دو بازی نقشآفرینی بعدی استودیوی Larian به شدت جاهطلبانه هستند
استودیوی Larian با ساخت و عرضه بازی Baldur’s Gate 3، از منظر جزئیات سطح جدیدی را برای عناوین نقشآفرینی تعیین کرد. باید اشاره کرد که استودیوی مذکور در حال حاضر دو عنوان نقشآفرینی جدید را در دست توسعه دارد و انتظار میرود که هر دوی آنها به غولهای ژانر خود مبدل شوند.
مدیر استودیوی Larian، سوئن وینکه (Swen Vincke)، با نزدیک شدن به سالگرد انتشار بازی Baldur’s Gate 3 در گفتوگویی با رسانه PC Gamer از دو بازی نقشآفرینی بعدی استودیو صحبت کرد:
هدف این استودیو ساخت بازیهای بزرگ است. ما برای توسعه عناوین نقشآفرینی بزرگ و جاهطلبانه و البته امتحان کردن موارد جدید ساخته شدهایم.
استودیوی Larian به ۵۰۰ پرسنل در هفت استودیو در سرتاسر جهان رسیده و روی پروژههای بزرگی سرمایهگذاری کرده است. این استودیو که در مقطعی با مشکلات مختلفی روبهرو بود، حالا به یکی از اصلیترین توسعهدهندگان عناوین نقشآفرینی تبدیل شده و همین موضوع ما را مشتاق ساخته تا منتظر بازی بعدی آنها باشیم. طی جلسه مصاحبه در بارسلونا، استودیوی مذکور از آغاز پروژههای بعدی خود صحبت کرد و بهنظر میرسد با عناوین به شدت جاهطلبانهای سروکار خواهیم داشت:
ما در واقع میدانیم که از گیمپلی چه میخواهیم و چگونه آن را متحول کنیم و چگونه، موارد جدید را امتحان کنیم و همه آنها به شدت جاهطلبانه و بزرگ هستند.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
ایا بالدرز گیت ۳ که ۱۷۰۰۰ پایان داشت جاه طلبانه نبود XD
نگفته baldur’s gate 3 جاهطلبانه نبود بلکه گفته الان هم کلی ایده جاهطلبانه داریم برای ساخت بازی
خیلی از سازنده ها جاهطلبی رو کنار می زارن و میرن سراغ استفاده از فرمول برنده شون و دیگه نمیتونن حتی طرفداران خودش رون رو راضی نگه دارن مثل Bethesda Game Studios سازنده استارفیلد که برای تبلیغ بازی هم از اسم اسکایریم استفاده میکردن.
اما Larian Studios ساخت Baldur’s gate 4 رو لغو کرد و روی بازی های دیگه کار میکنه که این جدا از ایده ها خودش هم نوعی جاهطلبی محسوب میشه.
به عنوان یک RPG فن که حتی divinity های اصلی رو بازی کرده و میدونم این سازنده ها چقدر پیشرفت کردن نسبت به گذشته و الان به یکی از ستون اصلی این سبک تبدیل شدن خیلی خوشحالم.(وقتی سازنده های که بازیها شون رو دوست داری و به مرور زمان پیشرفت میکنن تو هم خوشحال میشی و برعکس از افت و ضعیف شدنشون هم ناراحت میشی)
خب جاه طلبی یه تیغه دو لبه ست، بخاطر همینه که اکثر استودیوها مخصوصا تریپل ای ها و بلاک باسترها رووفرمول های برنده شرط میبندن چون اینروزا شکست تجاری یک دونه بازی میدونه به سقوط و تعطیلی استودیو منجر بشه. واس همینه که ایده های نو معمولا اول در بازی های ایندی یا کم هزینه امتحان میشن. بهمین دلیل پیاده سازی ایده های به کل انقلابی در بازی های بزرگ رو فقط از سمت امثال Rock star و EPD میبینیم.
با کمال احترام آخرین ساخته راکستار یعنی ردد۲ هیچ نوآوری نداشت
بالدرز گیت ۳ ۱۷۰۰۰ پایان نداره در واقع در هر پایان یکم نوشته ها متفاوته
اگه به این باشه فالاوت نیووگاس یک میلیون پایان داره
یکی از خوبی های مراسم گیم اوراردز جف کیلی اینه که نقطه عطفی هست برای هر توسعه دهنده ای یعنی هر که جایزه می بره به خصوص بازی سال از اون شب به بعد دقگه کاملا شناخته میشه مثلا همین لارین قبلا هم بازی عالی کم نساخته ولی با بردن جایزه بازی سال چندین برابر قبل به قولی اومد تو ویترین 👏👏👌👌