استودیوی Larian از تاثیر وسعت Baldur’s Gate 3 بر پروژههای آینده آنها میگوید
استودیوی Larian، توسعهدهنده بازی Baldur’s Gate 3، روی پروژههای آینده خود متمرکز شده است. در ماه آوریل، استودیوی مذکور اعلام کرده بود که دو پروژه جدید در دست ساخت دارد. هرچند، این تیم سعی میکند تا در دو بازی بعدی، تجربهای متمایز و متفاوت را نسبت به آنچه که بازیکنان با Baldur’s Gate 3 تجربه کرده بودند، ارائه دهد.
بازی Baldur’s Gate 3 که در آگوست ۲۰۲۳ عرضه شد، به سرعت مورد تحسین منتقدان و مطبوعات قرار گرفت و ۵ جایزه BAFTA را از آن خود کرد. همچنین، نامزد کسب جوایز متعددی شده بود. حتی با وجود اینکه تقریباً یک سال از انتشار بازی مذکور گذشته است، ولی همچنان مخاطبان زیادی مجذوب آن میشوند. بر اساس آخرین گزارشات، همچنان هر هفته به طور متوسط ۱۰۰ هزار بازیکن مشغول تجربه این اثر هستند. چنین محبوبیتی نشان میدهد که Baldur’s Gate 3 چه تاثیری داشت و اینکه چطور از دیگر عناوین هم دوره خود متمایز شده است. طراحی Baldur’s Gate 3 عمدتاً از جهانهای دقیق و روایتهایی گیرا تشکیل شده و به همین دلیل است که چنین محبوبیت و جایگاهی دارد.
علیرغم چنین موفقیت عظیمی، استودیوی Larian اعلام کرده بود که هیچگونه گسترشدهنده یا محتوای اضافی برای آن منتشر خواهد کرد و به جای کار روی دنباله، به فکر توسعه دو پروژه کاملاً جدید است. در حالی که بهنظر میرسد طرفداران مشتاق دو بازی بعدی آنها هستند، این استودیو طی مصاحبه با PC Gamer درباره چالشهایی که در توسعه عناوین بعدی خود با آنها روبهرو هستند، صحبت کرده است. آدام اسمیت (Adam Smith)، کارگردان و نویسنده بازی، گفت که تیم سازنده حالا با سناریوی “Simpsons did it” دستوپنجه نرم میکنند. او توضیح داد که ایدههای جدید و نوآورانه را قبلاً در بازی Baldur’s Gate 3 پیادهسازی کردهاند. از آنجایی که بازی مذکور مجموعه وسیعی از ویژگیهای نوین را در بر دارد، این موضوع خیلی دور از انتظار نیست.
استودیوی Larian در تلاش است تا در دام تکرار ایدههای قدیمی گرفتار نشود
تولید محتوای جدید آن هم بدون تکرار ایدههای قبلی کار دشواری است. بهعلاوه، آدام اسمیت اشاره کرد که پیش از این با سری Divinity: Original Sin و بازی Baldur’s Gate 3، مشکلاتی مشابه را تجربه کردند. در آن زمان هم هدف اصلی، تولید محتوای نوآورانه و اجتناب از ایدههای قبلی قلمداد میشد. در حالی که هنوز مشخص نیست اعضای استودیوی Larian چگونه از چنین مشکلاتی گذر خواهد کرد، ولی قبلاً توضیح داده بودند که چرا به جای ساخت دنباله یا محتوای اضافی Baldur’s Gate 3، روی دو پروژه جدید متمرکز شدهاند.
توسعهدهنده مذکور اخیراً از ویژگیهای جدیدی که به همراه پچ ۷ به بازی Baldur’s Gate 3 اضافه خواهند شد، رونمایی کرد. این بهروزرسانی، پایانهای شیطانی و ابزار مدیریت ماد (به منظور سفارشیسازی گسترده) را به بازی اضافه میکند. همچنین گیمپلی حالت Split-Screen بهینهتر شده و حالا، هنگامی که شخصیتهای بازیکنان نزدیک به هم باشند صفحهنمایش به صورت پویا ادغام میشود و هنگامی که از هم جدا شوند، همراه با سایر پیشرفتها تقسیم خواهد شد.
پر بحثترینها
- شرکت بانجی ۲۲۰ کارمند خود را اخراج کرد
- گزارش: توسعهدهنده Phantom Blade Zero در مورد عدم عرضه نسخه Xbox: «کسی به این پلتفرم نیاز ندارد» [بهروزرسانی شد]
- تصاحب Bungie ممکن بود به ضرر ایکس باکس تمام شود
- مدیر بازاریابی ایکس باکس: امیدواریم با گیم پس دوره Xbox 360 را بازسازی کنیم
- بررسی نسل نهم بازی های ویدیویی تا به امروز
- ویدیو: موسیقی GTA San Andreas به سبک ایرانی
- گزارش مالی مایکروسافت: رشد درآمد Xbox به لطف اکتیویژن بلیزارد و کاهش درآمد بخش سختافزار
- چرا Red Dead Redemption 2 برای دیگر بازیها تاثیرگذار و تحولبخش نیست؟
- گزارش: عرضه بازی Avowed تا سال ۲۰۲۵ تاخیر خورده است
- توسعهدهنده سابق راکستار: GTA 4 کمی بیش از حد جدی و تاریک بود
نظرات
درود گیمفایی های عزیز
بالدور گیت روps5سرور هاش وصل میشه خبری از تحریم یا فیلتر نیست؟