بیوگرافی کریس پرت | نمونه بارز تحول در زندگی - گیمفا
بیوگرافی کریس پرت | نمونه بارز تحول در زندگی - گیمفا
بیوگرافی کریس پرت | نمونه بارز تحول در زندگی - گیمفا
بیوگرافی کریس پرت | نمونه بارز تحول در زندگی - گیمفا
بیوگرافی کریس پرت | نمونه بارز تحول در زندگی - گیمفا
بیوگرافی کریس پرت | نمونه بارز تحول در زندگی - گیمفا

بیوگرافی کریس پرت | نمونه بارز تحول در زندگی

ایلیا عسگری
۱۲:۲۴ ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
بیوگرافی کریس پرت | نمونه بارز تحول در زندگی - گیمفا

کریس پرت با ورود به دنیای سینمایی مارول توانست تا زندگی حرفه‌ای خود را متحول کرده و به بازیگری مشهور و دوست داشتنی تبدیل شود.

کریستوفر مایکل پرت در تاریخ ۱۲ ژوئن ۱۹۷۹ میلادی (۳۱ خرداد ۱۳۵۸) در شهر ویرجینیا از ایالت مینه‌سوتا کشور آمریکا چشم به جهان گشود و در خانواده‌ای معمولی متولد شد. فرزند مشترک زوج لوئیس ایندال و دنیل کلیفتون پرت که مادرش کارمند سوپرمارکت و پدرش کارگر معدن زغال سنگ بوده و در عین حال صاحب خواهر و برادر بزرگتر از خود نیز می‌باشد که در حوزه‌های دیگری فعالیت می‌کنند. خانواده‌ای که در سنین کودکی فرزند کوچکشان از این شهر به واشینگتن نقل مکان کرده تا روزهای متفاوت و جدیدی را تجربه نمایند.

او از همان سنین کودکی فردی فعال و پرجنب و جوش به شمار می‌رفت و در دوران دبیرستان به انجام کارهایی نظیر تیراندازی و کشتی روی می‌آورد و دوست داشت تا هرچه زودتر به فردی مشهور و شناخته شده تبدیل شود؛ رویایی که آن را با یکی از معلمینش به اشتراک گذاشته بود. پس از آن که وارد دانشگاه شد، تحصیل را نیمه‌کاره رها کرد تا به انجام کارهایی نظیر خرید و فروش بلیط و کار در کافه و رستوران بپردازد تا این که شرایط اقتصادی وی به حدی رو به وخامت رفت که عملاً به عنوان جوانی بی‌خانمان شناخته می‌شد روزگار خود را درون یک ون و یا چادر کنار ساحل می‌گذارند.

علی‌رغم این که هر کسی جای کریس پرت باشد، نمی‌تواند چنین شرایط اسفناک و فاجعه‌باری را تحمل نماید اما او در طی مصاحبه‌های خود فاش نموده که از این وضعیت گله‌مند نبوده و سعی می‌کرده تا روزهای خود را به شکلی عادی سپری نماید و تنها دغدغه او در جمع آوری مقدار لازم گاز، غذا و لوازم مورد نیازش بوده است. او همچنین به سبب آن که از اعتقادات مذهبی خاصی بهره می‌برد، در همین دوران در خدمت کلیسای مسیحیت بوده تا بتواند برای سازمان مبلغان دینی فعالیت نماید.

بیوگرافی کریس پرت | نمونه بارز تحول در زندگی - گیمفا

در همین دوران توانست تا شغلی را در یک رستوران پیدا نماید که شانس به سراغش آمد و یکی از مشتریانش بازیگر و کارگردان مشهور کانادایی یعنی را داون چونگ بود که تصمیم گفت تا به حمایت از کریس پرت پرداخته و زندگی او را متحول نماید. به همین سبب نیز زیر پر و بال وی را گرفت تا در فیلم کوتاه ترسناکی به نام Cursed Part 3 برای نخستین‌بار جلو دوربین رفته و نقش آفرینی نماید تا مسیر زندگی این مرد جوان را برای همیشه تغییر دهد. پس از ایفای نقش در این فیلم کوتاه توانست تا در سریال‌هایی نظیر The Huntress و Everwood و فیلم‌های The Extreme Team و Strangers with Candy به ایفای نقش پرداخته و کسب تجربه نماید. او همچنین ایفای نقش کوتاهی را در فیلم اکشن و پرزرق و برق Wanted انجام داده است.

در شرایطی که کریس پرت سعی می‌کرد تا بتواند دامنه نقش آفرینی‌های خود را گسترش داده و شرایط زندگی‌اش را تغییر دهد، ایفای نقش در سریال کمدی Parks and Recreation به او پیشنهاد شد تا به عنوان بازیگر مهمان حضور پیدا نماید. با این حال خلق و خو شخصیتی و شیوه بازیگری‌اش به حدی جذاب از آب در آمده بود که تهیه‌کنندگان این مجموعه شیفته او شده و به شخصیتی اصلی تبدیل شد تا به مدت ۱۲۶ قسمت در مقابل دوربین حاضر شده و تا آن زمان محبوب‌ترین نقش آفرینی کارنامه بازیگری خود را تجربه نماید که شهرتی قابل توجه نیز برایش به همراه داشت.

یکی از مهمترین مسائلی که کریس پرت در آن زمان تحت تاثیر قرار گرفته بود و بابتش رنج می‌برد، اضافه وزنی بود که مانع از حضور وی در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی مختلفی شده بود. با این حال زمانی که ایفای نقش در فیلم Moneyball کنار برد پیت به وی پیشنهاد شد و متوجه گشت که ۱۸ کیلوگرم اضافه وزن داشته و نمی‌تواند در چنین پروژه‌ای حضور پیدا نماید، تمام تلاش خود را به کار گرفت تا در مدت زمانی محدود به کاهش ۱۴ کیلوگرم از وزن خود دست پیدا کرده تا بتواند در این پروژه درام و ورزشی حضور پیدا نماید. تلاشی که نتیجه مثبتی نیز در پی داشت و پس از کاهش وزن، تهیه‌کنندگان فیلم نام برده شده سریعاً او را وارد پروژه کردند. تلاش کریس پرت سبب گشت تا نقش آفرینی او در فیلم Moneyball به حدی مورد توجه قرار گرفت که می‌توان گفت زندگی حرفه‌اش تحولی عجیب و غریب پیدا کرد و توانست تا در مسیری قرار بگیرد که طی سال‌های آینده او را به ستاره مشهوری از هالیوود تبدیل می‌کرد.

بیوگرافی کریس پرت | نمونه بارز تحول در زندگی - گیمفا

مسیری که او را از مردی بی‌خانمان به بازیگر در حال رشدی تبدیل کرد که فرصت نقش آفرینی در فیلم‌های شناخته شده‌ای نظیر ۱۰ Years، Zero Dark Thirty، Delivery Man و Her را تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی را پیدا کرد. فیلم‌هایی که قدرت بازیگری وی را به معرض نمایش گذاشته و شرایط را برای بر عهده گرفتن برخی از مهمترین نقش‌های زندگی‌اش فراهم می‌ساخت که ثروتی قابل توجه را برایش به ارمغان خواهد آورد. با آغاز سال ۲۰۱۴ میلادی او در همکاری با کمپانی برادران برادران صداپیشگی در انیمیشن تحسین شده و پرفروش The Lego Movie به عنوان شخصیت اصلی را بر عهده گرفت که با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبین روبرو شد و شخصیت امت، یک کارگر ساده ساختمانی را به تصویر کشید که در مسیر قهرمانانه‌ای قرار گرفته و دنیایش را نجات می‌دهد.

سپس نوبت به مهمترین، جاه‌طلبانه‌ترین و شناخته شده‌ترین نقش کارنامه بازیگری‌اش رسید که در همکاری با استودیو مارول رقم می‌خورد. پس از گسترش و محبوبیت دنیای سینمایی مارول این استودیو تصمیم گرفت تا جهان خود را تنها محدود به سیاره زمین نکرده و به شکلی کهکشانی شخصیت‌هایش را گسترش بدهد که این تصمیم منجر به ساخت یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های تاریخ ژانر ابرقهرمانی یعنی Guardians of the Galaxy حول محور برخی از ناشناخته‌ترین شخصیت‌های کمیک‌های مارول شد که جیمز گان وظیفه نویسندگی و کارگردانی این پروژه بزرگ را بر عهده داشت. پروژه‌ای که حال و هوایی جنگ ستارگانی داشت و طرفداران دنیای سینمایی مارول را با تیمی دوست داشتنی و بزن بهادر به نام محافظین کهکشان روبرو می‌کرد.

در ابتدا کسی توجه خاصی به فیلم Guardians of the Galaxy نداشت و انتظار موفقیت بزرگی از آن نمی‌رفت. با این حال جادوی جیمز گان در خلق دنیایی منحصر به فرد و دیوانه‌وار به حدی جذاب از آب در آمد که نه تنها به فروشی ۷۷۳ میلیون دلاری در گیشه دست پیدا کرد، بلکه کریس پرت را در قامت استار لرد/پیتر کوئیل به یکی از شخصیت‌های نمادین دنیای سینمایی مارول تبدیل کرد که مخاطبین از تماشای او بر پرده سینما لذت می‌بردند. او این نقش را در دنباله‌های بعدی Guardians of the Galaxy و فیلم‌های Avengers: Infinity War و Avengers: Endgame نیز تکرار کرد تا لحظاتی ماندگار و درام را برای طرفدارانش به ارمغان بیاورد. البته که در آینده‌ای نامشخص شاهد بازگشت پیتر کوئیل به دنیای سینمایی مارول خواهیم بود.

بیوگرافی کریس پرت | نمونه بارز تحول در زندگی - گیمفا

در چنین شرایطی که کریس پرت زندگی‌اش متحول شده بود و شهرتی غیرمنتظره را تجربه می‌کرد، به دنیای سینمایی مارول اکتفا نکرد و در ۳گانه جدیدی از فرنچایز دایناسورمحور ژوراسیک به نام Jurassic World ایفای نقش نمود که هر یک فروشی میلیاردی را رقم زده و بیش از پیش بر محبوبیت این بازیگر آمریکایی افزوده و جایگاهش به عنوان یک ستاره سینما را تثبیت نمودند. او همچنین در همین دوران به بازسازی متفاوتی از فیلم The Magnificent Seven ساخته آکیرا کوروساوا افسانه‌ای پیوست که این بار با حال و هوایی وسترن ترکیب شده بود و بازیگرانی نظیر ایثن هاک، دنزل واشینگتن و وینسنت دن آفریو او را همراهی می‌کردند. بازسازی هالیوودی که اگرچه در حد و اندازه فیلم اصلی ظاهر نشده بود اما با این حال روایت اکشن جذابی را در غرب وحشی پدید آورده بود.

تا پیش از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا کریس پرت صداپیشگی در انیمیشن‌های جذابی نظیر The Lego Movie 2: The Second Part و Onward را انجام داد تا این که تعطیلی سینماهای جهان از راه رسید و کمپانی آمازون با خرید حق پخش فیلم اکشن و علمی تخیلی The Tomorrow War اثری از این بازیگر توانمند را راهی سرویس استریم آنلاین خود نمود که تریلرهایش چنگی به دل نمی‌زدند. با این حال محصول نهایی ۲۰۰ میلیون دلاری برخلاف پیش بینی‌ها با استقبال خوبی از سوی مخاطبین روبرو شد و روایت دلهره‌آوری از رویارویی بشریت و بیگانگان را به تصویر کشید که موفقیت آن سبب گشته تا بحث ساخت دنباله‌اش مطرح شود.

در سال ۲۰۲۲ میلادی نیز در کناره ایفای نقش در پایان دهنده ۳گانه دنیای ژورایسک به نام Jurassic World Dominion که پرونده کریس پرت با این فرنچایز را برای همیشه به اتمام می‌رساند، ایفای نقش کوتاهی را در فیلم Thor: Love and Thunder به عنوان استارلرد بر عهده داشت که کیفیت فاجعه‌بار این اثر سبب گشت تا همان حضور کوتاه نیز چندان به چشم نیامده و خیلی زود فراموش شود. در همین حین در حوزه تلویزیون همکاری مجددی را با کمپانی آمازون در سریال اکشن و دلهره‌ای The Terminal List بر عهده گرفت و روایتی حول محور مردی انتقام‌جو را به تصویر کشید که بر علیه یکی از هم‌خدمتی‌های سابق خود به پا خواسته و ماموریتی پرفراز و نشیب را برای نابودی وی به سرانجام می‌رساند. اثر جذابی که با استقبال خوبی از سوی مخاطبین روبرو شد تا حدی که بسیاری از بینندگان این سریال خواستار تولید فصل دومی بر آن بوده‌اند.

بیوگرافی کریس پرت | نمونه بارز تحول در زندگی - گیمفا

این بازیگر ۴۵ ساله برای سال ۲۰۲۴ میلادی ۲ پروژه سینمایی به نام‌های The Garfield Movie و The Electric State را برای طرفدارانش تدارک دیده است. The Garfield Movie روایت جذابی از گربه شکمو نارنجی نمادین دنیای انیمیشن بوده که حسابی موفق ظاهر شده و فروشی ۲۴۹ میلیونی در قبال بودجه ۶۰ میلیون دلاری‌اش به ثبت رسانده و The Electric State نیز فیلمی در ژانر اکشن، ماجراجویی و علمی تخیلی محسوب می‌شود که توسط برادران روسو کارگردانی شده و کریس پرت را در کنار میلی بابی براون قرار داده تا اثری مورد انتظار را برای اواخر امسال شاهد باشیم که از طریق سرویس استریم نتفلیکس منتشر خواهد شد.

این بازیگر سینما و تلویزیون که زمانی حتی جای خواب ثابتی نداشت و روزگار خود را در خودرویی قدیمی سپری می‌کرد، حال به لطف نقش آفرینی‌ در آثاری پرمخاطب و پرفروش توانسته تا ثروتی را برای خود به ارمغان بیاورد که به طرز تحسین برانگیزی تغییری در خلق و خو و رفتار وی نداشته است. هنرمند مورد احترامی که در سال ۲۰۱۵ میلادی مبلغ ۱ میلیون دلار را به خیریه کودکان اهدا نمود و همچنین بارها و بارها به بیمارستان‌ها کمک مالی کرده که بخش کودکان و نوزادان را هدف قرار داده است. در عین حال نیز به سبب آن که پدر خود را بابت بیماری ام‌اس چند سال پیش از دست داد، مبالغی چند ده هزار دلاری تا چند صد هزار دلاری را به کانون تربیت نوجوانان در محل زندگی سابقشان اهدا کرده و حتی در بحبوحه همه‌گیری کرونا نیز برای مبارزه با گرسنگی و فقر در ایالت‌های مختلفی از آمریکا، مبالغ هنگفتی را به خیریه‌ها و سازمان‌های مربوطه کمک مالی کرده تا نشان دهد که با چه انسان خیرخواه و ارزشمندی طرف هستیم که سیاست‌های کثیف هالیوود سعی در خراب کردن این جلوه داشته است.

سیاست‌هایی که سعی داشتند تا از اعتقادات این بازیگر بی‌حاشیه و دوست داشتنی سوءاستفاده کرده و او را مردی مریض و خطرناک جلوه دهند که تلاششان به در بسته خورد و حمایت طرفداران و باقی همکارانش مانع از تحقق اهداف و برنامه‌های شوم کسانی شد که ترندهای مبتذل این روزهای رسانه‌ها را به راه انداخته‌اند. کریس پرت که حال چهارمین دهه زندگی خود را پشت سر می‌گذارد و ثابت کرده که از پس هر نقشی در سینما و تلویزیون به راحتی بر خواهد آمد، نخست در سال ۲۰۰۹ میلادی با آنا فاریس ازدواج کرد و صاحب فرزند پسری شد که رابطه‌شان دوامی نداشت و در نهایت به جدایی ختم شد. در سال ۲۰۱۸ میلادی مجددا وارد رابطه شد و این بار با نویسنده‌ای به نام کاترین شوارتزنگر ازدواج کرد که نتیجه این ازدواج فرزندی دختر بوده و رابطه آن‌ها به دور از هر گونه حاشیه‌ای همچنان ادامه داشته است.


منبع: گیمفا

DARKSIRENاحد𝔸𝕓𝕠𝕝𝕗𝕒𝕫𝕝MoonBADMANArmanMahdi SamMr V

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بیوگرافی کریس پرت | نمونه بارز تحول در زندگی - گیمفا
بیوگرافی کریس پرت | نمونه بارز تحول در زندگی - گیمفا
بیوگرافی کریس پرت | نمونه بارز تحول در زندگی - گیمفا
بیوگرافی کریس پرت | نمونه بارز تحول در زندگی - گیمفا
بیوگرافی کریس پرت | نمونه بارز تحول در زندگی - گیمفا
بیوگرافی کریس پرت | نمونه بارز تحول در زندگی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بیوگرافی کریس پرت | نمونه بارز تحول در زندگی - گیمفا