بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها - گیمفا
بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها - گیمفا
بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها - گیمفا
بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها - گیمفا
بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها - گیمفا
بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها - گیمفا

بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها

علی محمدپناه
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها

در کمیک‌های دی‌سی شخصیت‌های شرور بسیار خوبی وجود دارند که برخی از آن‌ها کمیک اختصاصی خودشان را دارند.

 دنیای کمیک‌های دی‌سی اغلب با ابرقهرمان‌هایی همانند بتمن و سوپرمن شناخته می‌شود اما گروهی بسیار برجسته و چشمگیری از شرورها دارد که مسلماً نمادین‌تر از شرورهای مارول هستند. جای تعجب نیست که بسیاری از این شخصیت‌های شرور برجسته توانستند داستان‌های خودشان را در عناوینی جداگانه داشته باشند. این داستان‌ها همچنین توسط برخی از بهترین تیم‌های سازنده در کمیک‌ها ساخته شده‌اند.

شرورها برخی از جذاب‌ترین داستان‌ها را در کمیک‌ها ارائه می‌کنند و تیم‌های سازنده مختلفی تلاش کردند تا انگیزه‌ها و توانایی‌های این شخصیت‌های شرور را مورد بررسی قرار بدهند. از داستان‌های تراژدیک گرفته تا خاستگاه‌های اکشن محور، خواننده‌های کمیک داستان‌های مربوط به شخصیت‌های شرور را دوست دارند، شرورهایی که باعث می‌شوند تا ماجراجویی‌های معمولی ابرقهرمانان غنی‌تر شوند. چه برای کاوش در ذهن این شخصیت‌های شرور نمادین و چه برای لذت بردن از یک داستان جنایی خوب، این داستان‌ها از شخصیت‌های شرور واقعاً ارزش خواندن دارند.

۱۰. کمیک Man-Bat – محصول سال ۲۰۲۱

بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها

کمیک Man-Bat داستان دانشمندی را در شهر گاتهام دنبال می‌کند که پس از آزمایش یک سرم احیاکننده روی خودش، به هیولایی تبدیل می‌شود که به‌عنوان من-بت شهرت دارد. این کمیک کوتاه به بررسی تأثیر ظاهر ترسناک این شخصیت بر اطرافیانش، وضعیت روانی خودش و همچنین شهر گاتهام می‌پردازد. این کمیک داستان او را دنبال می‌کند که با افرادی همچون بتمن، جوخه انتحار، اسکرکرو و تعدادی دیگر از شخصیت‌های دی‌سی مقابله می‌کند و این در حالی است که همه یا از او وحشت دارند یا اینکه به دنبال دستگیری او هستند.

شخصیت من-بت در گذشته نیز چندین داستان داشته اما کمیک کوتاه آن در سال ۲۰۲۱ میلادی به‌عنوان بهترین برداشت نوشته شده و احساسی‌ترین کاوش از این شخصیت به شمار می‌رود. اگرچه او گاهی اوقات بین یک قهرمان و شرور تغییر وضعیت می‌دهد اما بررسی دوگانگی غم‌انگیز کرک لانگستروم به خوانندگان این کمیک یادآوری می‌کند که چرا او شخصیت شرور خوبی بوده است.

۹. کمیک Crime Syndicate

بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها

در سال ۲۰۲۱ میلادی، دی‌سی کمیکی اختصاصی به داستان Crime Syndicate داد که عملاً وقایع کمیک The Brave and the Bold #28 محصول ۱۹۶۰ میلادی را برای شخصیت‌های شرور بازسازی می‌کند. در اینجا، وقتی که استارو از راه می‌رسد، اعضای این تیم مجبور می‌شوند تا با یکدیگر همکاری کنند و این شروران نیز بر این مهاجم پیروز می‌شوند.

گروه Crime Syndicate یکی از بهترین تیم‌های شرور لیگ عدالت از زمان اولین حضور آن‌ها در کمیک Justice League of America #29 ساخته گاردنر فاکس و مایک سکوفسکی بوده است. این مجموعه کمیک در واقع دو گروه از شرورها را به طور هم‌زمان پوشش می‌دهد که هر دوی آن‌ها نیز تجسسم مجدد بهترین شرورهای Earth-Prime به‌عنوان قهرمان داستان و بررسی کاوش جهانی Syndicate است.

۸. کمیک Suicide Squad – محصول ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۱

بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها

اگرچه جوخه انتحار در ابتدا تیمی از سربازان سرسخت بود اما این ایده در طول کمیک کوتاه DC’s Legends تغییر کرد و این گروه به‌عنوان تیمی از شخصیت‌های شرور معرفی شد که برای آماندا والر کار می‌کنند. بعداً آن‌ها مجموعه خودشان را به دست آوردند که در آن، آن‌ها به برخی از جسورانه‌ترین مأموریت‌ها در سراسر جهان فرستاده می‌شدند. از جمله این مأموریت‌ها نیز می‌توان به مأموریت نجاتی در قلب آپوکولیپس و رویارویی با بتمن اشاره کرد.

کمیک «جوخه انتحار» ساخته جان اوسترندر همچنان بهترین کمیک باقی مانده اگرچه رقابت بسیار شدیدی دارد چراکه این تیم چندین بار ریبوت شده و کمیک‌های دیگری نیز از آن ساخته شده است. برای خوانندگانی که می‌خواهند از انگیزه‌های قهرمانانه بتمن یا سوپرمن فاصله بگیرند، تماشای این گروه از ضدقهرمانان بی‌میل که به دنبال انجام مأموریت‌های مختلف هستند، بسیار جالب‌توجه است و در عین حال نیز اکشن‌های بسیار جذاب و تماشایی‌ای را به ارمغان می‌آورد.

۷. کمیک Batman #232 – محصول سال ۱۹۷۱

بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها

کمیک Batman #232 خواننده‌های خودش را با شخصیت رأس‌الغول در داستانی آشنا می‌کند که در آن، بروس وین پس از ربوده شدن رابین و همچنین تالیا، با دیمون هد متحد می‌شود تا آن‌ها را پیدا کند. با این حال، بروس بدون اینکه متوجه شود که متحد جدیدش در واقع یک شخصیت شرور است، در تله‌ای سرگردان می‎‌شود و در تلاش است تا در مکان‌های بسیار خطرناک این دو اسیر را پیدا کند. طبیعی است که وقتی بروس متوجه می‌شود که فریب خورده است، مجبور است که از خودش دفاع کند.

کمیک Batman #232 آشکار می‌کند که رأس‌الغول به بازنشستگی فکر می‌کند و ظاهر استادانه او نیز صرفاً تلاشی برای آزمایش توانایی‌های بروس وین است، به این امید که بروس بتواند جای او را بگیرد. این داستان تا حد بسیار زیادی به این شخصیت شرور تعلق دارد چراکه او را تبدیل به فردی برجسته و هوشمند به همان اندازه شوالیه تاریکی می‌کند. کسانی که از خواندن این داستان و کمیک لذت بردند، می‌توانند برای خواندن ادامه رقابت فوق‌العاده بین این دو شخصیت به سراغ کمیک Batman vs Ra’s al Ghul از نیل آدامز بروند.

۶. کمیک Deathstroke – محصول ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰

بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها

وقتی که در رویداد Rebirth  در سال ۲۰۱۶، دنیای دی‌سی ریبوت شد، نویسنده کریستوفر پریست به سراغ ساخت کمیک اختصاصی شخصیت دث‌استروک رفت. این مجموعه کمیک در ابتدا درگیری دث‌استروک با شخصیت رد لاین یا شیر سرخ را روایت می‌کند و سپس دث استروک را دنبال می‌کند که به آمریکا باز می‌گردد و متوجه می‌شود که جایزه‌ای برای سر دخترش گذاشته شده است. از اینجا به بعد نیز خواننده‌ها داستان وی را از گرفتار شدنش در زندان آرکهام تا اسیر شدنش توسط انجمن مخفی ابرشروران را می‌خوانند.

این مجموعه کمیک تنها کمیک این شخصیت شرور نیست اما تنها کمیکی است که به شکلی عمیق توانسته به بررسی این شخصیت بپردازد، کمیکی که در عین اینکه به شغل او به‌عنوان یک آدمکش می‌پردازد، خانواده او را نیز مورد کاوش قرار می‌دهد. دث‌استروک شخصیتی است که هیچ وفاداری به کسی جز خودش و کارفرمایانش ندارد و این مجموعه کمیک نیز به بررسی خطرات زندگی او به‌عنوان یک مزدور و همچنین تأثیراتی که روی زندگی شخصی‌اش دارد، می‌پردازد.

۵. کمیک Sinestro – محصول ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶

بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها

شخصیت Sinestro پس از بازسازی‌اش برای قرن بیست و یکم میلادی به سرعت به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های شرور دوران مدرن تبدیل شد. این مسئله در طول New 52 نیز شدت بیشتری گرفت، زمانی که این شخصیت کمیک خودش را به دست آورد. داستان این کمیک نیز تلاش‌های او برای بازپس‌گیری کنترل سپاه فانوس زرد با کمک دخترش را روایت می‌کند و همچنین تهدید فزاینده پالینگ در کیهان را نشان می‌دهد.

انگیزه‌های سینسترو به‌عنوان یک فانوس سبز سرخورده که به ترس به‌عنوان ابزاری برای اجرای نظم روی آورده، بسیار جالب‌توجه بوده و باعث شده تا این شخصیت بسیار جذاب شود و این کمیک عملکرد خوبی داشته باشد. این شخصیت شرور توانسته باعث خلق برخی از بهترین داستان‌های گرین لنترن در گذشته شود و کمیک خودش نیز باعث شده تا او و سپاهش رقیب بسیار خوبی برای افرادی همانند هال جردن باشند.

۴. کمیک Joker – محصول سال ۲۰۰۸

بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها

برایان آزارلو و لی برمجو یکی از بهترین تیم‌های سازنده را تشکیل می‌دهند، خصوصاً زمانی که به سمت تاریک‌تر دی‌سی و شهر گاتهام تمایل پیدا می‌کنند. در داستان کمیک جوکر، آن‌ها یکی از بزرگترین و بهترین داستان‌های خودشان را ارائه کردند. این رمان گرافیکی داستان جوکر را پس از آخرین آزادی‌اش از تیمارستان آرکهام را دنبال می‌کند اما این داستان از دیدگاه یکی از سرسپردگان او یعنی جانی فراست روایت می‌شود.

کمیک «جوکر» توانسته شدت آثار مهیج و سبک قدیمی دهه هفتاد میلادی را با ماهیت وحشتناک این شخصیت ترکیب کند، کسی که با شکنجه و قتل راه خودش را در دنیای جرم و جنایت شهر گاتهام باز می‌کند و سعی در نشان دادن قدرت خودش دارد. این نیم نگاهی از دنیای جرم و جنایت و همچنین جنایت‌کاران شهر گاتهام ارائه می‌کند و نشان می‌دهد که چطور جوکر توانسته قدرت و شهرت وحشتناک خودش را حفظ کند.

۳. کمیک Black Adam – محصول سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳

بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها

بعد از اینکه شخصیت بلک آدام به یک شخصیت ضدقهرمان تبدیل شد، کریستوفر پریست و رافا سندووال داستانی را حول این شخصیت شرور سابق شزم ایجاد کردند که بیشتر به میراث او می‌پردازد. بلک آدام پس از اینکه متوجه می‌شود در حال مرگ است، به دنبال یک محافظ می‌گردد و مالک جوان را زیر پروبال خودش می‌گیرد و در همان زمان نیز او به سفری به دنیای زیرین می‌رود به این امید که بتواند جلوی مرگش را بگیرد.

کمیک «بلک آدام» ساختارشکنی درخشانی از ضدقهرمان است که به بررسی انگیزه‌های او و نگرانی‌اش درباره میراثش می‌پردازد. این کمیک مملو از نبردهای حماسی با بتمن و اکتشاف خدایانی است که قهرمان سقوط کرده شزم را قدرت می‌بخشند و همین نیز سبب شده تا این مجموعه کمیک یکی از بهترین کمیک‌های دی‌سی در پنج سال گذشته باشد.

۲. کمیک Vengeance of Bane – محصول ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵

بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها

کمیک «انتقام بین» به بررسی ریشه‌ها و انگیزه‌های یکی از بزرگترین رقبای بتمن می‌پردازد. اتفاقات این داستان در جزیره کوچکی به نام سانتا پریسکا اتفاق می‌افتد و شخصیت بین را دنبال می‌کند که تحت یک سری آزمایش‌ها با استفاده از سرم فوق‌العاده‌ای به نام ونوم قرار می‌گیرد. با این حال، این کمیک همچنین به بررسی هوش این شخصیت، انگیزه و همچنین نفرت و دلخوری‌اش از شوالیه تاریکی می‌پردازد.

این کمیک یک داستان خاستگاه از شخصیت بین به شمار می‌رود که یک فرار از زندان پر از اکشن و مطالعه شخصیتی است و توانسته شخصیت بین را به‌عنوان یک شخصیت ضد بتمن نشان بدهد. بین به همراه دیگر زندانیان کنارش همچون تروگ و برد، یک فرار را برنامه‌ریزی می‌کند و سرنگونی شوالیه تاریکی را در اولویت خودش قرار می‌دهد. داستان در اولین مبارزه آن‌ها به پایان می‌رسد و در نتیجه آن نیز بین متوجه می‌شود که اگر بخواهد این قهرمان را از پا در بیاورد، باید کارهای بیشتری انجام بدهد.

۱. کمیک Batman #1 – محصول ۱۹۴۰

بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها

علی‌رغم اینکه کمیک Batman #1 روی شخصیت شوالیه تاریکی تمرکز دارد اما به‌عنوان کمیکی نوشته شده که به معرفی دو تا از شخصیت‌های شرور مهم و کلیدی شهر گاتهام یعنی شخصیت کت‌وومن و جوکر اختصاص دارد. در این میان نیز جوکر توانسته همه توجه‌ها را به خودش جلب کند و نقشه کشنده خودش برای سرقت از افراد برجسته شهر گاتهام را به مخاطبان معرفی می‌کند که نتیجه آن نیز به تیراندازی با گانگسترهای شهر ختم می‎شود.

کمیک Batman #1 از این نظر نیز ممکن است مهم باشد که کمیکی برای شوالیه تاریکی بوده اما این کمیک بیشتر به شروران تعلق دارد و حتی هوگو استرنج نیز داستان تاریک و علمی تخیلی خوبی را در این کمیک داشته است. این واقعیت که این کمیک هم شخصیت محبوب بتمن و هم دشمن اصلی او را در یک داستان جای داده، باعث شده تا به یکی از تأثیرگذارترین و کلیدی‌ترین کمیک‌ها در تاریخ کمیک‌های دی‌سی تبدیل شود.


منبع: screenrant

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها - گیمفا
بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها - گیمفا
بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها - گیمفا
بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها - گیمفا
بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها - گیمفا
بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین کمیک‌های دی‌سی حول محور شرورها - گیمفا