آیا دوچرخه های تاشو به صرفه اند؟ - گیمفا
آیا دوچرخه های تاشو به صرفه اند؟ - گیمفا
آیا دوچرخه های تاشو به صرفه اند؟ - گیمفا
آیا دوچرخه های تاشو به صرفه اند؟ - گیمفا
آیا دوچرخه های تاشو به صرفه اند؟ - گیمفا
آیا دوچرخه های تاشو به صرفه اند؟ - گیمفا

آیا دوچرخه های تاشو به صرفه اند؟

کسری نراقی
۱۸:۴۷ ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
آیا دوچرخه های تاشو به صرفه اند؟ - گیمفا

دوچرخه‌های تاشو در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی میان مردم پیدا کرده‌اند زیرا حمل و نقل و استفاده از آنها نسبت به دیگر انواع دوچرخه راحت‌تر است شما می‌توانید در هر نقطه‌ای که قرار دارید این دوچرخه را تا کنید و با خود به این طرف و آن طرف ببرید و دیگر نگران دزدیده شدن دوچرخه یا مشکل پارک نباشید. اما این وسیله هم مانند هر چیز دیگری معایبی دارد که در این مطلب قصد داریم به بررسی این معایب بپردازیم. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید؛ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

آشنایی با معایب دوچرخه تاشو

·      دوچرخه‌های تاشو دوام کمتری نسبت به دوچرخه‌های دیگر دارند. یعنی از آنجایی که طراحی‌شان به صورتی است که سبک و جمع و جور باشند، دارای فریم‌های نازک‌تری هستند و چرخ‌هایشان هم کوچک‌تر است. این مساله باعث می‌شود زودتر نسبت به سایر دوچرخه‌ها آسیب ببینند.

·      کیفیت سواری دوچرخه‌های تاشو نسبت به دوچرخه‌های معمولی متفاوت است زیرا چرخ‌های کوچک‌تر و لاستیک‌های نازک‌تری دارند و بنابراین از ثبات کمتری برخوردار هستند. این مساله دوچرخه‌های تاشو را بیشتر مستعد آسیب دیدن هنگام ضربه‌ها و لرزش‌ها کرده است.

·      مشکل بعدی این است که دوچرخه‌های تاشو را کمتر می‌توان سفارشی‌سازی کرد. البته معمولا امکان این وجود دارد که بتوانید ارتفاع صندلی و موقعیت فرمان را تنظیم کنید اما قطعات را به سختی می‌توان ارتقاء داد.

·      از آنجایی که این دوچرخه ها طراحی خاصی دارند، معمولا گران‌تر از دوچرخه‌های معمولی هستند. بنابراین کسانی که بودجه محدودی دارند به راحتی نمی‌توانند این نوع دوچرخه را بخرند.

·      معمولا این مدل دوچرخه را برای سفرهای کوتاه و درون شهری طراحی می‌کنند و نمی‌توان از آنها برای مسیرهای طولانی‌تر استفاده کرد. چرا که چرخ‌های کوچک و فریم نازک دارند و حفظ سرعت در مسیرهای طولانی با آنها سخت است.

·      دوچرخه‌های تاشو به دلیل سبک بودن و کوچک بودن چرخشان، هنگام عبور از پستی و بلندی تپه‌ها با چالش رو به رو هستند. بنابراین کسانی که در محیط‌های تپه‌ای زندگی می‌کنند، با خرید این نوع دوچرخه ناامید خواهند شد.

·      دوچرخه‌سواران قد بلند احساس راحتی با دوچرخه تاشو ندارند زیرا طراحان این وسیله تمام تلاششان را برای جمع و جور بودن آن کرده‌اند و به همین دلیل پایه‌های صندلی و فرمان معمولا کوتاه‌تر از حالت عادی است و این مساله باعث می‌شود دوچرخه‌سواران قد بلند هنگام استفاده از دوچرخه تاشو احساس راحتی نکنند.

چگونه مضررات دوچرخه تاشو را کاهش دهیم؟

برای کاهش مضررات و معایب دوچرخه تاشو هم راه‌کارهایی وجود دارد. اما این راه‌کارها چیست. در ادامه برخی از مهم‌ترینشان را بررسی خواهیم کرد.

راهکار اول: اگرچه دوچرخه‌های تاشو به‌طورکلی دوامشان نسبت به دوچرخه‌های عادی کمتر است اما در میان آنها نیز مدل‌های با دوام‌تر وجود دارد که دارای فریم ضخیم‌تر و چرخ‌های بزرگ‌تر هستند. شما می‌توانید یکی از این مدل آنها را انتخاب کنید و با خیال راحت‌تر دوچرخه‌سواری نمایید.

راهکار دوم: دوچرخه‌ای را انتخاب کنید که در ساخت آن از قطعات با کیفیت استفاده شده است. همچنین می‌توانید برای اینکه عملکرد دوچرخه خود را بهبود بخشید، سیستم ترمزها و دیگر قطعاتی که می‌توان تعویضشان کرد را ارتقا دهید.

راهکار سوم: از یک پایه صندلی معلق استفاده کنید. این مساله کیفیت دوچرخه‌سواری را برای شما بالا می‌برد زیرا ضربه‌ها و ارتعاشات را جذب می‌کند و به شما یک سواری نرم‌تر را هدیه خواهد داد.

راهکار چهارم: دوچرخه تاشویی را انتخاب کنید که چرخ‌های بزرگ‌تری داشته باشد. این مساله باعث می‌شود در سواری‌های طولانی و هنگام بالا رفتن از تپه کارایی دوچرخه تاشوی شما بیشتر شود و به‌طورکلی کشش و ثبات بیشتر به شما بدهد.

راهکار پنچم: برای دوچرخه‌سواری خود یک تکنیک ثابت داشته باشید. شما می‌توانید برای داشتن تعادل بیشتر با سرعت کمتری خصوصا هنگام بالا رفتن از تپه‌ها حرکت کنید.

راهکار ششم: دوچرخه‌هایی با دسته‌های قابل تنظیم انتخاب کنید. این مساله برای افراد قد بلند یک ضرورت است. زیرا باید بتوانند کنترل بیشتر و راحت‌تری روی دوچرخه خود داشته باشند.

راهکار هفتم: بهترین دنده را برای خود انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید با دوچرخه تاشو از تپه‌ها راحت‌تر بالا بروید. بهتر است از دنده کم دوچرخه استفاده کنید و سرعت ثابتی داشته باشید.

آیا دوچرخه های تاشو به صرفه اند؟ - گیمفا

آیا دوچرخه تاشو بخریم یا نه؟

تا اینجای مطلب درباره مضررات دوچرخه تاشو صحبت کردیم و البته راهکارهایی هم ارائه دادیم که می‌تواند تا حد زیادی مشکلات این وسیله را حل کند. دوچرخه‌های تاشو در کنار تمام این معایب مزایایی هم دارند. برای مثال سبک و قابل حمل هستند و برای محیط‌های شهری خصوصا شهرهای بزرگ که هم مشکل پارک وجود دارد و هم ممکن است در میان مسیر نیاز به وسایل حمل و نقل دیگر داشته باشید. دوچرخه‌های تاشو برای حل هر دوی این مشکلات بهترین راه‌حل هستند شما می‌توانید آنها را تا کنید و گوشه‌ای از آپارتمان خود قرار دهید و به این صورت مشکل پارک را حل نمایید. همچنین می‌توانید هنگامی که خواستید سوار تاکسی اتوبوس و مترو شوید، انها را به راحتی همراه خود ببرید. بنابراین در پاسخ به این سوال که آیا دوچرخه تاشو بخریم یا نه، باید به این موضوع که می‌خواهید از این دوچرخه در کجا استفاده کنید، توجه نمایید. دوچرخه‌های تاشو برای محیط‍‌های شهری و افرادی با قد و وزن متوسط گزینه‌های خوبی هستند اما برای محیط‌هایی که پستی و بلندی زیادی دارند و افراد با قد بلند و وزن بالا انتخاب مناسبی به نظر نمی‌رسند.

کلام آخر

در این مطلب درباره معایب دوچرخه تاشو صحبت کردیم و راهکارهایی هم برای حل مشکلات آن ارائه دادیم. همچنین بررسی نمودیم که این نوع دوچرخه برای چه کسانی مناسب است. پس از خواندن این مقاله می‌توانید راحت‌تر درباره خریدن یا نخریدن این وسیله تصمیم بگیرید. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مقاله برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آیا دوچرخه های تاشو به صرفه اند؟ - گیمفا
آیا دوچرخه های تاشو به صرفه اند؟ - گیمفا
آیا دوچرخه های تاشو به صرفه اند؟ - گیمفا
آیا دوچرخه های تاشو به صرفه اند؟ - گیمفا
آیا دوچرخه های تاشو به صرفه اند؟ - گیمفا
آیا دوچرخه های تاشو به صرفه اند؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آیا دوچرخه های تاشو به صرفه اند؟ - گیمفا