سرور مجازی ایران از کجا بخریم؟ - گیمفا
سرور مجازی ایران از کجا بخریم؟ - گیمفا
سرور مجازی ایران از کجا بخریم؟ - گیمفا
سرور مجازی ایران از کجا بخریم؟ - گیمفا
سرور مجازی ایران از کجا بخریم؟ - گیمفا
سرور مجازی ایران از کجا بخریم؟ - گیمفا

سرور مجازی ایران از کجا بخریم؟

پست گیمفا
۱۸:۴۲ ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
سرور مجازی ایران از کجا بخریم

سرور مجازی ایران برای کسب‌وکارها و افرادی که قصد راه‌اندازی وب‌سایت تجاری یا شخصی خود را دارند یک انتخاب عالی است. یک سرور مجازی ایران به شما اجازه می‌دهد تا چندین وب‌سایت را بر روی یک سرور راه‌اندازی کنید و یا یک فضای ذخیره‌سازی آنلاین که همیشه در دسترس است را در اختیار داشته باشید.

با خرید سرور مجازی ایران می‌توانید به بهترین شکل ترافیک داخلی وب‌سایت یا اپلیکیشن خود را مدیریت کنید. علاوه‌براین، از VPS ایران می‌توان برای فعالیت‌هایی که در بازارهای مالی داخلی مانند بورس یا ثبت‌نام در سامانه‌های داخلی انجام می‌شود استفاده کرد. این سرورها به دلیل پینگ پایین و پهنای باند مناسب، یک انتخاب مناسب برای کاربران ایرانی به حساب می‌آید.

اما سرور مجازی ایران را از کجا باید تهیه کرد؟

همان‌طور که گفتیم خرید VPS ایران می‌تواند یک انتخاب عالی برای کسب‌وکارهای ایرانی باشد. اگر سرور انتخابی شما از کانفیگ مناسبی برخوردار باشد تقریبا می‌توانید هر وب‌سایت یا اپلیکیشنی را بر روی آن میزبانی کنید. اما علاوه بر نوع سرور مجازی ایران، ارائه‌دهنده‌ای که از آن VPS خود را تهیه می‌کنید نیز اهمیت زیادی دارد. در ادامه به عواملی اشاره می‌کنیم که قبل از انتخاب یک ارائه‌دهنده مناسب باید در نظر داشته باشید.

آپتایم و عملکرد سرور

آپتایم و عملکرد سرور

آپتایم سرور به مدت زمانی که سرور آنلاین است و عملکرد کاملا پایداری را ارائه می‌دهد گفته می‌شود. به عبارت دیگر، اگر سرور از کار بیفتد، وب‌سایت شما نیز از دسترس خارج می‌شود. بنابراین، ارائه‌دهنده سرور مجازی شما باید بالاترین نرخ آپتایم ممکن را تضمین کند. برای مثال اگر ارائه‌دهنده‌ای آپتایم ۹۹.۹ درصدی را تضمین می‌کند می‌توانید مطمئن باشید که در اکثر ساعات شبانه‌روز سایت یا اپلیکیشن شما در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارد.

با خرید سرور از مبین هاست مطمئن هستید که سرور مجازی شما توسط معتبرترین دیتاسنترهای داخلی پشتیبانی می‌شود. این دیتاسنترها از جدیدترین و بهترین سخت‌افزارهای سرور دنیا بهره می‌برند و به همین دلیل پایداری و آپتایم بالایی را فراهم می‌کنند. با سرور مجازی ایران مبین هاست مشکلاتی مانند کندی عملکرد یا قطعی دسترسی به وب‌سایت یا اپلیکیشن را تجربه نخواهید کرد.

قابلیت دسترسی روت

بسیاری از سرورهای مجازی امکان دسترسی کامل به روت را فراهم می‌کنند. این قابلیت برای کنترل بیش‌تر و توانایی بهینه‌سازی VPS در هر زمان که بخواهید ضرورت دارد. اما از آنجایی که همه افراد دانش فنی کافی برای پیکربندی دقیق تمام بخش‌های یک سرور مجازی را ندارند، ممکن است بخواهید تنظیمات پیشرفته‌تر را به ارائه‌دهنده بسپارید.

اما به طور کلی، دسترسی داشتن به روت در برخی مواقع می‌تواند بسیار مفید باشد و امکان پیکربندی یا اعمال تغییرات سریع را فراهم کند.

پشتیبانی

پشتیبانی

معمولا یک ارائه‌دهنده سرور مجازی سطح پشتیبانی قابل ارائه را از قبل مشخص می‌کند. بنابراین، شما می‌توانید متوجه شوید که در چه ساعاتی از شبانه‌روز و از طریق چه کانال‌های ارتباطی (تماس، چت زنده، ایمیل، تیکت و غیره) در دسترس قرار دارند. ضعیف بودن پشتیبانی ارائه‌دهنده سرور مجازی می‌تواند حتی ساده‌ترین مشکلات پیرامون سرور مجازی را به یک چالش بزرگ تبدیل کند.

به همین دلیل است که هنگام انتخاب یک ارائه‌دهنده سرور مجازی حتما باید به سطوح پشتیبانی ارائه‌ شده توجه داشته باشید. مبین هاست با پشتیبانی ۲۴ ساعته خود در تمام روزهای هفته، به شما اطمینان می‌دهد تا در صورت مواجه شدن با هر مشکلی، کارشناسان فنی و پشتیبانی در دسترس شما قرار دارند. به‌این‌ترتیب می‌توانید وب‌سایت یا اپلیکیشن خود را در هر شرایطی میزبان ورود بازدیدکنندگان‌تان قرار دهید.

سرعت

سرعت وب سرور با سرعت صفحه وب شما یکسان نیست. سرعت وب سرور مدت زمانی است که سرور میزبان شما به یک درخواست پاسخ می‌دهد و کیفیت خدمات ارائه‌دهنده شما را منعکس می‌کند. در طول چند سال گذشته، سرعت برای موتورهای جست‌وجو اهمیت بیش‌تری پیدا کرده است، زیرا مشتریان واقعا دوست ندارند بیش از یک یا دو ثانیه برای بارگذاری وب‌سایت صبر کنند.

مبین هاست سرور مجازی ایران را با منابع ایزوله و کاملا اختصاصی ارائه می‌دهد. این منابع فقط در اختیار شما قرار می‌گیرند و به همین دلیل حتی در اوج ترافیک هم کندی سرعت را تجربه نخواهید کرد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا با خیال راحت وب‌سایت یا اپلیکیشن خود را میزبانی کنید و تجربه کاربری بهتری را به بازدیدکنندگان‌تان ارائه دهید.

اقدامات امنیتی

همه پلن‌های سرور مجازی از ویژگی‌های امنیتی یکسانی برخوردار نیستند، اما به طور کلی هر چقدر لایه‌های امنیتی سرور شما بیش‌تر باشد، حضور شما در فضای آنلاین امن‌تر است. ایمن نگه داشتن داده‌ها و پروژه‌های شما یکی از مزایایی است که با خرید سرور مجازی به دست می‌آورید. ارائه‌دهندگان VPS معمولا امنیت را در اولویت قرار می‌دهند، بنابراین این ویژگی تقریبا در اکثر پلن‌ها در دسترس قرار دارد.

سرور مجازی ایران مبین هاست نیز از این قاعده مستثنی نیست و به لطف فایروال‌ها و محافظت در برابر حملات DDoS، خیالتان از بابت بخش زیادی از تهدیدات سایبری راحت خواهد بود.

قابلیت مقیا‌س‌پذیری

افزایش یا کاهش منابع سرور مجازی در آینده‌ یکی از مسائلی است که احتمالا با آن مواجه خواهید شد. اینکه ارائه‌دهنده سرور مجازی شما امکان مقیاس‌پذیری را ارائه دهد خیال شما را از بابت عملکرد مناسب وب‌سایت یا اپلیکیشن در آینده راحت خواهد کرد.

با خرید سرور مجازی ایران از مبین هاست می‌توانید با توجه به شرایط فعلی خود یکی از پلن‌ها را انتخاب کنید و به مرور و با گذشت زمان که کسب‌وکارتان رشد کرد، منابع سخت‌افزاری سرور را ارتقا دهید. برای مثال شما می‌توانید تعداد هسته‌های پردازنده، حافظه رم، نوع و ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی سرور مجازی خریداری‌شده خود را بسته به نیازتان افزایش یا کاهش دهید.

بررسی هزینه‌ها

هنگام انتخاب یک ارائه‌دهنده، بدون شک بودجه‌ی شما یکی از مهم‌ترین عوامل است. پلن‌های سرور مجازی بسته به سطح منابعی که در اختیارتان قرار می‌دهند یا ویژگی‌های اضافه‌ای که دارند، قیمت‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند. البته سرورهای مجازی در مقایسه با سرورهای اختصاصی قیمت به مراتب مقرون‌به‌صرفه‌تری دارند. به همین دلیل برای کسب‌وکارهای جدید یا کارآفرینان مستقل گزینه‌های جذاب‌تری به حساب می‌آیند.

اما در چند سال اخیر به دلیل نوسانات شدید در قیمت ارز، اختلاف قیمت بین سرورهای مجازی خارجی و سرورهای مجازی ایرانی که توسط دیتاسنترهای ایرانی پشتیبانی می‌شوند افزایش یافته است. بنابراین، انتخاب و خرید یک VPS ایران می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه‌های راه‌اندازی یک وب‌سایت یا اپلیکیشن کمک کند.

ویژگی‌ها و سفارشی‌سازی

یکی از مزایای اصلی خرید سرور مجازی قابلیت سفارشی‌سازی بخش‌های مختلف آن است. اما خوب است بدانید که تمام ارائه‌دهندگان سرور مجازی این قابلیت را در اختیارتان قرار نمی‌دهند. ممکن است برای مدیریت یا عملکرد بهتر وب‌سایت یا اپلیکیشن خود به نصب افزونه‌ها یا ابزارهای خاصی نیاز داشته باشید.

همچنین امکان نصب سیستم‌عامل دلخواه یکی دیگر از موارد مهمی است که باید در نظر داشت. معمولا هنگام خرید سرور مجازی می‌توانید سیستم‌عامل موردنیاز خود را انتخاب کنید. سرورهای مجازی عموما با سیستم‌عامل ویندوز سرور یا توزیع‌های محبوب لینوکس مانند اوبونتو و CentOS ارائه می‌شوند.

مبین هاست سرور مجازی ایران ویندوزی خود را با ویندوز سرور ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ در دسترس قرار می‌دهد. این نوع سرور مجازی برای وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌هایی که با زبان‌هایی مانند ASP.NET، ASP و جاوا نوشته‌ شده‌اند ایده‌آل است. همچنین سیستم‌عامل ویندوز امکان مدیریت آسان‌تر را ارائه می‌دهد و اکثر کاربران با محیط آن آشنایی دارند.

علاوه‌ بر ویندوز، مبین‌ هاست سرور مجازی ایران با سیستم‌عامل لینوکس را هم در دسترس کاربران قرار می‌دهد. این نوع از سرورهای مجازی با توزیع‌های محبوب لینوکس مانند اوبونتو، CentOS و دبیان ارائه می‌شود و قابلیت‌های سفارشی‌سازی بیش‌تر و متن باز بودن از ویژگی‌های اصلی آن‌ها است.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سرور مجازی ایران از کجا بخریم؟ - گیمفا
سرور مجازی ایران از کجا بخریم؟ - گیمفا
سرور مجازی ایران از کجا بخریم؟ - گیمفا
سرور مجازی ایران از کجا بخریم؟ - گیمفا
سرور مجازی ایران از کجا بخریم؟ - گیمفا
سرور مجازی ایران از کجا بخریم؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سرور مجازی ایران از کجا بخریم؟ - گیمفا