۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید!

علی عبداللهی
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا

در سومین و آخرین بخش از سری مقالات «نکات جالب سه‌گانه اسپایدرمن سم ریمی» به نکات سومین فیلمِ این تریلوژی می‌پردازم.

فیلم Spider-Man 3 در سال ۲۰۰۷ اکران شد و در زمان اکران، علیرغم فروش بسیار خوب، با نظرات ضد و نقیض طرفداران و منتقدان مواجه شد. اکنون پس از گذشت ۱۷ سال از اکران این فیلم، نظرات مخاطبان نسبت به این فیلم مثبت‌تر شده و پس از گذشت دو دهه، این فیلم طرفداران دوآتیشه بسیاری در سراسر جهان دارد.

۱.فیلم «مردعنکبوتی ۳» در آمریکا ۳۳۷ میلیون دلار و در کل جهان ۸۹۵ میلیون دلار فروخت! «مردعنکبوتی ۳» همانند «مردعنکبوتی ۱» پرفروش‌ترین فیلم داخلی سال شد! همچنین «مردعنکبوتی ۳» پس از «دزدان دریایی کارائیب ۳» و «هری پاتر ۵» سومین فیلم پرفروش جهان شد!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
جدول باکس آفیس ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۰۷ : مردعنکبوتی ۳ در رتبه سوم فروش جهانی و در رتبه اول فروش داخلی

۲. توماس هیدن چرچ (بازیگر کاراکتر فلینت مارکو / مردشنی) در ۴ می ۲۰۰۷ در یکی از برنامه‌های تبلیغاتی فیلم در The Tonight Show with Jay Leno فاش کرد که در دقیقه ۶۸ فیلم، در سکانس نبرد مردشنی با مردعنکبوتی در متروی زیرزمینی، هنگامی که او مشتی به دیوار می‌کوبد ۳ تا از بندانگشتان او می‌شکند! چرچ گفت که خدمه به او اعلام کرده بودند که در بین آجر‌هایی که در دیوار چیده شده بودند؛ آجر‌ وسطی تقلبی است. اما هنگامی که سم ریمی «اکشن» را می‌گوید تا فیلمبرداری صحنه آغاز شود آجر‌ها به درستی در جای خود فیکس نشده بودند و او به آجر واقعی مشت محکمی می‌کوبد و ۳ تا از بند انگشتانش می‌شکند!

۳. خود سم ریمی (کارگردان فیلم) از مراحل ساخت فیلم Spider-Man 3 و فیلمی که ارائه شد به هیچ وجه راضی نبود و در مصاحبه‌های مختلفی از این فیلم ابراز نارضایتی کرده بود! سم ریمی مشتاق بود تا در فیلم Spider-Man 4 اشتباهات این فیلم را جبران کرده و فیلمی با کیفیت Spider-Man 2 به مخاطبان ارائه دهد که متاسفانه آن فیلم هیچوقت ساخته نشد!

۴. به گفته جیمز فرانکو درست کمی پیش از اکران فیلم، آنها مجبور بودند ریشوت‌هایی (فیلمبرداری‌های مجددی) را انجام بدهند و صحنه‌هایی را به فیلم اضافه کنند زیرا در اکران آزمایشی، تماشاگران معتقد بودند که تعداد سکانس‌های اکشن فیلم کم است.

۵. بریس دالاس هاوارد (بازیگر نقش گوئن استیسی) بدلکاری سکانس تصادف جرثقیل را خودش انجام داده است! جالب است که بدانید او در آن زمان بدون اینکه خودش آگاهی داشته باشد باردار بوده است و دست به انجام بدلکاری‌های پرریسک آن سکانس زده است!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
بریس دالاس هاواردِ باردار بدلکاری سخت این صحنه را خودش انجام داد!

۶. تمامی جیغ‌هایی که مری جین در این فیلم می‌زند از ۲ فیلم قبلی بازگردانده شده است! سازندگان دلیل این اتفاق را کمبود زمان و منابع اعلام کرده‌اند!

۷. در دقیقه ۵۰ فیلم، در سکانس نبرد مردعنکبوتی و مردشنی در کامیون، هنگامی که مردعنکبوتی مشتی به مردشنی می‌زند؛ در حقیقت باکستر هامبی (بوکسور کانادایی که به طور مادرزادی دست چپ ندارد) به جای توبی مگوایر نقش آفرینی می‌کند تا صحنه مشت‌زدن طبیعی‌تر جلوه کند!

۸. فیلم Spider-Man 3 دچار حذفیات و تغییرات بسیار زیادی در طی ساخت و نسخه نهایی شد! برای مثال تمامی موارد زیر از نسخه نهایی حذف شدند: سکانسی بوده که اسپایدرمن با لباس سیمبیوتی (سیاه) بسیاری از مجرمان را با کتک‌کاری از پا می‌انداخته؛ سکانسی بوده که سروان استیسی (پدر گوئن استیسی) و ادی براک در خانه با همدیگر ملاقات می‌کنند؛ صحنه‌ای بوده که پیتر هنگام پوشیدن لباس سیمبیوتی‌اش (بدون ماسک) به آینه نگاه می‌کند و ونوم به شکل یک جامپ اسکیر در ذهن او ظاهر می‌شود و …!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
پلان حذف شده فیلم Spider-Man 3 | هنگامی که پیتر لباس سیمبیوتی را به تن دارد؛ به آینه نگاه می‌کند و چنین تصویری را به شکل یک جامپ اسکیر می‌بیند!

۹. جالب است بدانید در هنگام ساخت فیلم، قصد داشتند که به دلیل ازدیاد کاراکتر‌ها، فراوانی داستان‌ها و خرده پیرنگ‌ها فیلم را به ۲ قسمت (در ۲ فیلم) تقسیم کنند!

۱۰. ساخت جلوه‌های ویژه خیره کننده Sand Man (مردشنی) تقریبا ۳ سال طول کشید! تیم جلوه‌های ویژه فیلم به شکلی بسیار دقیق، حرفه‌ای و علمی در طی این مدت درمورد شن تحقیقات گسترده انجام داده و آن‌ها دقت بسیاری بر روی مواردی مثل نحوه پاشیدن شن بر روی بدلکار‌ها، نحوه جاری شدن شن و غیره به کار بردند! همچنین آنها با مجسمه‌سازان و هنرمندانی که با شن کار می‌کنند مشورت کردند!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
ساخت جلوه ویژه خارق‌العاده مردشنی مستلزم تحقیقات علمی گسترده و ۳ سال زمان بود!

۱۱. در مجموع ساخت فیلم عظیم Spider-Man 3 2 سال و ۱۰ ماه زمان برد!

۱۲. تمامی برادران ریمی در ساخت این فیلم نقش داشتند! سم ریمی به عنوان کارگردان، ایوان ریمی به عنوان نویسنده فیلمنامه و تد ریمی در نقش هافمن (دستیار بامزه و احمق جی جونا جیمسون)

۱۳. «مردعنکبوتی ۳» آخرین فیلمِ کلیف رابرتسون فقید بود! کلیف رابرتسون در سن ۸۸ سالگی در ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۱ درگذشت.

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
صحنه‌ای فلش-بک از فیلم «مردعنکبوتی ۳» | فلینت مارکو و عمو بن | آخرین قاب کلیف رابرتسون فقید در دنیای سینما

۱۴. در آزمایشگاه هری آزبورن علاوه بر ماسک پدرش (گرین گابلین)، ماسک طلایی هاب گابلین (در کمیک‌های اسپایدرمن مشهور است) هم دیده می‌شود!

۱۵. در فیلم «مردعنکبوتی ۳» یکی از صدا‌هایی که برای ونوم به کار برده شد؛ صدای Tasmanian Devil (نوعی حیوان پستان‌دار به نام شیطان تاسمانی) است!

۱۶. در آن زمان نه تنها ساخت فیلم Spider-Man 4 برنامه‌ریزی شده بود که حتی ساخت فیلم‌های پنجم و ششم هم در برنامه قرار گرفته بود! اما سم ریمی پس از اختلافات فراوان با آوی آراد (تهیه‌کننده فیلم) از ساخت قسمت چهارم کناره گیری کرد و در نهایت فیلم‌های اسپایدرمن ریبوت شد!

۱۷. سم ریمی و توبی مگوایر محرک‌های اصلی حضور مردشنی در این فیلم بودند! آن‌ها بار‌ها در مصاحبه‌های ۲ فیلم قبلی عنوان کرده بودند که دوست دارند مردشنی را به عنوان ویلن فیلم سوم داشته باشند.

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
توبی مگوایر و سم ریمی در پشت صحنه فیلم Spider-Man 3

۱۸. هم توفر گریس (بازیگر نقش Venom) و هم توماس هیدن چرچ (بازیگر نقش Sandman) اعلام کرده بودند که هنگامی که بدون تشریفات به جلساتی در سونی دعوت شده بودند به هیچ وجه فکر نمی‌کردند که برای تست بازیگری دعوت شده باشند!

۱۹. حتما همگی کامئوی ماندگار استن لی در این فیلم را به یاد دارید! جایی که در دقیقه ۴۰ فیلم، او کنار پیتر پارکر (توبی مگوایر) می‌ایستد و به او می‌گوید:«من فکر می‌کنم حتی یک نفر هم می‌تواند تغییر ایجاد کند.» I guess one person can make a difference! Nuff (Enough) Said یکی از موارد پرچالشی که در دیالوگ استن لی فقید در این سکانس وجود داشته این است که او در پایان از عبارت Nuff Said استفاده کرد یا Enough Said! در حقیقت درستش عبارت Nuff Said است زیرا استن لی بار‌ها این عبارت را در دنیای کمیک هم به کار برده و در حقیقت یکی از جملات نمادین او محسوب می‌شود.

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
تصویری از فیلم Spider-Man 3 | توبی مگوایر در کنار استن لی فقید | «میدونی؛ من معتقدم که حتی یک نفر هم می‌تواند تغییر ایجاد کند!»

۲۰. زمانی که توفر گریس کاستوم ونوم را به تن می‌کرد نه می‌توانست آب بنوشد و نه می‌توانست به دستشویی برود! گفتنی است که پوشیدن آن کاستوم تقریبا ۱ ساعت زمان می‌برده است!

۲۱. جالب است بدانید که سم ریمی از کاراکتر ونوم متنفر بوده است و به این دلیل که ونوم فاقد ویژگی‌های انسانی است هیچ‌گاه نتوانسته با این کاراکتر ارتباط برقرار کند و مخالفِ جدی حضور ونوم در فیلم «مردعنکبوتی ۳» بود! اما آوی آراد (تهیه کننده فیلم) سم ریمی را متقاعد به حضور ونوم در این فیلم کرد چرا که کاراکتر ونوم محبوبیت فوق‌العاده‌ای در سراسر جهان داشته و دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانستند از حضور ونوم در این فیلم پول فراوانی کسب کنند! حضور ونوم در فیلم «مردعنکبوتی ۳» در ۲۲ ژوئیه ۲۰۰۶ در کمیک کان سن دیگو تائید شد و تصاویر رسمی از این کاراکتر به نمایش درآمد.

۲۲. توماس هیدن چرچ به دلیل نقش آفرینی قدرتمندش در فیلم Sideways (2004) برای نقش مردشنی (Sand Man) انتخاب شد. او در حالی این نقش را پذیرفت که در آن زمان هنوز هیچ فیلمنامه‌ای نوشته نشده بود!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
تصویری از فیلم Sideways (2004) | توماس هیدن چرچ در کنار پل جیاماتی

۲۳. در فیلم «مردعنکبوتی ۳» در تمامی صحنه‌ها از شن واقعی استفاده شده است به جز صحنه‌هایی که یک کاراکتر در زیر شن دفن می‌شود! به دلیل خطرناک بودن استفاده از شن در صحنه‌های دفن، از ذرت آسیاب شده استفاده می‌شد!

۲۴. کیرستن دانستِ بلوند نقش مری جینِ مو قرمز را در این فیلم نقش آفرینی کرد در حالی که بریس دالاس هاوارد که مو‌هایش ذاتا قرمز بود نقش گوئن استیسی بلوند را بازی کرد!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
تصویری از بریس دالاس هاوارد در کنار کیرستن دانست در کمیک کان سال ۲۰۰۶ | رنگ موی آنها دقیقا در طول فیلم جابه‌جا است!

۲۵. در دنیای کمیک، سیمبیوت به شکل یک مایع تراوش شده روان منطعف است. اما سم ریمی دوست داشت در طول فیلم، سیمبیوت یک فرم کلی داشته باشد و بنابراین سیمبیوتِ فیلم به صورت رشته‌های به هم پیوسته‌ای مشابه به تار عنکبوت است که توسط CGI ساخته شده است.

۲۶. توفر گریس برای ایفای نقش ونوم، ۶ ماه تمرین کرد و ۱۱ کیلو عضله ساخت!

۲۷. در یکی از پیش‌نویس‌های اولیه فیلم قرار بوده که جان جیمسون (پسر فضانوردِ جی جونا جیمسون که در فیلم «مردعنکبوتی ۲» حضور داشت) در یکی از ماموریت‌های فضایی‌اش، سیمبیوت را هم کشف کرده و با خودش به زمین بیاورد! اما در ادامه چنین ایده‌ای بدلیل محدودیت زمانی و کاهش هزینه‌ها حذف شد و به جای آن، سیمبیوت با برخورد یک شهاب سنگ به سطح زمین وارد داستان شد!

۲۸. برخی منابع می‌گویند که اسکارلت جوهانسون یکی از گزینه‌های ایفای نقش گوئن استیسی در این فیلم بوده است!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
تصویری از اسکارلت جوهانسون در سال ۲۰۰۷

۲۹. جیمز فرانکو همزمان با نقش آفرینی در این فیلم، در حال نقش آفرینی در فیلم Pineapple Express (2008) در کنار سث روگن بود!

۳۰. در دقیقه ۱۱۴ فیلم ادی براک در حالی که کنار مری جین ایستاده است –گروگان- رو به اسپایدرمن دیالوگی می‌گوید:«حس عنکبوتیم گل کرده! خودت که میدونی منظورم چیه!» این دیالوگ ایده خود توفر گریس بوده است.

۳۱. ادی براک / ونوم این فیلم تلفیقی از سری کمیک‌های Amazing Spider-Man (یک خبرنگار حسود) و Ultimate Spider-Man (یک مردِ لاغر که عاشق گوئن استیسی است) می‌باشد. در حقیقت هدف سم ریمی از ساختِ چنین کاراکتری این بوده است که ادی براک بسیار شبیه به پیتر پارکر باشد! او می‌خواسته با چنین کاری یک قدم دیگر در راستای مضمون فیلم بردارد که ویلن‌ها و شخصیت‌های منفی، آدم‌های خاص و عجیب غریبی نیستند بلکه شخصیتی مثل قهرمان قصه هستند که به دلیل انتخاب‌های متفاوتشان، سرنوشت دیگری برایشان رقم خورده است!

۳۲. در سال ۲۰۱۷ و به مناسبت ۱۰ سالگی فیلم Spider-Man 3 نسخه متفاوتی از این فیلم تحت عنوان Spider-Man 3: Editor’s Cut منتشر شد! این نسخه علیرغم اینکه تفاوت چندانی با نسخه اصلی ندارد اما چند صحنه اضافه و چند صحنه کمتر از نسخه اصلی دارد و مجموعا کمی از نسخه اصلی کوتاه‌تر است! برای مثال در این نسخه صحنه‌ای وجود دارد که مردشنی برای دخترش (پنی) در لب ساحل یک قلعه شنی می‌سازد و دوباره آنها یک دیدار بسیار کوتاهی با یکدیگر دارند و همین ملاقات انگیزه‌ای برای حضور مردشنی در سکانس نبرد پایانی می‌شود! همچنین فرایند تصمیم‌گیری هری برای کمک به پیتر در این نسخه متفاوت می‌باشد و برنارد (خدمتکار آزبورن‌ها) هیچ‌گاه به هری درباره کشته شدن پدرش توسط گلایدر خودش نمی‌گوید بلکه این هری است که با دیدن قاب عکسی سه نفره (خودش، پیتر و مری جین) و با فکر کردن به صحبت‌های پیتر و در خطر بودن دو دوستش، در نبرد انتهایی به کمک آن‌ها می‌شتابد! همچنین چندین صحنه اضافه کوتاه از پیتر و لباس سیاه (سیمبیوتی‌اش) در این نسخه موجود است! گفتنی است که سکانس مکالمه پیتر و زن عمو می در اواخر فیلم و چندین مورد دیگر از این نسخه حذف شده است و همچنین این نسخه، تدوینی متفاوت از نسخه اصلی دارد!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
Spider-Man 3: Editor’s Cut دارای تدوینی متفاوت از نسخه اصلی است. همچنین سکانس‌هایی اضافه‌تر و همچنین کمتر از نسخه اصلی دارد.

۳۳. توماس هیدن چرچ برای ایفای نقش سندمن، ۱۶ ماه کار کرد و ۴.۵ کیلوگرم وزن کم کرد و ۱۳ کیلوگرم عضله ساخت! همچنین او براساس کاراکتر‌های Golem ، Frankenstein و King Kong ایفای نقش کرد زیرا این‌ها هم موجوداتی بودند که درموردشان سوءتفاهم به وجود آمده بود!

۳۴. توبی مگوایر برای ایفای نقش در این فیلم حسابی هیجان زده بود زیرا که خیلی دوست داشت تا نیمه دیگری از کاراکتر پیتر پارکر را نقش آفرینی کند!

۳۵. سم ریمی با ساخت این فیلم به اولین کارگردان تاریخ تبدیل شد که یک سه‌گانه ابرقهرمانی را کارگردانی می‌کند! پس از او کریستوفر نولان هم به چنین رکوردی دست پیدا کرد!

۳۶. تاریخ اکران فیلم «مردعنکبوتی ۳» پیش از اکران فیلم «مردعنکبوتی ۲» اعلام شد!

۳۷. در یک سری از ایده‌های ابتدایی قرار بوده دیلان بیکر (بازیگر نقش دکتر کانرز) با کاراکتر Lizard ویلن اصلی فیلم باشد! نشانه‌هایی هم برای این موضوع دیده می‌شود. برای مثال، دکتر کانرز دست راست ندارد یا اینکه یک پیکر استخوان مارمولک (Lizard) در آزمایشگاه او دیده می‌شود!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
تصویری از فیلم «مردعنکبوتی ۳» | در این صحنه نشانه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانیم مطمئن باشیم در فیلم‌های بعدی از او به عنوان لیزارد استفاده می‌شد: او دست راست ندارد + اسکلت مارمولک (لیزارد) در بک گراند قابل مشاهده است + بخشی از سیمبیوت ونوم در اختیار او قرار گرفته است!

۳۸. بیش از ۱۰۰۰ نفر برای ساخت این فیلم تلاش کردند! بسیاری از این افراد جزو کسانی بودند که بخشی از ۸۰۰۰ ساعت وقت لازم برای ساخت ۴۰ کاستوم مردعنکبوتی را صرف کردند و یا جزو تیم ساخت جلوه‌های ویژه فوق‌العاده پیچیده فیلم بودند!

۳۹. در دقیقه ۱۰ فیلم، زمانی که سیمبیوت به موتورسیکلت پیتر می‌چسبد شکل V (حرف اول Venom) به خود می‌گیرد!

۴۰. توفر گریس از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۶ به مدت ۸ سال در سیتکام کمدی و محبوب That ‘۷۰s Show به عنوان ستاره اصلی ایفای نقش می‌کرد. اما او به دلیل نقش آفرینی در فیلم Spider-Man 3 از این مجموعه محبوب جدا شد!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
توفر گریس در برنامه محبوب The 70s Show

۴۱. فیلمبرداری سکانس معروف Jazz Bar که پیتر پارکر می‌رقصد تقریبا ۲ هفته طول کشیده است!

۴۲. براساس گفته‌های گرنت کرتیس (یکی از تهیه کنندگان سه‌گانه اسپایدرمن) کاراکتر والچر با نقش آفرینی بن کینگزلی قرار بوده به عنوان ویلن فیلم حضور داشته باشد که منتفی شده است! همچنین حضور این کاراکتر در فیلم Spider-Man 4 قطعی بود که متاسفانه آن فیلم هیچ‌گاه ساخته نشد! سرانجام بن کینگزلی در سال ۲۰۱۳ در فیلم Iron Man 3 ایفای نقش کرد و کاراکتر والچر هم در سال ۲۰۱۷ در فیلم Spider-Man: Homecoming با نقش آفرینی مایکل کیتون روی پرده سینما به نمایش درآمد! 

۴۳. فیلم «مردعنکبوتی ۳» آخرین فیلمِ هال فیشمن فقید بود. او ۳ ماه پس از اکران فیلم در ۷۵ سالگی درگذشت. هال فیشمن در این فیلم در نقش مجری تلویزیونی ظاهر می‌شود که جمله مشهور This could be the end of Spider-Man را مطرح می‌کند!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
تصویری از هال فیشمن فقید در فیلم Spider-Man 3 | «این میتونه روز غم انگیزی برای همه مردم شهر باشه و پایانی برای مردعنکبوتی!»

۴۴. فیلم «مردعنکبوتی ۳» از همه نظر یک فیلم بسیار عظیم بود و بنابراین با بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری در زمان خودش به گران‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد! البته بسیاری از منابع می‌گویند با توجه به ریشوت‌های فیلم و همچنین هزینه‌های فراوان جلوه‌های ویژه نوآورانه آن، بودجه فیلم حتی تا ۳۵۰ میلیون دلار هم تخمین زده می‌شود!

۴۵. ترجمه این فیلم در روسیه تحت عنوان «مردعنکبوتی ۳: دشمن در انعکاس» شناخته می‌شود!

۴۶. طراح جلوه‌های ویژه فیلم به جای استفاده از CGI، با ساخت مینیاتور با مقیاس ۱/۱۶ از آسمان خراش، خرابی ساختمان را به تصویر کشید!

۴۷. همانطور که می‌دانید و در مقاله «۱۰۰ نکته جالبی که درباره Spider-Man 2 نمی‌دانستید» اشاره کردم؛ به دلیل مشکلات و درگیری‌هایی که بین سم ریمی و دنی الفمن (آهنگساز معروف) پیش آمد؛ در این فیلم کریستوفر یانگ به عنوان جایگزین الفمن انتخاب شد. کریستوفر یانگ با حفظ تم‌های اصلی نسخه‌های قبلیِ الفمن، تم‌های جدیدی مثل Sand Man theme یا Venom theme را اضافه کرد و موسیقی متن درخشانی را برای فیلم ساخت! تم مردشنی با ۲ ساکسیفون کنترباس، ۲ کلارینت کنترباس، ۲ فاگوت کنترباس و ۸ شیپور فرانسوی ساخته شده است تا مردشنی را به شکلی قوی و متهاجم توصیف کند! همچنین برای ساخت تم ونوم از ۸ شیپور فرانسوی استفاده شده تا ونوم را شریر و شیطانی توصیف کند!

۴۸. انیماتور‌های سونی پیکچرز برای ساخت حرکات ونوم، از حرکات گربه‌سانانی مثل پلنگ، ببر و یوزپلنگ الهام گرفتند!

۴۹. آلوین سارجنت فقید، فیلمنامه نویسی که ۲ بار برنده اسکار شده بود، با قراردادی متشکل از تیمی ۷ نفره نوشتن فیلمنامه فیلم را برعهده گرفت! گفتنی است که سارجنت فقید، یکی از نویسندگان فیلمنامه Spider-Man 2 هم بود!

۵۰. در دقیقه ۴۸ فیلم، در سکانس جشن گرفتن برای اسپایدرمن، تم جاودانه Spider-Man TV Show (1967) به گوش می‌رسد!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
تصویری از فیلم «مردعنکبوتی ۳» | پیتر پارکر مست قدرت و شهرت

۵۱. فیلم «مردعنکبوتی ۳» با اکران در ۴۲۵۲ سینما رکورد زد! پیش از این انیمیشن Shrek 2 با اکران در ۴۲۲۳ سینما رکورددار بود! گفتنی است که در همان سال فیلم Pirates of the Caribbean: At World’s End اکران شد و رکورد فیلم «مردعنکبوتی ۳» را شکست!

۵۲. جالب است بدانید که جیمز فرانکو برای ایفای نقش بهتر در سکانسی که او و مری جین آشپزی می‌کنند؛ یک دوره آشپزی را گذراند و طرز تهیه یک املت محشر را یاد گرفت!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
تصویری از فیلم «مردعنکبوتی ۳» | کیرستن دانست در کنار جیمز فرانکو

۵۳. فیلم Spider-Man 3 با ران تایم حدودا ۱۴۰ دقیقه‌ای (۲ ساعت و ۲۰ دقیقه) به طولانی‌ترین فیلم سه‌گانه تبدیل شد!

۵۴. یکی از سکانس‌های حذف شده فیلم مربوط به آشنایی و گفتگوی مردشنی و ونوم برای کشتن مردعنکبوتی است! در طول فیلم شاهد سکانسی شتابزده و کوتاه از تیم آپ کردن این دو نفر هستیم؛ اما قرار بوده این دیدار در طول فیلم حساب شده انجام شود که به دلیل محدودیت زمانی این اتفاق نیفتاده است! در حقیقت سکانسی وجود داشته که زمانی که مردشنی در حال تماشای دخترش در ساحل است؛ ادی براک (ونوم) به آن‌جا می‌رود و او را متقاعد می‌کند تا برای کشتن اسپایدرمن به او کمک کند تا پس از آن با کمک هم، راهی سریع و بدون مانع برای درمان دخترش پیدا کنند!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
سکانس حذف شده فیلم «مردعنکبوتی ۳» | قرار بوده ادی براک برای متقاعد کردن فلینت مارکو به ساحل بیاید و با او درباره بیماری دخترش صحبت کند!

۵۵. فیلم مردعنکبوتی ۳ به طرز عجیببی در هیچ بخشی نامزد جایزه اسکار نشد! این موضوع باعث شد «مردعنکبوتی ۳» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شود که نتوانست در هیچ بخشی نامزد اسکار شود!

۵۶. طراح جلوه ویژه فیلم Spider-Man 2، جان دیکسترا، که برنده اسکار بهترین جلوه ویژه برای آن فیلم شد؛ حاضر نشد در این فیلم همکاری کند و اسکات استاکدیک که جزو همکاران دیکسترا در فیلم «مردعنکبوتی ۲» بود جایگزین او شد!

۵۷. به گفته یکی از منابع، کوچه تنگی که هری و پیتر در ابتدای فیلم با یکدیگر مبارزه می‌کنند همان کوچه‌ای است که پیتر برای اولین بار به قدرت‌های عنکبوتی خود پی برد و از دیوار بالا رفت!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
تصویری از فیلم «مردعنکبوتی ۳» | یکی از بزرگترین نقاط قوت فیلم، سکانس‌های اکشن خیره کننده آن است!

۵۸. نسخه IMAX این فیلم در ۳۰ روز، ۲۰ میلیون دلار فروخت که در آن زمان،  سریعترین فروش با چنین رقمی برای یک فیلم ۲D محسوب می‌شد!

۵۹. در دقیقه ۵ فیلم، ترانه‌ای که مری جین روی استیج اجرا می‌کند؛ ترانه‌ای از آهنگساز برنده اسکار، ایروینگ برلین، است که برای اجرای موزیکال Annie Get Your Gun (1946) ساخته بوده است! اسم این ترانه زیبا «They Say It’s Wonderful» است.

۶۰. همانطور که پیش‌تر هم نوشتم؛ سم ریمی در این فیلم قصد داشت نیمه‌های تاریکی از قهرمانی مثل مردعنکبوتی و همچنین نیمه روشن ویلنی مثل مردشنی را به ما نمایش دهد تا این مضمون فوق‌العاده را به تصویر بکشد که هیچ انسانی پاک و بی گناه نیست و در افراد خلافکار هم وجوه خوب انسانی وجود دارد و در افراد قهرمان هم وجهه‌هایی از گناه و خطا وجود دارد! سم ریمی نقل کرده است:«پیتر هر گاه در قامت یک انتقام‌جو ظاهر می‌شود و یا هرگاه در قامت یک قهرمانی با لباس آبی و قرمز ظاهر می‌شود و به حساب مجرمان می‌رسد؛ خودش را یک قهرمان و فرد بی‌گناه و آن‌ها را شرور‌هایی بدذات می‌داند. این در حالی است که خودش در طول فیلم اشتباهات و گناهان گوناگونی مرتکب می‌شود و در پایان فیلم متوجه می‌شود که دنیا آنقدری که او فکر می‌کرد سیاه و سفید نیست! این موضوع مهم‌ترین چیزی است که پیتر در حال حاضر باید بیاموزد! اینکه او از این مردم فراتر و بالاتر نیست!»

۶۱. فیلم Spider-Man 3 بین تمامی فیلم‌های اکران گسترده سینما، در زمان خودش توانست رکورد بیش‌ترین میانگین فروش به ازای هر سینما را بزند! (۳۵ هزار دلار به ازای هر سینما!)

۶۲. در ابتدا کاستوم سیمبیوتی پیتر پارکر طراحی متفاوتی داشته و حتی آن کاستوم تولید هم شده بوده! اما بنابه دلایلی آن کاستوم مورد استفاده قرار نگرفت و سازندگان تصمیم گرفتند همان کاستوم اصلی اسپایدرمن را به شکل سیاه و با اندکی تغییر به کار بگیرند!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
سم ریمی در کنار کاستوم استفاده نشده اسپایدرمن

۶۳. سم ریمی در مصاحبه‌ای اقرار کرد که هیچ علاقه‌ای برای تماشای کاراکتر Carnage در یک فیلم لایو-اکشن ندارد! او چنین اظهار نظری را درباره کاراکتر Venom هم کرده بود! البته او گفته بود شاید کاراکتر Toxin (کاراکتری از خانواده سیمبیوت‌ها) بدون Carnage در فیلم‌های آینده اسپایدرمن به شکل کامئو حاضر شود!

۶۴. در میان بازیگران پر نام و نشان فیلم «مردعنکبوتی ۳»،تا کنون ۲ بازیگر برنده اسکار شده‌اند: کلیف رابرتسون (عمو بن) و جی کی سیمونز (جی جونا جیمسون) و ۶ بازیگر نامزد جایزه اسکار شده‌اند: توماس هیدن چرچ (فلینت مارکو/مردشنی)، جیمز کرامول (سرهنگ استیسی)، ویلم دفو (نورمن آزبورن)، کیرستن دانست (مری جین)، جیمز فرانکو (هری آزبورن) و رزماری هریس (زن عمو می)

۶۵. «مردعنکبوتی ۳» تنها فیلم در این سه‌گانه است که در آن زن عمو می توسط ویلن‌ها آسیب نمی‌بیند! در فیلم «مردعنکبوتی» گرین گابلین خانه او را منفجر می‌کند و او راهی بیمارستان می‌شود! در فیلم «مردعنکبوتی ۲» هم دکتر اختاپوس او را گروگان می‌گیرد و از بالای ساختمان پرت می‌کند!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
تصویری از رزماری هریس در فیلم «مردعنکبوتی ۳» | رزماری هریس با نقش آفرینی درخشان خود در این فیلم هم، سکانس‌های فوق‌العاده‌ای از زن‌عمو می رقم می‌زند.

۶۶. صحنه مبارزه اسپایدرمن با سندمن غول پیکر در محل ساختمان سازی، پیش‌تر در مجموعه انیمیشنی (کارتون) Spider-Man and His Amazing Friends در اپیزود Spider-Man: Unmasked اتفاق افتاده بود!

۶۷. سم ریمی ماجرای کاستوم سیاه اسپایدرمن را از ۳ منبع الهام گرفت: ۱. سری کمیک بوک Alien Costume Saga که توسط مارول از تاریخ می ۱۹۸۴ تا آپریل ۱۹۸۵ میلادی منتشر شد. ۲. فصل اول مجموعه انیمیشنی Spider-Man: The Animated Series که داستانی مشابه را در سه قسمت با نام The Alien Costume / Spider-Man: The Venom Saga منتشر کرد. ۳. شماره ۸ تا ۱۰ از سری کمیک بوکی Spider-Man Adventures Vol.1 که از  ژوئیه تا سپتامبر ۱۹۹۵ میلادی منتشر شد.

۶۸. در طول فیلم بار‌ها می‌بینیم که پیتر هنگامی که لباس سیمبیوتی ونوم را به تن دارد؛ سینه خود و بخش اصلی کاستوم سیمبیوتی را لمس می‌کند. این به دلیل حس عجیب و پشیمانی کوتاهی است که پیش از اثرگذاری سیمبیوت ونوم برای انجام کاری زشت تجربه می‌کند!

۶۹. جالب است بدانید که قرار بوده صحنه‌ای وجود داشته باشد که پزشکی محقق با اصرار و تهدید مردشنی، در حال تحقیق برای کشف درمانی برای دختر فلینت مارکو (پنی) باشد. این صحنه حتی فیلمبرداری شده بوده و آدریان لستر نقشِ این دکتر {والاس} را بازی کرده است و حتی در یکی از تیزر‌ها هم به نمایش درآمده بود که از نسخه نهایی فیلم حذف شده است! همچنین صحنه‌ای وجود داشته که او به دیدار دختر و همسر فلینت مارکو (مردشنی) می‌رود و از آنها برای پایان دادن به این موضوع کمک می‌طلبد. همچنین سکانسی وجود داشته که دکتر والاس سراغ کاپیتان استیسی می‌رود و هویت سندمن را برای او فاش می‌کند! همه این سکانس‌ها در نهایت از نسخه نهایی فیلم حذف شده‌اند!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
صحنه حذف شده‌ای از دیدار فلینت مارکو و دکتر والاس | این صحنه حتی در یکی از تیزر‌ها نمایش داده شده بود!

۷۰. توفر گریس در مصاحبه‌ای گفت که از بچگی یکی از طرفداران پر و پا قرص ونوم بوده است! او گفت:« کمیک محبوب من در اواخر دهه ۸۰ منتشر شد! زمانی که مک فارلین بزرگ، کاراکتر ونوم، کاراکتری که من در طول فیلم آن را بازی می‌کنم، را خلق کرد در صنعت کمیک انقلابی به راه انداخت! زمانی که این نقش را به من پیشنهاد دادند حسابی خودم را کنترل کردم تا رفتار بچه‌گانه‌ای نکنم! من در آن لحظه حاضر بودم فریاد بزنم و بگویم حتی حاضرم به شما پول بدهم تا من را برای این نقش برگزینید!»

۷۱. سم ریمی پیش از این، توماس هیدن چرچ را برای ایفای نقشی در فیلم The Gift (2000) در نظر داشت. در آن فیلم به کارگردانی سم ریمی علاوه بر ستارگان مشهوری مثل کیانو ریوز ، کیت بلانشت و هیلاری سوانک، جی کی سیمونز و رزماری هریس هم نقش آفرینی کرده بودند!

۷۲. در زمان فیلمبرداری یکی از سکانس‌های بدلکاری سختِ بریس دالاس هاوارد، سم ریمی برگشت و پدر بریس دالاس هاوارد، ران هاوارد (که یکی از کارگردانان مشهور آمریکایی است که برنده ۲ جایزه اسکار شده است!)، را دید و از حضور او خوشحال شد!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
ران هاوارد مشهور در کنار دخترش بریس دالاس هاوارد

۷۳. «مردعنکبوتی ۳» یکی از محبوب‌ترین فیلم‌ها از منظر ساخت میم در فضای اینترنت هم محسوب می‌شود! خصوصا میم‌های زیادی از ورژن ایموی پیتر پارکر با نام مستعار «بولی مگوایر» در فضای مجازی دیده می‌شود!

۷۴. همزمان با اکران فیلم «مردعنکبوتی ۳» در سینما‌ها، بازی Spider-Man 3 هم در همان تاریخ (۴ می ۲۰۰۷ میلادی) منتشر شد!

۷۵. همان طور که در مقاله «۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man نمی‌دانستید!» نوشته بودم؛ یکی از همکاران جی جونا جیمسون به نام ادی براک اشاره می‎‌کند و می‌گوید که او قرار است از اسپایدرمن عکس بگیرد اما تا کنون موفق نشده است! سرانجام در این فیلم ادی براک را می‌بینیم که بالاخره از اسپایدرمن عکس می‌اندازد و البته در نهایت، اسپایدرمن {سیاه} دوربین عکاسی او را می‌شکند!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
تصویری از فیلم «مردعنکبوتی ۳» | ادی براک بالاخره موفق می‌شود تا از مردعنکبوتی عکس بیندازد!

۷۶. «مردعنکبوتی ۳» با فروش ۱۵۱ میلیون دلاری در خاک آمریکا در opening weekend رکورددار شد!

۷۷. «مردعنکبوتی ۳» با فروش ۸۹۵ میلیون دلاری به پرفروش‌ترین فیلم سه‌گانه مردعنکبوتی تبدیل شد! «مردعنکبوتی ۱» ۸۲۵ میلیون دلار و «مردعنکبوتی ۲» هم ۷۹۵ میلیون دلار فروخته بودند! (مجموعا این سه‌گانه بالای ۲.۵ میلیارد دلار فروخت!)

۷۸.در چند سال اخیر طرفداران با هشتگ #ReleaseTheRaimiCut از سونی خواسته‌اند که نسخه اصلی، طولانی‌تر و بدون حذفیات فیلم Spider-Man 3 را منتشر کند! سونی تا کنون به این درخواست پرشمار هواداران پاسخ درستی نداده است!

۷۹. «مردعنکبوتی ۳» اولین فیلم سه‌گانه مردعنکبوتی است که به شکل VHS (سیستم ویدئوی خانگی) منتشر نشد.

۸۰. بازیگران زیر در هر ۳ فیلم این سه‌گانه نقش آفرینی کردند: توبی مگوایر، کیرستن دانست، جیمز فرانکو، ویلم دفو، رزماری هریس، کلیف رابرتسون فقید، جی کی سیمونز، الیزابت بنکس، بیل نان فقید، بروس کمپبل، تد ریمی، جان پاکستون فقید و استن لی فقید

۸۱. فیلمبرداری «مردعنکبوتی ۳» ۱۰۰ روز طول کشید!

۸۲. در نبرد پایانی فیلم بین مردعنکبوتی و ونوم، زمانی که مردعنکبوتی ادی براک را از داخل ونوم بیرون می‌کشد در استوری‌برد‌ها و فیلمنامه‌های اصلی، قرار بوده ادی براک به شدت نحیف و استخوانی به تصویر کشیده شود. به طوری که هشیاری بسیار کمی داشته باشد و به دلیل تغذیه سیمبیوت ونوم از گوشتش شبیه استخوان شده باشد! در واقع به همین دلیل است که ادی براک دوباره خود را به دام سیمبیوت می‌اندازد چرا که عملا بدون وجود این انگل، دیگر توانایی زندگی نداشت! اما در نسخه نهایی چنین صحنه‌ای به دلیل دارک و آزاردهنده بودن از فیلم حذف شده است! البته در نسخه اصلی در صحنه‌ای که پیتر به سمت سیمبیوت ونوم بمب می‌اندازد و ادی هم به سمت آن شیرجه می‌زند؛ پس از انفجار بمب در یک نمای بسیار بسیار کوتاه، اسکلت او دیده می‌شود!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
تصویری از فیلم «مردعنکبوتی ۳» | اسکلت ادی براک در این نما پیداست!

۸۳. پس از مدت‌ها مطرح شدن ایده حضور بیش از یک ویلن در فیلم مردعنکبوتی که از زمان فیلمِ ساخته نشده جیمز کامرون مطرح شده بود و در فیلم اول و دوم مردعنکبوتی توسط سم ریمی به نفع داستانِ بهتر و پخته‌تر رد شده بود؛ بالاخره در این فیلم شاهد ۲.۵ ویلن هستیم! ونوم، مردشنی و تا حدی گابلینِ هری آزبورن

۸۴. پل فوق‌العاده زیبای Bow Bridge در Central Park  نیویورک، در فیلم‌های متعددی مورد استفاده قرار گرفته است. در این فیلم هم در سکانسی که پیتر روی پل به ملاقات مری جین می‌رود و از او جواب رد می‌شنود از همین لوکیشن زیبا استفاده شده است!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
تصویری از فیلم «مردعنکبوتی ۳» | هری نظاره‌گر فروپاشی رابطه مری جین و پیتر در پل زیبای Bow Bridge

۸۵. به گفته یکی از منابع، توفر گریس برای بازی در فیلم کمدی و عاشقانه In Good Company (2004) در کنار اسکارلت جوهانسون، توجه تهیه کنندگان را جلب کرد!

۸۶. امسال کاستوم سیمبیوتی در یک حراجی به قیمت ۱۲۵ هزار دلار فروخته شد!

۸۷. دو فیلم «مردعنکبوتی» و «مردعنکبوتی ۲» در قالب دی‌وی‌دی‌های جدا هم به شکل Full Screen و هم به شکل Wide Screen منتشر شده بودند. اما دی‌وی‌دی فیلم «مردعنکبوتی ۳» تنها به فرم Wide Screen منتشر شد!

۸۸. فیلم «مردعنکبوتی ۳» به عنوان سومین فیلم از سه‌گانه مردعنکبوتی، شباهت جالبی با Star Wars III: The Revenge of the Sith و X-Men: The Last Stand دارد. زیرا همه این فیلم‌ها به عنوان سومین فیلم سه‌گانه منتشر شدند و کاراکتر‌های پیتر پارکر، آناکین اسکای واکر و جین گری، در حالی که شخصیت‌های قدرتمند مثبتی بودند به سمت تاریکی و شرارت سوق پیدا کردند!

۸۹. به طرز جالبی هر ۳ فیلم سه‌گانه مردعنکبوتی همسال با فیلم‌های هری پاتر اکران می‌شدند! نکته این است که در هر ۳ سال، فیلم‌های مردعنکبوتی نسبت به فیلم‌های هری پاتر فروش داخلی بیشتر و فروش جهانی کمتری را تجربه کردند!

۹۰. مارول در سال ۲۰۰۷ علاوه بر «مردعنکبوتی ۳» فیلم Ghost Rider را هم در سینما‌ها داشت!

۹۱. جالب است بدانید که تا اواسط زمان فیلمبرداری فیلم اصلا قرار نبوده در نبرد نهایی، مری جین در تاکسی گروگان گرفته شود و قرار بوده این اتفاق برای گوئن استیسی بیفتد و مری جین هم به سراغ هری برود و از او درخواست کمک کند! در مرحله آخر چنین تصمیمی گرفته شد کیرستن دانست از چنین اتفاقی به هیچ وجه خوشحال نبود! حتی سم ریمی بابت تغییر داستان از او عذرخواهی کرد!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
تصویری از فیلم «مردعنکبوتی ۳» | صحنه‌ای که مری جین سوار تاکسی می‌شود و توسط ادی براک گروگان گرفته می‌شود!

۹۲. در مورد شماره ۵۴ اشاره کردم که قرار بوده تیم آپ بین سندمن و ونوم به شکل دیگری پیش برود. سندمن تنها به این خاطر حاضر به همکاری با ونوم شده است که او بتواند پول لازم برای درمان دخترش، پنی، را تامین کند. گفته می‌شود که قرار بوده پنی در سکانس نهایی به آن خرابه بیاید و به پدرش اعلام کند که درمانی برای او وجود ندارد و او قرار است که به زودی بمیرد! سپس از پدرش بخواهد که در آخرین لحظات مرگش به عنوان یک انسان خوب در کنار او باشد؛ نه به عنوان یک جنایتکار!

۹۳. در دقیقه ۱۳۱ فیلم و در سکانس سوگواری هری، فلش تامپسون هم لحظه کوتاهی دیده می‌شود!

۹۴. در حدود دقیقه ۱۲۰ فیلم، صحنه بامزه‌ای بین یک دختربچه و جی جونا جیمسون وجود دارد. دختربچه ابتدا دوربینِ کم ارزشی را به قیمت ۱۰۰ دلار به او می‌فروشد و سپس می‌گوید که فیلمِ دوربین را جدا می‌فروشد! جالب است بدانید که این دختر، اما ریمی، دختر سم ریمی است!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
تصویری از فیلم «مردعنکبوتی ۳» | کامئوی بامزه اما ریمی – دختر سم ریمی

۹۵. در حدود دقیقه ۴۲ فیلم، در سکانسی که مری جین به سالن اجرا می‌رود تا با کارگردان و بقیه عوامل صحبت کند و می‌بیند که توسط زن دیگری جایگزین شده است؛ در لحظه کوتاهی کریستوفر یانگ (سازنده موسیقی متنِ فیلم) در کنار پیانو ایستاده است و  کامئویی بدین شکل دارد!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
تصویری از فیلم «مردعنکبوتی ۳» | کامئوی کریستوفر یانگ (نفر سمت چپ)

۹۶. در دقیقه ۴۹ فیلم، در صحنه‌ای که مردشنی به ماشین پلیس حمله می‌کند و ۲ پلیسی که در آنجا هستند را در شن دفن می‌کند؛ گرنت کرتیس (تهیه کننده فیلم) کامئویی به عنوان آن پلیسی که اسلحه به دست دارد و مردشنی با شن به او حمله می‌کند دارد!

۹۷. حتما می‌دانید که صاحب رستوران فرانسوی که پیتر قصد دارد در آنجا از مری جین نامزدی کند؛ بروس کمپبل است! بروس کمپبل یار همیشگی سم ریمی بوده و در این فیلم حتی طولانی‌تر از ۲ فیلم قبلیِ سه‌گانه ظاهر می‌شود. انصافا هم آن سکانس، به لطف شیمی خیلی خوبی که میان او و توبی مگوایر برقرار شده است؛ دیدنی و بسیار بامزه است!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
تصویری از فیلم مردعنکبوتی ۳ | بروس کمپبل در کامئوی جذاب خود صحنه‌های بامزه‌ای را می‌سازد!

۹۸. فیلم «مردعنکبوتی ۳» در نامزد ۴۴ جایزه و برنده ۴ جایزه معتبر شد! مهم‌ترین آنها، نامزدی تیم جلوه‌های ویژه فیلم در جایزه BAFTA بود.

۹۹. به تازگی و به مناسبت ۱۰۰ سالگی کلمبیا پیکچرز، تمامی فیلم‌های اسپایدرمن باری دیگر به صورت محدود به روی پرده سینما رفتند! جالب است بدانید که سه‌گانه مردعنکبوتی سم ریمی با اختلاف، فروش بیشتری نسبت به دوگانه مارک وب و یا سه‌گانه MCU کرد!

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
آمار فروش هر ۸ فیلم اسپایدرمن در باز اکران آنها به مناسبت ۱۰۰ سالگی کلمبیا پیکچرز | به ترتیب فیلم‌های «مردعنکبوتی ۲»، «مردعنکبوتی ۳» و «مردعنکبوتی ۱» بیش‌ترین رقم فروش را بدست آوردند!

۱۰۰. در آخرین مورد از این سری مقالات جا دارد که از دوبله بسیار خوب صدا و سیما و دوبلور‌های عزیز و خوش صدایی که تماشای این سه‌گانه را برای ما ایرانی‌ها، لذت بخش‌تر کردند و بخشی از خاطرات دوران کودکی بسیاری از ما را ساختند یاد کنیم. یکی از نکات مهم دوبله این سه‌گانه این بود که علیرغم اینکه فیلم اول در سال ۲۰۰۲ اکران شد و فیلم سوم در سال ۲۰۰۷ اکران شد و فاصله‌ای ۵ ساله میان اولین و آخرین فیلم وجود داشت؛ اما تقریبا تمامی دوبلور‌های اصلی و فرعی ثابت ماندند و باعث لذت دوچندان ما شدند: شروین قطعه‌ای (پیتر پارکر)، نگین کیانفر (کیرستن دانست)، زنده‌یاد حسین عرفانی (دکتر اختاپوس و مردشنی)، مهرداد ارمغان (هری آزبورن)، سعید مظفری (نورمن آزبورن)، سهیلا گلستانی (گوئن استیسی)، سعید شیخ زاده (ادی براک) و بقیه عزیزان

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
سی دی فیلم «مردعنکبوتی ۳» در ایران

منبع: گیمفا

MHNDota2سعید پرهیزیloghainHannibalدراز گربه آزارRhaenyraدورچی (مناطق ماینکرفتی)NimaUnknownاسپایدرمن گیمفا (آنتی فن بوی)OrinLone_wildعرشیا_Alex_BADMANREZAPorfosor𝔸𝕓𝕠𝕝𝕗𝕒𝕫𝕝علی عبداللهی

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا
۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۰۰ نکته‌ای که درباره فیلم Spider-Man 3 نمی‌دانستید! - گیمفا