پس از تصاحب توسط سونی، مدیر عامل Bungie مبلغ زیادی را برای خرید خودروهای کلاسیک خرج کرده است
سونی در سال ۲۰۲۲ استودیوی Bungie که از خالقان اصلی Halo و توسعهدهندگان Destiny 2 هستند را با مبلغ هنگفت ۳.۵ میلیارد دلار خریداری کرد. بهنظر میرسد مدیر عامل استودیوی مذکور، یعنی پیت پارسونز (Pete Parsons)، پس از این ماجرا بیش از ۲.۳ میلیون دلار برای خرید ۲۰ خودروی کلاسیک در حراجیهای آنلاین خرج کرده است. این اطلاعات از حساب کاربری او در Bring A Trailer استخراج شدهاند. پیت پارسونز حتی پس از تعدیل نیروی اخیر استودیوی Bungie به این فعالیت ادامه داده است.
پیت پارسونز که بیش از دو دهه مدیر عامل استودیوی Bungie بود، طی سال گذشته به دلایل مختلفی چون سیر تکاملی پرچالش Destiny 2 و ضعفهای مدیریتی با انتقادات زیادی از سوی عموم مواجه شد. ضعفهای مدیریتی او در سال گذشته منجر به این شده بود که ۱۰۰ کارمند استودیو اخراج شوند. به دنبال همین موضوع، پارسونز پستی را در شبکه اجتماعی X به منظور قدردانی از زحمات کارمندانی که اخراج شده بودند، به اشتراک گذاشت که مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت.
امروز نیز بسیاری خواستار استعفای وی بودند. او حتی پس از اعلام این که ۲۲۰ کارمند دیگر از استودیو اخراج خواهند شد، صفحه توییتر خود را بست. علاوه بر این، گزارش شد که بیش از ۱۰۰ کارمند به مقر اصلی سرگرمیهای تعاملی سونی منتقل خواهند شد و یک تیم کوچکتر در یک استودیوی جدید زیرمجموعه پلی استیشن فعالیت خواهند کرد. بهنظر میرسد پس از این تغییرات، استودیوی Bungie از استقلال فعلی خود خارج شود و تحت مدیریت مستقیم سونی قرار بگیرد.
پارسونز در یک پست نوشت:
ما بیش از حد جاهطلب بودیم، از حاشیه امن مالی خود فراتر رفتیم و بیش از درآمد استودیو خرج کردیم. بعد از اینکه وارد دوره جدیدی شدیم، میدانستیم که باید مسیر خود را تغییر دهیم و هر کاری که در توانمان بود برای جلوگیری از وقایع امروز انجام دادیم. حتی با تلاشهای گستردهای که در تیمهای مدیریتی و محصول برای جبران چالشهای مالی صورت گرفت، ابتکارات ما کافی نبود.
پارسونز تنها دو ماه بعد از اینکه برای تصاحب خودروی شورلت ۱۹۶۱ در حراجی Bring A Trailer برنده شد، به دلیل تعدیل نیروی استودیوی Bungie به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. تاریخچه حساب پیت پارسونز در سایتهای حراجی، تصاحب بیش از دوجین خودرو و موتور سیکلت کلاسیک را نشان میدهد که بین سپتامبر ۲۰۲۲ و ژوئن ۲۰۲۴ به مبلغ ۲.۳ میلیون دلار خریداری شدهاند. مخارج مدیر عامل استودیو به این دلیل مورد بررسی قرار گرفتهاند تا دخالت احتمالی وی در کاهش دستمزد کارمندان و مشکلات مالی روشن شود.
پس از اینکه سونی استودیو را تصاحب کرد، بسیاری از کارمندان واکنش خوبی نسبت به این موضوع نشان دادند. آنها به واشنگتن پست گفتند علیرغم اینکه حالا مستقل نیستند، اما سهام آنها در استودیو دو برابر خواهد شد. به آنها همچنین وعده داده شده بود که این خرید منجر به تعدیل نیرو نمیشود و تغییرات عمدهای در ساختار استودیو صورت نمیگیرد. دو سال از این معامله گذشته است و پیت پارسونز ۲۰ خودروی جدید دارد و بیش از یک پنجم کارمندان اخراج شدهاند.
پارسونز هنوز به این اظهارات پاسخی نداده است.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
مدیر: “ابتکارات ما کافی نبود.”
ترجمه: عرضه و تواناییشو نداشتیم
نباید این همه سال درآمد ۱۳۰۰ نفر متکی به یه بازی میبود. اونم بازی که دیگه توانایی جذب بازیکن جدید رو نداره و طبیعتا این باعث میشه بازیکنان فعلیشم در طول زمان کاهش پیدا کنن.
من نمیدونم هزار و سیصد نفر واقعن زیادیه برای یه گیم مثلن الان ناتی داگم اینقد نیس یا پلی گراوند استودیو نزدیک پونصد نفر دارن هم پشتیبانی میکنن فورزا ۵ رو هم دارن فورزای ۶ میسازن همم دارن فیبل میسازن…..کلن بانجی از سونی و ۳۴۳ از مایکروسافت افتضاحن دستنی و هیلو تمون شدست….به نظرم مدیریت این دوتا استودیو خیلی افتضاحه ضمن اینکه این دوتا استودیو باهن مشکل هم خیلی دارند و خیلی کم از هن نیرو میگیرند…اینقد اوضاع ۳۴۳ افتضاحه ک چند وقت پیش شایعه شد ک میخان هیلو رو بدن به یه استودیو دیگ همونجور ک پول الکی سکنی خرج این استودیو چرت کرده مایکروسافتم تقریبن فک کنم پونصد میلیون دلار سزمایه گذاری کرد ک انجین جدید بسازن برای هیلو و تو این استودیک الان بعد چند سال دارن از آنریل استفاده میکنن مدیریت جفت این استودیک ها هرچه زودتر باید عوض شه
دقیقا …هیلو ی جواهره پر از پتانسیله ک ۳۴۳ قدرشو نمیدونه من حاضرم چند بار دیگه سه گانه رو تجربه کنم ولی دوتایی آخر ….از هرکی پرسیدم نظرش متفاوت بود کلا ی دو دستگی بیه فناش ایجاد شده بعضیا میگن با اینکه به سگانه نمیرسن بازیای خوبین بعضیا هم میگن اصلا سمتش نرو یکیش هم یکی از دوستانه قدیمیمه ک طرفدار سرسخت این فرنچایزه ولی بهم میگه اصلا سمت دوتای آخر نرو
🔶 خدا لعنتت کنه پس همش زیر سر تو بود قبل اینکه سونی بخرتشون مشکلات داشتن چون داره میگه (ما بیش از حد جاهطلب بودیم، از حاشیه امن مالی خود فراتر رفتیم و بیش از درآمد استودیو خرج کردیم) فقط نمیدونم چرا از این مشکلات خبری بیرون درز نکرد هیچوقت
🔸 (بعد از اینکه وارد دوره جدیدی شدیم، میدانستیم که باید مسیر خود را تغییر دهیم و هر کاری که در توانمان بود برای جلوگیری از وقایع امروز انجام دادیم. حتی با تلاشهای گستردهای که در تیمهای مدیریتی و محصول برای جبران چالشهای مالی صورت گرفت، ابتکارات ما کافی نبود) اینجا هم منظورش از بعد اینکه وارد دوره جدیدی شدیم اینه که بعد که سونی خریدشون به جای اینکه اون پول رو خرج استودیو بکنه با بخشیش رفته ماشین خریده و بعدم از لحاظ مالی به مشکل خوردن حالا فهمیدیم قضیه از چه قرار بوده همش فکرمیکردم بانجی زمانی که سونی خریدش به این روز افتاد اما گویا اینطور نبوده، فارغ از اون تعدیل نیرویی که اتفاق افتاد و ناراحتم کرد خوشحالم که مدیریتش افتاد دست سونی
حق گفتی داداش ولی خب حرفت ب مزاج خیلیا از جمله فنبوی ها خوش نمیاد
خلاصه ک بخوام بگم با یکی از بی عرضه ترین مدیران کله تاریخ صنعت ویدیو گیم طرفیم یزمان بانجی هیلو ۳ رو میساخت با متای ۹۰دو خوردی الانو نگاه …افسوس
🔶 قربانت عزیزمی، والا من چیزی رو میگم که مبرهنه خیلیا به مزاغشون خوش نمیاد چون سریع قضاوت بیجا کردن که سونی این بلا رو سر بانجی آورده در کل حقیقتا اصلا تو بحر این فن بوی بازی ها نیستم که برام مهم باشه که به مزاج خیلیا خوش میاد یا نه اصلا خودم رو درگیر این مسائل بیهوده جنگه طرفدارای کمپانی ها نمیکنم چون فقط بازیه با کیفیت برام مهمه و اگر راجع به این مسائل صحبت میکنم فقط برای اینه که خیلیا رو از اشتباه در بیارم و اطلاعات درست بهشون بدم هدفم فقط ردو بدل کردن اطلاعاته تا هم اطلاعات خودم بالابره هم دیگران
🔸در مدیریت هم بله متاسفانه یک مدیر با مدیریت ضعیفش میتونه یک استودیو یا یک کمپانی رو از عرش به فرش برسونه امیدوارم از این به بعد زیر نظر سونی برگرده به قدرت سابق خودش
دقیقا داداش👍
کلا یسری ها منتظرن فقدر ی خبر بد از یکی
استودیوی مقابل (فرقی نمیکنه فنبوی کدوم پلتفرم باشه)تای خبر از اخراج شدن فلان استودیو میاد میانو میکوبن ک خب تو پست اخراجی های بانجی نزاره گر بودیم و واقعا بعضی از دوستان ویدیو گیم رو با جبهه جنگ اشتباه گرفتن….
دقیقا … خودم ک دوست دارم ی شوتر اول شخص داستانی درست کنن ازونجایی ک الان سونی کنترل کاملش رو بدست گرفته این احتمال هم وجود داره
کلن نمیدونم هر استودیویی سمت هیلو بوده افتضاح کار کرده هم ۳۴۳ همم این استدیو افتضاحن جفتشون هرروزی یه خبر بدی میاد راجبشون سه ساله مثلن از ارائه هیلو اینفینیت گذشته ولی بازی جدیدشونو هنوز معرفیم نکردن درحالی ک مایکروسافت زود نعرفی میکنه….نمیدونم چطوری میتونن برای ساخت یه دل ال سی و یه بازی ۱۳۰۰ نفر کارمند داشته باشن اینسامیاک و ناتی داگو نمیدونم پلی گراند و اینا همشون زیر پونصد نفرن
ناتی داگ ک من تو ویکی پدیاش خوندم ۴۰۰ نفر به بالا داره اینسامنیاک دهن سرویس هم با اینکه ۴۰۰ نفره مثل ناتی داگ ولی تو این نسل کلی گیم با کیفیت داده البته ناتی داگه خیلی ب جزئیات و داستان … اهمیت میده تا از هر نظر شاهکار باشه
پلی گراند هم فکر کنم بالای ۲۰۰ تاهه ک واقعا فوق العادن فورزا رو تازه شروع کردم شاید خنده دار باشه ولی اولین فرتزایی ک تجربه کردم ۵ بود ک واقعا تجربه لذت بخشی بود اگه اشتباهم نکنم فیبل هم پلی گراند میسازه
فسیله پولکی رو مشاهده میکنیم دوستان
🔶 چون طبق این خبری که آخر کامنتم لینکش رو گذاشتم گفته شده که اگر بانجی نتونه اهداف مالی آنها را برآورده کنه، سونی می تونه کنترل کامل این استودیو را در اختیار بگیره، یکی از منابعشون هم گفته (ما می دانیم که برای عملکرد خوب به موفقیت بسته الحاقی Final Shape نیاز داریم. احساسی که در استودیو وجود دارد این است که اگر این اتفاق رخ ندهد، قطعاً به دنبال اخراجهای بیشتری هستیم) بنابراین با این اوصاف این آقا بخشی از پولی که سونی داده بود رو به جای استودیو خرج ماشین کرده و نتونسته به اون اهداف مالی مورد انتظارشون برسه Final Shape هم با وجود کیفیت خوبش نتونسته نجاتشون بده در نتیجه این اتفاقات افتاده
https://gamefa.com/999641/bungies-position-as-an-independent-sony-subsidiary-is-reportedly-under-threat/
مثل اینکه کامل تصاحب کرد چون امروز خبر اومد هرمن هالست ریس بانجی شد
🔶 دقیقا منم خبرشو دیدم
برای همین میگم باید بره زیر نظر ps
کارمندای استودیو اخراج میشدن
اقا رفته ماشین بازی کنه
به عبارتی سونی رو تیغ زدن:)
“علاوه بر این، گزارش شد که بیش از ۱۰۰ کارمند به مقر اصلی سرگرمیهای تعاملی سونی منتقل خواهند شد و یک تیم کوچکتر در یک استودیوی جدید زیرمجموعه پلی استیشن فعالیت خواهند کرد”
کاش سونی همین ۱۰۰ نفر رو مامور می کرد که بیان ادامه روند توسعه لستآوآس آنلاین رو مجددا از سر بگیرن
🔶 یعنی محمد جان این کامنتت رو باید با آب طلا
بنویسن 🔥👍
🔸چون جزو مورانتظار ترین بازیام بود من هیچوقت بازی های سرویس محور پلی نمیدم ولی لست او آس فرق میکنه حتی سرویس محورش هم جذابه، انقدرم دراکمن گفت جاه طلبانه ترین پروژمون که فقط میخواستم ببینم چیکار کرده که با خبر لغوش بادم خوابید امیدوارم این اتفاقی که گفتی حتما بیوفته
بنازم لست آنلاین واقعا حیف شد منم منتظرش بودم زیاد ولی خورد توذوقم
هنوزم پتانسیل لست انلاین خیلی زیاده
یه محیط اوپن ورلد در اختیارت بذاره با تله ها و اینفکتد ها و پلیر های دیگه که میخوان بکشنت
از وسایلی که پیدا میکنی برای ساخت بیس استفاده کنی
بتونی مردمو به شهرت دعوت کنی و یه جامعه بسازی که با هم شهرو تقویت کنید
به شهر های دیگه حمله کنی
با فدرا ها درگیر بشی
از شخصیتای اصلی بازی ماموریت بگیری
تا فردا صبح پتانسیله
اصلا یه بخش بازیای سرویس محور به ناتیداگ اضافه کنن
به شرطی که داستان سری لست آو آس رو نخوان با بازی آنلاین جلو ببرن چون به شدددددت مخالفم.مثل بازی وارکرفت.و از نظر داستان اصلی و جلو بردنش ، هیچ ربطی به لست آو آس آنلاین نداشته باشه
بازی لست آو آس آنلاین ، باید جدای از بازی سینگل پلیر و داستانی لست آو آس باشه
(احتمالا برای لست ۳ یه بخش مولتی پلیر بدن)
میتونن بگن قسمت اولش با پایان لست ۱ یکیه
تا لست ۳ ساخته بشه
تامی اینی که گفتی با کیفیت فنی لست آو آسه نسل نهمی شده سه چهار میلیاردی بودجه میخواد
انقدر بازیا هستن که با تقریبا همین مشخصات ولی رایگانن
یه سری از اینارو با اپدیت در اختیارت میذاره
یه چیزی مثل باستیت آف دکی ۳
ولی به نظر من نباید این کار رو کنه.
– لست آنلاین پتانسیل داره
– اتفاق ویژه ای هم هست
– میتونه از نظر تجاری موفق باشه
– اینا هم تو ساخت عناوین سرویس محور ماهرن اماا….
بدون شک نمیتونن لست آو آس بسازن، ته تهش تنها نکته بازی شون این باشه که اسم لست رو یدک بکشه. خیلی پروژه سنگینیه براشون…. لست آو آس آنلاین اگه هنوز کامل کنسل نشده باشه باید یه پروژه ی چند دولوپره باشه چون هیچ تیمی جز خود ناتی داگ نمی تونه اون حس لست آو آس رو منتقل کنه
سونی به معنای واقعی کلمه بانجی رو نابود کرد
پست:مدیر بانجی سره همه شیره مالید
سایرین:نه نه نه سونی بود ببین من میدونم از من بپرس
داداش متنو بخون اول بعد تحلیل یا بقول دوستان طحلیل کن😂😐
هرچه زودتر باید بره زیر نظر سونی
مدیراش دارن به فناش میدن
یاد یه سری دوستان افتادم ……………خودتون خوب میدونید کیا رو میگم
دیگه به خبر لغو لست انلاین هم شک کردم که این بانجی تشخیص داده شاید خوب بوده تشخیص بانجی اشتباه بوده برای اینکار هم مدیریت باید هم بهخسونی هم گیمرا پا سخگو باشه
زیر نظر سونی بیاد این استودیو با مشکلات جدی رو به رو میشه وضعیتش از اینی که هست بدتر میشه
این استودیو مولتی پلیر ساز هست هیچکدوم از افراد سونی این توانایی رو ندارن خوباشون همه رفتن
مگر بخواد با این استودیو داستان محور بسازه که اون بحثش جداس و اتفاقا این توانایی رو داره که بتونه یه گیم داستان محور خفن بسازه ولی اگه بخواد از این استودیو بازی انلاین بکشه بیرون با نظارت سونی چیزی جز شکست در انتظارش نیست
باید مدیرشو عوض میکرد سونی
طرف بجای اینکه مسئولیت سنگینی که روی دوشش هست رو انجام بده میره ماشین گرون قیمت میخره
این لیاقت مدیرعامل بودن رو نداره.