه همراه ما باشید تا ببینیم که بندرعباس به‌لحاظ ریلی در چه وضعیتی‌است و قطار می‌تواند ما را از این شهر به کجاها برساند. با بلیط قطار بندرعباس می‌توان به کدام یک از شهرهای ایران سفر کرد؟ در این گزارش همراه ما باشید تا به این سوال مهم پاسخ دهیم. بندرعباس یکی از جنوبی‌ترین شهرهای ایران است که جزء مهم‌ترین شهرهای ایران نیز به‌لحاظ موقعیت جغرافیایی محسوب می‌شود.

ایستگاه‌های خط‌راه‌آهن در هرمزگان

هرمزگان یکی از استان‌های استراتژیک در کشور ما محسوب می‌شود و به همین دلیل هم سامانه‌های ریلی زیادی در آن قرار گرفته‌اند که هر کدام وظیفه خاص خود را دارند.

ایستگاه‌های قطار مستقر در استان هرمزگان شامل ایستگاه‌های اسکله، پایانه نفتی، اضطراری ۱، بندرعباس، اضطراری ۲۲، اضطراری ۶، اضطراری ۸، اضطراری ۱۶، چوران، اضطراری ۲۵، چاه تر، قره تپه، مانوری، بندرعباس، انشعاب، فین، زاد محمود، معدن گل‌گهر، تزرج، کهه، مس سرچشمه، گل گهر، سیرجان، خاتون‌آباد، میمند، احمدآباد، بیاض و جنت‌آباد می‌شود.

وسعت این خطوط ریلی به‌قدری بالاست که برخی از ایستگاه‌های این سیستم در استان کرمان قرار دارند و در نهایت به دیگر خطوط ریلی در کشور متصل می‌شود. اما ما می‌خواهیم تنها درباره ایستگاه بندرعباس صحبت کنیم. این ایستگاه را در ادامه به شما بیشتر معرفی خواهیم کرد.

درباره ایستگاه راه‌آهن بندرعباس

اگر با یک بلیط قطار بندرعباس به این شهر در مرکز استان هرمزگان برسید، با یک ساختمان معمولی شبیه بسیاری از ایستگاه‌های قطار در این ایران مواجه خواهید شد که به‌لحاظ معماری چیز خاصی برای تماشا ندارد. ایستگاه راه‌آهن بندرعباس در سال ۱۳۷۳ راه‌اندازی شد ۲ سکو و ۲ خط راه‌آهن دارد.

این ایستگاه در شمال غرب بندرعباس قبل از کارخانه یخ قرار گرفته و مانند اکثر ایستگاه‌های قطار با فاصله نسبتا زیادی از مرکز شهر احداث شده است. این ایستگاه دارای امکانات متوسطی‌است و نیازهایی که اکثر مسافران دارند را می‌تواند به‌خوبی برآورده کند. نمازخانه، سرویس بهداشتی، دستگاه خودپرداز، رستوران، پارکینگ، فروشگاه صنایع دستی، غرفه‌های فروشگاهی و گیشه‌های فعال برای فروش بلیط ازجمله امکانات این ایستگاه هستند.

چگونه می‌توان به ایستگاه قطار بندرعباس دسترسی داشت؟

در خود ایستگاه شما می‌توانید به‌راحتی ازطریق تاکسی‌هایی که جلوی ایستگاه قرار دارند در شهر تردد کنید و به مکان‌هایی که باید، دسترسی داشته باشید. اگر با وسیله شخصی به این ایستگاه مراجعه می‌کنید و بلیط قطار بندرعباس را از این مبدا دارید، مشکلی باز برای شما وجود ندارد چون پارکینگ این مجموعه می‌تواند به شما خدمات کافی را ارائه دهد.

اگر که می‌خواهید با خودرو سواری به این ایستگاه بروید، باید ابتدا شمال غربی بندرعباس را هدف قرار دهید و سپس وارد بلوار شهدا شوید. این بلوار را تا شمال ادامه دهید و سپس به جایی می‌رسید که خروجی ایستگاه برای شما نمایان خواهد شد. از این خروجی که خارج شوید، مسیر زیادی تا ایستگاه برای شما باقی نخواهد ماند.

بندرعباس به چه شهرهایی قطار دارد - گیمفا

مسیرهای ریلی بندرعباس به دیگر شهرهای ایران

اگر می‌خواهید با بلیط قطار بندرعباس به دیگر نقاط ایران سفر کنید باید بدانید که از این ایستگاه می‌توان به کدام یک از مناطق ایران رفت. در ادامه ما این مسیر‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

مسیر ریلی بندرعباس تهران

مسیر ریلی بندرعباس تا تهران حدودا ۲۰ ساعت است و شلوغ‌ترین مسیر این ایستگاه هم به‌حساب می‌آید. ۲۰ ساعت مسیر ریلی یکی از طولانی‌ترین مسیرهای ریلی ایران محسوب می‌شود و به همین دلیل هم بسیاری توصیه می‌کنند که برای چنین راهی از قطارهای باکیفیت و درجه یک کمک بگیرید.

از شهرهای بین‌راهی این مسیر باید به فین، زاد محمود، تزرج، کهه، سیرجان، خاتون آباد، احمدآباد، بافق، یزد، میبد، اردکان، نائین، زواره، بادرود، کاشان و محمدیه اشاره کرد.

مسیر ریلی بندرعباس اصفهان

با بلیط قطار بندرعباس اصفهان شما می‌توانید خیلی راحت به این مقصد در مرکز تهران برسید. در این مسیر شما از شهر‌های سیرجان، خاتون آباد، احمدآباد، بافق، یزد، میبد و سیستان بلوچستان نیز عبور خواهد کرد.

این مسیر ۹۳۰ کیلومتر است. در این مسیر ریلی شما می‌توانید با ۱۱ ساعت سفر در قطار به‌راحتی از بندرعباس به اصفهان برسید. قطارهای بسیاری در این مسیر مشغول به‌حرکت هستند که کیفیت خوبی هم دارند و شما می‌توانید از آن‌ها برای سفر خود کمک بگیرید.

مسیر ریلی بندرعباس مشهد

بندرعباس نیز یکی دیگر از مسیرهای ریلی پرتردد در این ایستگاه است. طول این مسیر نیز حدودا ۱۵ ساعت است و شما در این مدت از شهرهای حاجی آباد، سیرجان، بردسیر، باغین، کرمان، چترود، راور، دیگ رستم، دیهوک، فردوس، بجستان، فیض آباد، تربت حیدریه و ملک آباد عبور می‌کنید. این مسیر ریلی از دل کویر عبور می‌کند و به همین خاطر بسیار زیباست.

بهترین راه برای تهیه بلیط قطار بندرعباس

پلتفرم‌ها و مجموعه‌های زیادی هستند که می‌توانند در زمینه بلیط قطار بندرعباس به شما خدمات ارائه دهند. در بین این پلتفرم‌های مختلف فلای تودی یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. با استفاده از پلتفرم فلای تودی شما می‌توانید برای تمامی خطوط ریلی کشور بلیط تهیه کنید.

اما فقط این نیست. این مجموعه به شما خدمات بسیار ارزنده‌ای را در زمینه گردشگری ارائه می‌دهد. از رزرو هتل گرفته تا پروازهای داخلی و بین‌المللی و خدمات تور. برای دریافت این خدمات و مشاهده انواع آن‌ها تنها کاری که باید انجام بدهید این است که سری به‌ وبسایت فلای تودی بزنید.

بندرعباس به چه شهرهایی قطار دارد - گیمفا

جمع‌بندی

برای تهیه بلیط قطار با استفاده از فلای تودی دیگر کار سختی در پیش نخواهید داشت. مراحل تهیه بلیط در این وب‌سایت بسیار ساده است و شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن این کار را انجام دهید. ایستگاه راه‌آهن بندرعباس با اینکه نزدیک به ۳۰ سال از عمرش می‌گذرد اما ایستگاهی سرپاست و خدمات خوبی را هم می‌تواند به مسافرانش ارائه دهد.

در این ایستگاه شما می‌توانید به تهران، مشهد و اصفهان ازطریق مسیرهای ریلی دسترسی داشته باشید. استان هرمزگان به‌دلیل اینکه یکی از مهم‌ترین استان‌های ایران محسوب می‌شود به‌لحاظ شبکه ریلی در وضعیت خوبی قرار دارد. هم شبکه ریلی برای مسافران و هم شبکه ریلی صنعتی آن به‌خوبی مشغول به‌کار هستند و افراد زیادی از آن‌ها بهره می‌برند. از شما ممنونیم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. امیدواریم که از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

Animals

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بندرعباس به چه شهرهایی قطار دارد - گیمفا
بندرعباس به چه شهرهایی قطار دارد - گیمفا
بندرعباس به چه شهرهایی قطار دارد - گیمفا
بندرعباس به چه شهرهایی قطار دارد - گیمفا
بندرعباس به چه شهرهایی قطار دارد - گیمفا
بندرعباس به چه شهرهایی قطار دارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بندرعباس به چه شهرهایی قطار دارد - گیمفا