سازندگان Palworld حالا می‌توانند بازی‌هایی بزرگ‌تر از عناوین AAA تولید کنند - گیمفا
سازندگان Palworld حالا می‌توانند بازی‌هایی بزرگ‌تر از عناوین AAA تولید کنند - گیمفا
سازندگان Palworld حالا می‌توانند بازی‌هایی بزرگ‌تر از عناوین AAA تولید کنند - گیمفا
سازندگان Palworld حالا می‌توانند بازی‌هایی بزرگ‌تر از عناوین AAA تولید کنند - گیمفا
سازندگان Palworld حالا می‌توانند بازی‌هایی بزرگ‌تر از عناوین AAA تولید کنند - گیمفا
سازندگان Palworld حالا می‌توانند بازی‌هایی بزرگ‌تر از عناوین AAA تولید کنند - گیمفا

سازندگان Palworld حالا می‌توانند بازی‌هایی بزرگ‌تر از عناوین AAA تولید کنند

امین رحیمی
۰۹:۱۳ ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
سازندگان Palworld حالا می‌توانند بازی‌هایی بزرگ‌تر از عناوین AAA تولید کنند - گیمفا

بازی Palworld از غافلگیرکننده‌ترین پدیده‌های صنعت بازی در یک سال اخیر بود. استودیوی Pocketpair نیز پس از موفقیت عظیم این بازی، مورد تحسین بازیکنان زیادی قرار گرفت.

وقتی که Palworld به‌تازگی عرضه شده بود، خیلی راحت رکوردهای مختلفی را جابه‌جا می‌کرد. بازی مذکور همچنین میلیاردها سود را روانه استودیوی سازنده کرد، در حالی که بودجه ساخت آن فقط ۶.۷ میلیون دلار بود. به همین دلیل، مدیر استودیوی Pocketpair باور دارد که حالا می‌توانند بازی‌هایی بزرگ‌تر از عناوین AAA بسازند.

تاکورو میزوبه (Takuro Mizobe)، مدیر استودیوی Pocketpair، در مصاحبه‌ای با GameSpark فاش کرد که درآمد حاصل از فروش بازی Palworld ده‌ها میلیارد ین بوده است. بنابر صحبت‌های او، این استودیو حالا فرصت‌های بیشتری را پیش روی خود دارد:

اگر بخواهیم با توجه به درآمدی که داریم بازی بعدی خود را توسعه دهیم (همانند کاری که قبلاً انجام دادیم)، مقیاس آن فراتر از عناوین AAA خواهد بود.

تاکورو میزوبه همچنین اشاره کرد که بازی Palworld را با درآمد حاصل از بازی‌های قبلی استودیو، یعنی Craftopia و Overdungeon، ساخته بودند. هرچند به باور او، اگر همین رویه را ادامه دهند و با درآمد حاصل از فروش Palworld بازی بعدی خود را بسازند، احتمالاً شکست خواهند خورد.

او عقیده دارد که بازی بعدی استودیوی Pocketpair به راحتی می‌تواند از مقیاس عناوین AAA گذر کند، اما آن‌ها برای مدیریت پروژه‌ای به این بزرگی آماده نیستند. موزوبه همچنین موضع خود را به طور واضح مشخص کرد و گفت که قصد ندارد بازی‌های بزرگی بسازد.

حتی با بودجه هنگفت، این تیم باید قبل از توسعه پروژه‌ای همتراز با عناوین AAA، تغییرات عمده‌ای را در خود ایجاد کند. برای همین است که شرکت‌هایی چون Ubisoft و EA به دلیل ساخت بازی‌هایی بزرگ و موفق مشهور شده‌اند.

تاکورو میزوبه قصد دارد همچنان روی ساخت بازی‌های کوچک‌تر تمرکز کند. به‌نظر می‌رسد این موضوع بخشی از فرهنگ استودیو باشد چرا که مدیر انجمن Pocketpair خلاقیتی که در بازی‌های کوچک‌تر و مستقل دیده می‌شود را تحسین کرده بود.

در حال حاضر، استودیوی Pocketpair روی پشتیبانی از Palworld متمرکز شده است.

Royalknight∞v-alkalinejohn117Arcix™ツ`اپوزیسیون گیمفاA.OffFunDark

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازندگان Palworld حالا می‌توانند بازی‌هایی بزرگ‌تر از عناوین AAA تولید کنند - گیمفا
سازندگان Palworld حالا می‌توانند بازی‌هایی بزرگ‌تر از عناوین AAA تولید کنند - گیمفا
سازندگان Palworld حالا می‌توانند بازی‌هایی بزرگ‌تر از عناوین AAA تولید کنند - گیمفا
سازندگان Palworld حالا می‌توانند بازی‌هایی بزرگ‌تر از عناوین AAA تولید کنند - گیمفا
سازندگان Palworld حالا می‌توانند بازی‌هایی بزرگ‌تر از عناوین AAA تولید کنند - گیمفا
سازندگان Palworld حالا می‌توانند بازی‌هایی بزرگ‌تر از عناوین AAA تولید کنند - گیمفا
سازندگان Palworld حالا می‌توانند بازی‌هایی بزرگ‌تر از عناوین AAA تولید کنند - گیمفا
سازندگان Palworld حالا می‌توانند بازی‌هایی بزرگ‌تر از عناوین AAA تولید کنند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • FunDark گفت:

    بازی قشنگی بود.
    البته نسبت به باقی عناوین بقا خیلی ساده تر بود و به راحتی می تونستی با مکانیک ها و جهان بازی ارتباط بر قرار کنید.
    به نظرم مهم ترین دلیل موفقیت بازی آشنایی ساده با مکانیک ها و نداشتن اون احساس سختی ای بو که تو مابقی بازی های تلاش برای بقا بهت میداد.
    من نزدیک به صد ساعت بازییش کردم تو زمان عرضه و می تونم صد در صد به شما پیشنهاد بدم که براتون تجربه لذت بخشی میشه.
    پ.ن: کسی میدونه اون درخت افسانه ای که از هر نقطه جهان بازی قابل رؤیت بود الان به نقشه اضافه شده؟ (تئوری های اون زمان می گفت دلیل به وجود اومدن پال ها هست)

    Oda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)Royalknight
  • Motin گفت:

    یعنی قراره راه یوبیسافت رو ىر پیش بگیرن؟

    mehdi_cd2006
  • فقط Aهاش خواهشا به اندازه Skull and Bones نباشه 😅

    Royalknightjohn117Motin
    • AMG1380 گفت:

      یکی از اشغال ترین بازی های عمرم بود، فکر نمی‌کردم بازی های aaaaaaaa اینقدر بد باشن

    • john117 گفت:

      خودشم گفته قرار نیست سراغ a بیشتر برن نهایتا aa
      صرفا عنوان کرده پولشو داریم بگمونم به میلیارد رسید سرمایشون
      کار به این ندارم میخوان تو همین سطح بمونن شایدم کار خوبی میکنن ولی باید قدر استودیوهایی ۲۰۰.۳۰۰ میلیون خرج میکنن برا یه بازی داستانی و نهایتا ۱۰۰ میلیون سود میکنن رو دونست مثلا الن ویک و… هر شرکتی این کارو نمیکنه مثلا اینا یه سود به اندازه ۳ تا گاد آف وار کردن و زدن به جیب و رفتن پی کارشون

      Royalknightمحمد نیک حالت جهرمیFunDark
      • FunDark گفت:

        “سود اندازه ۳ تا گاد آف وار”
        چجوری حساب کردی که به این عدد رسیدی؟
        قیمت بازیشون ۳۰ دلار بود
        God of war ragnarok بیست میلیون فروش داشته
        Palworld پانزده میلیون فروش داشته(۲۰ درصد سود استیم) زمان عرضه هم تخفیف خورده(تو steamdb ثبت شده) با ۱۰ میلیون رو گیم پس(که سودش نا مشخصه(قرارداد رو مایکروسافت قبل عرضه میبنده پس فک نکنم پول زیادی داده باشه))
        هرجور هم حساب کنی نمی تونی به سود ۳ برابری نسبت به God of war برسی.
        اگه نسبت به بودجه حساب کنی palworld بودجه خیلی کمی داشته.
        مثلا یک یا دو میلیون نهایتش و gow حداقل ۲۰۰ میلیون
        پس بازم نمیشه ۳ برابری میشه چند صد برابری

        mehdi_cd2006
        • FunDark گفت:

          آخرش رو نسبت به بودجه گفتم
          برای مثال خارج از دو عنوان بالا
          یک محصول ۱ میلیون بودجه ای ۱۰۰ میلیون سود میده
          و یک محصول ۱۰۰ میلیونی ۵۰۰ میلیون سود میده
          سود محصول دوم بیشتره ولی از لحاظ بازدهی محصول اول

          • john117 گفت:

            من حساب نکردم مثلا گفتم سانتا اگه هرچی سود کنه درصد زیادیش رو میذارن برا پروژه بعدی و بزرگترش میکنه و باید قدر اینجور ناشر ها و استودیوها که تعدادشون خیلی زیاد هم نیست رو دونست گاها بیش از حد ازشون ایراد میگیریم
            مثلا گاد دی ال سیه؟ حدود ۳۰۰ میلیون خرجش شده
            هیلو جهانش پر نیست؟ همون ۴۰۰ میلیون هزینه شد براش
            ردد روندش کنده. سالها و پولها براش هزینه شد
            استارفیلد. اسپایدرمن و…. به هر کدوم بعضیا زیادی ایراد میگیرن و به تجربه خودشون و دیگران ضربه میزنن لذتشو کم میکنن
            اینهمه هزینه وقت و نیرو رو باید قدر دونست

            FunDark
          • john117 گفت:

            ضمنا اگه درست حساب هم کنی بازی تا ۳۰ میلیون بازیکن رسید و بیشتر درامدش هم از پرداخت های درون برنامه ای هست نه فروش تو متن هم نوشته چند میلیارد سود در حالی گاد نهاتا ۱ میلیارد سود داشته

            FunDark
            • FunDark گفت:

              ✅چند میلیارد ین(ارز ژاپن) نه چند میلیارد دلار داخل متن هست
              ✅بازی خرید درون برنامه نداره پس سودی هم از اینجا نمی‌بره
              ✅۱۵ میلیون فروش و ۱۰ میلیون گیمپس آخرین آماره داده شده است.
              ✅بیش از حد کسی ایراد نمیگره از بازی های داستانی
              ✅هزینه میکنن دو یا سه برابر هم سود میکنن(نیاز به دلسوزی من و شما ندارن)
              ✅الکی قضیه رو داری بزرگ میکنی مگه مردم کم از بازی های غیر داستانی ایراد میگیرن(بهتره یک نگاه به فروشگاه ها و رأی مردمی بازی ها بندازی) تازه سالانه کلی بازی غیر داستانی شکست تجاری میخوره مگه هر آشغالی رو مردم بازی میکنن.
              نتیجه بازی ای که خرید درون برنامه نداره از فروش سود میکنه، سود بازی میلیاردی نیست، بازی خوش ساختی بود مردمم خریدن مردم می خوان از صنعت گیم لذت ببرن نه نگران پول پارو کردن چندتا سهامدار باشن.

              Oda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)
            • FunDark گفت:

              درصد رضایت مردم از چند بازی فقط از خریداران فروشگاه استیم تا فک نکنی مردم فقط ایراد میگیرن، اگه همه ایراد میگیرن پس چرا درصد رضایت بالا هست؟
              درصد رضایت بالا نشانه قدردانی مردم هست
              Cyberpunk 2077:83% با بیشتر از ۶۷۰۰۰۰ رأی
              Baldur’s gate 3 :96% با بیشتر از ۵۶۰۰۰۰ رأی
              God of war(2018)(2022 steam release):96% با بیشتر از ۹۴۰۰۰ رأی
              Starfield:59% با بیشتر از ۱۰۲۰۰۰ رأی
              Palworld:93% با بیشتر از ۲۷۰۰۰۰ رأی
              به جز استارفیلد بقیه بازی ها رضایت بالایی دارن.
              بازی لذت بخش=درصد رضایت بالا

  • وقتی طرف طمع کنه بگه مت دیگه پولو دراوردم نیاز به ناشر ندارم یه بازی بزرگ میسازم بعد که وظایف و تخصص ناشر رو نمی دونه اصلا از مارکتینگ بازی علم مارکتینگ اطلاع نداره زمین میخوره دمش گرم اینم معلومه باهوش گفت الان امادگیشو نداریم و دیگه نمیشه با رویه درامد گیم قبلی پروژه جدید بسازیم .اونوقت که نیاز به ناشر های بزرگ حیاتی هست حالا چرا میگم درست ایی ای یوبی سافت تو کی اپیک گیم تنسنت کرفتون سونی و….پولکی هستن ولی تجربه تخصص نفوذ کنترل کیفی و قدرت زیادی دارن با سالها ازمون خطا به خیلی تیم های کوچیک کمک کردن که الان غول شدن اینجا برای ورود به بازار های جهانی و فروش بازی هفتاد دلاری تو باید دست کم چهل پنجاه میلیون دلار فقط بازیت بشه بدونه مارکتینگ تازه بعد بیای این پول حالا یا خودت داری یا یکی از این غول ها پشتت هست که بهترینش همکاری با یک ناشر هست مثل اینکه تو تا حالا خونه نکوبیدی بسازی طمع کنی خونت رو خودت با وام اینور اونور بسازی وسطش گیر کنی مصالح انبار ندارم مجوز دمه اینو ببین اونو ببین سر کله با گارگر اخرشم با ضرر گیر میکنی تو گل هر کاری همینه ناشر بزرگ درصد خوب از بازی میگیره ولی با کل مارکتینگ پایین بالای تبلیغات همه دنیا فرهنگ تبلیغش و مارکتینگش اشناس اینم فهمیده یا باید همین فرمون AAبره جلو که الان بهترینه براش یا باید سر کیسه رو شل کنه و ناشر سومی هم نکنه و شکست بخوره یا ریسک بالا کنه

سازندگان Palworld حالا می‌توانند بازی‌هایی بزرگ‌تر از عناوین AAA تولید کنند - گیمفا