تصاحب Bungie ممکن بود به ضرر ایکس باکس تمام شود
![photo 2024 08 03 19 10 05 تصاحب Bungie ممکن بود به ضرر ایکس باکس تمام شود - گیمفا](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2024/08/photo_2024-08-03_19-10-05.jpg)
قبل از اینکه سونی و پلی استیشن استودیوی بانجی را تصاحب کنند، ایکس باکس و مایکروسافت قصد خریداری آن را داشتند. بهنظر میرسد تصاحب این استودیو خطری بود که از بیخ گوش مایکروسافت گذشت.
تصاحب موضوعی جدید در صنعت بازیهای ویدیویی نیست و بسیاری از کمپانیهای بزرگ با این کار از نیروی بااستعداد دیگر استودیوها بهرهمند میشوند. استودیوی بانجی نیز زمانی از همین استودیوها بود. دیگر شرکتها با توجه به موفقیتی که توسعهدهنده مذکور کسب کرده بود، سعی داشتند آن را تصاحب کنند تا اینکه سونی و پلی استیشن در نهایت به این هدف دست پیدا کردند.
در حال حاضر، استودیوی بانجی دوران سختی را میگذارند. برای مثال اخیراً ۲۲۰ کارمند استودیو اخراج شدند و یکی از پروژههای بزرگ و البته مرموز آنها لغو شد. بر اساس گزارشی جدید، مایکروسافت و ایکس باکس در سال ۲۰۲۱ قصد تصاحب بانجی را داشتند ولی حالا بهنظر میرسد که شانس با آنها یار بوده است.
مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ تقریباً به تصاحب بانجی نزدیک شده بود، ولی در نهایت منصرف شد
![solar hunter destiny2 1536x864 تصاحب Bungie ممکن بود به ضرر ایکس باکس تمام شود - گیمفا](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2024/08/solar-hunter-destiny2-1536x864-1-1280x720.webp)
استودیوی بانجی از خالقان یکی از موفقترین شوترهای صنعت بازی، یعنی سری Halo، بود ولی در همین نقطه متوقف نشد. این استودیو سعی کرد خلاقیت خود را حفظ کند و یکی از عناوین موفق سرویس محور را منتشر کرد که هنوز هم طرفداران زیادی دارد. فرنچایز Destiny دو ورودی داشت که تا مدتها در اوج بودند. متاسفانه در سالهای اخیر این موضوع تغییر کرده است.
همانطور که اشاره شد، استودیوی بانجی طی همین هفته ۲۲۰ کارمند خود را از دست داد. همچنین اعلام شد که این موضوع تمام پروژههای آنها را تحتتاثیر قرار میدهد.
حالا رسانه The Verge گزارش داده است که مایکروسافت در برههای به تصاحب بانجی و سگا نزدیک شده بود، ولی در نهایت منصرف شد. تام وارن (Tom Warren) در این باره نوشت:
مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ به تصاحب بانجی نزدیک شده بود، ولی در نهایت متوجه افت درآمد شرکت شد. بهنظر میرسد سونی تصمیم گرفت میزان پولی که بانجی برای پایدار نگه داشتن بازیهای سرویسمحور خرج میکند را نادیده بگیرد. سونی از آن زمان، از جاهطلبی خود حول بخش سرویسمحور، کاسته است.
پیش از این، بانجی در مسائلی چون مدیریت بودجه و زمانبندی توسعه با مشکلاتی روبهرو بود. وقتی سونی و پلی استیشن استودیوی مذکور را تصاحب کردند، احتمالاً چشم خود را به روی این مشکلات بسته بودند. ظاهراً، مایکروسافت چنین هشدارهایی را جدی گرفت و از تصاحب آن در سال ۲۰۲۱ منصرف شد.
سونی و پلی استیشن احتمالاً با تصاحب بانجی تصمیم درستی نگرفتهاند
![bungie playstation acquisition 1152x648 تصاحب Bungie ممکن بود به ضرر ایکس باکس تمام شود - گیمفا](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2024/08/bungie-playstation-acquisition-1152x648-1.webp)
ناشر بازیهایی چون God of War در سال ۲۰۲۲ بانجی را تصاحب کرد. هر چند، یک سال قبل از آن، مایکروسافت برنامههایی برای تصاحب این استودیو داشت، ولی در نهایت و احتمالاً به دلیل پیچیدگیهایی که کار کردن با آنها بهوجود میآورد، تصمیم دیگری گرفت.
واضحاً، مایکروسافت تصمیم درستی گرفته است. تا به امروز، با صرف نظر از تمام همکاریها، استودیوی بانجی روی هیچ بازی دیگری جز Destiny 2 کار نکرده. بر اساس شایعات، مدیران استودیو خرجهای بحثبرانگیزی داشتهاند و به طور موثر پروژههایی که در دست داشتند را مدیریت نکردند.
این اولین باری نیست که استودیوی مذکور با فشار از سوی شرکتهای بزرگتر و سرمایهگذاران روبهرو میشود و وقتی صحبت از عملکرد باشد، همیشه مشکلاتی وجود داشته است. این دست از اخبار و شایعات به شهرت استودیو لطمه میزنند، مخصوصاً حالا که در یکی از بدترین دوران تاریخ فعالیت خود به سر میبرد. یکی دیگر از پروژههایی که این استودیو در دست توسعه داشت، Marathon بود که به عنوان یک بازی شوتر اولشخص معرفی شد.
وضعیت فعلی بانجی نامشخص است. تمام اعضا و مدیران اجرایی سخت کار میکنند تا همه چیز را بعد از تعدیل نیروی اخیر سازماندهی کنند. همچنین اعلام شد که بازیهایی چون Destiny 2 تحتتاثیر این موضوع قرار میگیرند.
![بدون تعصب بدون تعصب](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/188936/1719044664-bpthumb.jpg)
![Mahdi Sam Mahdi Sam](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/17904/1658110925-bpthumb.jpg)
![Ahmad_bk Ahmad_bk](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/60789/1699296246-bpthumb.jpg)
![پروفسور بی سواد پروفسور بی سواد](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/185760/1714056314-bpthumb.jpg)
![FunDark FunDark](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/190245/1722065431-bpthumb.jpg)
![اپوزوسیون گیمفا اپوزوسیون گیمفا](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/190919/1719389517-bpthumb.jpg)
![人Acker益man人 人Acker益man人](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/180676/1707937234-bpthumb.jpg)
![Reza Reza](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/162794/1677664094-bpthumb.jpg)
پر بحثترینها
- شرکت بانجی ۲۲۰ کارمند خود را اخراج کرد
- بازی The First Descendant در PS5 و حالت FSR 3 حدود ۵۰٪ بیشتر از Series X خروجی فریم دارد
- ویدیوی جدیدی از گیمپلی Astro Bot منتشر شد
- ویدیو: موسیقی GTA San Andreas به سبک ایرانی
- جهان باز یا خطی؟ نگاهی به روند بازی سازی در سالهای اخیر
- گزارش مالی مایکروسافت: رشد درآمد Xbox به لطف اکتیویژن بلیزارد و کاهش درآمد بخش سختافزار
- گزارش: عرضه بازی Avowed تا سال ۲۰۲۵ تاخیر خورده است
- توسعهدهنده سابق راکستار: GTA 4 کمی بیش از حد جدی و تاریک بود
- گزارش: همکاری مایکروسافت و کپکام برای حل مشکل MT Framework روی Xbox
- علیرغم جنجالهای زیاد، طرفداران همچنان برای Assassin’s Creed Shadows هیجانزده هستند
نظرات
جدی بنظرتون دلیل این تعدیل نیرو ها و اخراج ها چیه؟؟ چون در سطح وسیعی داره صورت میگیره و محدود به کمپانی خاصی نیست و به نظرم یکمی عجیب و غیر طبیعیه مخصوصا اینکه طی یکی دو سال گذشته یه دفه این اتفاق بیشتر داره رخ میده. فک نکنم فقط بخاطر گسترش هوش مصنوعی باشه
جریانش اینه که توی دوره کرونا که بازی های ویدویی حسابی اوج گرفتن ، شرکت ها تصمیم گرفتن که نیرو و کارمند بیشتر استخدام کنند تا بتونن سریعتر بازی بسازن و تو اوج دوران ویدیو گیم این بازی هارو بفروشن اما خب بعدش کرونا تموم شد و تعداد افراد کمتری گیم میخریدن و بعدش این شرکت ها دیدن که نمیتونن از پس هزینه های کارمنداشون بر بیان و بخاطر همین هم اخراجشون کردن
ده سال بعد که تعدیل نیرو دوباره صورت بگیره مردم بازم میگن همش تقصیر کروناست
کاش سونی به جای بانجی
یوبیسافت رو میخرید قابل تحملتره !
بانجی جز ضرر برا سونی چیزی نداشته.
سونی بجز کارمندای خودش باید از کارمندای نینتندو هم دستی پول قرض میکرد تا یوبی رو بخره :))
فکر کردی یوبیسافت الان خیلی کسب و کارش پایداره؟؟؟
بازی هاش که پرفروش اند
🔶 دوست من یوبی سافت که یک استودیو مستقل و کوچیک نیست یک کمپانیه با ۴۵ استودیو و بیش از ۲۱ هزار کارمند هندل کردن این همه نیرو و استودیو شوخی بردار نیست سونی اگر هدفش خرید یوبی سافت بود که باید چند سال کل زندگیش رو میزاشت که فقط اینارو سرو سامون بده وضعیت یوبی سافت بدتر از بانجی نباشه بهتر نیست الان بد دوره ای رو داره سپری میکنه منظورم از لحاظ کیفیت بازیاش بود وگرنه از لحاظ تجاری ببخشید پفک نمکی هم بده به اسم اساسین کرید و فارکرای ملت صف میکشن
بانجی قبلاً هیلو های خیلی خوبی میساخت همین چند وقت پیش هم یه دی ال سی خوب برا دستینی داد ولی بازم به نظرم در حال حاضر برا سونی گزینه خوبی نبوده مگر اینکه کامل بره زیر دست سونی چون الان فعلا مستقل حساب میشه
سونی اگه عرضه داشت تو ۳۰ و خورده ای سال فعالیت یه شوتر درست حسابی درست میکرد و اگر میتونست که بانجی رو نمیخرید اصلا
کیلزون رو میشناسی اصن؟
حالا سونی یه بار گفت این مستقل میمونه همه باور کردن
تمامه
فرقی نداره مایکروسافت الان بتسدا و اکتیویژن رو خریده هر چند وقت یه بار تفریحی از کارمنداش تعدیل میکنه و پروژه هاشونو کنسل میکنه و حتی استودیو تعطیل میکنه اونم استودیو های خوب و آینده دار مث تانگو و آرکین تویز فور باب هم که فراری داد
سونی کار اشتباهی نکرده با اخراج ۲۲۰ نفری در مقابل اخراج های مایکروسافت بسیار کوچیکه که بشه به حساب آورد و اگر یه نکته منفی داشت دو نکته مثبت داشت یعنی تاسیس استودیو داخلی جدید با ۷۵ نفر کارمندان بانجی و انتقال و تقسیم بقیه کارمندا به بقیه استودیو ها
از یه طرف تعداد افرادی که تو ماکروسافت کار میکنن هم خب بیشتره
اصلا خیلی مسخرس مقایسه این دو تا ایکس باکس به تنهایی به اندازه کل سونی کارمند داره بعد اخراج هاش با سونی مقایسه میشه
لطفا تعداد استودیو و تعداد کارمند و میزان حقوق و ساعت کاری و اینا رو مقایسه کنید
طرف تو ناتی داگ هر هفته دو بار میره خونه
تو ماکروسافت همچین فشار کاری هست؟
به نظرم اگه بانجی زیر نظر مایکروسافت هیلو میساخت وضعش خیلی بهتر بود چیکار میشه کرد خود بانجی لج کرد و مستقل شد اوضاع خودش بد کرد و پول سونی بدبخت عین جارو برقی خورد و ما دیگه هیلو های شاهکاری مثل هیلو ریچ نداریم
زمان مشخص میکنه خرید خوبیه یا نه
اول باید مدیریتش بیفته دست سونی
مدیریتش بیفته دست سونی باید شاهد Concord های بیشتری باشیم
با وضعیت فعلی بانجی و شکست و ضرر های پشت سر هم سونی تعطیلش کنه سنگین تره
بانجی الان فقط یک اسم هست و همه استعداد های قدیمیش الآن داخل استودیوی مایکروسافت ۳۴۳ هستن
سونی با خرید بانجی بدجوری سرش کلاه رفت و ۳ میلیارد دلار پول که باهاش میشد کلی استودیو دیگه خرید یا بازی سینگل پلیر ساخت رو دور ریخت